Wat eten we vandaag?

20-04-2017 10:08 3499 berichten
Alle reacties Link kopieren




Hier praten we over van alles en nog wat maar vooral over eten, iedereen is welkom!

Het vorige deel vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Spierpijn was niet erger dus dat was fijn. M'n blauwe plekken stalen wel de show vandaag ;-)
Lange dag op het werk gehad. Druk want ik werk alleen morgen nog en dan een week vrij. We gaan 5 dagen naar mijn tante in Zwitserland. En als we terugvliegen, komt ze mee, blijft nog 2 dagen bij ons (dus ik moet nog wat leuke dingen verzinnen om in mijn stadje te doen) en dan gaat ze door naar andere familie. Ben er hard aan toe. Het zijn zware weken op het werk.

Net met de overgebleven wraps pizza's gemaakt met blikje tonijn, left over groentela spul (tomaat, paprika, courgette, champignons)

Moos, dat was flink aanpoten. Rust lekker uit.

Dat is een goeie combi, Dolf. Vind ik ook altijd het lekkerste.

Viel het mee, Rast? En fijn dat je minder werken nu ingaat.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Koor!
Ik ben net terug en alweer met nieuwe plannen bezig. Wil voor weekendje Zeeland volgende maand nog fietsen huren daar en een auto voor de vakantie in oktober op Mallorca en begin september gaan we nog een weekje kamperen en moeten een nieuwe tent. Leuke dingen in het vooruitzicht :)
Alle reacties Link kopieren
Joe, ja hoor t was te doen, lokale verdoving dus dat scheelt. Nu wat pijnlijk maar dat is logisch. Paar daagjes dan zou ik er af moeten zijn en volgende week de hechtingkjes er even uit laten halen.

Allemaal leuke plannen weer, lijkt in de lucht te zitten, ik heb van pure weerbarstigheid gisteren ook meteen weer plannen gemaakt en geboekt, 21 juli weer naar Engeland (een lang weekend naar de South Downs :love: ) en half augustus een paar dagen Maastricht. En dan begin september een week Schotland. Goeie vooruitzichten dus.

Vanavond eet ik linzenpie, verrassende keuze hahaha. Beetje standaard pie op dinsdag maarja zolang ik t nog lekker vind...

Simarik gaat t al een beetje?! Hoop dat je er snel ff uit kan!
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vandaag een plaattaart van (K&K) bladerdeeg.

De ene helft bestrijk ik met ajvar en wordt dan belegd met courgette en ui en de andere helft bestrijk ik met pesto en wordt dan belegd met tomaten en ui. Een beetje geraspte Gruyère erover en hup… in de oven. En natuurlijk de obligate bak sla erbij. Lekker zomers (het is hier 34 °C)…

Ik ben aan het aftellen. Na vandaag nog 18 uur werken en dan vakantie. Hoera!
:hello:

Ben ik ook weer... Ik heb niet eens gecheckt hoeveel ik evt. zou moeten bijlezen. Ik ga gewoon hier weer aanhaken.

Vakantie was fijn. En het eten ook. Veel zelf 'gekookt' (vnl. salades, risotto, pasta). En ook een aantal keer uit eten geweest. Veel vis gegeten, waaronder inktvis, en mosselen en vongole e.d.

Ben nu net weer thuis. Wassen en opruimen, post wegwerken e.d. Oh, en ook heel essentieel.... haar verven (want opgebleekt en ontoonbaar) :proud: Ik heb boodschappen gedaan, maar 't zou zomaar kunnen zijn dat ik iets haal.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke plannen allemaal voor tripjes en bezoekjes, leuk! Moosey hard gewerkt zeg! Heb je nog wat van de sfeer kunnen proeven? GeorgieBrown je hebt zo te lezen heerlijk gegeten op vakantie, jammie! Eigenlijk vind ik dat zo ongeveer het belangrijkste van vakantie haha.

Ik at zondag soep en brood met wat hapjes. Maandag frietjes. Nu in een warme vertraagde trein op weg naar huis waar een portie lasagne op me wacht.
Alle reacties Link kopieren
GB :hello:

Fijn dat je vakantie fijn was.

Haas, nee, ook omdat ik een heel nieuw team had wat ik nog niet echt zonder mij wilde/kon laten beginnen of afmaken heb ik dit jaar echt niks van het festival meegekregen. Komt volgend jaar wel weer.

Vannacht sliep ik met vriendin in een kasteel in de buurt, was leuk. En vandaag gingen we uit eten bij een tentje in Amsterdam Noord, erg lekker gegeten. Ik had gevulde courgettebloem, quinoa, salsa verde en aubergine en gebakken asperges en vriendin ravioli met ricotta, verse erwtjes en tuinbonen en raapstelen. Allebei echt heel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn laatste dag gehad op mijn werk. Nu nog even echt vakantie en dan 1 juli beginnen. Raar om weg te gaan. Ik heb er met heel veel plezier gewerkt!

Vandaag aten we pasta met tomaten-paprika saus. Ik denk dat die voorlopig nog wel vaak op het menu zal staan. Ons mini mensje vind dat namelijk super lekker, en wij ook.
Klinkt goed GB, je vakantie!

Ik at, net als Mijnnaamishaas, vanavond lasagna. Met spinazie, ricotta, courgette, paprika en nog een zak Italiaanse roerbakgroenten.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten restje koolsalade met een hamburger en ovenfriet.

Morgen ga ik uit eten, eetcafé met burgers etc maar ik ga denk ik een keer voor iets anders. Een spies of zo. Laatste tijd vrij veel burgers gegeten her en der en hoe lekker ik dat ook vind nu eens geen zin in.
Helemaal mee eens, Haas. Eten is ook cultuur!

Oh ja, Moos, Oerol. Jammer dat je er niet veel van hebt meegekregen. Klinkt goed, dat restaurantje! Hoe heet het?

Ik heb nog maar een dagje aan mijn vakantie geplakt en ik ben naar 't strand gegaan. Ik ga vanavond wel even aan het werk. Morgen gaat het weer allemaal beginnen. Gisteren haalde ik luie wijven friet en dat at ik met een tomaten salade.

Ik ga zo meteen een salade met gegrilde groente maken. Denk met een ansjovis dressing.
Alle reacties Link kopieren
Koolsalade vind ik buiten de deur altijd heel lekker maar als ik het zelf maak lukt het me niet goed. Ik denk te grof gesneden of is er een manier om de kool een beetje te garen? (Blancheren misschien of met zuur? Of werkt zuur alleen bij vlees?)

Jammer dat je zelf niets hebt kunnen zien Moosey, mja goed werk afleveren is dan toch prio.

Goed plan GB om er een extra dagje aan te plakken met dit weer.

Ik had traditionele lasagne maar die van jou klinkt ook goed Teigera! Lekker veel groenten er in.

Kaaaaaatje, handig als je wat hebt gevonden dat er goed ingaat. Ik merk wel dat als ik iets een tijdje heel regelmatig eet dat ik er dan op deeen gegeven moment helemaal klaar mee kan zijn en dan verdwijnt het recept van het repertoire, is ook jammer.

Wij aten vandaag wraps met gehakt, paprika blikje tomatenblokjes en blikje Mexicaanse melange. En de bedoeling was met kidneybonen maar ik had per ongeluk een blikje linzen opengemaakt. En dat viel beter in de smaak dan kidneybonen, goede ontdekking dus :D
Nu met een ijsje op de loungebank in de laatste zonnestralen, moed aan het verzamelen om op te gaan ruimen :(
Wij aten vanavond vis uit de oven, erwtjes en op verzoek van frut "gezichtjes": aardappeldingetjes in de vorm van gezichten. Ze kwam al naar me toe rennen toen ik thuis kwam om te vertellen dat we gezichtjes aten, zo interessant vond ze het.
Alle reacties Link kopieren
Haha Teig, grappig. The things you eat als je een kind hebt (maar ik kan me levendig voorstellen dat frut het interessant vindt, Volgens mij heb ik rond die leeftijd wel ns maanden om lettervermicelli gezeurd, leek me zo leuk!)

GB, het was Pllek ;-D Toch nog maar ns proberen dus :)

Ik kwam latig van kantoor en moest toen ook nog m'n auto ophalen, dus we aten pizza. (nou ja, niet helemaal oorzaak en gevolg natuurlijk, ik had ook gewoon zin in pizza ;-D) Morgen alweer naar het volgende festival. Ik ben er geloof ik nog niet helemaal aan toe 0_o
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Haas, coleslaw. De truc is inderdaad garen door het zuur, dus zeker stevigere koolsoorten (witte en rode kool) al een paar uur van tevoren in de (goed zure) dressing zetten. Verder gebruik ik bij voorkeur spitskool, is veel zachter dan witte en rode kool. En restaurants gooien dan meestal enorme klatsen mayonaise door de coleslaw, in hoeveelheden die je thuis niet zou durven. Dat kan ook nog een verschil in beleving zijn ;-D
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor het advies Moosey, ik ga het zaterdag uitproberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook spitskool en ik had hele stukken in de hakmolen van de staafmixer gegooid dus eigenlijk was het iets te fijn maar daardoor wel lekker. Verder wortels fijn gehakt , granny Smith in stukjes en rode ui. Dressing van mayonaise met appel azijn en maanzaadjes. Vrij zure dressing wel.

Ik at vanavond nacho's en dus kipspies en sla en wat brood. En bier :)
Morgen ben ik vrij, lekker want het wordt warm.
Alle reacties Link kopieren
Gezichtjes :proud:

Welkom terug GB, groot gelijk dat je nog n dagje aan je vakantie hebt vastgeplakt.

@Haas - coleslaw maak ik vaak naar t recept van Jamie. Daar gaat citroensap door dus ja zuur helpt maar nog essentieler is een goeie mandoline of keukenmachine, zo dun mogelijk snijden die hap.
(Edit: ah ik zie dat Moosey ook al gereageerd heeft, met een combi moet t vast lukken :) )

Qua eten is t niet echt bijzonder hier, gisteren tussen de middag op mn werk een falafel schotel (lekker veel rauwkost, geen brood, wel een beetje bulgur) gehaald en toen ik 's avonds thuis kwam niet echt meer trek dus een boterham met roomkaas, tomaten en tuinkers gefrot. Klaar.

Kaaaatje fijne vakantie!
Oh ja, lettervermicelli Moos!! Vond ik ook geweldig als m'n moeder die door de soep deed. Smaakte heul anders dan gewone vermicelli natuurlijk :lol: Net als boterhamworst met een gezichtje erin, bij ons in de supermarkt was dat dan Mickey Mouse in mijn herinnering, dat was ook veel lekkerder worst.
Frut is een goede eter en ze eet wat ze krijgt, maar af en toe mag ze ook best zelf iets uitkiezen of een echt "kinderding" eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag vrij en lig lekker lui op de bank. Heb vanmorgen een uur staan strijken en boodschappen gedaan en vind het wel welletjes.
Vanavond pastasalade met pesto, komkommer sla tomaat en feta en rode ui.
Voor morgen maak ik nasi goreng zoals van de Chinees. Van de site Ashleywillems.nl.
Festivalletje geweest, Dolfje?

Aha, Pllek. Hm, kweeniet. :proud: Eten klinkt lekker, maar ze hebben het toch verbruid.

Leuk, die gezichtjes, Teig. En lettervermicelli, nooit gehad. Ik vond (en vind) vermicelli sowieso brrr. Mss dat het werkt als je het er maar heel kort indoet. Maar soep maak je vaak voor meerdere dagen en die snotterige slierten zijn niet zo mijn ding. ;-D

Rast! :hello:

Diner wordt hetzelfde als gisteren. Om 2 redenen. Ten eerste hoost het en onweert het en dit heb ik in huis. Dus geen zin om er door te gaan om iets anders te halen. En ten tweede zijn mijn ingewanden niet zo blij met me na de copieuze hoeveelheid witbrood, pasta en brioches con crema (ok, dit valt erg mee, maar jullie snappen me, meer dan anders)
Btw, ik vind het irritant dat de codes van de smileys zijn veranderd. Opeens krijg ik geen smiley, of de verkeerde. @(
Oh en wat ik ook stom vind... Je kunt niet nieuwste boven hebben (nog steeds niet, toch??). Maar als je je bericht hebt gepost eindig je dan toch weer bovenaan, niet bij je bericht.

Ok, nu ben ik weer klaar. Maar ik wilde het toch even kwijt. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Nee geen festival GB, Pubquiz :)
En ik vind het forum ook stom tegenwoordig.
Grappig GB, van de antipathie tegen vermicelli, ik maak nu ook nooit soep met vermicelli. Maar als kind vond ik het juist lekker.

Vanavond kwam ik na een vermoeiende treinreis thuis (vertraging vertraging, uitgevallen treinen, natte jurk door de regen en natte voeten grrr) bij een geurende pan roti. Dat was nog eens fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven