Vriend is moeilijke eter

09-01-2012 14:23 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik heb een probleem. Mijn vriend is een zeer zeer moeilijke eter.

Rijst, pasta e.d. lust hij niet. Waar het op neer komt is dat hij eigenlijk alleen aardappelen, groenten en vlees eet. Tomaten, uien, prei e.d. gaan er dan weer niet in.

Ik word gek van het elke dag bedenken wat te eten want er is weinig variatie mogelijk.

Wie heeft er een tip voor een recept wat misschien mijn vriend ook lekker vind?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Anouk
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 16:07:

Tjah ik weet het eigenlijk niet. Ik zeg er eigenlijk nooit wat van en nooit over na gedacht waarom ik er niks van zeg. Meestal ben ik pissig omdat hij weer eens iets niet lust dus dan heb ik zoiets van laat maar gaan

Dan zou ik zelf, voordat ik van alles en nog wat ging doen, toch eerst eens een gesprek met hem aangaan.

Willen jullie kinderen?
Maak zelf pizza's, daar kun je van alles op gooien, steeds met iets 'nieuws' erbij. Turks brood, maisbrood, mais taco's, tarly, bladerdeeg, hartige taart...

En dan moet hij wat minder zeuren en gewoon af en toe zijn bord leegeten.
Kom op... je hoeft je helemaal niet in bochten te wringen voor hem idd. Wat een onzin! Doet hij ook wel eens zijn best voor jou? Kookt hij bijvoorbeeld wel eens iets voor jou, omdat hij weet dat je het lekker vindt, maar wat hij zelf minder vindt?

Het klinkt als nogal scheef allemaal...
Nee we willen geen kinderen
Ja hij kookt wel dingen voor me die hij zelf niet lekker vind..
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 16:09:

Nee we willen geen kinderen

Dat scheelt alweer.

Dan toch maar even een praatje met hem maken denk ik. Zou lullig zijn als jij nu allerlei toeren gaat uithalen en hij blijft zeggen: lussiknie.
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 16:09:

Nee we willen geen kinderenDan verdient hij een Darwin award wat mij betreft!
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 16:10:

Ja hij kookt wel dingen voor me die hij zelf niet lekker vind..Als hij dat doet, proeft hij dan wél wat hij je voorzet of gaat het "op de gok" ?
quote:Star schreef op 09 januari 2012 @ 15:41:

Oe die Mexicaanse groentelasagne klinkt goed!

ingredienten voor 2 personen:

1 ui, gesnipperd

1 bakje champignons in plakjes (kan zonder, zaten er origineel niet in maar ik gooi ze overal door)

1 teen knoflook geperst/fijngehakt

500 g spinazie

1 zakje wortel julienne (of 1 winterwortel zelf geraspt)

mexicaanse kruiden

kruiden roomkaas

100 g gerapste hollandse kaas

1 pak burrito's

zoete chilisaus

olijfolie

fruit de ui, voeg champignons en knoflook toe en bak tot de champignons gaar zijn. Voeg mexicaanse kruiden toe naar smaak. Voeg de wortel toe en vervolgens de spinazie. Bak tot spinazie geslonken en vocht verdampt. Voeg de kruidenkaas toe en eventueel nog peper en zout naar smaak.

Maak de taart door een burrito neer te leggen, vervolgens een lepel groentenmengsel erop, eventueel wat hollandse kaas, dan weer een burrito en zo doorgaan. Bij de laatste burrito geen groentenmengsel erop, maar zoete chilisaus en daar dan geraspte kaas overheen doen. Zet de taart een paar minuten in de magnetron of oven om de burrito's op te warmen.

Als je niet van de chilisaus houdt kan het ook zonder. Ik doe altijd veel knoflook, want dat vind ik lekker. Als je niet van kruidenkaas houdt kan het ook met cremefraiche lijkt mij.
Nee hij weet hoe ik het maak dus hij doet het precies hetzelfde na haha..
Als ik dit allemaal lees ben ik ineens zó blij dat mijn vriend een volwassen vent is, die járenlang voor zichzelf heeft gezorgd en dus ook gewoon heeft leren koken en een brede smaakontwikkeling heeft doorgemaakt... Als ik met een kind had willen samenleven was ik wel naar de spermabank gegaan....
Nou Ailien ik vind dat je het wel erg grof neer zet.

Als hij jaren op zich zelf had gewoond was het niet anders geweest. Het maakt iemand niet onvolwassen omdat hij dingen niet lust, smaak kan ook verschillen
Smaak kan verschillen, maar het lijkt alsof hij niet echt een smaak hééft. Dat hij alleen eet wat hij kent, van zijn moeder die elke avond speciaal een maaltje voor hem bereidde. En nee, dat vind ik inderdaad geen volwassen gedrag.
groente pureren en als 'saus' gebruiken.

Het is trouwens (wetenschappelijk) onderzocht dat je dingen die je niet lust na 4 keer eten steeds iets lekkerder gaat vinden, dus het belangrijkst is altijd ....eerst proeven.

Wel heel triest trouwens dat een volwassen kerel zo slecht eet, hoe doe je dat als je uiteten gaat, neemt hij dan een kindermenu?
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 16:07:

Tjah ik weet het eigenlijk niet. Ik zeg er eigenlijk nooit wat van en nooit over na gedacht waarom ik er niks van zeg. Meestal ben ik pissig omdat hij weer eens iets niet lust dus dan heb ik zoiets van laat maar gaan

Nu denkt hij: bah, ze zet me alweer iets voor waarvan ze weet dat ik het niet lust, maakt haar dat niet uit ofzo? Nou moet ik zo weer naar de snackbar.

Als jij zegt dat je het vervelend vind iedere avond hetzelfde te eten, het ondankbaar vindt dat hij jouw eten niet eet, en jammer vindt omdat er zoveel lekkers in de wereld is, dan..

.. denkt hij: Hey, we eten weer iets nieuws vanavond. ik hoop dat ik het lust, maar omdat ze zo lief is eet ik in elk geval een portie, daar ga ik niet dood van.

Natuurlijk wel maar 1 keer per week doen, anders kan hij het vast niet opbrengen.
@ ailien: met je eens!
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 16:14:

Nee hij weet hoe ik het maak dus hij doet het precies hetzelfde na haha..

Echt ik heb medelijden met je ..

Dat je iets niet lust oke,maar dit is echt niet normaal..

Ik eet zelf bijna alles wat ik echt niet eet is orgaanvlees en vis omdat ik het écht niet lekker vind ( heb het op heel veel manieren geproefd maar de smaak blijft me tegenstaan ).

Alles wat ik verder niet ken proef ik,ik kook hier thuis maar we vinden in principe beiden hetzelfde lekker.
Dan is de helft van de mannen niet volwassen mag je gelukkig hebben dat jij er wel 1 gevonden hebt..

MissMartine goede tip!
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 16:19:

Nou Ailien ik vind dat je het wel erg grof neer zet.

Als hij jaren op zich zelf had gewoond was het niet anders geweest. Het maakt iemand niet onvolwassen omdat hij dingen niet lust, smaak kan ook verschillenJe kan t grof vinden, maar dat is wel hoe het gros van de mensen tegen zo'n houding aankijkt.... Al snap ik dat dat niet leuk is om te horen.
Ik ben het eigenlijk wel met Ailien eens. Ik lees in jouw reacties dat hij iets op vakantie waarschijnlijk niet zal eten 'omdat hij niet weet wat er in zit', tja, dat ís toch ook kinderachtig?

Ik krijg het gevoel dat hij ook geen dingen wil léren eten, en dat is volgens mij de basis. Bijna iedereen heeft wel een paar dingen die hij/zij echt niet lust en dat lijkt me niet zo'n probleem, maar geen nieuwe smaken wíllen ontdekken, willen leren kennen, daar zou ik heel snel klaar mee zijn.

Zijn het overigens de smaken die hij echt niet lekker vindt, of de structuren? Zo kan ik bijvoorbeeld geen garnalen eten (en wat zou ik dat graag willen!!), niet zo zeer vanwege de smaak, maar meer vanwege hoe het in je mond aanvoelt.
quote:ailien schreef op 09 januari 2012 @ 16:17:

Als ik dit allemaal lees ben ik ineens zó blij dat mijn vriend een volwassen vent is, die járenlang voor zichzelf heeft gezorgd en dus ook gewoon heeft leren koken en een brede smaakontwikkeling heeft doorgemaakt... Als ik met een kind had willen samenleven was ik wel naar de spermabank gegaan....Op jezelf hebben gewoond zegt niet veel, 'die van mij' komt rechtstreeks bij z'n mammie vandaan en kan me toch koken Terwijl ik toen ik op kamers woonde ongeveer 2x per week 'echt' kookte, de rest afhaal, bij iemand anders eten of kant en klaar.
quote:tristan19 schreef op 09 januari 2012 @ 16:26:

[...]

Op jezelf hebben gewoond zegt niet veel, 'die van mij' komt rechtstreeks bij z'n mammie vandaan en kan me toch koken Terwijl ik toen ik op kamers woonde ongeveer 2x per week 'echt' kookte, de rest afhaal, bij iemand anders eten of kant en klaar.

Ik heb de interesse voor koken ook van huis uit meegekregen,stond altijd mee te loeren én roeren in de potten en pannen..

@anouk88 ik ben een man ( sssst niet doorvertellen )
Soms zijn het de structuren maar soms ook de geur.

Ik heb bijvoorbeeld bij zalm zodra ik dat ruik, krijg ik een misselijk gevoel. Hij heeft dat ook met een aantal dingen.

Sommige dingen lust hij gewoon echt niet.

Wat ik eerder al zei hij probeert al wel meer dingen te eten dan in het begin.
Trouwens grappig dat heel veel mensen zeggen geen orgaanvlees te lusten.

Maar pate of frikandellen, dat dan weer wel. Nou, met name het laatste, wat daar in zit....
quote:anouk88 schreef op 09 januari 2012 @ 16:25:

Dan is de helft van de mannen niet volwassen mag je gelukkig hebben dat jij er wel 1 gevonden hebt..

MissMartine goede tip!Ik weet niet in welke gehuchten jij je begeeft, maar ik ken alleen maar mannen die gewoon normaal omgaan met eten. Niet iedereen hoeft een Masterchef te zijn, maar ik ken werkelijk geen enkele man die zo anaal doet over eten. Ik vind het ronduit onbeschoft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven