Vriend is moeilijke eter

09-01-2012 14:23 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik heb een probleem. Mijn vriend is een zeer zeer moeilijke eter.

Rijst, pasta e.d. lust hij niet. Waar het op neer komt is dat hij eigenlijk alleen aardappelen, groenten en vlees eet. Tomaten, uien, prei e.d. gaan er dan weer niet in.

Ik word gek van het elke dag bedenken wat te eten want er is weinig variatie mogelijk.

Wie heeft er een tip voor een recept wat misschien mijn vriend ook lekker vind?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Anouk
Wat een armoede als je (bijna) niks lust.. Tenminste, dat vind ik. Maar koken en eten en nieuwe dingen uitproberen is dan ook mijn hobby. Ik begrijp mensen die eten omdat het moet ipv ervan te genieten, op verheugen etc ook echt niet. Ik vind het al een feestje om naar de supermarkt te gaan. Vooral in het buitenland!
Het lijkt me vreselijk om met iemand samen te leven die zo moeilijk is met eten.

Bij mijn man en mij speelt eten juist een grote rol, gezellig samen lekker eten, eens wat nieuws proberen.

Hij is gelukkig erg makkelijk met eten, lust bijna alles en die paar dingen die hij niet graag eet kook ik sowieso nooit.

(Aubergine en kikkererwten, nou ook niet echt iets wat je elke dag wil eten..)

Als iemand een allergie heeft of écht iets niet lust is het wat anders maar dat kinderlijke gemauw en bij voorbaat al weten dat je je bord weer niet leeg gaat eten vind ik een beetje sneu.
quote:oranjepaprika schreef op 10 januari 2012 @ 13:51:

Of gewoon koken waar ze zin in heeft...en dan gaat de snackbar op een gegeven moment vanzelf zn neus uitkomen.

Er is een tijdje een tv programma geweest met Herman den Blijker die gezinnen ging helpen die niets lustte.

Hij kwam bij een gezin die al 20 jaar elke dag alleen maar patat, kroketten, frikandellen end at. Echt letterlijk.

Ben heel benieuwd of ze na de workshop met hem het heeft kunnen volhouden. Was een gezin met zonen, man en aanhang dus beetje raar dat je daar zo in meegaat maar het zal wel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
oja, dat was toch die vader die met zijn zonen samenwoonde? Mora Minimix was voor hun het summum op culinair gebied.

En de vriendin van een van die jongens had ze opgegeven

Heerlijke gruweltv.
quote:Starshine schreef op 10 januari 2012 @ 16:09:

oja, dat was toch die vader die met zijn zonen samenwoonde? Mora Minimix was voor hun het summum op culinair gebied.

En de vriendin van een van die jongens had ze opgegeven

Heerlijke gruweltv.

Ja die vriendin had ze opgegeven. Klopt. Maar je had 2 gezinnen, de ene was die vader met zijn zoons. Die kregen voor wat ik kon zien wel de smaak te pakken. Die woonde in die mooie villa.

En je had ook nog een gezin waar de moeder ook nog woonde en al 20 jaar alleen maar snacks maakte elke dag.

Bij het ene gezin kon ik mij er iets bij voorstellen, onderste gezin niet waar de moeder gewoon nog ook leefde.

Eerste gezin kreeg workshop bij hun thuis en kreeg het idee dat ze het leuk begonnen te vinden.

Laatste gezin kreeg die moeder bij Herman thuis, -jaloers-, een workshop over groente maken en dacht een biefstukje. Bij haar dacht ik, ze zegt ja en gaat het niet doen. Volgens mij is zij gewoon weer terug gevallen in pizza en andere snacks maken.

Er waren misschien wel meer gezinnen maar kan ze niet allemaal meer naar voren halen in mijn geheugen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
oh ja, het komt terug....die moeder had volgens mij ook bij alles een 'ja maar...'

Triest ja. Mijn moeder kan dan niet goed koken, maar ze probeert wel van alles tenminste en het was niet elke dag friet en snacks.
Ik kook en eet vrijwel alles, tot stierenballen (in Turkije) aan toe, helaas ben ik allergisch voor schelpdieren maar gelukkig niet voor schaaldieren. Ik heb een man die ook alles lust, hij is niet dol op snijbonen maar daar kan ik wel mee leven. Je raakt in een sociaal isolement als je nergens kunt eten, of dat nou bij familie of vrienden is of in een restaurant. Dat je iets niet eet vanwege een allergie is begrijpelijk maar "lussiknie" is ergerlijk.
verba volant, scripta manent.
Hoe heet dat programma?

Doet me denken aan een neefje van me.

Joch at ook niks en zijn lievelingseten was ongebakken frikandel.

Heb al jaren geen contact met ze, weet niet of hij ze inmiddels ook gebakken lust.
Behoorlijk onvolwassen en onderontwikkeld, zou voor mij een reden zijn om niet samen te willen wonen. Iedere avond zo'n tetter aan tafel die vies kijkt bij eten en alleen ongezonde hap blieft. TO, verdeel het koken eerlijk over de week en stel als voorwaarde dat er geen snackvoer gehaald of gekookt mag worden en niet iedere dag hetzelfde.
Die uitzendingen herinner ik me goed, zeker die van de vader/zonen in de villa.

Haha, volgens mij mochten die wel wekelijks hun frituurvet vervangen.
quote:Starshine schreef op 10 januari 2012 @ 17:16:

oh ja, het komt terug....die moeder had volgens mij ook bij alles een 'ja maar...'

Triest ja. Mijn moeder kan dan niet goed koken, maar ze probeert wel van alles tenminste en het was niet elke dag friet en snacks.Ja de helft vond ze zelf niet lekker en bij sommige dingen zei ze Ja maar .... en toch klonk het van ik zeg maar ja maar ga het toch nooit maken.
quote:Kuzu schreef op 10 januari 2012 @ 17:24:

Hoe heet dat programma?

Heb al jaren geen contact met ze, weet niet of hij ze inmiddels ook gebakken lust.Gadverdegadver. Hier eten (inmiddels volwassen) kinderen alles, moesten ze vroeger ook. Schijnt dat je iets een aantal x moet proeven als peuter om aan de smaak en textuur te wennen. Wij vinden met z'n allen pakje/zakje voer niet weg te krijgen, zo zout en die smaakversterkers, blègh. Zijn de kinderen dus ook niet aan gewend en proeven ze gelijk. Idem met vruchtenyoghurt en yogidrink, veel te zoet.
quote:Kuzu schreef op 10 januari 2012 @ 17:24:

Hoe heet dat programma?

Heb al jaren geen contact met ze, weet niet of hij ze inmiddels ook gebakken lust.Ik google even voor je, ik dacht Herrie in je huiskamer dat het heette. nee even verder googlen.

Herman helpt heet het programma volgens mij.
De kleinkinderen krijgen alles ook meerdere keren voor hun neus, eentje heeft inderdaad moeite met de textuur, rode kool bijvoorbeeld gaat er wel in als het maar geen sliertjes zijn maar spaghettislierten gaan daarentegen makkelijk naar binnen.
verba volant, scripta manent.
ik zit al te zoeken, maar was het wel met Herman? In geen enkel overzicht van zijn programma's staat het.
Gevonden;

http://www.rtl.nl/xl/#/u/f286004c-2a3f- ... b4cf05ca2/

hier

Is al zes jaar geleden, was het toch niet vergeten.
oh toch wel.

Nou dan schaamt hij zich er zeker voor, want zelfs op zijn eigen homepage wordt er niks over vermeld
Haahahaha, StarS, ik had het ook maar niet op zijn site gezocht. Maar ik wist precies wat ik had gezien dus daar kon ik op googlen en zo vond ik het.
Was dat niet de serie dat bij hij verschillende soorten eetproblemen hielp, toch ook wat mensen leerde hoe ze gevarieerder konden koken met VB-pakketten?
Nee Herman Helpt, zie mijn link, daar zie je ook de andere afleveringen van Herman Helpt.

quote;

In Herman Helpt betreedt topkok Herman den Blijker werelden en keukens die hem tot nog toe vreemd zijn. Herman, de kookgigant, gaat de uitdaging aan om koks op het juiste spoor te krijgen. Iedere week krijgt hij in onbekende situatie voorgeschoteld, met de opdracht dat hij met de aanwezige middelen en mogelijkheden deze keuken nieuwe inspiratie moet bieden. Hiermee moet hij de koks fundamentele tips en handvatten geven om iedere dag een gevarieerde maaltijd op tafel te krijgen.
Thanks MV!

Heb vandaag een hangdag samen met Kuzuman en heb al andere foute programma's gekeken, nu deze nog!
quote:merel73 schreef op 10 januari 2012 @ 15:41:

Wat een armoede als je (bijna) niks lust.. Tenminste, dat vind ik. Maar koken en eten en nieuwe dingen uitproberen is dan ook mijn hobby. Ik begrijp mensen die eten omdat het moet ipv ervan te genieten, op verheugen etc ook echt niet. Ik vind het al een feestje om naar de supermarkt te gaan. Vooral in het buitenland!

Ik lust ook bijna niks en ik heb er geen problemen mee. Het is meer mijn omgeving die moeilijk doet als ik in een restaurant weer gewoon een biefstuk of een sateetje bestel. Ook in het buitenland heb ik er geen last van, een stukje vlees met friet of gebakken aardappeltjes is bijna overal wel te krijgen.

Mijn vriend lust wel een hoop en als hij trek heeft in iets wat ik niet lust dan maken we het gewoon allebei klaar. En groenten eet hij gewoon uit een potje en ik eet appelmoes.

Vaak hoor ik 'je weet niet wat je mist'. Nou en?? Ik hoef het niet te proberen en ik mis het niet nee. Ik heb het juis makkelijk in een restaurant, ik heb niet zoveel keuzes en ben lekker snel klaar met uitzoeken.
quote:Kuzu schreef op 10 januari 2012 @ 17:59:

Thanks MV!

Heb vandaag een hangdag samen met Kuzuman en heb al andere foute programma's gekeken, nu deze nog!Hij is leuk de uitzending. Echt.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 januari 2012 @ 18:03:

[...]

Hij is leuk de uitzending. Echt.

Haha zeker wel.

Even 3 kwartier genieten en dan zelf koken.

(Ook een variant op KFC vanavond dus ik weet niet in hoeverre ik me aangesproken ga voelen zo ;') )
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 januari 2012 @ 17:57:

Nee Herman Helpt, zie mijn link, daar zie je ook de andere afleveringen van Herman Helpt.

quote;

In Herman Helpt betreedt topkok Herman den Blijker werelden en keukens die hem tot nog toe vreemd zijn. Herman, de kookgigant, gaat de uitdaging aan om koks op het juiste spoor te krijgen. Iedere week krijgt hij in onbekende situatie voorgeschoteld, met de opdracht dat hij met de aanwezige middelen en mogelijkheden deze keuken nieuwe inspiratie moet bieden. Hiermee moet hij de koks fundamentele tips en handvatten geven om iedere dag een gevarieerde maaltijd op tafel te krijgen.

oh wacht, dit heb ik wel gelezen. Kon er echter niet uithalen dat dit met die gezinnen was.

Dacht dat hij als dan in een keuken werd geplant en dan bv alles vegetarisch moest koken, of een heel menu met vis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven