trakteren op werk

07-02-2012 12:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik heb even inspiratie nodig. Moet binnenkort trakteren op het werk omdat ik jarig ben. Het is een nieuwe baan dus ik kan niet kijken naar wat ik vorig jaar getrakteerd heb

Bedoeling is dat je trakteert voor zo'n 20 man naaste collega's en bovendien voor zo'n 40 man (weet het aantal niet exact) andere collega's in de organisatie.

Meestal trakteert men voor de 20 man wat uitgebreider dan voor de 40 man.

Ik heb nog even geen idee wat ik wil trakteren. Probleem is ook dat ik op de fiets naar het werk moet dus taarten meenemen is niet zo makkelijk (10 km fietsen), als ik de taarten in mijn fietstas stop gaan ze vast kapot

Hebben jullie leuke ideeen? Op mijn vorige werk moest ik maar voor een klein groepje trakteren en ging ik niet op de fiets, dus bakte ik meestal gewoon 1 taart.
Kun je dichtbij je werk geen taart halen of laten bezorgen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
pff wat een gedoe. Hier zetten we meestal gewoon wat lekkers bij het koffiezetapparaat(lekkere koeken, bonbons.)
gizz, dat kan ook hoor. Natuurlijk ben je vrij om te trakteren wat je zelf wil. Als ik een pak biscuit neer zet dan doen ze het daar maar mee. Maar ja, dat wil ik ook niet, dus was gewoon benieuwd of jullie een leuk receptje hebben om iets te bakken en wat dus in grote hoeveelheden kan (in ieder geval 20 stuks). En dan geen grote taarten want die kan ik niet meenemen.

Voor de 40 man zal ik inderdaad waarschijnlijk gewoon bonbons of kleine mars/snickers/bounty etc halen.

Vond het op mijn vorige werk ook makkelijker maar ja, hier zijn ze nu eenmaal gewend om voor iedereen te trakteren en werk er nog maar pas dus heb nog niet veel andere mensen gezien die trakteerden.
Ik liet toen ik nog bij een groot bedrijf werkte altijd taart bezorgen via de multivlaai. Niet al te duur en handig omdat het word bezorgd.
Cake pops?
Een grote schaal zelfgemaakte brownies. Doet het altijd goed (als je die van nigella maakt vechten ze erom ;)) en kan je heel makkelijk meenemen.
Appelflappen (laten bezorgen) en cakes meenemen voor de andere collega's. Laat je een keer wegbrengen naar je werk met de auto, dan kun je je spullen wel zelf meenemen.
brownies klinkt goed
Als je zelf iets wilt doen zou ik iets van brownies en cakes maken, die zijn snel te maken en makkelijk mee te nemen op de fiets.
quote:Caro_22 schreef op 07 februari 2012 @ 12:35:

Cake pops?Cakepops maken wel een kliederboel van je keuken en met een beetje pech liggen de balletjes al van het stokje voor je er bent (althans, zo ging het bij mij de eerste keer dat ik ze maakte).
Brownies zijn lekker, makkelijk te maken en bovendien makkelijk te vervoeren.. ik zeg: We have a winner
ik zou inderdaad voor die 40 man mini-marsjes halen en voor je 20 naaste collega's taart laten bezorgen of luxe koeken kopen. Die vervoeren wat makkelijker dan taarten inderdaad.
En een paar appeltaarten bakken? Kan dat op de fiets? Of een paar lekkere cakes? Dan op het werk verse slagroom maken. Of sausijzenbroodjes maken. En idd bonbons voor de rest.

Of een taart bakken en kijken of er iemand in je familie of vrienden is met auto die het kunnen brengen. Of een keer met de bus naar het werk gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Of mini-slagroomsoesjes (uit de diepvries) meenemen. Je hebt ook mini tompouces of soesjes met chocolade
Ik zou ook via Multivlaai twee vlaaien laten bezorgen.

Voor de andere collega's kun je ook bij de supermarkt verschillende koeken halen oid en leuk op een schaal neerleggen.

Of een cake (of twee) in plakjes snijden.
hmm, soesjes, die doen het ook altijd goed. Niet te heet laten ontdooien in de magnetron want dan heb je soesjes soep (weet ze uit ervaring...)
soesjes is ook nog niet zo'n gek idee nee..
quote:mrs-hekkie schreef op 07 februari 2012 @ 12:46:

hmm, soesjes, die doen het ook altijd goed. Niet te heet laten ontdooien in de magnetron want dan heb je soesjes soep (weet ze uit ervaring...)

Oh wat vies in de magnetron.

Als je ze de avond ervoor eruit haalt en in de koelkast laat ontdooien is het ook goed. Het soesjes deeg is niet lekker na ontdooien in een magnetron, om over de slagroom maar te zwijgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Soesjes vind ik niks, HAP slik weg.

Bak gewoon 2 of 3 caken en tracteer met dikke plakken. Voor die 20 man dan, het lijkt me niet dat iedereen ook die 40 man tracteert, ws doet de een het wel en de ander het niet . Ik zou me in elk geval niet verplicht voelen zo'n eerste keer, je werkt er net...maar kleine marsjes etc. is wel altijd welkom bij iedereen.

Of anders taart bestellen en laten bezorgen.
Ja het was geen handige actie. Collega had ze pas gekocht dus nog bevroren en iedereen wilde ze gelijk eten, dus maar in de magnetron. Errug vies en drappig!!!
Als je bevroren soesjes heel even in de magnetron doet, zodat ze een klein beetje ontdooit zijn en dan verder laat ontdooien op kamertemperatuur dan kan dat prima hoor! Zo doe ik het ook altijd als ik er zin in heb, maar ze er nog niet uit heb gehaald. Anders moet ik veel te lang wachten
Arretjescake, makkelijk te maken en als je hem in een cakevorm (rechthoek) maakt passen er in iedere fietstas wel 3 denk ik.
Ik zou gaan voor arretjescake. Thuis snijden en in een koekblik onder de snelbinders.

Al loopt het water me ook al in de mond bij de gedachte aan de brownies van Nigella. Maar die vind ik best nog duur om goed te maken.

Is er niet een collega (bijna) tegelijk jarig? Dan kun je samen trakteren..
Ja, is ook een optie om samen met een collega tracteren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven