Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Mag ik hier een vraag stellen aan de keukenprinsesjes?

Ik las ergens eens een recept van citroenrisotto van AgentL, maar kan hem nergens meer vinden. Heeft één van jullie hem?

Verder doe ik heel wenig met peulvruchten, hoewel ik bijv falafel heel lekker vind. Weet iemand wat cannelinnibonen zijn?

(smaak& waar te koop?)

Bedankt
ow en vanavond stond hier een elsasser flammkuchen op tafel met salade.
quote:AgentL schreef op 15 december 2010 @ 22:47:

Voor de citroenrisotto:

Uitje glazig bakken met fijngesneden prei erbij. Risotto erdoor en roeren tot het glazig wordt. Paddestoelenbouillon erbij, met een scheutje witte wijn en koken/roeren tot het klaar is. Halverwege een klein teentje knoflook er boven uitpersen.

Op het laatst schil van 1 citroen er boven raspen, en een vers rood fijngesneden pepertje erdoor roeren. Het mag best pittig zijn, het frisse van de citroen heft het dan op. Pepertjes van de markt bijv. zijn wat pittiger dan die uit de supermarkt. Als je pepertjes uit de supermarkt gebruikt zou ik er 1,5 à 2 doorheen doen.

Op het laatst nog wat reepjes goede parmaham erdoorheen, en direct serveren. Wat parmezaan erover is ook lekker!

Wij maken er vaak Sint Jakobsschelpen bij: even peper en zout erover en kort bakken in een hete pan waar je boter en olie in hebt laten (licht)bruin worden.

Maar een witvisje bakken is natuurlijk ook lekker.

Mijn god, wat is dit lekker En inderdaad Suuz, ik heb het bij Strada (www.strada.co.uk) in Londen gegeten.

Alsjeblieft schuddebuikje

Cannellinibonen kan ik je niet mee helpen, heb even gegoogled en dat ziet er niet uit als iets wat ik lekker vind. Ik denk dat je zoiets bij een grote AH (XL) wel kunt krijgen, of anders bij de lokale Turk vast ook wel.
teigera! bedankt, lijkt me echt heeeeerlijk!
gaat er alleen boter bij tijdens het fruiten of ook later?
quote:schuddebuikje schreef op 03 januari 2011 @ 20:46:

gaat er alleen boter bij tijdens het fruiten of ook later?Dat moet je niet aan mij vragen, ik hou niet van risotto dus heb dit nooit gemaakt. Maar er zijn meerdere schrijvers hier die je vast wel antwoord kunnen geven.
Ik doe door mijn risotto alleen boter voor het aanfruiten van ui. Ik voeg er later geen extra boter meer door.
quote:schuddebuikje schreef op 03 januari 2011 @ 20:07:Weet iemand wat cannelinnibonen zijn? (smaak& waar te koop?)

Bedankt Cannellinibonen zijn gewoon witte bonen. Overal te koop.quote:schuddebuikje schreef op 03 januari 2011 @ 20:46:

gaat er alleen boter bij tijdens het fruiten of ook later?

Je kunt als je dat lekker vindt ook nog aan het eind van de bereiding een klein klontje boter toevoegen. Ik maak risotto zelf altijd alleen met olijfolie, nooit met boter, omdat ik boter afschuwelijk vind, maar het kan wel.

Vandaag restje gehaktballetjes in tomatensaus gegeten. Maag is gelukkig weer op orde.
@Teigera, ergens weet ik dat wel, maar je komt toch binnenvallen in een hechte groep, zo lijkt het.

Bij het Mexicaanse restaurantje heb ik zwaardvis in knoflookmarinade gegeten, met tortilla's, crème fraîche, guacamole en sla. Niet bijzonder, wel smakelijk.
Weet je wat lekker is om op het laatst door de risotto te roeren, een beetje philidelphia, krijg je heerlijk smeuïge risotto van!

Er was geen venkel te krijgen bij de super en ook niet bij de turkse groenteboer, nu sugarsnaps mee genomen en ga morgen eens even wat creatiefs bedenken. Niet mijn sterkste punt overigens.
@schuddebuikje: blij dat je zo enthousiast bent. Hoor er veel goede verhalen over hier, dus het is vast heel erg lekker! Meerdere mensen hebben het al gemaakt. Het is bijna jammer dat ik niet van risotto hou...

@Redhair: zwaardvis in knoflookmarinade klinkt lekker!

@Lampje: goed dat je maag weer normaal is.
Bij een Italiaans restaurant. Het is een vrij nieuwe hippe tent en een beetje zien en gezien worden gedoe. Het eten was ok, maar er zijn betere italianen in de buurt. Ik had vooraf bruschette met mascarpone, geroosterde groente en Parmezaan. En daarna Ravioli gevuld met gepofte aardappel met boter en salie. Lekker, maar niet echt bijzonder. Het was wel heul gezellig. Ook belangrijk.
Vanavond sporten; ik eet een snelle pasta met broccoli en ansjovis.
MrBrown komt vanavond hier naar toe. Even zien. Vanavond uit eten en morgen naar de film, of andersom.
Gister P-dag in huize Elynn. Deze keer ingevuld met patat met mayo en een Kwekkeboom-kroket van de snackbar hier om de hoek. Geen compensatiesla erbij.
Vanavond runderfilet in honing-ketjapsaus met rijst. Mits het vlees vandaag bij de AH te krijgen is, anders wordt het pasta met citroenkip!
Ik had me er enorm op verheugd om vandaag weer uitgebreid te koken, maar ik ben ziek teruggekomen van vakantie (koortsig) dus ik vrees dat het iets snels en makkelijks wordt...

Lief doet boodschappen, dat scheelt
Hé vervelend, Age, beterschap! Leuke vakantie gehad?

Ik maak vandaag nog een sessie koolrolletjes. Afgelopen zaterdag had ik ze met kalkoenstukjes gemaakt ipv met kipgehakt want dat was op in de supermarkt. Zelf met foodprocessor de kalkoen tot 'moes' (he getver) gemaakt met de usual kruiden. Het was een flop! Vreselijk flauwe bende, de krant was smakelijker geweest. Vandaag dus gewoon weer kipgehakt.
Jammer lampje, ik hoor wel vaker dat kalkoen vrij flauw kan zijn. Ga volgende week kalkoenfilets proberen te maken met een recept van Nigella, ben benieuwd of het dan wel lekker is.

Vanavond doe ik makkelijk, want ik moet naar school. Ik maak Italiaanse linzen met salami.
Ik maak broccoli met gehakt ovenschotel met aardappelpuree.
Goedemiddag,

Vanavond ga ik voor hutspot, was lekker 2 zakken voor de prijs van 1 dus morgen ga ik met zak 2 en nog een paksoy en paprika alles wokken, met rijst erbij en een stukje kipflet.

Fijne dag!
Spruiten met een karbonade. Niet echt mijn lievelingseten, maar we wilde wat gezonder gaan eten. Wat trouwens ook niet echt gelukt is, want net nog een bigmac naar binnen gewerkt. Vanaf nu een nieuwe poging proberen-om-meer-gezond-te-eten- dan maar
Ik krijg trouwens mijn avatar niet meer teruggezet naar normaal.Stomme bugs hier op het forum...
Goedemiddag,

morgen ben ik laat thuis met eten dus ik wil eigenlijk vanavond al koken en het morgen weer opwarmen.

Ik wil een zuurkool schotel maken met stukjes ananas en puree uiteraard. Kan ik dit allemaal vantevoren maken, dus zuurkool koken etc.

Bijv dank voor het meedenken!

Vanavond eet ik tosti ivm sporten jongste kind.
Gewoon van te voren te maken Yoie,ik doe dat soort dingen heel vaak.

En hem net ook al gekookt voor straks omdat ik zo even weg moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven