Wat eet je op dit moment deel 22

24-01-2023 11:32 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ruim tien jaar geleden begonnen in telegramstijl; inmiddels zijn eten en drinken hier min of meer bijzaak geworden. De titel dekt de lading dan ook niet helemaal meer, maar tradities zijn er om in ere gehouden te worden! :cheer2:

Uiteraard is iedereen van harte welkom om mee te komen schrijven!

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-21/l ... ges/483571
Alle reacties Link kopieren
Lize en Coetje een :hug: voor jullie.
Fijn Lize dat je morgen al terecht kan.
Coetje succes met je beslissing. En tot die tijd maar goed naar je lichaam luisteren.

Joy lekker gewinkeld en recepten verzameld. Toko altijd leuk om rond te neuzen.

Chris leuke middag met je schoonzussen gehad?

Ik heb weekend nu. Heerlijk!
Ga volgende week eindelijk mijn eigen uren weer werken. Dat griepje heeft me dus 3 maanden gekost om weer te boven te komen. En nog is mijn conditie niet op het oude niveau :(
Nu een beker karnemelk met een boterham met kaas en komkommer.
Vanavond maak ik wraps met gehakt.

Fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
Heb even gegoogeld ze zijn er in Nederland ook.ik heb ze nooit nodig gehad en ook nooit aan gedacht .gelukkig maar .
Maar je weet nooit hoe het nog van pas komt .Toen ik destijds n beroerte kreeg lag ik binnen 10 minuten in het ziekenhuis .en qua operaties ook geen extreme wachttijden .maar ik hoor wel dat er mensen zijn die ontzettend lang moeten wachten.
Ik lees dat wel eens maar weet niet of dat hier ook zo is .
Toen mijn zusje kanker kreeg vond ik de uitslagen altijd wel lang duren maar dacht dat dat niet anders kon ..en dat schijnt nog zo te zijn .door de scan en dan n week of 14 dagen later de uitslag .
Weet ook niet of dit met drukte te maken heeft of dat het gewoon normaal is ..
Misschien ben ik makkelijk in het accepteren .
Als je er trammelant om maakt en met de vuist op het bureau van de arts slaat en eist dat je de uitslag morgen binnen hebt .zou het dan sneller gaan?
Ik weet het eerlijk gezegd niet ..ik heb n huisarts in de familie ze kan wel iets bereiken maar de uitslagen sneller geloof ik ook niet .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik heel erg lang Chris voor een uitslag van een scan, ik ben sinds ik in dld woon bij 4 verschillende zh geweest voor een scan en het langste wat ik heb moeten wachten was 5 dagen, bij zh nr. 2 kreeg ik meteen de uitslag mee op papier zonder artsgesprek en bij zh nummer 3 kreeg ik de uitslag direct op papier en een gesprek. Nummer 4 was ik dus laatst en daar van kreeg ik 2 dagen later dus de uitslag van de ha.
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten ook vaak 14 dagen wachten op uitslag.Maar bv niet bij schoonmoeder toen zei borstkanker had,dat was ook bij een privekliniek,vergoed door zorgverzekering,en binnen een week daar alle onderzoeken en uitslagen.
Ik heb besloten dat ik eerst een scan wil,die is vlg week maandag al,nog geen afspraak voor de uitslag dus daar moet ik over bellen.

Fladderak,fijn weekend! En thnx voor de knuffel😀🥰
Lastig he als je conditie je zo in de steek laat,meer dan rustig opbouwen kun je niet.

Ik heb ook lekker weekend,lig al lekker boven,ga hier nog wat tv kijken en beetje forummen.
Alle reacties Link kopieren
Coetje, begrijpelijk dat er een hele hoop emoties in je omgaan nu. Het is ook een hele achtbaan en begrijp dat je ook angst hebt :hug: :hug: goed dat je contact hebt gezocht met de kliniek. PB hoop ik morgen te doen :rose:

Lizenlotte, heel veel succes morgen. Heftig zo'n nasleep en al zolang met extreme hoofdpijn is inderdaad geen doen.

Fladderak lekker wraps met gehakt! En ook al zo'n nasleep maar dan van een hardnekkige griep, dat kost ook energie :hug:

Chrisjoh hoe was je schoonzusjesdag? Klinkt gezellig hoor :) Ik kan gelukkig ook goed met mijn schoonzussen overweg.

Ik heb net een nieuw baksel geprobeerd, had het recept gister toevallig opgedoken in een bakgroep op fb. Heb hem twee keer gemaakt, ook een voor een vriendin. Morgen komt ze hem ophalen.

Wil ook nog een ander recept proberen, hoop dat ik er morgen of in het weekend aan toekom.

De jongste kat ligt momenteel te breakdancen in de gang, ziet er heel grappig uit :)

Een kopje thee nu.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo,n griep kan er flink inhakken Fladderak
Mijn schoonzusjes middag is pas morgenmiddag heb ik nog te goed.
Fladderak en JoyAnne . :cheer2:

Zoon van man zegt dat ook altijd dat het is Duitsland sneller gaat met alles ..
Ik heb er nog nooit mee van doen gehad en ik hoop ze ook nooit nodig te hebben.
Mocht er zich iets voordoen bij een van ons twee .hoop ik er mijn voordeel mee te doen .

Maar ik hoop voor jullie dat er en voorspoedig herstel in zicht komt .zzo is het ook niks telkens verrast.worden door weer
Hoofdpijn of weer allergie en andere klachten .het is allemaal niet leuk .

Fijne avond 🍀🍀🍀🍀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Lize.
Chris veel plezier met de schoonzussen vanmiddag.
Joy bak je alleen zoete dingen of ook hartig? Als je een leuk recept voor iets hartigs hebt dan houd ik me aanbevolen.

Prettig hoor kun je uitslapen, lukt het niet. Zit al een tijdje aan de koffie. Ga straks de kozijnen verven en in de geveltuin onkruid wieden. Verder niks in de planning tot nu toe.

Fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Fladderak,irritant is dat he dat je dan zo vroeg wakker bent.Hier ook zo,vriend lag te snurken😀heb nog beneden op de bank geprobeerd maar dat lukte ook niet meer.
Succes met het verven!

Chris,veel.plezier vandaag! Maak er een leuke dag van samen.

Vandaag met kat naar de dierenarts,tijd voor zijn spuitjes en een check-up.
Verder beetje thuis aanrommelen en F1 kijken en mijn moeder ophalen bij het revalidatiecentrum.
Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dank jullie schatjes 😁gaat vast lukken ..

Voordeel fladderak is dat je lekker vroeg bent en op tijd kunt gaan zitten ga je n uurtje pitten .denk dat je moe genoeg bent na het schilderen.

Geef je je vriend geen stomp dan coetje ? Maar ik weet ook dat dat vaak maar kort helpt .plus hoe kan ik nou snurken ik slaap niet eens krijg ik altijd te horen .
het is nu nog frisjes denk dat ik n trui aanmoet vanmiddag .de andere optie is tshirt met vest dan kan het vest uit maar loop ik daar weer mee te sjouwen .het wordt. In geen geval n jurkje.
Fijne dag allen 🍀🍀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier vanmiddag met je schoonzusjes Chris en coetje succes bij de dierenarts met de kat vandaag.
Ik heb juist wel een (gebreid) jurkje aan met een maillot en een Sport BH er onder zodat ik alleen mijn schoenen uit hoef te trekken bij de scan en de speldjes uit mijn haar hoef te halen.
Alle reacties Link kopieren
Succes bij de scan lieve Liz!

Ik heb ook een jurkje aan,met 3 kwart mouw tot net over de knie.😀
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n wijde wolwitte broek aan met n dunne trui.had al n shirt met korte mouw aan maar vond het te fris .
Zou altijd nog n dun shirtje kunnen kopen in de stad en aantrekken maar denk dat deze dunne trui oke is .
Liz succes . Coetje heb je al wel blote benen .? Denk het niet he?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hier is het veel te koud voor een jurkje of shirt. Waait ook weer stevig.

Inmiddels zijn de kozijnen geverfd en het geveltuintje weer onkruidvrij.
Eten voor vanavond is ook klaar. Heb een flinke portie kip rendang gemaakt. Erbij rijst en zoetzure komkommer. Dacht een portie in de vriezer te kunnen doen, maar net appte een vriendin dat ze eind van de middag langskomt. Die kan dus mee-eten :) Nu nog een paar huishoudelijke klusjes en dan even in de tuin zitten met een radler.
Alle reacties Link kopieren
Fladderak schreef:
26-05-2023 08:09
Joy bak je alleen zoete dingen of ook hartig? Als je een leuk recept voor iets hartigs hebt dan houd ik me aanbevolen.

Prettig hoor kun je uitslapen, lukt het niet. Zit al een tijdje aan de koffie. Ga straks de kozijnen verven en in de geveltuin onkruid wieden. Verder niks in de planning tot nu toe.

Fijne dag.
Nou, ik vind dit al heel wat hoor :O ;-D
Jazeker ik bak ook hartige dingen! Heb misschien wel wat leuke recepten voor je als je wil :)

Coetje, hoe ging het met de kat bij de da? Was de check up goed?
Chrisjoh hopelijk een leuke middag met haar schoonzusjes :)
Lizenlotte, hoe is het vandaag gegaan?

Hier staat 18 graden, aldus het weer op internet maar vooral in de brandende zon is het echt wel heel veel warmer dus dat klopt alvast niet. Heb net een schone droge was weggevouwen, daarvoor ben ik speciaal in de slaapkamer gaan zitten want geen zon ;-D :D en nog lekker donker ook. De meeste mensen zullen nu juist wel zoveel mogelijk in de zon zitten om daarvan te genieten in plaats van te ontwijken ;-D

De waskamer is sowieso geen feest want daar staat de zon echt vol op te branden, daar is het ook gewoon niet uit te houden nu. Enige voordeel: de was droogt erg snel, dat dan weer wel :D ;-D

Een kopje koffie nu. Wil eigenlijk nog tiramisu maken, heb een recept gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet pistachenoten :D had er vorige week kennis mee gemaakt op de bbq (ze stonden op tafel als snack), had ze nog nooit geproefd maar vind ze erg lekker!! :-9

Wel duur :O zelfs bij de Lidl.

Gezellig dat je vriendin mee eet, Fladderak!!
Alle reacties Link kopieren
Noten zijn duur JoyAnna,trouwens..alles is duur😡 maar pistache vind ik idd ook lekker.Pistache-ijs,ook jummie!!😋
Heb je tiramisu gemaakt?

Chris,ja wel blote benen vandaag,het was hier echt lekker weer.
Heb jij ook een leuke dag gehad?

Fladderak,jij had een productieve dag zeg! Nu lekker genieten van je pinksterweekend?

Ik kreeg kat niet in de reismand,hij had zich uiteindelijk ergens verstopt en was heel gestresst,heb de afspraak afgezegd en probeer het binnenkort weer,die stress is echt niet leuk voor hem en gelukkig kan dat bij onze dierenarts gewoon.
Heb wel zijn teken/vlooien enz pil gehaald.Nu nog zorgen dat ie die ineemt,straks even lokken met iets lekkers😂
Wij aten broodje gyros en griekse salade,toetje watermeloen.
Alle reacties Link kopieren
Ja was n gezellige middag .meer op terrasjes gezeten dan gewinkeld .alleen bij IciParis binnen geweest om iets te kopen .kleding amper naar gekeken .
Gezellig Fladderak een vriendin aan tafel .kip rendang is lekker .weet niet of jij alles heel scherp eet? Voor mij altijd minder scherp hier.man zoon en kleinzoon altijd extra sambal en kruiden ..
coetje al blote benen jee ik was blij dat ik n dunne trui aan had .precies goed.

Hier ook pistache noten gegeten toevallig man heeft ze heel kort in de airfryer gedaan lekker.
Ik vind cashew noten erg lekker kopen ze bij de lidl en bakken ze twee tellen in de hete olie. Heerlijk zijn ze dan .

Het was trouwens heel onrustig vanmiddag in de binnenstad .veel politie autos die langzaam door de stad reden .veel schreeuwers op straat beetje louche figuren werden ook aangesproken door de agenten maar als die weer wegreden gingen ze weer achterlijk schreeuwen en raar doen .
Ik heb ze maar niet echt aangekeken want eentje kwam er op het terras af .je hoeft maar iets verkeerd te kijken of ze staan je uit te schelden.
Het gebeurt veel te veel dat luide geschreeuw afgelopen week in Rheine Duitslnd ook hetzelfde maar dat was n vrouw .ging ze bij n kledingzaak op de stoep zitten schreeuwen .denk dat de winkeliers er ook niet blij mee zijn .terwijl het in en in triest is 🥲.
Rare toestanden zeker in deze tijd .maar misschien juist in deze tijd met alle verslavingen aan drugs en alcohol.
Blij dat ik veilig in mijn bed lig nu en n dak boven mijn hoofd heb
Fijne avond allen 🍀🍀🍀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
@ JoyAnne bij de action verkopen ze ook noten was ik vergeten te zeggen .en ik heb ze ook nooit daar gekocht maar ik las het ergens hier op het forum .
Noten pijnboompitten en wat zoal nog meer in die richting .
Ben ook van plan om daar eens n keer te gaan kijken .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
26-05-2023 22:40
@ JoyAnne bij de action verkopen ze ook noten was ik vergeten te zeggen .en ik heb ze ook nooit daar gekocht maar ik las het ergens hier op het forum .
Noten pijnboompitten en wat zoal nog meer in die richting .
Ben ook van plan om daar eens n keer te gaan kijken .
Dank je wel voor de tip!
Pijnboompitten gebruik ik nooit, die vind ik echt te duur daar ben ik veel te gierig voor ;-D
Als vervanger in salades enzo zijn zonnebloempitzaden heel relaxt vind ik. En goedkoper, ik haal ze bij de Tuinen.
Fijn dat het gezellig was met je schoonzusjes! Wat heb je gekocht bij de ici paris?
Ik vind (gezouten) cashewnoten ook lekker :)


Coetje, arme kat...
Pistache-ijs vind ik ook ontzettend lekker, een paar jaar geleden hadden ze bij de Aldi een soort pistache-magnums :flirting:
Jazeker had ik de tiramisu nog gemaakt! Had alleen geen rechthoekige (oven)schaal meer over dus heb een plastic voorraaddoos gebruikt ;-D ergens wel handig, deksel erop en de koelkast in. Morgen proberen, dan schijnt het ook nog lekkerder te zijn. Had ook een nieuw recept voor salade wat ik wilde proberen, dat heb ik ook gedaan.

Ik had blote benen vandaag en shirtje, was warm genoeg hier :O
Fijn voor de mensen die er wel van hebben genoten :)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen
Bij ICI heb ik n foundation gekocht die koop koop ik daar altijd .is er een waar zon beschermings factor in zit .
Ben nog steeds op zoek naar n lekkere eau d parfum maar kan nog niet beslissen heb nog n testje mee gekregen van Ellie Saab ook maar eens uit proberen .
Moet eens n keer doorpakken .ik vind Miss Dior ook lekker .heb ik mij gisteren nog op laten spuiten maar mijn schoonzusjes roken niks 😆
Morgen zijn we uitgenodigd om te eten bij n zusje van mijn mans zoon .lekker in de tuin .
En Maandag ga ik nog bedenken wat we gaan doen .

Mijn man heeft vanmorgen om 8 uur de boodschappen gehaald hoefde niet mee heerlijk . Ik heb wel alles in de kast en koelkast gepakt weet nu tenminste wel wat er in huis is .
Dus ontbijt was lekker vers brood met . Runderlever. en eentje met Rosbeef .
Straks nog n beetje opruimen .en dan lekker zitten . Denk dat ik maar in de woonkamer blijf vanwege de hooikoorts .
Al doe ik wel alle ramen open wat eigenlijk niet moet maar ik ga mij niet opsluiten dan maar weer n pilletje .
Fijne dag 🍀🍀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een gezellige middag Chris.
Ja ik houd wel van pittig eten. Maar man kan daar niet zo goed tegen dus ik maak het niet heel pittig. Voeg dan op mijn eigen bord wel sambal toe.

Noten zijn inderdaad erg duur Joy. Maar ja wat is er tegenwoordig nog goedkoop.
Heb je de tiramisu al geproefd?

De kip rendang is helemaal opgegeten, geen portie in de vriezer helaas.
Ik maak zo een kaastosti. Met chilisaus.
Ben vandaag alleen thuis, man is naar Noord Holland om een waterscooter te bekijken/kopen. Als de koop doorgaat zal het wel uitgeprobeerd moeten worden.

Fijne dag.
Alle reacties Link kopieren
Leuk speeltje Fladderak😂
Wel een compliment voor jou dat de rendang helemaal op is gegaan.

Ik heb uitgeslapen,ben naar de bakker geweest en paar kleine dingetjes bij de jumbo gehaald.Nu lekker buiten in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag.

Leuk fladderak, een warerscooter! Wonen jullie in de buurt van het water?
Joy ik ben benieuwd of je de Tiramisu al geprobeerd hebt en of hij goed smaakt?
Chris miss dior vind ik heerlijk, wat raar dat je schoonzusjes niks roken want ik vind hem echt wel aanwezig moet ik zeggen, en voor lange tijd ook. Ik ruik hem zelf altijd de volgende dag nog op mijn pols na het douchen en spray altijd maar 1 keer.
Elie Saab ken ik ook, daar zit iets in waar ik hoofdpijn van krijg dus die sla ik zelf over (ik denk zelf dat het de jasmijn is die me de hoofdpijn geeft, maar heb daar geen bewijs voor natuurlijk)
Mooi dat het zo gezellig was met je schoonzusjes :-) maar wel vervelend dat het toch wat onrustig was in de stad.
Coetje is het gelukt om poes in elk geval de tabletten te voeren? Hopelijk lukt het volgende keer wel om poes in de reismand te doen zodat hij alsnog kan worden gecheckt.

Bij de scan is gisteren niks gezien dus er zit niks anders op dan weer terug te gaan naar de neuroloog en andere onderzoeken te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat pilletje lukt gelukkig wel bij die schooierd,ik doe gewoon net of het een snoepje is en daar trapt ie tot nu steeda in😂

Beetje dubbel denk ik Liz dat er niets te zien was op de scan.Heb je al eens aan een chiropractor gedacht?
Hoop wel dat ze je snel van die pijn kunnen afhelpen.😘
Alle reacties Link kopieren
Lize lijkt me heel dubbel. Fijn dat ze niets hebben gevonden maar waar komt de hoofdpijn dan vandaan.

Hier in de stad hebben we grachten en binnen een half uur rijden zijn er wel wat meren in de buurt. Maar hij is bedoeld voor de vakantie. Zitten altijd 4 weken in Italië aan een meer. Kunnen de mannen/vrouwen lekker het water op. Ik neem wel wat extra boeken mee haha.
Man belde net, de koop is doorgegaan. Die zie ik voorlopig niet terug :P

Ja Coetje dat is ook zo. Had het nog nooit gemaakt. Was een verspakket van de Picnic. Zeker voor herhaling vatbaar. Denk dat ik vanavond voor een broodje gyros ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven