Vriend is moeilijke eter

09-01-2012 14:23 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik heb een probleem. Mijn vriend is een zeer zeer moeilijke eter.

Rijst, pasta e.d. lust hij niet. Waar het op neer komt is dat hij eigenlijk alleen aardappelen, groenten en vlees eet. Tomaten, uien, prei e.d. gaan er dan weer niet in.

Ik word gek van het elke dag bedenken wat te eten want er is weinig variatie mogelijk.

Wie heeft er een tip voor een recept wat misschien mijn vriend ook lekker vind?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Anouk
quote:ailien schreef op 09 januari 2012 @ 15:52:

Ik zie hem al zitten, ergens in een bergdorpje in the middle of nowhere, bordje Thais eten op schoot bereid door zo'n schattig glimlachend vrouwtje en dan: lust ik niet! Whahaha, ik wil echt weten hoelang hij dat zou volhouden. Op een bepaald moment moet je toch eten...

Grrrrrrr.... ik hou zó niet van verwende mensen!!My thoughts exactly! Dus zorg ervoor dat de trektocht lang genoeg is en meneer houdt uiteindelijk wel op met zijn kleuter gedrag lijkt me. Hij zal toch ooit eieren voor zijn geld moeten kiezen. Ik zeg: dropping in tibet!
Spinazie lust hij ook

noten ook

peer uit blik zou ik niet weten maar als ik het recept mag graag dan kan ik het altijd proberen.

Ja we willen naar Maleisie maar hoe hij dat gaat doen heb ik geen idee van haha. Nou weet niet of het eraan ligt dat het Indisch is maar denk ook dat hgij niet weet wat er in zit dus dan eet hij het maar niet.
En een stickersysteem als beloning voor als ie z'n bordje leeg heeft
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 15:55:

Spinazie lust hij ook

noten ook

peer uit blik zou ik niet weten maar als ik het recept mag graag dan kan ik het altijd proberen.

Ja we willen naar Maleisie maar hoe hij dat gaat doen heb ik geen idee van haha. Nou weet niet of het eraan ligt dat het Indisch is maar denk ook dat hgij niet weet wat er in zit dus dan eet hij het maar niet.Nou, ga boeken dan! Is toch niet jouw probleem?
quote:ailien schreef op 09 januari 2012 @ 15:52:

Ik zie hem al zitten, ergens in een bergdorpje in the middle of nowhere, bordje Thais eten op schoot bereid door zo'n schattig glimlachend vrouwtje en dan: lust ik niet! Whahaha, ik wil echt weten hoelang hij dat zou volhouden. Op een bepaald moment moet je toch eten...

Grrrrrrr.... ik hou zó niet van verwende mensen!!

En dan trekt hij er zo'n gezicht bij.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
We zijn nu de reis aan het plannen dus dat komt wel goed
quote:new_in_town schreef op 09 januari 2012 @ 15:53:

Je hebt trouwens wel lekkere Indische recepten met aardappel.

Ook Surinaamse gerechten met aardappel zijn lekker...

( Roti Kipfilet speciaal met kousenband,gestoomde aardappels en een kerrie-eitje .. jammie )

En zo zijn er zát gerechten te bedenken met aardappel,maar dan moet er wel een en ander aan kruiderij door mogen want anders kom je nergens..
Tja ik denk dat ik maar moet accepteren bdat het aardappelen in allerlei variaties worden
Of laat hem helpen met koken van voor hem vreemde gerechten, tussendoor een hapje proeven, producten meer waarderen...
quote:Star schreef op 09 januari 2012 @ 15:36:

Ja die wereldgerechten van Knorr, eten boeren zelfs. Zelf gezien op de teevee

Zelf gemaakt is lekkerder maar je moet ergens beginnen.

Een goeie, je hebt Roti, is met krieltjes, sperciebonen en kip, nou dat zou hij moeten lusten toch?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat zou moeten lukken
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 15:56:

We zijn nu de reis aan het plannen dus dat komt wel goed Leuk, ik ben jaloers! Wanneer gaan jullie? En voor hoelang? Probeer je wel een beetje toeristische gebieden te vermijden? Anders gaat ie nog iedere keer naar de snackbar.... Ik moet bekennen dat ik nog nooit in Maleisie ben geweest, dus ik heb geen idee waar ik t over heb.....Maar ik kan me zo voorstellen dat ook daar de twee pis-kleurige bogen te vinden zijn
We willen een maand gaan en dan in september/oktober.

Ja de macdonalds is overal te vinden (moet toe geven dat het soms wel lekker is na een tijd rijst te hebben gegeten).

Ik was een maand in Indonesie en alleen maar rijst gegeten en toen was de mac ineens heel erg lekker haha
Bestaat er niet een kookboek van een vrouw die alle groente 'verstopte' voor haar kinderen? ik ga ff zoeken.
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 15:58:

Tja ik denk dat ik maar moet accepteren bdat het aardappelen in allerlei variaties wordenEn brood, pita, wraps, taco's?
quote:MissMartine schreef op 09 januari 2012 @ 15:53:

[...]

Oeh, zou ik die ook mogen? Klinkt goed!http://www.smulweb.nl/rec ... rtige-broccoliperen-taart

Ik gebruik overigens geen aromat maar bouiillonpoeder en peper en vaak iets meer kaas voor het afdekken.

Smakelijk!
Brood lust hij ja

Taco ook
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 15:58:

Tja ik denk dat ik maar moet accepteren bdat het aardappelen in allerlei variaties wordenNeeeee!! Blijf alsjeblieft eten en koken wat jij zelf lekker vindt!! Hij is toch geen dictator in huis, die een eet-regime kan opleggen? Doe eens even normaal zeg....
Nee tuurlijk niet maar om hem in aanraking met ander soort eten te laten komen kan ik het best beginnen met aardappelen in variatie
Okay, dus jij gaat je in allerlei bochten wringen om hem tegemoet te komen. Wat gaat hij doen om jou tegemoet te komen?
quote:aikidoka schreef op 09 januari 2012 @ 16:03:

[

Smakelijk!Dank u!
TO wat ik eigenlijk niet begrijp,waarom accepteer je dat je vriend de pizzaboer belt of naar de snackbar gaat..?

Als hij niet mee wil eten met wat jij kookt en hij daardoor honger heeft neemt hij maar een paar boterhammen,wil hij warm eten weet hij waar het staat ..en niet zeuren dat hij zo hard gewerkt heeft en het verdient ..
http://www.kokenvoorkleinesterren.nl/tips.htm

Beste tip: een bord kopen met een gezichtje erop, als dat niet gaat lukken!
quote:tristan19 schreef op 09 januari 2012 @ 16:02:

Bestaat er niet een kookboek van een vrouw die alle groente 'verstopte' voor haar kinderen? ik ga ff zoeken.Er is een groot topic over, zoek op verstopte groente, of kinderen die niets lusten, is iig van forumster Iry. Staat bordenvol met recepten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Tjah ik weet het eigenlijk niet. Ik zeg er eigenlijk nooit wat van en nooit over na gedacht waarom ik er niks van zeg. Meestal ben ik pissig omdat hij weer eens iets niet lust dus dan heb ik zoiets van laat maar gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven