Risotto help
woensdag 15 juli 2015 om 14:28
Hallo ik heb een pak risotto rijst bij de lidl gehaald van een kilo.
droge vacuüm verpakte rijst.
nu heb ik 450 gram spek
courgette
grote doos champignons
zakje parmezaanse kaas
rode ui
gehaald met het idee een risotto van te maken
wil graag een recept zonder wijn (heb ik niet in huis)
Hoe ga ik te werk, heb wel kruiden etc in huis.
Rijst staat op het pak dat ik het in een pan moet koken met ruim water. Maar heb geen idee hoeveel risotto te gebruiken om de juiste verhouding te krijgen.
Bedankt alvast
droge vacuüm verpakte rijst.
nu heb ik 450 gram spek
courgette
grote doos champignons
zakje parmezaanse kaas
rode ui
gehaald met het idee een risotto van te maken
wil graag een recept zonder wijn (heb ik niet in huis)
Hoe ga ik te werk, heb wel kruiden etc in huis.
Rijst staat op het pak dat ik het in een pan moet koken met ruim water. Maar heb geen idee hoeveel risotto te gebruiken om de juiste verhouding te krijgen.
Bedankt alvast
woensdag 15 juli 2015 om 19:19
Nou het is gelukt hoor 
Uitje in olie gefruit toen risotto mee geroerd en afgebluft met elke keer beetjes bouillon tot het gaar was.
Courgette champignons in olie gaar gebakken beetje peterselie peper en knoflook toegevoegd.
Aparte pan spek uit gebakken.
Als laatste alles bij elkaar en een scheutje vet van het spek om het smeuïg te maken.
En de parmezaanse kaas
Uitje in olie gefruit toen risotto mee geroerd en afgebluft met elke keer beetjes bouillon tot het gaar was.
Courgette champignons in olie gaar gebakken beetje peterselie peper en knoflook toegevoegd.
Aparte pan spek uit gebakken.
Als laatste alles bij elkaar en een scheutje vet van het spek om het smeuïg te maken.
En de parmezaanse kaas
woensdag 15 juli 2015 om 23:23
Ik bak altijd een uitje en knoflook. De wijn en/of de groentebouillon er scheutje voor scheutje bij. Als het bijna gaar is de plakjes champignons er door roeren en paar minuutjes mee laten garen Op het laatst een kont roomboter en versgerapte parmezaanse kaas erdoor roeren.
De Lidl heeft vaak ook gekruide rissotto met b.v. aperges. Ook heel lekker.
De Lidl heeft vaak ook gekruide rissotto met b.v. aperges. Ook heel lekker.
donderdag 16 juli 2015 om 08:46
Ik maak ook simpele risotto. Vegetarisch met paddestoelenmix. Of met zalmsnippers of kipfilet. Soms voeg ik verse doperwtjes toe
Altijd eerst een uitje en knoflook. Dan de rijst even meefruiten en daarna scheutje voor scheutje wijn en bouillon toevoegen.
Ik doe altijd half wijn, half bouillon. Pardezaanse kaas roer ik erdoor, dan wordt het smeuiig. En ik bewaar wat vlokjes om erover te strooien.
Paddestoelen bak ik apart, want daar komt zoveel vocht uit. Zalmsnippers en garnalen doe ik op het laatst bovenop, die zijn al gaar.
Altijd eerst een uitje en knoflook. Dan de rijst even meefruiten en daarna scheutje voor scheutje wijn en bouillon toevoegen.
Ik doe altijd half wijn, half bouillon. Pardezaanse kaas roer ik erdoor, dan wordt het smeuiig. En ik bewaar wat vlokjes om erover te strooien.
Paddestoelen bak ik apart, want daar komt zoveel vocht uit. Zalmsnippers en garnalen doe ik op het laatst bovenop, die zijn al gaar.