Vooraf klaar maken

05-03-2012 12:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Vanavond weinig tijd om te koken dus ik ben alvast dingen aan het voorbereiden. Nu vroeg ik mij af of ik ook alvast de knoflook in stukjes kan snijden en deze in een afgedekt plastic bakje laten staan tot vanavond (18.00uur)?

Liefs
Ja dat kan.

(wat ga je maken?)
Bedankt. Ovenpasta!
Ik zou dat niet doen, dan stinkt alles straks naar knoflook. En hoeveel tijd neemt knoflook snijden (persen) nu in beslag?
Als het een ovengerecht is, kun je dan niet alvast de hele schotel klaarmaken? Dan kun je 'm zo de oven inschuiven.
Hoeveel moet je er dan snijden dat de knoflook snijden alles scheelt vanavond?

Ja het kan wel maar net wat Blackdress zegt, je hele koelkast ruikt ernaar.

Kan je ze niet door de knijper doen vanavond? Is toch snel?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat ook heel makkelijk is:

Knoflook pellen, beetje olijfolie erover heen dat de teentjes net onderstaan. Staafmixer erdoor heen halen.

In een afgesloten potje doen (anders gaat je koelkast stinken) en je hebt voor zeker 4weken verse knoflook lekker snel bij de hand.
Ik heb geen knoflookpers en het geeft rust dat het meeste al gedaan is. Wel jammer dat de hele koelkast dan naar de knoflook ruikt. Kan dat ook schade richten aan het voedsel? Anders neem ik de lucht maar even voor lief.

Mmm, bericht van BlackDress over het hoofd gezien. Misschien is meteen maken ook nog wel een optie. Bedankt!
Heb je niet een klein glazen potje staan met schroefdop.

Waar voorheen erwten ofzo in zaten?
Ik wilde ook aanraden om de knoflook in de olie te zetten en zocht er even naar op google,maar op een ander Forum werd dat afgeraden ivm gevaar voor botulisme. Ik heb echt nog nooit gehoord dat je dat kon krijgen van knoflook zelf inmaken. Is dit bij iemand anders bekend?
Niet doen ..

Niet alleen stinkt je hele koelkast ernaar,je verliest er ook een hoop smaak mee.

Makkelij knoflook schoonmaken snijden:

leg de benodigde hoeveelheid teentjes op je snijplank en leg je mes plat op de knoflook,zo even aandrukken en de knoflook pletten.

je kan nu in een keer bijna alle schilletjes eraf halen,en doordat de teentjes gespleten zijn snijd het sneller.

een aanal keren nog in de lengte doorsnijden kwartslag draaien,de punt van je mes op de plank laten staan en vasthouden,met je andere hand het handsvat beetpakken en zo kan je snel de knoflook hakken zonder risico voor je vingers te lopen.
Kan me niet voorstellen dat je meteen botulisme ontwikkelt als je vandaag knoflook maakt, het in de koelkast zet en vanavond opeet, ook niet als je het in olie doet en een week of drie (in de koelkast) laat staan.

Ik zou ook de hele pastaschotel nu in een keer maken en dan vanavond in de oven. Knoflooksmaak aan je melk is niet lekker...
quote:Caro_22 schreef op 05 maart 2012 @ 12:37:

Ik wilde ook aanraden om de knoflook in de olie te zetten en zocht er even naar op google,maar op een ander Forum werd dat afgeraden ivm gevaar voor botulisme. Ik heb echt nog nooit gehoord dat je dat kon krijgen van knoflook zelf inmaken. Is dit bij iemand anders bekend?Ik heb er nog nooit van gehoord,en het lijkt me ook dat er dan geen potjes knoflook in olie in de winkel verkocht zouden mogen worden,ik maak zelf ook regelmatig knoflook in en heb nergens last van.
quote:galadriel schreef op 05 maart 2012 @ 12:33:

Wat ook heel makkelijk is:

Knoflook pellen, beetje olijfolie erover heen dat de teentjes net onderstaan. Staafmixer erdoor heen halen.

In een afgesloten potje doen (anders gaat je koelkast stinken) en je hebt voor zeker 4weken verse knoflook lekker snel bij de hand.Poeh, dan zou ik die knoflook in een tube kopen, zie hier, zijn bij AH te koop.

http://i576.photobucket.c ... 0en%20sausen/P5211443.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 maart 2012 @ 12:45:

[...]

Poeh, dan zou ik die knoflook in een tube kopen, zie hier, zijn bij AH te koop.

http://i576.photobucket.c ... 0en%20sausen/P5211443.jpgDan zou ik persoonlijk liever voor deze gaan:

http://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/c ... 302_80.jpg

Kost ¤ 1,46, ik gebruik het ook wel als ik veel nodig heb en geen voorraad meer heb,smaakt ook goed, de tube's ken ik niet.
anoniem_648c77c6b149a wijzigde dit bericht op 05-03-2012 12:55
Reden: andere link
% gewijzigd
Ik zou gewoon een knoflookpers gebruiken zodra je gaat koken. Kost je hooguit een halve minuut.
Ah ik zie het al, mosterd
Zo'n tube lijkt mij ook wel handig, maar ik lees verschillende ervaringen. De 1 vind het niet zo heel veel verschillen terwijl de ander het gewoon echt niet eet.
Waar je je al niet druk om kan maken.

Koop een knoflookpers en haal (die eens gek) ook een tube knoflook bij de supermarkt.probeer het allebei en kijk hoeveel zeeen van tijd je overhoudt. Om te forumnen bijvoorbeeld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@ himalaya : jammer dat advies vragen meteen al 'druk maken om' is. ik weet niet waar jij last van hebt, maar je komt behoorlijk gefrustreerd over! En moet zeggen dat ik niet zit te wachten op deze opmerking! Bedankt
ik heb van de maal knoflook bij de lidl vandaan

werkt ook super en stinkt niet, zoooo handig!
quote:bordie2 schreef op 05 maart 2012 @ 13:16:

ik heb van de maal knoflook bij de lidl vandaan

werkt ook super en stinkt niet, zoooo handig!Je bedoelt de gedroogde versie met ingebouwde maler in de kop?
Van knoflook en uien gaat idd je hele koelkast stinken ;) Is niet schadelijk voor het andere voedsel wat erin staat, maar er kan wel een smaakje aan blijven hangen (idd melk met knoflooksmaak is NIET lekker )

Als je het vanavond al gaat gebruiken, kan je het ook in een afgedekt(!) bakje buiten de koelkast bewaren, zo snel zal het niet bederven. Wel afdekken, anders droogt het uit.

Gesnipperde uien vries ik soms ook wel in (als ik bv. teveel heb gesneden), Daarna kan je het gewoon verwerken in een gerecht en je vriezer stinkt niet. Misschien kan dat met knoflook ook ?
Hé, dat klinkt ook goed. Van de week even kijken! Want ik heb nou 3 van die bollen knoflook waarvan ik zeker meer dan de helft kan dumpen, zonde!
ja dunschiller die bedoel ik!!!!

werkt super hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven