Vers geraapte mosselen. Hoe (lang) bewaren?
maandag 3 oktober 2011 om 20:17
Gisteren hebben wij mosselen geraapt op het Veerse meer. We hebben er toen al een lekker maaltje van gegeten, maar hebben nog zeker een kilo of 4 over. Deze mosselen staan nu in een emmer zeewater op ons aanrecht.
Op internet kan ik helaas niet vinden hoe ik deze mosselen het beste kan bewaren (het gaat immers altijd om mosselen uit verpakking), of ik ze kan invriezen (en hoe dan het beste) en of ik ze na een dag op mijn aanrecht überhaupt nog kan gebruiken om te koken etc. (temp. hier in huis ligt overigens niet hoog, zelfs niet met dit weer)
Wie heeft hier ervaring mee en vertelt mij meer? Het zou zo zonde zijn om deze heerlijke mosselen weg te moeten gooien omdat ik dit soort dingen niet weet.
Op internet kan ik helaas niet vinden hoe ik deze mosselen het beste kan bewaren (het gaat immers altijd om mosselen uit verpakking), of ik ze kan invriezen (en hoe dan het beste) en of ik ze na een dag op mijn aanrecht überhaupt nog kan gebruiken om te koken etc. (temp. hier in huis ligt overigens niet hoog, zelfs niet met dit weer)
Wie heeft hier ervaring mee en vertelt mij meer? Het zou zo zonde zijn om deze heerlijke mosselen weg te moeten gooien omdat ik dit soort dingen niet weet.
maandag 3 oktober 2011 om 20:19
Van een houdbaarheidssite: verse mosselen 1 dag bewaren in de koelkast, niet invriezen. http://eten-en-drinken.in ... -hoe-lang-welke-plek.html
Common sense is not so common.
Voltaire
Voltaire