smerige recepten

17-05-2010 18:34 435 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je " met stip op één " meest smerige recept.

Kom maar op met die Smac uit blik recepten.

( die van die vissticks en onverdunde soep uit blik is ook een moetje )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 20:46:

Op smaak brengen met peper en zout ; alles over de vlezen verdelen.Gatverdamme, over "de vlezen" verdelen....
.
.
Ik begin me af te vragen waarom ik dit topic nog lees
Omdat griezelen over eten gewoon heel leuk is
quote:robo schreef op 17 mei 2010 @ 20:48:

[...]

Gatverdamme, over "de vlezen" verdelen....
oma neemt een halve spitskool(in stukjes gesneden), een halve gesnipperde ui en een stukje lamsvlees en een paar kopjes water en kookt dat in een pannetje voor 20 minuten.

Zoooo zonde van die mooie ingredienten.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 20:48:

Frikandellenprut versie 2

Ingrediënten voor 6 personen

Olie,doos frikandellen,vrucht in blik 2x groot,atjar tjampoer 2 potjes,2 pakken tomatensap,rijst

Bereidingswijze

3 eetlepels olie in pan..snij de bevroren frikandellen in stukjes,bak deze in de olie tot ze lekker bruin zijn,doe de vruchtjes en de atjar en de tomatensap erbij..lekker even laten pruttelen,rijst koken en smullen maar..

Serveertips

Gewoon alles lekker door elkaar hutselen

Dat zou zomaar uit de keuken van mijn schoonzus kunnenkomen.

**rilt**
Je gaat toch geen avondeten maken met snackspul? Heel eerlijk: frikandel speciaal met een bakkie friet kan ik op z'n tijd best waarderen. Maar je gaat het toch niet behandelen als zijnde vlees? Waarom zou ik een frikandel willen ontdooien? Waarom zou ik daar plakjes van moeten snijden?
Jakkes.
Frikandellen uit de magnetron! Met saus uit een pakje en gekrummelde matzes!

**braakt**
Trouwens, als je naar Frankrijk gaat moet je geen Tripes bestellen. Dan krijg je ook ingewanden. Bah.

En Cassoulet uit blik, is ook heel erg smerig. Ken jij dat Robo?
.
Ja, cassoulet ken ik wel maar dat eten wij echt nooit. En al helemaal niet uit blik!

Eigenlijk wordt bij ons in huis iedere dag gekookt, met verse ingrediënten, vlees dat zelfs van de boer (of de jager) uit de buurt komt, en groenten uit eigen tuin.

Maar af en toe een bord vissticks is toch niet te versmaden
quote:nazife schreef op 17 mei 2010 @ 20:53:

oma neemt een halve spitskool(in stukjes gesneden), een halve gesnipperde ui en een stukje lamsvlees en een paar kopjes water en kookt dat in een pannetje voor 20 minuten.

Zoooo zonde van die mooie ingredienten.

Oei, das echt zonde!

Net zoiets als mijn andere schoonzus. Die had een pracht van een rosbief gebakken, beeldschoon! Mooi rood van binnen, knbapperige buitenkant, heerlijk!

Vervolgens verdeeld ze het ding in achten (want hee, we waren toch met z'n achten!), dat zijn dus plakken van bijna 2 cm dik, zonde, zonde! en terwijl ze snijdt maakt ze van het braadvet een jus. Waar ze vervolgens de plakken rosbief in doet om ze nog even tien minuten door te koken. "Tegen de bacterien!"

We hadden allemaal een schoenzoolop ons bord.

Als je rood vlees niet lekker of veilig vindt, dan kun je toch iets anders kiezen!
.
.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 20:58:

En dan te bedenken dat iemand dat ooit heel serieus heeft bedacht, dat dat wel een smakelijke combi zou zijn. Holy fuck.Als je moet kiezen tussen de nasi van mijn schoonzus of een frikandellendinges, wie weet.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 21:00:

Ja, maar je gaat toch ook geen lasagna ofzo met die vissticks maken?Als je er veel hebt kun je er een toren van bouwen. Lijkt op lasagna
quote:robo schreef op 17 mei 2010 @ 20:52:

Omdat griezelen over eten gewoon heel leuk is En stiekem is het ook wel ego-strelend, als matige huis-tuin-en-keuken-kok. In vergelijking met die frikandel-gedrochten en de schoonzus van Tilalia ben ik een ware keukenprinses
.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 20:48:

Frikandellenprut versie 2

Ingrediënten voor 6 personen

Olie,doos frikandellen,vrucht in blik 2x groot,atjar tjampoer 2 potjes,2 pakken tomatensap,rijst

Bereidingswijze

3 eetlepels olie in pan..snij de bevroren frikandellen in stukjes,bak deze in de olie tot ze lekker bruin zijn,doe de vruchtjes en de atjar en de tomatensap erbij..lekker even laten pruttelen,rijst koken en smullen maar..

Serveertips

Gewoon alles lekker door elkaar hutselen
.
quote:lindy schreef op 17 mei 2010 @ 21:00:

Ja, maar je gaat toch ook geen lasagna ofzo met die vissticks maken?Nee joh! Zonde van de vissticks, die zijn het lekkerst met ketchup en mayo en zompig witbrood

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven