restjes vlees door elkaar?

29-12-2009 12:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

even een hele domme vraag waarschijnlijk hoor. Maar ik had laatst wat verschillende blokjes vlees over (varken, kip en rund) die heb ik in 1 bakje gedaan in de vriezer en die wilde ik vandaag dor de nasi gooien.

Nu zei mijn vriend dat dat niet kan verschillende soorten vlees bij elkaar bewaren. Ik zie het probleem nog niet. maar wie heeft er gelijk?

groetjes zonnetje
Wat zou volgens je vriend het probleem dan zijn?

Het bakken van het vlees is lastiger, het ene vlees heeft langer nodig dan het andere. Maar is volgens mij goed te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gewoon goed bakken, pas de problem. Mits het niet eerst dagen ongekoeld op je aanrecht heeft gestaan natuurlijk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
lijkt me ook geen probleem
Voor door de nasi of bami kan dat makkelijk

En wie kookt er nou, hij of jij? Als hij nasi maakt, mag hij 1 smaak vleesh doen.
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Welja, geen probleem. Goed doorbakken, en kan prima door de nasi.
Gelukkig, ik ben toch niet gek! Het bakken is niet zo'n probleem, het zijn allemaal kleine blokjes, dus die zijn toch wel gelijk klaar!

MV, mijn vriend weet niet precies waarom het niet kan, maar hij was er stellig van overtuigd dat het echt niet kon! Maar ik heb gewoon gelijk!

Pilous, hij kookt maar wel wat ik wil! haha
Nasi daar kan álles door. Alle soorten vlees, alle soorten groenten, ei.... zeg maar de hele handel die over is van de gourmet die bak je op, rijst erdoor, nasikruiden erdoor en voilá, maaltijd klaar.

't Zou mijn smaak niet wezen, maar ik zou niet weten waarom het niet kón.
quote:qwertu schreef op 29 december 2009 @ 12:51:

Nasi daar kan álles door. Alle soorten vlees, alle soorten groenten, ei.... zeg maar de hele handel die over is van de gourmet die bak je op, rijst erdoor, nasikruiden erdoor en voilá, maaltijd klaar.

't Zou mijn smaak niet wezen, maar ik zou niet weten waarom het niet kón.Ik moet zeggen dat ik normaal door de nasi ook niet allerlei vlees gemixed doe, maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij wel een spannende nasi lijkt. Of komt dat omdat ik vandaag nog niet gegeten heb en best wel trek heb?
Hij denkt ws aan kruisbesmetting, maar dat maakt in dit geval niet uit want je bakt alles door.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik denk het laatste, MV.

Ik ben een miepert qua smaak, dus ik zou het zelf niet doen. Maar ik ken mensen die dat jaarlijks doen met het restant van de kerst-gourmet en die eten er met smaak van.

Maar goed, ik lust überhaupt geen nasi dus...
Stond vandaag(of gisteren) hier in de krant.

Ovenschotel met restjes vlees, kon ook van alles door elkaar.

In de nasi begin ik trouwens ook met blokjes spek uitbakken, dan kombineren met kip.

kan allemaal joh, niet te star doen, dan mis je zoveel lekkers

(met n enkele misser)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Door mekaar bakken kan wel, maar kip en varken in 1 bakje bewaren wordt wel sterk afgeraden inderdaad om kruisbesmetting te voorkomen. Maar bij sommige slagers leggen ze het ook wel naast mekaar op een gourmetschaal oid.

En als je alles goed gaar maakt dan is er niks aan de hand.
Ik weet nog niet of het lekker wordt, normaal gooi ik ook niet van alles door elkaar. maar misschien is het wel erg lekker !En ach genoeg kruiden en je proeft helemaal niet meer wat welk vlees was!

Ik laat morgen wel weten of het lekker was!
Ik heb ook altijd geleerd dat dat niet handig is, vooral niet omdat je kip en bief niet bij elkaar moet bewaren.

Zelfs als je nasi maakt, bak je je bief toch niet door en door? Da's echt zonde. De bief mag dus niet bij de kip vanwege bacteriën.
Hmm, nou brengen jullie me weer aan het twijfelen!

Ik bak het zowiezo door vanwege zwangerschap. Dus dat is het probleem niet. Maar wat doen die bacteriën dan? want je bakt toch alles daarna?
Als je het écht door en door bakt, maakt het weer niet uit. Kip heeft die éne bacterie soms, hoe heet die nou ook alweer....
Deze?

Salmonellalalala
Known to cause insanity in laboratory mice
Die zag ik wel rondkruipen door de nasi ja! Is dat erg dan?

Nee de nasi was erg lekker, en ik heb niet echt geproefd dat het verschillende soorten vlees waren eerlijk gezegd! Wat kruiden allemaal al niet kunnen doen he! En we leven ook alletwee nog, dus je gaat er in ieder geval niety direct dood aan!
quote:zonnetje1001 schreef op 30 december 2009 @ 09:24:

En we leven ook alletwee nog, dus je gaat er in ieder geval niety direct dood aan! Oh mooi. Nou meld je dan voor de zekerheid over een weekje hier nog even .
Dat zal ik doen! Als jullie niks meer horen dan wil ik graag een waarschuwing op het forum dat restje verschillende soorten vlees door elkaar dodelijk zijn! ;)
still alive! ;)
Ha ha! Die vind ik dan wel weer erg grappig.......
Ik ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven