Rose
zaterdag 6 augustus 2011 om 22:50
Domme vraag misschien...
Ik hoorde van veel mensen in mijn omgeving dat rose zo lekker is.
Dus ik dacht; laat ik dat eens proberen.
Ik een flesje gekocht in de supermarkt en ik vond het echt helemaal niks.
Nu vraag ik me af of er meer soorten zijn, want die ik had gekocht vond ik wel heel sterk naar bier smaken.
Ik hoorde van veel mensen in mijn omgeving dat rose zo lekker is.
Dus ik dacht; laat ik dat eens proberen.
Ik een flesje gekocht in de supermarkt en ik vond het echt helemaal niks.
Nu vraag ik me af of er meer soorten zijn, want die ik had gekocht vond ik wel heel sterk naar bier smaken.
zaterdag 6 augustus 2011 om 23:26
Ik ben heel nieuwsgierig waarmee jij thuiskomt als iemand zin heeft in een baco of een sex on the beach?
Of bij een droge wijn, serveer je dan een lege fles?
Sorry ik ben een beetje melig.
Maar 1 tip, koop morgen een lekkere fles een beetje fruitige rose (voor startende wijndrinkers is een mateus prima of een d'anjou)en zet hem lekker koel. Meestal is het een 0,7 liter fles en kost een fles zo rond de 4/5 euro en probeer het dan uit, als het dan weer naar bier smaakt dan is het gewoon niet zo jou ding.
Of bij een droge wijn, serveer je dan een lege fles?
Sorry ik ben een beetje melig.
Maar 1 tip, koop morgen een lekkere fles een beetje fruitige rose (voor startende wijndrinkers is een mateus prima of een d'anjou)en zet hem lekker koel. Meestal is het een 0,7 liter fles en kost een fles zo rond de 4/5 euro en probeer het dan uit, als het dan weer naar bier smaakt dan is het gewoon niet zo jou ding.
zaterdag 6 augustus 2011 om 23:28
Nee alle rose is niet hetzelfde;) ik heb er ooit een paar op die ik wel lekker vond(helaas de naam vergeten) maar verder vind ik rose maar flauw zuurtjeswater.
Rose-bier vind ik ook niks trouwens, net zoals kriek te zoet.
Ik schenk nog ff een glaasje rode in
Rose-bier vind ik ook niks trouwens, net zoals kriek te zoet.
Ik schenk nog ff een glaasje rode in
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 7 augustus 2011 om 06:51
Ik vind dit best een domme vraag ja. Net als: ik lust geen cola. bestaat er ook andere frisdrank? Of: ik lust geen kipfilet bestaat er ook andere vleeswaar?
Het moet je toch opgevallen zijn dat er meerdere merken wijn in de winkel te koop zijn, met andere namen en etiketten en andere kleur.
Vraag anders advies aan iemand uit de slijterij of supermarkt. Afhankelijk van of je van zoete of droge wijn houdt, is er best wat voor jouw smaak te koop.
Of niet en dan ben je gewoon geen wijnliefhebber.
Het moet je toch opgevallen zijn dat er meerdere merken wijn in de winkel te koop zijn, met andere namen en etiketten en andere kleur.
Vraag anders advies aan iemand uit de slijterij of supermarkt. Afhankelijk van of je van zoete of droge wijn houdt, is er best wat voor jouw smaak te koop.
Of niet en dan ben je gewoon geen wijnliefhebber.
zondag 7 augustus 2011 om 10:28
zondag 7 augustus 2011 om 12:50
Voor iemand die zelden alcohol drinkt (dus geen bier en geen wijn), kan ik me voorstellen dat het voor zijn/haar gevoel ongeveer hetzelfde smaakt. Ik vind bier en wijn zelf ook allebei vies.
Dus ik vind het niet zo'n domme vraag.
Zoals MV al zei, zijn er vele soorten rosé. De een is iets zoeter (en smaakt meer richting limonade) en de ander bitterder (meer zo'n tanine-smaakje). Kwestie van uitproberen misschien?
Ik hoef niet zo nodig alcohol te drinken, dus als ik een alcoholische versnapering niet meteen lekker vind, hoef ik het ook niet te 'leren' drinken.
Ik vind niet dat ik iets mis als mijn vriendinnen aan het bier/wijn/rosé zitten, terwijl ik zit te genieten van mijn fruitsmoothie of Rivèlla (of heb jij dat wel, TO?). Ieder zijn meug.
Dus ik vind het niet zo'n domme vraag.
Zoals MV al zei, zijn er vele soorten rosé. De een is iets zoeter (en smaakt meer richting limonade) en de ander bitterder (meer zo'n tanine-smaakje). Kwestie van uitproberen misschien?
Ik hoef niet zo nodig alcohol te drinken, dus als ik een alcoholische versnapering niet meteen lekker vind, hoef ik het ook niet te 'leren' drinken.
Ik vind niet dat ik iets mis als mijn vriendinnen aan het bier/wijn/rosé zitten, terwijl ik zit te genieten van mijn fruitsmoothie of Rivèlla (of heb jij dat wel, TO?). Ieder zijn meug.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
zondag 7 augustus 2011 om 13:34
Ondanks dat ik antwoord heb op mijn vraag zal ik nog een laatste reactie plaatsen omdat jullie toch de moeite hebben genomen om op mijn domme vraag te reageren..
Ik heb in de supermarkt gewoon de eerste de beste rosé uit de schap gepakt die ik tegenkwam.
Dat er dus rosé van bier en wijn is was voor mij, iemand die vrijwel geen alcohol drinkt, dus onbekend.
Het mag nu duidelijk zijn dat ik rosébier heb gekocht.
Ik heb in de supermarkt gewoon de eerste de beste rosé uit de schap gepakt die ik tegenkwam.
Dat er dus rosé van bier en wijn is was voor mij, iemand die vrijwel geen alcohol drinkt, dus onbekend.
Het mag nu duidelijk zijn dat ik rosébier heb gekocht.