Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
GB en Kuzu dank jullie wel, ziet er allebei heel goed uit!

Krijg alweer honger
quote:Ruza schreef op 02 december 2010 @ 01:09:

GB ff heel kort de pasta s helpen.

Pastaschelpen koken

Aubergine in blokjes goed grillen/bakken. Op het laatste stukjes tomaat en italiaanse kruiden erbij(en peper&zout natuurlijk)

Schelpen vullen met het tomaat/aubergine mengsel en een beetje ricotta erbij, in een ovenschaal, tomatensaus en geraspte kaaas erop en in de oven. En dan ernaast een frisse rucola/tomaat salade.Dankje! Lijkt me erg lekker. Ik ga het een keer proberen. Even zien waar ik die grote schelpen kan kopen.
@GB: die grote pastaschelpen heten Conchiglioni en volgens iemand op een ander forum (google even geraadpleegd), zouden ze te koop moeten zijn in de betere supermarkten of delicatessenwinkels.

Hierbij een link naar een site waar je ze kunt bestellen:

Linkje
Wij eten dus idd soep en dan wel Mexicaanse bonen soep(gewoon bruine bonensoep maar dan met mais erin en wat pittiger

) oftewel een beetje vloeibare chili concarne,erbij stokbrood kruidenboter.
erwtensoep met vlees: die van de www.ah.nl/recepten en dan stap voor stap. Maar ik doe er altijd minder vlees in dan in het recept staat, omdat het anders te vlezig naar mijn zin wordt.
Thanx Winnie. Zal eens zien in de supermarkt. Dirk zal het wel niet hebben, haha. Maar misschien de avondwinkel waar ik altijd kom. (Conchiglia is Italiaans voor schelp en -oni is een toevoeging voor groot (en -ini dus voor klein), tot zover Italiaans voor beginners, les 1 )
Ik denk dat de Dirk het niet heeft, maar ze hebben me daar wel vaker verrast..... so you never know!

Thanks voor de italiaanse les...
Hiltje en Sabbb, leuk jullie weer te zien

Hiltje, was heel benieuwd om te horen hoe het met de liefde is, maar je bent dus lekker bezig (en dat geldt ook voor koken)

Ruza, heerlijk recept! Opgeslagen

Luna, ik zou het inderdaad even in de pling doen maar niet te lang anders wordt ie droog. Staat er niets op de verpakking?

Gister event gehost en van hot naar her gerend.

Hier en daar een hapje gescoord. Cateraar had heerlijk oosters gekookt maar helaas niet echt van kunnen genieten. 's Avonds thuis maar een zak chips open gerukt.

Vanaaf gewokte garnalen met eiernoedels, oosters groentepakketje en lekker Amoy-sausje
Ruza; lekker recept! De soep van GB ook even opslaan weer.

@ Jynta: ja ik was verbaasd, manlief is niet zo culinair en de combi vond ik wat apart dus vandaar

vanavond Mexicaans prutje met gehakt, in wraps met avocadodip, kaas, sla en tomaat
Ik heb kippenpoten gestoofd met knoflook, ui, tomaten, olijven, citroen en verse koriander. Lekker gekruid met marokkaanse kruiden. We eten er rijst en sperzieboontjes bij.

Gisteren heb ik shoarma gemaakt van lamsboutlapjes. Erbij gebakken aardappeltjes gegeten, humus, salade en maiskolven.
Hutspot uit de vriezer.
Boerenkoolstamppot met verse worst en spekjes.
quote:LunaSter schreef op 02 december 2010 @ 12:58:

ff een vraagje van een nitwit hoor.

Hoe verwarm ik een gestoomde makreel? In oven, pan of magnetron? En hoe lang? Gestoomd is hij in principe al gaar toch?

Haha oeps..Je kunt het in stukjes in de pan verwarmen (zonder vel dan he), in het gerecht (b.v. als je rijst maakt). Ook kun je het in de oven maken. Magnetron zal vast ook wel moeten kunnen, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
quote:GeorgieBrown schreef op 02 december 2010 @ 12:51:

Trouwens, Jynta, weet je wat ook nog heel lekker is? Als je gedroogde porcini (of cepes, of gedroogde gemengde paddestoelen) even weekt en dat weekwater gebruikt in je ragout.

You've got mail!

En deze tip ga ik ook meenemen. Nu hebben we in dit gat maar 1 supermarkt, maar ik zal kijken wat ze daar hebben. Waar staan dit soort producten meestal?

Superbedankt voor het meedenken!
En OT: morgen kook ik voor mijn mams; gevulde courgette.
quote:Jynta1981 schreef op 02 december 2010 @ 22:51:

[...]

You've got mail!

En deze tip ga ik ook meenemen. Nu hebben we in dit gat maar 1 supermarkt, maar ik zal kijken wat ze daar hebben. Waar staan dit soort producten meestal?

Superbedankt voor het meedenken!

Tjee, ik zou niet weten waar het in een gewone supermarkt staat. Ik haal ze op de markt, of bij de avondwinkel of de natuurwinkel. Bij de natuurwinkel staan ze bij de conserven. Ik zou denk ik ook kijken bij de olijven/gedroogde tomaten e.d. En sommige supers hebben zo'n schap met buitenlandse producten. Daar misschien.

Zit meestal in dit soort potjes:

Ik gebruik het trouwens ook vaak als ik paddestoelen risotto maak. Of bij uiensoep, omdat ik veggie bouillon gebruik, dan pep ik 'm hiermee op.

Moet trouwens opeens aan een anecdote van mijn vader denken. Mijn vader werkte op een schip. Daar hadden ze een kok. Maar als de kok ziek was oid dan moest de hofmeester koken. Op een keer hadden ze een nieuwe hofmeester, die niet echt ervaring had met koken. Kok had een soepbeen opgezet om bouillon te trekken. Hofmeester kwam een paar uur later trots naar kok: 'Ik heb het soepbeen afgegoten!'.

Moraal van het verhaal, bij die gedroogde paddo's gaat het ook om het vocht, haha, snapte lief eerst ook niet.
Haha GB, mooi verhaal!

Die porcini heb ik nog nooit gebruikt maar t lijkt mij ook wel lekker om daar eens mee te koken.

Vanavond doen we, met een gloedjenieuwe ovenschaal, een nieuwe poging om de saffraan-tomaataardappeltjes met witvis te eten.
Twijfelmeid, doe je voorzichtig vanavond met je ovenschaal?

Vanavond eet ik alleen, ik maak soep uit zak warm (lui, haha) en daar maak ik bladerdeegflapjes met spinazie en ricotta bij. Dat was een tip van Winnie in het koelkastrestjestopic, want ik wist niet wat ik moest met een halve bak ricotta.
vanavond oerhollands..

boernkool!
, geestig verhaal, GB!

Als je de porcini voordat je ze in water doet, in kleine stukjes knipt met een schaar, zijn ze overigens heel lekker en smaakvol in risotto ai funghi of in welk ander gerecht je ze (en de bouillon) gebruikt.

Ik maak vandaag de Chinese koolrolletjes met kipgehakt en roze garnaaltjes.
Lampje2204 wat een goede tip voor de porcini. Ik vind ze soms zo groot worden als ik ze in het water laten wellen.
Ik week ze altijd en hak ze daarna fijn. De meeste smaak zit wel in het vocht, maar ik doe ze er evengoed wel altijd bij. Krijg trek in iets met paddestoelen. Misschien maak ik ook ragout vanavond. Lekker, pasteitjes, met een salade erbij.
Haha, TM, doe je inderdaad voorzichtig met je nieuwe schaal? En natuurlijk je nieuwe schort aan.

Grappig verhaal, GB!

Wij eten vanavond stoofpeertjes met hertebiefstuk en aardappels.

Belde net een vriendinnetje waar we morgen gaan eten (ze is vegetariër). Of we boerenkool met brie en walnoten lusten. Ik wel! Maar lief lust geen boerenkool, geen brie en geen walnoten. Een schot in de roos dus. Ze gast wat anders lekkers verzinnen. Ben benieuwd.
Dank dames!

Geen verpakking, gewoon een grote vissekop vers bij de visboer gehaald.

Hij was heerlijk!

Vanavond wraps met kip.
quote:GeorgieBrown schreef op 03 december 2010 @ 12:14:

Krijg trek in iets met paddestoelen. Misschien maak ik ook ragout vanavond. Lekker, pasteitjes, met een salade erbij.Dat wordt het dus idd vanavond! Thanx Jynta, voor het goede idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven