Wat eten we vandaag?

13-12-2020 09:35 1765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het zoveelste deel van een bestaand topic. Kook , eet en klets gezellig mee.

Het vorige deel :
eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/ ... 1?start=25#

Voor als Viva stopt: https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-e ... ?page=2#34. Hier vind je ons 😀

Afbeelding
dolfje wijzigde dit bericht op 10-07-2021 03:45
34.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisteren werd er voor ons gekookt, simpele maar lekkere macaroni.
Vandaag halen we frietjes met een snack. En een gebakken ei erbij :kwijl: (herontdekt jeugdsentiment)
Alle reacties Link kopieren
Wij eten ook frietjes met een snack maar bakken het zelf.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
20-02-2021 15:04
Wij eten ook frietjes met een snack maar bakken het zelf.
Dat is nog lekkerder! Maar ik heb geen frietpan, vind ik teveel gedoe. Mijn moeder wel en dan verse friet uit de koeling van de supermarkt gebakken in schone rijstolie (snacks komen er bij haar niet in omdat dat niet goed is voor het vet), mmm!
Alle reacties Link kopieren
Wij zeven het vet na elk keer gebruik en dan haal ik de hele pan uit elkaar en maak ik hem helemaal schoon. Wat teveel werk is om elke week te doen dus hier hooguit een keer per maand denk ik dat we frituren.
Frietjesdag, dus.
@MijnNaamIsHaas: Grappig, je herontdekking van een gebakken ei bij friet met snacks. Ik kan me niks bij die combinatie voorstellen.

Hier ook misschien een gekke combinatie: (uit een kookboek, dus voor mij ook een experiment) geroosterde aubergine, maïs en paprika met gember. Zelfgemaakte pindasaus erbij. Het staat nu in de oven en het ruikt hier nu al lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hier nasi.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen frituurpan, teveel werk. Ik maak ovenpatatjes en de overige snacks vind ik niet lekker in de glutenvrije variant.

Goed idee wel :idee: Ik moet nodig weer eens ragout maken en dat eten met gebakken maiscornflakes met mosterd bij wijze van “open kroket”. Past wel in de van “sushi into sushi-bowl”-trend. Voor luie, eh, efficiënte koks.

Vandaag kipfilethaasjes, kropsla met knoflooksaus en aardappels/uien/gedroogde tomaat/zoete aardappels in massaman curry saus.

En een bonensalade met bruine bonen, quinoa, paprika, lenteui, komkommer, mangochutney, yoghurt, uitgebakken pancetta.
Hoe beviel het probeer-recept gisteravond anijsblokje? Aubergine met pinda is een goede combinatie vind ik, maar met pindasaus heb ik het inderdaad nog nooit gegeten.

Vanavond ook een nieuw recept, van "Franse" kip met erwtjes, aardappels en champignons. Denk dat ik het lekker in de slowcooker maak, volgens het recept moet het in de oven maar de slowcooker lijkt me handiger.
Alle reacties Link kopieren
Omdat man bijna jarig is gaan we vanavond eten bestellen. Ik geloof dat hij een rijsttafel van de Indonesiër wil laten komen.
Gisteren mijn plan gewijzigd. Ik at pasta met spinazie en blauwe kaas.

Mijn plan van gisteren gaat naar vandaag. Groente (wortel, bloemkool, pompoen, paprika, venkel) zijn geroosterd en daar ga ik nog peterselie en koriander doorheen doen en een beetje een spicy dressing met harissa (denk ik). En tortilla de patatas dus.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het 20 graden is, en oudst zoon jarig is, eten we bbq: entrecote, en kalfsbraadworst, salade stokbrood, sausjes, en als toetje Schwarzwalder kirschtorte
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd JobEva!

Man heeft een satemenu besteld voor straks met babi ketjap en saoto.
Alle reacties Link kopieren
Wat een creatief alternatief voor een kroket Mermedina. Klinkt goed!

Wij aten vandaag kip cashew met roerbakgroenten er rijst erbij.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf hoeveel dagen vatevoren ben je bijna jarig bij jullie Dolf? ;-D

Ik nam gister Mac ‘n cheese met geroosterde bloemkool mee van werk. Was lekker maar teveel. Verder was er ook nog dahl over, daar nam ik ook wat van mee. Lekker voor de lunch. En er was een pakje tempeh over de datum in de winkel dus ik hoop dat lief daar iets mee wil doen vanavond.
Gefeliciteerd JobEva! En jij bijna gefeliciteerd Dolfje :).

Wij eten vanavond gado gado met een eitje.
Alle reacties Link kopieren
Ik feliciteer gewoon iedereen :)

Hier zaterdag kip met lontong, boontjes en gado gado saus uit een zakje van de toko. En voor De Vader boerenkool uit de vriezer.
Zondagmiddag fado gado kliek met een eitje en 's avonds pizza van Domino's. Ik vind dat laatste niks, maar had het avondeten aan de anderen overgelaten.
Vandaag aardappeltjes in de schil uit de oven, gemarineerde speklapjes, maïskolf met kruidenboter, salade. Ik realiseer me nu dat ik blijkbaar de zomer in mijn hoofd heb, want dat kan ook allemaal op de bbq :P
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle linzen suggesties. Ik ben toch voor het recept met de truffelolie, parmezaan en gekookt ei gegaan. Was verrassend lekker. Het recept van Mermedina/Allerhande met de blauwe bessen maak ik zeker ook een keer!

Vanavond eten we kleine gnocchi (chicche) met courgette, zwarte tomaat, mozza, rode pesto en parmezaan uit de oven. Daar komt nog een shredded little gem salade bij.

Hier is het ook prachtig zonnig weer, maar er staat ook een fris ijzig windje. En zodra de zon weg is, is het gewoon kkkkkoud. Nog maar even wachten met buiten eten dus.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
22-02-2021 07:49
Vanaf hoeveel dagen vatevoren ben je bijna jarig bij jullie Dolf? ;-D

Een paar :P

Dank voor de felicitaties.
Indisch was erg lekker, hebben nog paar stokjes sate en beetje babi ketjap over. In de diepvries gedaan en daar maak ik dan vrijdag nasi goreng bij.

Wij eten dadelijk appeltaart bij de koffie en vanavond heel simpel soep met broodjes..
Tagliatelle met paddestoelen (knoflook, peterselie, citroen, parmezaan) uit Jamie Oliver.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer eens aanwaaien. Ik ben een beetj emoe want de uitslaapfunctie van de jongste is kapot en die wordt elke dag om half 6 wakker. Meestal slaapt ze zelf dan nog wel even verder, maar vandaag lukte het mij niet om weer in slaap te komen. Dus nu zit ik beneden in mijn eentje terwijl boven alles nog slaapt....

Vandaag nog 1 dag werken en dan gaan we een huisje aan zee.

Gisteren aten we gestoofde venkel met met tomaat en olijven. Daarbij aardappeltjes en een stuk kip uit de oven (kant en klaar van de Appie, was echt verrassend lekker). De dag ervoor aten we pizza, de kinderen zouden eigenlijk bij opa en oma gaan logeren, maar er had er 1 een snottebel en dus ging dat niet door, ter compensatie gingen we pizza eten.

Voor vanavond staan er burrito's op het menu.

En dan vanavond ook even wat dingen bedenken die handig zijn te koken in een huisje, dus waar je niet te veel koelkast voorraad voor nodig hebt.

Die linzensalade met blauwe bessen heb ik ook wel eens gemaakt voor een buffet. Die vind ik ook vet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand nog tips heeft voor eten wat je dus makkelijker kookt in zo'n huisje waar niets is dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Pasta met saus uit zak oid heb ik meestal bij me als we gaan kamperen Kaaat. Soep uit blik, broodjes erbij, gebakken ei. Dat soort dingen. Zo simpel mogelijk.

Hier vanavond schnitzel, zuurkool en wat aardappelen denk ik maar wie weet verzin ik vanmiddag iets anders maar de schnitzel moet want heb ik uit de diepvries gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
23-02-2021 06:37
Als iemand nog tips heeft voor eten wat je dus makkelijker kookt in zo'n huisje waar niets is dan hoor ik het graag!
Iets met een boemboe, dan heb je verder niet perse nog meer smaakmakers nodig. Of een keer pannenkoeken bakken. Veel plezier in ieder geval.

Wij aten gisteren spinazie pasta. Vandaag wraps met krokante kip schnitzel, paprika etc.
Alle reacties Link kopieren
@ Kaat,
ik denk dan meteen aan 'camping-eten' omdat je daar meestal ook beperkt bent wat betreft de koelkastruimte en het aantal pitten:
Stokbrood met soep
Hoerenpasta
Pasta bolognese met chorizo ipv gehakt
Couscous
kikkererwtensalade met tonijn
Boerenomelet
Foe yong hai
Broodje falafel (mbv zo'n pakje dat je met water aanmaakt)

Hier vanavond pompoenpasta en voor de verandering eens een toetje. Ik heb zojuist namelijk zelfverzonnen pudding staan knutselen. Hoop voor de rest dat het wat wordt, want ik hou niet van zoete toetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik vervang de zuurkool door spinazie, heb ik meer zin in. Gebruik ik de zuurkool vrijdag of zaterdag op broodjes hotdog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven