Wat eten we vandaag?

07-02-2020 14:48 3214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel van een langlopend topic. Praat , eet, en kook gezellig mee!

Het vorige deel vind je hier :eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/427421


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij eten pasta met pesto en tomaatjes en gedroogde tomaatjes en rucola erdoor en een salade van komkommer/rucola en feta en ik eet er een stukje halloumi bij en voor man heb ik een biefstuk gekocht want hij houdt niet zo van halloumi.

Morgen trek ik iets uit de diepvries, de soort paella die er ligt en dan ieder 2 gebakken eitjes erbij.
Het weekend zijn we weg en gaan zaterdag en zondag uit eten, voor ons een jaartje geen carnaval.
@irmaladouce: grappig, met zo'n ei in je paprika! Klinkt als prima restjes-maal.

Wij aten vanavond ook gevulde paprika, maar dan puntpaprika en gevuld met tomaten, feta, rozijnen en walnoot. Rijst met citroen en spinazie erbij en een komijnyoghurtsausje. Frut II vond het fantastisch tot de rozijnen, feta en spinazie op waren, de paprika kon hem wat minder bekoren :-D en frut I had weer haar "dat lust ik niet" tot ze zag dat er tomaatjes en rozijnen en feta bij zaten, want dat lust ze natuurlijk wel. Nou ja. De volwassenen vonden alles erg lekker ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meeschrijvers en beterschap Yette! Leuk om jullie lunchgewoonten te lezen en de oplossingen voor meeneemlunches. Ik heb ook zo’n lunchthermos.

Vandaag een pittig potje, dat bestond uit gewokte ui, paprika en een habanero :heart:. Erbij hangop met zout, sumak, oregano, knoflook en sesamzaadjes. Olijfolie erover. Gepofte zoete aardappel (uit de magnetron) erbij. Was heel snel klaar eigenlijk. En pittig, whohoo.

En

Grote grijze garnalen met gewokte prei en spinazie met avocadopuree bij wijze van ‘romig sausje’ dat was gekruid met citroenzest, citroentijm, knoflook, gember en munt.

En nu zit ik aan de citroentijm-muntthee :yum:

Voor morgenmiddag heb ik al klaargezet: restje gewokte spinazie/prei en aardbeien (diepvries) die staan te ontdooien in de koelkast in een balsamico/knoflook/basilicum/olijfolie -dressing en daarbij eet ik nog wat hangop (gezouten).
Alle reacties Link kopieren
Vanavond eten we hachee die ik lekker de hele dag in de oven laat sudderen. Met eenvoudige wortekstamppot waarvan ik de uien lekker aanbak met een beetje knoflook ipv ze mee te koken. Jummie :-)
Alle reacties Link kopieren
Mermida je kookt leuke dingen. Dingen die ik zelf niet zomaar zou bedenken.

Wij aten risotto met venkel en zalm. Baby boos dat het eten op een gegeven moment op was. Toch een fijn compliment...
Vandaag heb ik een late dienst, dus ik neem een bakje uit de vriezer mee. Geloof dat het iets van tagliatelle met champignons en spinazie was, zo zag het eruit. Zal best smaken. Lief eet met de frutjes, pasta met vijfkazensaus, vega kipstuckjes, tomaten en broccoli.
Alle reacties Link kopieren
De vriezer moet leeg, tijd voor creatieve kliekverwerking. Vanavond eten we 'indiase' pasteitjes met raita.
Uit de vriezer: kliekje dahl, spinazie, deeg voor hartige taart. Opgeleukt met wat rulgebakken gehakt, ui, knoflook, komijnzaad, verse gember, koriander en tumeric. De vulling is al klaar en staat af te koelen. Vanavond ben ik dus lekker vlot klaar. Als ik er tussendoor niet teveel van snoep :P
Alle reacties Link kopieren
hihi, Kaatje, dat is een heel goed compliment van baby!

Oh Yette, klinkt vervelend met je vinger. En leuk dat je mee komt schrijven.
En andere nieuwe meeschrijvers, ook welkom. Hoop dat we elkaar kunnen inspireren

Gisteravond met vriendin uit eten en naar de film geweest. Ik had heerlijke terriyaki zalm met peulvruchten en dikke frieten. Toe deelden we een goddelijke brownie. En de film was genieten!

Vanavond weer uit eten. (ik doe een GB'tje!) Met 2 vriendinnen. We moesten wel even zoeken naar een restaurant want in omgeving Oeteldonk is veel natuurlijk tot kroeg omgetoverd. Maar het is gelukt. Ik ken het niet dus benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Geen carnaval meer voor jullie Koor?
Wij slaan een jaartje over maar vind het wel een beetje jammer nu ik al die verklede kinderen hier net zag.
Wij eten dus paella , hele rijst met boontjes en chorizo, en een gebakken eitje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vanavond uit eten, ik twijfel tussen turkse mezze (dat heet vast anders in Turkije) of sushi. We willen vooral even samen de deur uit zijn maar zijn kapot moe, want iemand hier krijgt haar 4de kies en heeft het daar zwaar mee....
Alle reacties Link kopieren
Al 3-4 jaar niet meer, Dolf. Te druk, teveel volk wat zich niet weet te gedragen ed. Vind het nog wel leuk om naar de intocht van de Prins te gaan op zondag maar het wordt bokkenweer dus denk het niet
Alle reacties Link kopieren
Vanavond salami pizza en het is de ‘schuld’ van McSteamy van dit forum :hyper: .

Het is meer een platbrood eigenlijk, met tomatensaus, ui, salami en geraspte kaas. Zo simpel en zó lekker. Er dwarrelen zometeen nog wat verse basilicumblaadjes op, als hij klaar is.

Fijn weekend allemaal! Jammer van het weer, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
koreveen schreef:
21-02-2020 16:50
Al 3-4 jaar niet meer, Dolf. Te druk, teveel volk wat zich niet weet te gedragen ed. Vind het nog wel leuk om naar de intocht van de Prins te gaan op zondag maar het wordt bokkenweer dus denk het niet
Ja ik denk dat het in jullie stad ook zo druk is vanwege een hoop import. Dat is hier in het centrum ook. Hoef je s’avonds ook niet te zijn die dagen. Wij zijn dan normaliter in een kleinere gemeente in een feesttent waar het heel gezellig is.
Hier is de optocht afgelast hoorde ik vanwege de wind. Jammer voor de verenigingen die hard gewerkt hebben.
Ik heb de helft op van mijn risotto met komatsuna. Ik ga nu voor part 2.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond restjes-opmaak-dag;
het wordt een vlinder pasta met blokjes ham en een zakje met wat bloemkool/broccoli. En dan de rode pesto saus van de Lidl erbij.
Hmmm, en heb nog wat feta... :yes:
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-02-2020 18:26
Ja ik denk dat het in jullie stad ook zo druk is vanwege een hoop import. Dat is hier in het centrum ook. Hoef je s’avonds ook niet te zijn die dagen. Wij zijn dan normaliter in een kleinere gemeente in een feesttent waar het heel gezellig is.
Hier is de optocht afgelast hoorde ik vanwege de wind. Jammer voor de verenigingen die hard gewerkt hebben.
Die optocht zal dan toch wel later gehouden worden, hoop ik?

Ik heb één keer meegelopen met een optocht. Omdat hij was afgelast door een orkaan. Het weekend erop liep ik mee als cyclown :clown:
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
21-02-2020 19:45
Die optocht zal dan toch wel later gehouden worden, hoop ik?

Ik heb één keer meegelopen met een optocht. Omdat hij was afgelast door een orkaan. Het weekend erop liep ik mee als cyclown :clown:
Volgens mij niet. Daar zijn geen plannen voor als ik het zo lees. Veel groepen lopen de andere dagen ook mee met de andere optochten in de regio.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
21-02-2020 18:08
Vanavond salami pizza en het is de ‘schuld’ van McSteamy van dit forum :hyper: .

Het is meer een platbrood eigenlijk, met tomatensaus, ui, salami en geraspte kaas. Zo simpel en zó lekker. Er dwarrelen zometeen nog wat verse basilicumblaadjes op, als hij klaar is.

Fijn weekend allemaal! Jammer van het weer, dat wel.

Haha, zie toevallig dit bericht.
You’re welcome :proud: Hoop dat het gesmaakt heeft.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren Turks gegeten, buiten de deur. Was prima, een beetje het standaard repertoire, wat meze vooraf gedeeld en als hoofd had ik Adana kebab. (Pittig lamsgehakt op spies, en zoals dat hoort op de houtskoolgrill gebakken) ik ben helemaal niet zo’n vlees eter en dit was meer vlees dan ik normaal in een maand eet denk ik. Maar ik vond het toch een keer lekker!

Vandaag even iets simpels en vega, want voorlopig ben ik weer genezen. Denk een courgettesoepje ofzo.

Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan uit eten en man man kiezen dus waarschijnlijk zoeken we een Indiaas restaurant op daar waar we heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdagavond heerlijk gegeten. Voor wat kleine gerechtjes: uiensoepen, paté van eend en iberico kroketje. Daarna hertenstoof met rode kool. Toe crème brulee. Was echt supergoed en goede bediening.

Zaterdag was ik de hele dag op pad en lief had witlof met ham en kaas gemaakt (kreeg er trek in na de posts van Moos)

Vanavond trek ik een bakje Vlaamse stoof uit de vriezert. En maak er aardappels en ovengeroosterde wortels bij.
Alle reacties Link kopieren
Het Indiase restaurant was vol dus zijn bij de griek terecht gekomen. Was ook prima. Vanavond bij de Indiër maar opnieuw proberen.
Gisteravond na een lange dag in veel meubelwinkels eten laten aanrukken, burgertjes. Was oké; ik had een lamsburgertje met kruidenyoghurt en gerookte zalm.

Zometeen de slowcooker aanslingeren voor erwtensoep voor vanavond. Straks de kinderen ophalen na hun logeerpartijtje, door naar kinderverjaardag bij vrienden en bij thuiskomst staat er dan erwtensoep klaar. Past wel bij dit snertweer.
Alle reacties Link kopieren
Ikeakrukje schreef:
21-02-2020 07:01
Vanavond eten we hachee die ik lekker de hele dag in de oven laat sudderen. Met eenvoudige wortekstamppot waarvan ik de uien lekker aanbak met een beetje knoflook ipv ze mee te koken. Jummie :-)
Dit vind ik zo’n goed idee, hachee! Gaat het huis lekker ruiken en ik ben vandaag thuis. Afwisselend uit het raam en Netflix kijken :heart: .

Met wortelstamp. Ik bak ook altijd de uien apart en er zal vast een verdwaalde zoete aardappel bijkomen denk ik.

Het is snertweer maar snert, hoe heerlijk ook, daar ben ik even klaar mee omdat ik het de laatste keer met gluten besmette spliterwten had gemaakt. Dom dom dom, zakje niet goed gelezen.

Verder vandaag wordt het een boerensalade: ijsberg, paprika, oude kaas, spek, walnoot, rozijn, rode ui en ei.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
23-02-2020 10:00
Dit vind ik zo’n goed idee, hachee! Gaat het huis lekker ruiken en ik ben vandaag thuis. Afwisselend uit het raam en Netflix kijken :heart: .

Met wortelstamp. Ik bak ook altijd de uien apart en er zal vast een verdwaalde zoete aardappel bijkomen denk ik.
Ik had de hachee de hele dag in de oven gehad zo rond de 100 graden. Hij smaakte echt heerlijk en het vlees was super mals uit elkaar gevallen :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven