smerige recepten
maandag 17 mei 2010 om 19:00
Aardappelsalade met knakworstjes en groenten
Ingrediënten voor 4 personen
1 kg gladkokende aardappelen
250 g doperwtjes, uit de diepvries
6 verse knakworsten van de Keurslager of 1 pot of blik knakworsten
1 ui
1 rode paprika
3 eetl. (olijf)olie
2 theel. kruidenbouillonpoeder of 1/2 kruidenbouillontablet
zout en versgemalen peper
2 eetl. fijngehakte peterselie
2 eetl. ringetjes geknipte bieslook
Bereidingswijze
Snijd de geschilde aardappelen in blokjes en kook ze in water met zout in circa 8 minuten gaar. Giet af en laat uitlekken. Kook intussen de doperwtjes in 5 minuten gaar en laat eveneens uitlekken. Verwarm de knakworstjes volgens de aanwijzingen op pot of blik en snijd ze in plakjes van circa 1 cm dik. Doe de aardappelblokjes, de doperwtjes en de plakjes knakworst in een kom en schep goed om. Snipper de ui. Snijd de paprika zonder zaadlijsten en zaadjes in blokjes. Verhit de olie in een koekenpan en laat de ui en paprika omscheppend fruiten tot de ui glazig is. Voeg het bouillonpoeder of het verkruimelde bouillontablet toe en roer er circa 0,5 dl water door. Breng aan de kook met wat peper en zout en schep er de helft van de groene kruiden door. Giet de warme dressing over de aardappelsalade en schep goed door. Laat afgedekt op kamertemperatuur circa 1 uur rusten of zet in de koelkast en laat een half uur voor het serveren op kamertemperatuur komen.
Bestrooi de salade voor het serveren met de resterende groene kruiden. Lekker met bijvoorbeeld sperzieboontjes of een groene salade met tomaten.
Ingrediënten voor 4 personen
1 kg gladkokende aardappelen
250 g doperwtjes, uit de diepvries
6 verse knakworsten van de Keurslager of 1 pot of blik knakworsten
1 ui
1 rode paprika
3 eetl. (olijf)olie
2 theel. kruidenbouillonpoeder of 1/2 kruidenbouillontablet
zout en versgemalen peper
2 eetl. fijngehakte peterselie
2 eetl. ringetjes geknipte bieslook
Bereidingswijze
Snijd de geschilde aardappelen in blokjes en kook ze in water met zout in circa 8 minuten gaar. Giet af en laat uitlekken. Kook intussen de doperwtjes in 5 minuten gaar en laat eveneens uitlekken. Verwarm de knakworstjes volgens de aanwijzingen op pot of blik en snijd ze in plakjes van circa 1 cm dik. Doe de aardappelblokjes, de doperwtjes en de plakjes knakworst in een kom en schep goed om. Snipper de ui. Snijd de paprika zonder zaadlijsten en zaadjes in blokjes. Verhit de olie in een koekenpan en laat de ui en paprika omscheppend fruiten tot de ui glazig is. Voeg het bouillonpoeder of het verkruimelde bouillontablet toe en roer er circa 0,5 dl water door. Breng aan de kook met wat peper en zout en schep er de helft van de groene kruiden door. Giet de warme dressing over de aardappelsalade en schep goed door. Laat afgedekt op kamertemperatuur circa 1 uur rusten of zet in de koelkast en laat een half uur voor het serveren op kamertemperatuur komen.
Bestrooi de salade voor het serveren met de resterende groene kruiden. Lekker met bijvoorbeeld sperzieboontjes of een groene salade met tomaten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 17 mei 2010 om 19:02
Bloemkoolschotel met knakworstjes
* 1 bloemkool
* 1 blikje knakworstjes
* 1 zakje aardappelpuree
* 100 gram geraspte belegen kaas
Snijd de bloemkool in roosjes en kook ze in water met zout in 15 minuten beetgaar. Laat de knakworstjes uitlekken en leg ze naast elkaar in een ovenschaal. Verdeel de bloemkool over de worstjes. Verwarm de oven voor op 200 graden C. Maak de aardappelpuree volgens de aanwijzing op het pakje en verdeel het over de bloemkool. Bestrooi het gerecht met de kaas. Bak het gerecht in het midden van de oven 20 minuten tot er een mooi korstje op komt.
* 1 bloemkool
* 1 blikje knakworstjes
* 1 zakje aardappelpuree
* 100 gram geraspte belegen kaas
Snijd de bloemkool in roosjes en kook ze in water met zout in 15 minuten beetgaar. Laat de knakworstjes uitlekken en leg ze naast elkaar in een ovenschaal. Verdeel de bloemkool over de worstjes. Verwarm de oven voor op 200 graden C. Maak de aardappelpuree volgens de aanwijzing op het pakje en verdeel het over de bloemkool. Bestrooi het gerecht met de kaas. Bak het gerecht in het midden van de oven 20 minuten tot er een mooi korstje op komt.
maandag 17 mei 2010 om 19:02
quote:ninon schreef op 17 mei 2010 @ 19:00:
@diaantje, mijn mam ook, smac met macaroni, je bent ook een Jaren 70 kind zie ik
Jeps, was denk ik heel gewoon in die tijd, je kinderen vergiftigen met smac hahahaha
Mijn vriend vind het nog steeds gewoon erg lekker.
@diaantje, mijn mam ook, smac met macaroni, je bent ook een Jaren 70 kind zie ik
Jeps, was denk ik heel gewoon in die tijd, je kinderen vergiftigen met smac hahahaha
Mijn vriend vind het nog steeds gewoon erg lekker.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
maandag 17 mei 2010 om 19:03
Hier volgt het recept voor zuurkoolsoep met knakworstjes. Één portie zuurkoolsoep met knakworstjes bevat circa 160 Kilocalorieën.
Ingrediënten:
* 1 ui
* 1 eetlepel olijfolie
* 250 zuurkool
* 1 laurierblad
* 0,75 liter bouillon (blokje)
* Knakworstjes
* 3 á 4 eetlepels slagroom
* Peper
* Gehakte peterselie
Bereiding
* Fruit de gesnipperde ui in de hete olijfolie.
* Voeg uit elkaar geplukte zuurkool, laurierblad, bouillon en worstjes toe en laat alles ca. 20 minuten pruttelen.
* Roer er slagroom door.
* Breng alles op smaak met een mespuntje peper en strooi er wat peterselie over.
Ingrediënten:
* 1 ui
* 1 eetlepel olijfolie
* 250 zuurkool
* 1 laurierblad
* 0,75 liter bouillon (blokje)
* Knakworstjes
* 3 á 4 eetlepels slagroom
* Peper
* Gehakte peterselie
Bereiding
* Fruit de gesnipperde ui in de hete olijfolie.
* Voeg uit elkaar geplukte zuurkool, laurierblad, bouillon en worstjes toe en laat alles ca. 20 minuten pruttelen.
* Roer er slagroom door.
* Breng alles op smaak met een mespuntje peper en strooi er wat peterselie over.
maandag 17 mei 2010 om 19:04
quote:adventure schreef op 17 mei 2010 @ 18:57:
Spaghetti met smac:
Kook de spaghetti volgens de bereidingswijze op het pak.
Snijd de smac in kleine dobbelsteentjes.
Doe een halve fles Heinz Ketchup in een pannetje, en voeg de smac toe. Laat even verwarmen, en voeg toe aan de afgegoten spaghetti.
Lievelingsrecept van mijn man overgehouden uit zijn jeugd......
Daarnaast maakt hij de meest culinaire creaties, maar dit..... vindt hij ook erg lekker....Doet me denken aan mijn lieve opaatje die vorig jarig overleden is op 93-jarige leeftijd... die kookte macaroni en deed er alleen wat ketchup bij, verder niks! Volgens mij vond ie zichzelf nog hip ook!
Spaghetti met smac:
Kook de spaghetti volgens de bereidingswijze op het pak.
Snijd de smac in kleine dobbelsteentjes.
Doe een halve fles Heinz Ketchup in een pannetje, en voeg de smac toe. Laat even verwarmen, en voeg toe aan de afgegoten spaghetti.
Lievelingsrecept van mijn man overgehouden uit zijn jeugd......
Daarnaast maakt hij de meest culinaire creaties, maar dit..... vindt hij ook erg lekker....Doet me denken aan mijn lieve opaatje die vorig jarig overleden is op 93-jarige leeftijd... die kookte macaroni en deed er alleen wat ketchup bij, verder niks! Volgens mij vond ie zichzelf nog hip ook!
maandag 17 mei 2010 om 19:05
Pasta - Recept Pikante macaronischotel met knakworst
* Ingredienten:
250 gr macaroni
1 blikje ananas
1 ui
1 groene paprika
1 rode paprika
1 eetlepel boter
1 blikje tomatenpuree
1 eetlepel bruine suiker
1 eetlepel azijn
1 blik knakworst
peper, zout
* Beschrijving:
Verwarm de oven voor op 200°C.
Kook de macaroni volgens de gebruiksaanwijzing op het pak gaar.
Laat de ananas uitlekken, bewaar het sap en snijd de ringen in stukjes.
Snipper de ui fijn.
Maak de paprika's schoon en snijd ze in dunne reepjes.
Verhit de boter in een koekenpan en fruit hierin de gesnipperde ui glazig.
Voeg de reepjes paprika toe en fruit die even mee.
Voeg dan de stukjes ananas met het sap, de bruine suiker, peper, zout en de
azijn toe en laat de saus een paar minuten pruttelen; roer af en toe en voeg,
als de saus te dik wordt, een beetje water toe.
Snijd intussen de knakworst in plakjes en voeg die aan de saus toe.
Schep de macaroni in een ingevette vuurvaste schaal, giet er de saus over, zet
de afgedekte schaal een richel onder het midden in de oven en laat het gerecht
in ± 15 minuten door en door warm worden.
Lekker met sla.
* Ingredienten:
250 gr macaroni
1 blikje ananas
1 ui
1 groene paprika
1 rode paprika
1 eetlepel boter
1 blikje tomatenpuree
1 eetlepel bruine suiker
1 eetlepel azijn
1 blik knakworst
peper, zout
* Beschrijving:
Verwarm de oven voor op 200°C.
Kook de macaroni volgens de gebruiksaanwijzing op het pak gaar.
Laat de ananas uitlekken, bewaar het sap en snijd de ringen in stukjes.
Snipper de ui fijn.
Maak de paprika's schoon en snijd ze in dunne reepjes.
Verhit de boter in een koekenpan en fruit hierin de gesnipperde ui glazig.
Voeg de reepjes paprika toe en fruit die even mee.
Voeg dan de stukjes ananas met het sap, de bruine suiker, peper, zout en de
azijn toe en laat de saus een paar minuten pruttelen; roer af en toe en voeg,
als de saus te dik wordt, een beetje water toe.
Snijd intussen de knakworst in plakjes en voeg die aan de saus toe.
Schep de macaroni in een ingevette vuurvaste schaal, giet er de saus over, zet
de afgedekte schaal een richel onder het midden in de oven en laat het gerecht
in ± 15 minuten door en door warm worden.
Lekker met sla.
maandag 17 mei 2010 om 19:06
quote:dangeensuus schreef op 17 mei 2010 @ 19:05:
Iemand die ik ken ( en uit angst om afgerekend te worden op het feit dat ik hem ken) vrat witte macaroni met tomatensoep uit blik. Als zijnde macaroni bolognese. Liefst met een toef mayonaise.Ooooh......... da's écht walgelijk!
Iemand die ik ken ( en uit angst om afgerekend te worden op het feit dat ik hem ken) vrat witte macaroni met tomatensoep uit blik. Als zijnde macaroni bolognese. Liefst met een toef mayonaise.Ooooh......... da's écht walgelijk!
maandag 17 mei 2010 om 19:06
quote:dangeensuus schreef op 17 mei 2010 @ 19:05:
Iemand die ik ken ( en uit angst om afgerekend te worden op het feit dat ik hem ken) vrat witte macaroni met tomatensoep uit blik. Als zijnde macaroni bolognese. Liefst met een toef mayonaise.Hahaah, wat ranzig
Iemand die ik ken ( en uit angst om afgerekend te worden op het feit dat ik hem ken) vrat witte macaroni met tomatensoep uit blik. Als zijnde macaroni bolognese. Liefst met een toef mayonaise.Hahaah, wat ranzig
maandag 17 mei 2010 om 19:07
wat ook heel goor is, is warm eten op een bord. Aardappelen, gehaktbal, potgroente, jus, alles lekker doorelkaar geprakt ( ik haat het prakken an sich al) en dan appelmoes er overheen. Ranzigdepanzig vies.
Zowieso wil ik als ik al appelmoes heb, het in een apart schaaltje. Geen appelmoes bij mijn warme eten op het bord.Zelfde geldt voor sla, moet ook apart. En yoghurt uit hetzelfde gore boerenkoolbord waar net met een lepel nog net het glazuur niet uit is geschraapt mot ik ook niet.
Zowieso wil ik als ik al appelmoes heb, het in een apart schaaltje. Geen appelmoes bij mijn warme eten op het bord.Zelfde geldt voor sla, moet ook apart. En yoghurt uit hetzelfde gore boerenkoolbord waar net met een lepel nog net het glazuur niet uit is geschraapt mot ik ook niet.
maandag 17 mei 2010 om 19:09
quote:dangeensuus schreef op 17 mei 2010 @ 19:07:
wat ook heel goor is, is warm eten op een bord. Aardappelen, gehaktbal, potgroente, jus, alles lekker doorelkaar geprakt ( ik haat het prakken an sich al) en dan appelmoes er overheen. Ranzigdepanzig vies.
Ik mocht vroeger thuis mn eten niet prakken, en ik doe dat dus braaf ook niet!
Maar vind dat ook een vies gezicht , zo n baby prak , brrr
Mijn zus die is nu 31 en die prakt dus echt alles en daarover ook nog appelmoes.
Ik mocht vroeger thuis mn eten niet prakken, en ik doe dat dus braaf ook niet!
Maar vind dat ook een vies gezicht , zo n baby prak , brrr
Mijn zus die is nu 31 en die prakt dus echt alles en daarover ook nog appelmoes.