Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag at ik pasta met champignons, courgette en (home made) pesto en wat walnoten.

En omdat ik gisteren ook gezellig, vrij riant en heel lekker geluncht had (goh ;-D ) gisteravond een restje linzensoep gegeten.

Vandaag geen echte warme maaltijd want sporten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond boerenkool met rosemarijn en krokant gebakken uitjes, braadworscht van de vegetarische slager, vegetarische jus met uitjes, mosterd en romige Griekse Yoghurt met verse kiwi toe.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Leuk elfjetwaalfje, rozemarijn in de boerenkoolstamp. Klinkt lekker.

Ik lunchte gister óók al zo gezellig en riant, toevallig zeg ;-D s Avonds smoorde ik 2 kwarten spitskool, 10-15 minuten bakken op één snijvlak, zodat de blaadjes daar bijna zwart blakeren. Dan een klont boter erbij smelten, laten kleuren, en over de kool/tussen de blaadjes scheppen. Zout erover, nog even 5 minuten op z’n andere snijvlak en z’n rug laten smoren met deksel erop, niks meer aan doen. Ja, opeten. Met een boterham erbij waarmee ik de laatste restjes boter nog uit de pan had gesopt :-9
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat toevallig. Ik had gisteren ook zo lekker geluncht ;-)
Heb gisteravond Marokkaans kikkererwtenstoofje met courgette, tomaat en paprika gemaakt. Had niet zoveel honger ,eer na die lunch dus lief heeft ook mijn bord leeggegeten.
Vanavond part II
Alle reacties Link kopieren
Wat een toeval :P
Ik heb weer eens gesport, rustig dat wel voor het eerst sinds mijn verkoudheid. Fijn om weer even bezig te zijn geweest.
Nu nog wat beter slapen en dan ben ik weer fit denk/ hoop ik.

Man eet morgen waarschijnlijk bij zijn ouders of haalt iets uit de diepvries en ik moet werken en ik heb per ongeluk teveel eieren gekocht dus ik eet een omelet.
Lief staat te koken nu, gnocchi met oa tomatenroomsaus, champignons, paprika en pijnboompitten.
Alle reacties Link kopieren
Bami Goreng met o.a. kip en lekker veel taugé.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kabeljauwhaasjes en krieltjes uit de oven, gekruid met pezo, paprikapoeder en Italiaanse kruidenmix. Daarbij (diepvries)peultjes en versgeraspte wortelsla met rozijnen en limedressing.

Vandaag een simpele pasta met tomaten-tonijn-kappertjessaus. IJsbergsla met een gesnipperd sjalotje en een restje feta.
Alle reacties Link kopieren
Zondag had ik dus lekker, gezellig en riant geluncht :).

Daarna gingen we naar de verjaardag van mijn zwager, daar was linzensoep, maar die deed mij teveel aan snert denken dus die vond ik niet zo lekker. Wat broodjes gegeten en thuis nog een tosti (zonder kimchi :))

Gisteren aten we zwarte bonen fallafel. Ik dacht dat de meisjes dat wel niet zo lekker zouden vinden (maar die hadden gisteren al goed gegeten EN wij vinden dit heel lekker en hadden er zin in), maar die vonden het dus zo lekker dat ze allebei zo'n beetje een volwaardige volwassen portie aten.....

Dus nu moet ik voor vanavond stamppot prei met pesto, tomaat en chorizo maken. Dat vinden ze ook lekker, en wij ook. Dus dat komt goed uit!
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
18-02-2020 11:33


Dus nu moet ik voor vanavond stamppot prei met pesto, tomaat en chorizo maken. Dat vinden ze ook lekker, en wij ook. Dus dat komt goed uit!
Oh dat klinkt lekker, kan ik volgende week ook wel eens maken. Heb je een recept of mik je gewoon alles doorelkaar?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-02-2020 14:14
Oh dat klinkt lekker, kan ik volgende week ook wel eens maken. Heb je een recept of mik je gewoon alles doorelkaar?
Als je dan toch bezig bent: hoe maak je zwarte bonen falafel? Zelfde manier als van kikkererwt? Ik doe dit: weken, kruiden, pureren, vormen en bakken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het:

Gewokte spinazie met hartige hangop (knoflook, zout, prei) en aardbeien in balsamicodressing (olijfolie, knoflook, basilicum).

En

Spaghetti (gele linzen variant) met tomatensaus. Spek, ui, gehakt, paddestoelen, courgette, blik tomatenblokjes en -puree.
Alle reacties Link kopieren
Bulgur met ratatouille uit de oven, zelfgemaakte pesto, haloumi en merguez.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-02-2020 14:14
Oh dat klinkt lekker, kan ik volgende week ook wel eens maken. Heb je een recept of mik je gewoon alles doorelkaar?
We doen, prei smoren in een pan met boter. Aardappels koken en puree van maken met rode pesto erdoor. Chorizo uitbakken en gehalveerde tomaatjes erdoor. We doen ongeveer 180 gram worst en daar eten we dan met z'n 4-en 2 dagen van.

Dus ja, we mikken alles gewoon door elkaar ;)
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
18-02-2020 15:10
We doen, prei smoren in een pan met boter. Aardappels koken en puree van maken met rode pesto erdoor. Chorizo uitbakken en gehalveerde tomaatjes erdoor. We doen ongeveer 180 gram worst en daar eten we dan met z'n 4-en 2 dagen van.

Dus ja, we mikken alles gewoon door elkaar ;)
Lekker, ga ik volgende week eens maken.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
18-02-2020 14:35
Als je dan toch bezig bent: hoe maak je zwarte bonen falafel? Zelfde manier als van kikkererwt? Ik doe dit: weken, kruiden, pureren, vormen en bakken.
Komt uit het 15 minuten boek van Jamie.... eigenlijk geen zwarte bonen maar gemixte bonen en kikkererwten. Wij doen altijd zwarte bonen en kikkererwten. En extra paprika's. Meestal het dubbele, en meestal ook meer huttekase...
https://www.cbc.ca/life/jamieoliver/rec ... -1.5342735
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
18-02-2020 14:39
Vandaag is het:

Gewokte spinazie met hartige hangop (knoflook, zout, prei) en aardbeien in balsamicodressing (olijfolie, knoflook, basilicum).

En

Spaghetti (gele linzen variant) met tomatensaus. Spek, ui, gehakt, paddestoelen, courgette, blik tomatenblokjes en -puree.
Ik ben zo jaloers dat je twee keer per dag "warm eet",l moet mezelf dat ook vaker gaan gunnen weer!
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
18-02-2020 14:48
Bulgur met ratatouille uit de oven, zelfgemaakte pesto, haloumi en merguez.
Lekker!
Alle reacties Link kopieren
Mijn omelet worden hard gekookte eitjes, neem ik er 2 mee en 2 voor lunch morgen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
18-02-2020 15:11
Ik ben zo jaloers dat je twee keer per dag "warm eet",l moet mezelf dat ook vaker gaan gunnen weer!
Bedankt voor de link naar de falafels!

Heerlijke gewoonte, warm eten! Mijn vriend komt uit Scandinavië en is ook een warme lunch gewend. En een warm ontbijt ook nog liefst, havermout of zo.

Het is veel extra werk. Ik sta ‘s avonds na het sporten nog wat klaar te maken als ik mijn lunch moet meenemen. Het levert vele steelse blikken op naar mijn lunch. :mrgreen:

Ik sport heel veel en dan heb ik niet zo ruim de tijd om te eten, dan komt er een sportsessie aan en een volle buik sport niet fijn. Het blijft daardoor nog wel eens bij twee maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-02-2020 15:16
Mijn omelet worden hard gekookte eitjes, neem ik er 2 mee en 2 voor lunch morgen.
Eitjes vind ik echt heerlijk, liefst zachtgekookt met zout. Eet smakelijk!
Gezellige en riante lunch zondag: Check.

Gisteren kookte Brown. Roerbak met boontjes, ui, tomaat, pepers, wortel en champignons. Met witte rijst erbij. Het was vooral gezond. ;)

Net heb ik een snelle lauwwarme aardappelsalade gemaakt. Met gegrilde courgette, kappertjes, veel verse dille en een yoghurt/mosterd dressing.
Alle reacties Link kopieren
Hm, aardappelsalade, lekker. Ga ik van t weekend maar ns preppen voor lunches denk ik.

Ik had als lunch geroosterde wortel met komijn, ingelegde knolselderij, een restje gebakken aardappel, postelein en geitenkaas. Lekker.
En lief had pasta gekookt toen ik thuis kwam, bolognaise-ish. Ook lekker.

Mermedina, ik dacht eigenlijk dat jij niet werkte en dus 2x per dag ‘tijd’ had om te koken :$ Blijkbaar niet dus. Vind ik wel echt goed, om zoveel tijd aan goed eten te besteden, en dan ook nog in combinatie met veel sporten.
Op het moment lukt het mij ook best goed om ook extra te koken voor meeneemlunches, ik word daar toch wel echt blij van. Ook omdat ik dan geen lunch hoef te halen (meeste van mijn collega’s lunchen gezamenlijk en halen dus soort van om en om lunch, maar is dus altijd gedoe qua wie er ‘aan de beurt’ is, en heb er ook gewoon geen tijd voor) en omdat ik dan altijd een beetje bewaar voor in de trein terug, scheelt verleiding qua snaai kopen op t station. Één en al voordelen dus.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
18-02-2020 20:42
Hm, aardappelsalade, lekker. Ga ik van t weekend maar ns preppen voor lunches denk ik.

Ik had als lunch geroosterde wortel met komijn, ingelegde knolselderij, een restje gebakken aardappel, postelein en geitenkaas. Lekker.
En lief had pasta gekookt toen ik thuis kwam, bolognaise-ish. Ook lekker.

Mermedina, ik dacht eigenlijk dat jij niet werkte en dus 2x per dag ‘tijd’ had om te koken :$ Blijkbaar niet dus. Vind ik wel echt goed, om zoveel tijd aan goed eten te besteden, en dan ook nog in combinatie met veel sporten.
Op het moment lukt het mij ook best goed om ook extra te koken voor meeneemlunches, ik word daar toch wel echt blij van. Ook omdat ik dan geen lunch hoef te halen (meeste van mijn collega’s lunchen gezamenlijk en halen dus soort van om en om lunch, maar is dus altijd gedoe qua wie er ‘aan de beurt’ is, en heb er ook gewoon geen tijd voor) en omdat ik dan altijd een beetje bewaar voor in de trein terug, scheelt verleiding qua snaai kopen op t station. Één en al voordelen dus.
Ben benieuwd naar de creatieve meeneemlunches, waar ik kom is niet altijd een magnetron. Wie weet kunnen we elkaar inspireren hier, ook voor de lunches?

Voor een deel is sporten mijn werk en een ander deel doe ik kantoorwerk. Voor mij is het meenemen een noodzaak omdat ik een coeliakie en een voedselallergie heb. Ik zou af en toe dan wel weer eens onvoorbereid in het bedrijfsrestaurant willen neerploffen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lunch is altijd heel saai gewoon een boterham met kaas of vleeswaren en iets van fruit. Ik heb op 2 dagen pas laat pauze en een boterham en een banaan ( of een hardgekookt eitje) happen dan gewoon makkelijk tussendoor even weg. Niet goed maar ja het is niet anders. Een collega staat gewoon een bak kwark oid weg te happen maar dat vind ik dus veel te onhandig.
En op de dagen dat ik thuis ben tijdens lunch zou ik veel vaker iets van een salade of soep of omelet of zo willen eten maar dat komt er dan gek genoeg ook niet van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven