Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Haaaaaai Kaaaaaaaaaaatje, hou vol! Het gaat over, echt :). Goed dat je lekker bij je ouders ging verblijven, het hoeft allemaal niet alleen hè. Je hebt gelijk hoor, misschien moet ik even bloed laten prikken. Tegelijkertijd denk ik ehm, maar dan moet ik naar de huisarts en daar heb ik eigenlijk geen tijd voor. Hoe erg...

Vanavond dan eindelijk de coq au vin blanc!
Heeeey Kaatje, haha, wat Teig zegt. ;)

Ik ga wortel, boontjes en bloemkool stomen, een eitje koken, komkommer erbij, witte rijst. En dan maak ik een sausje met zonnebloempitten pasta (die niet echt interessant is) en een soort tahin, maar dan van geroosterde sesam (denk ik, want smaakt meer naar pindakaas dan naar tahin) op de manier van pindasaus, met ketjap en sambal enzo. Resultaat is dan hopellijk een beetje gado gado achtig, want daar heb ik trek in. En dan maak ik die pasta ook op.
Sausje is echt prima gelukt en voldoet om mijn pindasaus craving te bevredigen. Dus mss een tip voor iemand met pinda allergie die wel zaden kan eten... :)
Alle reacties Link kopieren
In plaats van kaas-uienbroodjes aten we stokbrood met knoflookboter en een stukje blauwe kaas.

Vanavond eten we aardappeltjes uit de oven met een filetlapje en een salade met ijsbergsla en avocado en komkommer.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaatje, dank je. Ik probeer positief te blijven denken en de humor te zoeken anders trek ik het niet. Ga gelukkig morgen koffie drinken op het werk. Leuk om bij te kletsen met mijn collega's.

We zijn zaterdagavond lekker uit eten geweest in een bistro bij ons in het dorp. Had vooraf tonijntartaar met avocado en als hoofd gamba's met risotto en groene asperges. Was lekker.
We hebben meteen besloten volgende week zaterdag weer uit eten te gaan. Voor mij een fijn uitje en het is nou eenmaal een liefhebberij dus zo kietelen we ons even.

Gister had ik een courgettefrittata gemaakt met zongedroogde tomaten en geiten kaas. Lief is vandaag en morgen naar de UK. De buurvrouw neemt zijn rol waar als ik de trap 's morgens af moet en 's avonds de trap weer op moet gaan. Ik heb een restje frittata voor vanavond en maak er een salade bij.
Shit, KV, het is echt waardeloos. Fijn dat je zulke goede buren hebt. Je etentje klinkt goed. En je hebt groot gelijk. Even lekker eruit af en toe.

Ik eet spinazie-citroen risotto.
Hè wat een timing Koreveen, dat je lief net nu weg moet. Maar goed, je zult je wel redden met behulp van de buurvrouw. Fijn dat jullie lekker weg konden afgelopen weekend! En veel plezier gewenst met koffie leuten morgen. Beetje normaal menselijk contact weer, daar heb je vast behoefte aan.

De coq au vin blanc van gisteren was geweldig. Drie lege bordjes keerden terug naar de keuken. Vanavond ging alles ook schoon op, zo lekker, we hadden een Indiase rijstsalade met geroosterde bloemkool en paprika, rozijnen, verse kruiden en een kokosyoghurtsausje.
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt zwaar naadje KV :| Fijn dat je mensen in de buurt hebt die je kunnen helpen.

Geinig je pindasaus-zonder-pinda GB. Klinkt lekker idd. Die tahin trouwens ook, ik heb ook wel ns sesamolie van geroosterde sesam gehad, superlekker vond ik die.

Hier druk met werk en ziekenhuisbezoek, paps is wel behoorlijk opgeknapt gelukkig (nou ja, alles is relatief natuurlijk, maar het delier lijkt over te zijn en hij eet weer, dat is al heel wat). Maar gister was ik wel voor het eerst heel egocentrisch een beetje chagrijnig dat ik op die spaarzame vrije dagen dan weer 4 uur kwijt ben aan een ziekenhuisbezoek. De laatste hele dag thuis is begin juni geweest geloof ik. Nou ja, zo ploeteren we maar door (en over het algemeen trek ik het best prima hoor, maar was er even klaar mee)

Vandaag fijn gewerkt en bijtijds thuis en een zeer geslaagde AGV gekookt, een everzwijnkoteletje (die hadden eigenlijk meegemoeten naar een barbecue zaterdag maar lief had ze over het hoofd gezien in de koelkast, he wat naar ;-D) met gekookte aardappels en sperzieboontje (kort gekookt en daarna nog even gesmoord in boter met rode ui) Echt heel lekker. Nu nog even wat in de tuin rommelen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag Taboulehsalade van Knorrpak.
Morgen fusillie met ham/kaassaus en italiaanse groente.
Overmorgen dan geinspireerd door GB spinazie-citroen risotto
Omdat lief vanavond vroeg weg moet, eet hij eerst: een bakje chili uit de vriezer. Ik eet wat later, met de kinderen, en maak zalm in bladerdeeg met pesto en tomaat, met broccoli en gebakken aardappeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Koreveen, sterkte ermee. Heb je pijn of valt dat mee ? Zie je al vooruitgang?

Moosey, begrijpelijk dat je het even gehad had. Jij ook sterkte!

Wij aten gisteren taboulé (met véél peterselie, koriander, munt) met merguez en gemarineerde kipspiesjes van de bbq. Daarbij kwam nog veldsla en courgette en ui (die laatsten ook van de bbq). En yoghurt-knoflooksaus. De kipspiesjes had ik in olijfolie, pezo, komijnpoeder en knoflook gemarineerd. Het smaakte prima. Lekker zomers.

Voor vanavond pasta met iig kerstomaatjes, en gamba's, want die moeten op. Mss nog een handje spinazie erdoor en knoflook natuurlijk.

Teigera, je coq au vin blanc klinkt goed. Heb je een recept? En je Indiaase rijstsalade interesseert me ook :kwijl:
Vanavond pomme duchesse uit de oven met erwtjes en kippenpootjes in een braadstoom zak, daar gooi ik dan nog lekkere kruiden in.

Morgen maak ik een grote pan bami met veel groente.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanavond een wokje met paksoi, kipgehakt ui en kerrie en kokos en dat eten we met dikke noedels.
@irmaladouce:
https://marleyspoon.nl/menu/17056-india ... oghurtsaus
(precies volgens recept gemaakt)

en
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -vin-blanc
(ik had geen aardappelpuree en ook geen bleekselderij, beetje aangepast allemaal)
Hmm, die rijstsalade ziet er erg lekker uit, Teig. Daar ga ik me binnenkort een keer door laten inspireren. :)

Ik ga denk ik een groente taartje maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de rijstsalade ook opgeslagen. Nu lust ik geen paprika en bleekselderij maar goed het zal dan toch wel smaken.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten dit :https://rapleymama.wordpress.com/2016/0 ... kvrij/amp/
Kwam het op Pinterest tegen en had dus alles toevallig nog in huis.

Het was mwah, had er nog extra gemengde Italiaans kruiden door gedaan en flink wat peper.
Zowel bloemkool als avocado blinken nou niet echt uit in smaak Dolfje, dus kan me voorstellen dat je het nog flink moest 'opleuken'.

Wij aten vanavond kibbeling met honingworteltjes uit de oven en aardappelschijfjes. Frut at weer alles op, zo lekker vond ze het.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is zo Teig. Nou ja soms heb je een tegenvaller en maak je het nooit meer.

Vandaag eten we couscous salade met in elk geval komkommer en merquezworstjes.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Teigera ! Ik heb beide recepten opgeslagen en ga ze zeker een keer proberen.

Vanavond eten we zg. mexicones. Daar hebben we een paar jaar geleden kennis mee gemaakt toen we in Moab op de Colorado hebben geraft :sun:

Een heerlijk zomerse maaltijd : http://tagalong.com/meals/

Er komt wel nog een gemengde groene sla bij.
Gisteravond ging ik uit eten met de kookclub. We aten iets bij een Caribisch restaurantje. Ik vond het wel okay, ik had iets met tempeh. Maar het is niet helemaal mijn keuken. Daarna deden we een ijs proeverij bij een nieuwe ijssalon bij mij om de hoek, waar ze echt heel bijzondere ijssmaken hebben. (bijv. Dille, of Wortel/gember, of ricotta met rozemarijn etc). Erg leuk en lekker (niet alles natuurlijk).

Nu ben ik nog niet zo lang thuis en ik ben gaar. En ik heb geen idee wat ik moet eten. :|
Bij twijfel egg fried rice. Had nog boontjes, courgette, wortel, ui en gember in de koelkast. En een portie gekookte rijst. Met veel sriracha. Was lekker.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond lekker makkelijk gegeten. Een restje nasi van gisteren met een spiegelei. We zitten deze maand wat krap bij kas door de aanschaf van een nieuwe keuken, en ik probeer met weinig geld nog anderhalve week te eten. Spaargeld gebruiken kan altijd nog en het is ook wel een uitdaging.

Nasi is daar dan een handig gerecht voor. Meer rijst er door en extra groenten er in en je kan er een dag langer mee. :)
Onze tijd is nu.
Wauw dat klinkt inderdaad bijzonder GB, dat ijs.

Wij aten vanavond een pasta met homemade rode pesto met oa cashewnoten, met mozzarella en broccoli.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb je ook zo’n ijszaak , geweldig lekker en er staat altijd een rij. Binnenkort maar weer eens heen fietsen.

De spullen voor het festival staan klaar. Morgenavond na het eten zijn we weg.
Maak een pan nasi goreng morgen met een gebakken ei, zaterdag en zondag dus festival eten. Hoop dat de prijzen een beetje schappelijk zijn. Ontbijten doen we bij de tent, daar neem ik van alles voor mee.
Maandag weer thuis en dan zien we wel wat we eten. In geval van geen energie/zin om te koken liggen er pizza’s in de diepvries.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven