Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Hoera, laatste werkdag voor de vakantie ! We rijden maandag een eerste etappe naar een eindbestemming ongeveer 1200 km westwaarts, alwaar we dinsdag in de loop van de middag aankomen. We hopen op mooi weer ( niet te warm), mooie natuur, cultuur en lekker eten in de vorm van vis en zeevruchten.

Veel plezier op het festival, dolfje !

GeorgieB, mijn puber is grote fan van sesam-ijs ! Ik proefde het ook en het is idd lekker.

Vanavond eten we door rommelige omstandigheden een opgeleukte K&K margherita plaatpizza :$ en een gemengde sla.
Alle reacties Link kopieren
Gisterne maakten we gepofte aubergines met een vulling van couscous, paprika, zongedroogde tomaat, pijboompitten, met sumak, granaatappelmelasse en ingelgede citroen. Smaakte goed.

Voor vandaag nog geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Irma. Ik heb niet al te veel pijn meer, alleen bij verkeerde bewegingen en als de fysio me onder handen neemt en 's nachts, als ik te lang in 1 houding lig met m'n knie.
Ben dinsdag 3 uurtjes op het werk geweest en was gesloopt de dag die middag en ook de dag erna merkte ik dat het er goed had ingehakt qua energie.

Woensdag had onze schoonmaakster weer een heerlijke zelfgevangen en -gerookte zalm mee dus ik heb een flinke plaat geroosterde groenten erbij gemaakt. Gister idem dito, we krijgen zo'n vis echt niet in 1x op.

Lief heeft vanaf bedrijfs BBQ dus ik eet zo een soepje
Wat fijn dat het wat beter gaat Koreveen, minder pijn is fijn!

Irmaladouce, fijne vakantie gewenst!

Dolfje, jij veel plezier op je festival gewenst. Je hebt in ieder geval heerlijk weer.

Lief vertrok vanochtend vroeg met twee vrienden voor een weekendje weg, komt pas zondagnacht thuis. Ik ging met de kinderen naar het Noord-Hollandse duinlandschap, waar een vriendin van me op de camping staat. We hingen heerlijk buiten op de camping en gingen ook nog naar het klimduin daar in de buurt, terrasje gepakt, helemaal goed. Echt een fijne en ontspannen dag.
Bij thuiskomst een kant en klare pizzabodem gepakt, deze belegd samen met frut I en we hebben gesmuld. Nu liggen er twee tevreden kindjes te snurken en lig ik op de bank met koffie en m'n benen omhoog :) . Nog twee dagen te gaan ;-)
Zo ik doe het licht ook maar weer aan :). Rustig hier!

Vandaag brownie gebakken met frut, quinoa met groene asperges en cherrytomaten gekookt voor frut II en in de middag heerlijk met zand en water gespeeld in een natuurspeeltuin hier in de buurt. Fijn hoor, dat lekkere weer.
Vanavond aten we echt kindereten: ovenfrietjes, kipschnitzel en broccoli. Turkse yoghurt met lepeltje lemon curd en een paar frambozen toe.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, na een hete dag en ontzettend koude nacht fik ik nu mijn tent uit.
Voor ontbijt hadden we broodjes pindakaas en chocoladepasta. Lunch een lekker broodje gezond gekocht. Voor avondeten een bak bami en nasi in de 24 uurs tent en later nog als snackje mini loempia's. Gisteren door de warmte niet heel veel bier over de dag heen gedronken maar water en radler.
Vandaag wordt weer een hete dag. Hopelijk is het vandaag iets rustiger want het was gisteren echt stampvol.
Het slapen op de camping valt me mee qua herrie maar ik was gisteren ook zo moe en gelukkig oordoppen mee.
Er lagen nog twee merquez-worstjes in de vriezer en daarmee maakte ik een couscoussalade met veel rauwkost en verse kruiden en een stukje feta. Was erg lekker. Verse ananas toe.
Alle reacties Link kopieren
Zo we zijn weer thuis. Gisteren was een fijne dag want het was minder druk.
Aten tussen de middag een prima broodje met bacon en wat later een broodje met kip. En s’avonds een frietje.
Nu liggen we moe maar voldaan ieder tv te kijken. Man in de woonkamer ik op bed met de ventilator aan.
Gooi vanavond een pizza in de oven. Geen zin om naar de winkel te gaan.
Lekker luie dag Dolfje!

Ik ben vandaag vrij want we moesten met frut I naar de oogarts. Echter, die belde vanochtend ziek af. Grrrrr. Vakantiedag voor niks opgenomen. Nou ja. Gelukkig schijnt de zon!
Vanavond maak ik Catalaanse gehaktballetjes, in amandel-witte wijnsaus, met roergebakken spinazie en gebakken aardappeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Hm, klinkt lekker Teig!

Hier ook net thuis van een festival, naast gesmeerde broodjes at ik daar oa flammkuchen, sate kambing en een heel leuk gerechtje van een in de as gepofte flespompoen met geitenkaas en groene kruiden. Erg lekker en mooi uitgevoerd. En verder vooral heel veel fijne muziek geluisterd.

Nu gauw even de kwartaaladministratie in de steigers zetten en daarna weer in de auto naar mams om naar paps te gaan. Laatste keer naar het ziekenhuis! :cheer: Morgen wordt-ie als het goed is overgeplaatst naar de revalidatie vlakbij, hoewel er vandaag ook ineens sprake van was dat-ie wel naar huis zou kunnen, alwaar mams zich de tandjes van geschrokken is. Als dat zo is, dan in elk geval niet morgen, want daar moet nog veel te veel voor geregeld worden.
Alle reacties Link kopieren
@Moos, wat fijn dat je vader uit het ziekenhuis mag. Ik zou aansturen op het revalidatiecentrum. Volgens mij wordt daar veel meer resultaat geboekt met revalideren dan met revalideren vanuit huis, dus let even goed op wat er gaat gebeuren.
Goed nieuws, Moos! Super fijn. En dat was bij mijn vader ook zo, met thuis/revalidatie. In een beetje een vergelijkbare situatie. Ik zou echt aandringen op revalidatie centrum. Als ik jullie was tenminste.

Eten, even denken. Vrijdag met Brown naar een (voor ons) nieuwe tapastent. Lekker gegeten. Leuke sfeer, redelijk autenthiek. Zaterdag was rommelig, ik at een broodje. Gisteren maakte ik courgette frittata met een simpele salade erbij (sla, tomaat, komkommer).

Vandaag maak ik een grote salade met boekweit, tomaat, gegrilde paprika, komkommer, sla en wat ik verder nog in de koelkast heb aan groente.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaat en GB, dank voor t advies. t Wordt inderdaad de revalidatie, leek ons ook allemaal veel verstandiger. Idiote dokter die dan tegen paps gaat roepen dat-ie best naar huis kan en dan gewoon dingen in gang gaat zetten zonder de familie in te lichten :hamer:

Lief maakte springrolls terwijl ik zat te administreren met tuinbonen, spitskool, sperzieboontjes, wortel, gember en noodles. Een beetje erg raw maar toch lekker en goed voer voor mensen die 2 dagen geen groenten van dichtbij hadden gezien ;-D
Morgen in elk geval iets met tomaten.
Ha, zonder overleg met de familie ook Moosey... fijn, zo'n dokter. Lijkt me een verstandige beslissing zo, eerst revalidatiekliniek. Natuurlijk is het fijn als je vader weer thuis is, maar revalideren is nu eerst belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Moos springrolls, hier ook een gebrek aan groente de laatste dagen al hebben we gisterenmiddag wel een paar kommen groentesoep gegeten maar avondeten was pizza.
Ik denk dat ik dus ook voor springrolls ga vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat zowel Moos’ vader als KV aan het herstellen zijn!

Dolfje, die pasta die je een paar dagen terug at met avocado enzo is volgens mij een babyhapje ;-)

Lekker zomers sfeertje zo te lezen, qua eten, ijsproeverijen en festivals! :sun:

Hier vermaak ik me wel met kersverse baby. Ik gun iedereen zo’n zwangerschap, bevalling en baby! Weer een fijne dochter. We zijn veel buiten, lekker in de tuin enzo. Man was ook ruim twee weken vrij, dus het voelt echt een beetje als vakantie.

Qua eten: veel pasta/pastasalade, salades, quiches en af en toe wat afgehaald/bezorgd. Voor vanavond nog niks bedacht.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
@Info, wat heerlijk om te horen! Heel veel gelukg samen!
Alle reacties Link kopieren
@infojunk daar kwam ik later ook achter :P Fijn dat alles goed gaat met jullie.
Zondag heb ik een soort noodlesoep gemaakt met spek, paksoi, tauge, mie gember en knoflook. Voor vriend en zoontje ook garnalen erbij. Was erg lekker!

Gister een aardappel-groente taart, was ook lekker.

Vanavond waarschijnlijk iets met roerbakgroente en kippendij, want dat heb ik liggen. Met dit weer vind ik couscous er denk ik wel lekker bij.
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag lekker uit eten geweest bij Zuid-Amerikaans restaurant. Had vooraf surf 'n turf met coquilles met pata negra. Daarna picanha van de bbq met een heerlijke rub.

Zondag BBQ bij de buren.
Maandag heb ik veggie nasi met een gebakken ei gemaakt.
Vanavond maak ik een spaghetti bolognese. Kook niet zo spannend maar alles is al inspannend genoeg.

Ben echt aan het aftellen tot de dag van de rontgenfoto en hopelijk de GO voor het weer mogen belasten. Nog 3 weken te gaan. Duim voor me mee, ladies.

Moos, jeetje wat raar van die dokter. Dat doe je toch niet?? Fijn dat je pa nu inderdaad kan werken aan zijn revalidatie en dat het wat dichterbij is.

Info, nogmaals gefeliciteerd. Het is een prachtig meiske en wat fijn dat het zo soepel gaat.
Ik duim met je mee Koreveen!

Wat fijn dat het zo goed gaat Infojunk. Heerlijk, in de tuin met twee van die moppies.

Vanavond aten we een vega korma (spinazie, courgette, kikkererwten) met kokosrijst en geroosterd amandelschaafsel.
Moosey schreef:
16-07-2018 22:36

Lief maakte springrolls terwijl ik zat te administreren met tuinbonen, spitskool, sperzieboontjes, wortel, gember en noodles. Een beetje erg raw maar toch lekker en goed voer voor mensen die 2 dagen geen groenten van dichtbij hadden gezien ;-D


Moet ik ook eens proberen, administreren met tuinbonen, spitskool, sperzieboontjes, wortel, gember en noodles. :proud:

Hey Info, gefeliciteerd nog. Klinkt als een ideaal scenario. Fijn zeg.

Ik duim heel hard voor je, KV!

Teig, die Korma klinkt erg lekker!

Wegens laat thuis en gaar bestel ik pizza.
Alle reacties Link kopieren
GB :D Ok ok, beetje omslachtige zin ook wel ;-D

Info, gefeliciteerd! En wat heerlijk dat t allemaal zo soepel gaat.

Teig, die korma klinkt lekker.

Dolfje, ik vroeg me ook al af wat je op een rapley-site deed ;-D


Ik werkte op kantoor en reed hongerig naar huis. En ik had om onverklaarbare redenen zin in vlees, dus 2 biohamburgers gehaald. Dat werden broodjes hamburger met gebakken aardappels en roergebakken snijbiet met knoflook, ui en tomaat. Was lekker.
1 woord.... Interpunctie. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Omdat de diepvries weer aardig vol zit heb ik voor vanavond een bakje nasi goreng eruit gehaald. Had ook nog wat vulling van de springrolls over( wortel, komkommer, taugé) dus dat eten we er als salade bij met een gebakken eitje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven