Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snelle spaghetti met chorizo, paprika's, ui en spinazie.

Eigenlijk zou ik arancini maken, maar ik ben in de zon op de bank in slaap gevallen :$
Alle reacties Link kopieren
Wij aten kipfilet, gegratineerde bloemkool en gebakken aardappeltjes.

Denk dat we deze week ook weer eens nasi gaan eten, dank GB ;-D

Hoe is de verhuizing van je zoon gegaan, Yette?
Alle reacties Link kopieren
De verhuizing is goed gegaan, maar omdat alles dicht is en trager gaat en de epilepsie helemaal niet meewerkt, is het helaas nog niet echt af. De Vader is op dit moment een matras brengen, want De Zoon blijkt liever op zijn bank te slapen dan in het ziekenhuisbed - vanwege de plastic matras. Hopen dat hij dan ook beter slaapt en daardoor minder aanvallen heeft, want het gaat wat dat betreft waardeloos. Gisteravond een spoedopname. Ze hebben daar in deze paar weken helaas al heel wat met hem meegemaakt. Het is fijn om te merken dat hij ook in noodsituaties in goede handen is.
Ik at met frut II vanavond bij mijn ouders ivm de wekelijkse oppasdag. We aten vis uit de oven, met wortelen en gebakken minikriel.
Alle reacties Link kopieren
Bakje nasi goreng uit de diepvries met een gebakken eitje erbij.
@yette: het is vervelend dat het met de epilepsie niet zo goed gaat natuurlijk, maar ik denk wel dat het een gerust(er) gevoel geeft dat ze ook in situaties waarin het minder goed gaat passend weten te handelen?

Wij aten vanavond gnocchi met vijgenpreisaus en runderchipolata. Drukke dag gehad op werk, blij dat ik met m'n beentjes omhoog zit nu. Even relaxen!
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad fijn om nu al te weten dat ze er echt voor hem zijn!

Risottokliek uit de oven, gehaktbal, geroerbakte ui, tomaatjes en boontjes met zelfgemaakte pesto.
Alle reacties Link kopieren
Morgen moet ik iets met paksoi maken want dat ligt er nog.
Wij eten vanavond orzo met spinazie, tomaat, Parmezaan en ik vond in de vriezer nog wat plakjes pancetta, die gaat er uitgebakken overheen gebroken worden.
He Yette, dat is idd wel naar, dat het allemaal nog niet zo goed loopt. Hopelijk keert de rust snel weer. Goed om te weten dat hij op de juiste plek zit en dat hij en jullie kunnen bouwen op de mensen daar.

Pieter Pot heeft toevallig net orzo aan het assortiment toegevoegd, dus dat kan ik binnenkort ook een keer nemen.

Gisteren hadden we bloemkool risotto met pangrattato. Vandaag maak ik mss chilli met zwarte bonen en flespompoen. Met chipotle. Of roerbak met groeten en noodles, met oestersaus.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Teig, volgens mij heb ik dat ook allemaal in huis nog.

Vanavond wordt het gele curry met kip en paksoi en rijstnoedels denk ik. Maak meteen een dubbele portie voor in de diepvries.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren aten wij nachos met gehakt/bonen/maïs/paprika.

Vandaag wordt het gebakken kippendij (in zwarte knoflook marinade, van de supermarkt) met pommes duchesse en restjes groenten uit de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Zien jullie vandaag trouwens ook overal dat recept voor pasta met saus van gebakken feta langskomen. Was schijnbaar een hit op tiktok en nu all over mijn Instagram. Lijkt me op zich wel lekker. Bijvoorbeeld hier: https://www.culy.nl/recepten/snelle-pas ... kken-feta/
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens in mijn vriezer gaan graven wat er nog allemaal is. Ik weet zeer zelden wat ik van tevoren ga eten.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Grappig, Haas. Ik heb nog nooit op Tiktok gekeken, dus die hypes gaan aan me voorbij. Maar wel leuk om een keer te proberen dit.

Hier wordt het vandaag de chili. Pompoen ligt nu te roosteren in de oven. Daar komt zo meteen ui bij, wortel, geroosterde paprika, tomaat, zwarte bonen. Met veel komijn, koriander & chipotlesaus. En dan geserveerd met de tortillas die ik nog heb en een stukje brood, En avocado & zure room.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet soms al een week van tevoren wat we gaan eten omdat ik weekboodschappen bestel. De volgorde kan veranderen, de combinaties ook, maar de groenten moeten toch vaak snel op. En aan het einde van de week neem ik meestal een duik in de vriezer. Ik heb zelfs een lijstje van wat daarin ligt, anders vergeet ik dingen.

Vandaag aten we:
Zilvervliesrijst met sperziebonen, tempeh in ketjapsaus, komkommer in het zuur en (gefermenteerde) koolsla met knoflooksaus.

En

Bruine bonensoep (uit de vriezer) met versgebakken cornbread, gegrilde paprika en gezouten roomboter.
Alle reacties Link kopieren
MijnNaamIsHaas73 schreef:
18-02-2021 16:35
Zien jullie vandaag trouwens ook overal dat recept voor pasta met saus van gebakken feta langskomen. Was schijnbaar een hit op tiktok en nu all over mijn Instagram. Lijkt me op zich wel lekker. Bijvoorbeeld hier: https://www.culy.nl/recepten/snelle-pas ... kken-feta/
Ja ik vond het al zo gek! Ik dacht al wat is er aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel ook een keer per week boodschappen maar bedenk niet voor 7 dagen een menu. Ik bestel een aantal soorten groentes en vlees en kijk etc dan wat ik ervan ga maken en zo nodig haal ik wat bij in de supermarkt.
Vorig jaar tijdens de eerste lockdown ben ik volgens mij minstens een maand niet in de supermarkt geweest. Nu probeer ik dat te beperken tot 1 keer per week. Wat niet altijd lukt hoor.
Ik laat ook een keer in de week de weekboodschappen bezorgen en maak (dus) een weekmenu. Voortschrijdend inzicht kan de volgorde of de gerechten doen veranderen hoor :) maar meestal loopt het goed. Dit voorkomt impulsaankopen en gestress/gehaast. Voorheen stond een van ons nog wel eens rond een uur of vijf, half zes in de supermarkt "wat moeten we nou weer eten" en dat werd vrijwel altijd pasta met rode saus, die kwam ons de neus uit. Naast de weekboodschappen ga ik op vrijdag naar de markt (tenzij ik moet werken) en op vrijdag of zaterdag naar de supermarkt voor de laatste dingen.

Dat pastarecept is aan mij voorbij gegaan eerlijk gezegd! Ik heb ook geen Tiktok en op Insta niet gezien.

Morgenavond heb ik late dienst. Er zitten geen bakjes meer in de vriezer dus ik ga bestellen, denk iets van sushi of poke bowl of misschien Koreaans of Japans ofzo. Ik weet het dus echt nog niet, blijkt wel. Lief en de frutjes eten bloemkool, aardappelen en kibbeling.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen TikTok.

Wij aten minestronesoep. Stokbrood erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt het vanavond taco's met chili con carne en guacamole als de avocado die ik bij picnic besteld heb tenminste redelijk zacht is.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was JV elders en bakte ik dus een restjes-quiche met gerookte zalm, chinese kool, lenteui en dille. Was prima.

Hier vanavond ook al op de tex-mex toer: wraps met een vegavulling van zwarte boontjes, mais, tomaat, courgette, geraspte cheddar, Griekse yoghurt met knoflook en kruiden.

Voor het WE staat er iig pulled beef op de planning. Er ligt al tijden een door man gekocht stuk rundvlees in de vriezer en daar moet toch maar eens iets mee gebeuren. Wsch komt die beef op volkoren (afbak)broodjes. En dan coleslaw erbij en eventueel sperziebonen.

O ja, ik nam onlangs een zak beluga-linzen mee uit de super. Die zagen er zo aantrekkelijk uit! Maar eigenlijk weet ik niet goed wat ik ermee zal doen. Ik kwam op mijn zoektocht dit recept tegen, wat me wel wat lijkt :

https://www.okokorecepten.nl/recept/gro ... aanse-kaas

Maar mss heeft iemand van jullie een leuke, lekkere suggestie?
Alle reacties Link kopieren
Deze linzensalade blijft bij mij favoriet:

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... blauwe-bes

Met blauwe bes, pistachenoten en tomaatjes. Sowieso vind ik blauwe bessen wel iets voor een hartig gerecht. Net als aardbeien, eigenlijk.

Kan wel weer salade, met zo’n lente-achtig-weekend! En met sneeuw ook. Eigenlijk altijd lekker, deze. Soms doe ik er nog geitenkaas bij maar meestal houd ik me aan het originele recept en dat doe ik niet vaak. Erg aanbevolen, dus :mrgreen: .
Het is misschien wat te winters, maar ik hou van stoofpotjes met linzen en worst. Online veel recepten te vinden. Maar als ik zo naar buiten kijk kun je beter aan de salade ja!

Gisteravond besteld bij de Vegan Junkfood Bar, een burgertje. Was lekker. We hadden met de collega's ook vegan garnalen besteld om te proberen, als soort borrelhap serveren ze die, maar hoewel twee collega's het lekker vonden vond ik het maar niks. Raar zoet bijsmaakje.

Vanavond wordt het een zalmquiche met spinazie en verse kruiden. Erbij een tomatensalade.
ik zou de linzen ook in een salade verwerken, Irma. Beluga linzen lijken qua maat een structuur een beetje op Puy linzen, ze blijven mooi stevig.

Weird concept, Teig, vegan garnalen. Ik begrijp dat concept niet zo. Waarom zou je garnalen gaan namaken. Er zijn vast wel andere leuke vegan borrelhapjes te bedenken.

Gisteren at ik noodles. Geroerbakt met groente en champignons. Met oestersaus en van die knapperige gebakken uitjes.

Vandaag maak ik denk ik in elk geval een tortilla de patatas, want ik heb veel aardappels en eieren waar ik iets mee wil doen. En mss dat ik wat groente erbij rooster in de oven. Ik heb nog wat geroosterde pompoen over. Als ik nog wat bloemkool, wortel en paprika rooster heb ik wel een maaltijd bij elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven