Restaurant in Utrecht

22-03-2023 15:04 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort hebben man en ik iets te vieren en dat doen we met een hotelletje in het centrum van Utrecht. Nu ben ik nog op zoek naar een restaurant waar we die avond een hapje kunnen gaan eten. Wie heeft er tips?

Ik ben nog een beetje in tweestrijd over wat ik precies zoek. Aan de ene kant genieten we altijd erg van wat chiquere restaurants, waar je (bijvoorbeeld via een door de chef vastgesteld menu) dingen te proeven krijgt die je anders niet eet. Aan de andere kant hebben we een heftig jaar achter de rug en klinkt een kleiner, gezelliger restaurantje waar je tot laat in de avond met een goed glas wijn in een hoekje kunt zitten en een goed gesprek kunt voeren ook heerlijk. In ieder geval een plek waar je niet met de kinderen komt zeg maar. Verder geen specifieke dieetwensen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren Quote
SeaSalt saloon op het Wed. Lekkere visjes!

Don Konausuke voor echt, authentiek Japans en daarna een cocktail in the Streetfoodclub of Behind Bars.
Alle reacties Link kopieren Quote
Brasserie Grace! Ik heb er zelf heerlijk gegeten: klein maar knus restaurant en echt heel erg lekker met ontzettend goede bediening. Ik ben nog steeds laaiend enthousiast. Kwartiertje lopen vanaf CS.

Ik zou zeggen: check de reviews op google maps, die liegen er ook niet om ;)
Boogschutter10 schreef:
22-03-2023 16:33
Vroeger hier meerdere keren heerlijk gegeten in prettige sfeer, maar de kwaliteit is enorm achteruit gegaan. Afgelopen zomer daar op het terras zalm besteld. In mum van tijd kwamen er minstens 20 strontvliegen op af (geen grap). Bij de buren ook. Bediening was ronduit slecht. Geen groet of verwelkoming bij het plaatsnemen, duurde heel lang voordat men bestelling op kwam nemen. Die vis was gewoon niet goed meer maar bediening en later ook de eigenaar deed alsof wij degenen waren die gek waren en kwamen met allerlei smoesjes aanzetten dat die vis toch echt goed was. Uiteindelijk wat korting gekregen en snel weggegaan.
Even los van de slechte bediening: ik maak vrijwel elk weekend zalm en als ik het keukenraam open heb komen er altijd strontvliegen binnen. Tegenwoordig doe ik dus het raam dicht (als ik er tenminste aan denk), en dan vliegen ze zelfs tegen het raam.
Het is volgens mij gewoon de deur waar ze op af komen, niet dat de vis persé bedorven is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slaapmonster schreef:
22-03-2023 16:31
https://rubyrose-utrecht.nl
Wow, alleen al voor de inrichting wil ik hier een keer heen!
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren Quote
WeBey schreef:
22-03-2023 16:42
Wisselt een beetje. Was een tijd terug in de Humphreys in Groningen en die was qua sfeer wel redelijk massaal. Eten was goed, maar idd niet helemaal geschikt voor een romantisch diner. Meer voor een gezellige avond met vrienden of werkuitje.

In Utrecht echter nog niet geweest.
Die in Tilburg is ons slecht bevallen ooit. Maar Utrecht is wel heel groot, maar doordat het in de werfkelder zit heel knus. Overal hoekjes en aparte ruimtes, aangekleed als een soort Frans cancan-restaurant. Ik had danseressen verwacht daar haha! Ik vond het wel heel leuk qua aankleding en sfeer. En het eten was heerlijk :)
Alle reacties Link kopieren Quote
https://restaurant-florent.nl/
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
22-03-2023 16:33


Er zijn best wel veel restaurantjes in de binnenstad bijgekomen. Keuze is enorm. Meeste is 'eetcafe achtig' en lijk je niet te zoeken. Wellicht De Rechtbank, Humpreys, Winkel van Sinkel, Oude Daen, de Zwarte Vosch, Maeve (voor als je meer op sjiek wilt gaan).
Winkel van Sinkel is echt het slechtste restaurant waar ik ooit gegeten heb. We kregen er groente uit een blikje (zo'n doperwtjes, mais, stukjes paprika Bonduelle-blikje).

Ze waren destijds wel op zoek naar een kok dus wellicht is het nu beter, maar ik zou hier dus nooit meer heen gaan (ook een keer een taartje gegeten overdag daar, was ook een fabriekstaartje en niet zelfgebakken/door een bakker gebakken).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren Quote
Winkel van sinkel is niet lekker. Wij kregen koude vette meuk. Personeel was heel vriendelijk maar daar eten is geen aanrader. Wij vonden de the streetfood club erg leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds Corona niet meer geweest, maar ik vond Le Jardin ook altijd een aanrader. De Goedheyd is volgens mij ook nog niet genoemd. En wel stukje buiten het centrum: de Klub.
Van wat er al genoemd is vind ik Sea salt saloon ook een topper. Met stip op 1 staat voor mij c’est ca, maar die is dus helaas al vol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
22-03-2023 16:33

Er zijn best wel veel restaurantjes in de binnenstad bijgekomen. Keuze is enorm. Meeste is 'eetcafe achtig' en lijk je niet te zoeken. Wellicht De Rechtbank, Humpreys, Winkel van Sinkel, Oude Daen, de Zwarte Vosch, Maeve (voor als je meer op sjiek wilt gaan).
Oudaen is leuk!

De Zwarte Vosch was voor mij eenmalig. Heel erg krap, je zit aan een hoge tafel en de krukjes draaien. Ik vond het eten heerlijk, maar ik zat verschrikkelijk. Vooral omdat je er steeds uit moet om wat uit de vitrine te kiezen. Daar was het eigenlijk te krap voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sea salt saloon en De zakkendrager zijn zeker aanraders. Vond de eerste niet heel romantisch, maar wel lekker en een keer anders eten. Zakkendrager is altijd goed eten, niet heel speciaal, knusse sfeer. Mocht je iets hoger segment willen vind ik Fico en De watertoren leuk. Wat je ook kiest, in ieder geval reserveren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
22-03-2023 15:26
Humphreys.... dat is echt zo'n keten. Die zit overal.

Ik heb verder geen advies, want ik eet nooit in Utrecht. Maar ik zou niet naar Humphreys gaan voor een romantisch diner.
Ook altijd veel groepen in Humphreys.
Alle reacties Link kopieren Quote
Slaapmonster schreef:
22-03-2023 16:31
https://rubyrose-utrecht.nl
Ja deze! Heerlijke hapjes en drankjes. En een heel mooie aankleding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hier heerlijk gegeten: https://www.restaurantblij.nl/
Was wel nog voor Corona dus al even geleden en het ligt ook niet helemaal in het centrum, wel prima te lopen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
AeonOfWinter schreef:
22-03-2023 19:14
Ik heb hier heerlijk gegeten: https://www.restaurantblij.nl/
Was wel nog voor Corona dus al even geleden en het ligt ook niet helemaal in het centrum, wel prima te lopen.
Laatst geweest maar vond het een beetje tegenvallen. Leuk dat je meerdere gerechten per gang kon bestellen, maar bij elk had ik dat de een lekker was en de ander zozo. Wel een schattige locatie!
Alle reacties Link kopieren Quote
De Watertoren heeft een maandenlange wachtlijst. ;)
Wij eten altijd heerlijk bij Vis en Meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
22-03-2023 16:07
Ik heb hier laatst heerlijk gegeten maar dan moet je wel van Indiaas-Nepalees houden: https://suryarestaurant.nl/nl/utrecht/

Sfeer binnen vond ik heel fijn.
Dat was ook mijn suggestie!
Alle reacties Link kopieren Quote
montblanc schreef:
22-03-2023 19:49
Laatst geweest maar vond het een beetje tegenvallen. Leuk dat je meerdere gerechten per gang kon bestellen, maar bij elk had ik dat de een lekker was en de ander zozo. Wel een schattige locatie!
Oh dat is jammer om te horen! Misschien had iemand in de keuken zijn dag niet? Gezien de helft wel goed was?
Toen ik er was was alles meer dan prima, heerlijk aan het water gezeten (is het nu geen tijd voor natuurlijk) en we kregen zelfs een gratis voorafje wat niet op het menu stond, gewoon, vond de kok leuk ofzo.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
Restaurant Koenraad. Echt goed, mooie gerechten, goede uitleg, fijne wijnen en ‘knus voor een avond goede gesprekken’! Geen aandelen .. wel dikke aanrader !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat SYR wel mooi voldoet aan wat je beschrijft. Iets kleiner, gezellig, altijd verrassend en superlekker eten (in de basis vegetarisch met optioneel vlees of vis), qua keuken fusion tussen syrisch en westers.
Voor ons een favoriet plekje!
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cliopatra schreef:
22-03-2023 18:32


De Zwarte Vosch was voor mij eenmalig. Heel erg krap, je zit aan een hoge tafel en de krukjes draaien. Ik vond het eten heerlijk, maar ik zat verschrikkelijk. Vooral omdat je er steeds uit moet om wat uit de vitrine te kiezen. Daar was het eigenlijk te krap voor.
Ik heb dezelfde ervaring, het was allemaal heel lekker maar ik zat zo opgepropt daar dat ik het niet fijn vond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vele leuke en goede restaurants voorbij zien komen.
Karel V is ook heel lekker en goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Because schreef:
22-03-2023 19:56
De Watertoren heeft een maandenlange wachtlijst. ;)
Wij eten altijd heerlijk bij Vis en Meer.
Watertoren is echt fantastisch, zowel eten als uitzicht. Al kon ik pas maanden vooruit op een dinsdag terecht...

Oudaen is fijn.

Badhuis is een stukje lopen (of bus 1) in Tuinwijk, maar ik hou van de sfeer van de wijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels in zo’n 25 restaurants in Utrecht geweest en zou de volgende restaurants aanraden als je op zoekt bent naar iets bijzonders, waarbij de een wat duurder is dan de ander:

273
Grace
Guillotine
Heron
Le jardin
De watertoren
C’est ca
Hemel en aarde
Koenraad
Maeve
Le mignon
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben met kerst bij San Siro gegeten. Verrassend leuk, gezellig én lekker! Vond dat wel een aanrader!
https://www.sansiro.nl/
Life is a party but you must self uphanging de slingers

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven