Topping voor cheesecake?

03-03-2011 20:18 15 berichten
Ik ben nu de cheesecake van Nigella aan het bakken

deze dus

Maar ik heb het idee dat de topping iets te veel van het goede is.... wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij juist lekker.

En 'iets te veel van het goede' past/hoort ook wel bij een recept van nigella lawson.
Grappige combi trouwens die cheesecake met je nick. Je eet zelf niet suikervrij begijp ik?
Lijkt me toch wel lekker een dun laagje erop, een soort icing maar dan niet te zoet. Misschien beschermt het de taart ook tegen uitdroging de laatste 10 min. Onbedekte cheesecakes kunnen zo droog worden.
Misschien kun je de zure room vervangen door magere kwark? wel 't frisse, maar niet zo vet/machtig
En dan niet in de oven zetten ;)
Ik denk dat kwark te dik is, in het recept staat dat de zure room eroverheen gegoten moet worden. Zou de engelse variant op zure room wat dunner zijn dan de onze? Daarnaast zit er al roomkaas in de taart, kwark is eigenlijk ook kaas. Een hele jonge variant weliswaar. Fromage blanc noemen de Fransen het niet voor niets
Oke, ik ga hem volgens het originele recept afmaken!!!
Lekker met frambozen, dat vind ik echt de ultieme combi! Cheesecake met wat framboosjes erbij. Zeg suikervrij, laat even weten wanneer de taart klaar is, komen we even langs!

Laat nog even weten hoe dit recept uitpakt met het laagje erop?
quote:borderwalk schreef op 03 maart 2011 @ 20:23:

Lijkt mij juist lekker.

En 'iets te veel van het goede' past/hoort ook wel bij een recept van nigella lawson.Pfff.... altijd als ik alleen al naar haar kijk terwijl ze staat te koken (op tv), slippen mijn aderen dicht....
Ik heb deze met Sinterklaas als toetje gemaakt, hij was heerlijk! Ik ben normaal geen toetjesmens maar had opdracht een toetje te maken. En die toppunt hoort erbij! Eet smakelijk!
Topping..
En? Lekker?
Ja.
Ja hij was zeker lekker, met topping!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven