Wat je eet ben je zelf; Gillian McKeith

10-01-2009 19:56 317 berichten
Wie van jullie heeft ervaring met de leefstijl die beschreven staat in de boeken van Gillian McKeith?

Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?

Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?

Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.

Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
Alle reacties Link kopieren
Eet smakkelijk whopper!

Ik ga eens op Internet speuren naar een Spirulinagroothandel...
Ik heb net weer even zitten bladeren, en vond een hoop lekkere dingen. Jammer alleen dat van de 150 recepten maar zo'n relatief klein deel voor het avondeten is. Nu kun je soep natuurlijk eten als avondmaaltijd en van een salade een maaltijdsalade maken.

En ik heb mezelf een sapcentrifuge beloof d:) Geen idee alleen waar ik het ding moet laten in mijn keuken
Nou een sapcentrifuge is SUPER kan ik je zeggen.

Vooral het recept op blz. 66, de Sapsmoothie vind ik geweldig!

Maar dan moet je ook een blender hebben (ik heb beide van Philips)

De Sapsmoothie is echt een sappie waarvan je voelt dat het goed voor je is!
Ik heb nu ook beiden van Philips

en met het gevaar dat jullie denken dat ik nu compleet doordraai; ik was net totaal verrast door de smaak van een simpele winterwortel en een halve komkommer. Men wat is dat lekker zeg! Mijn kleuter heeft appelsap gemaakt (vond het maken leuker dan het drinken) en ik heb nog een rode paprika geprobeerd en bleekselderij. Ook lekker. De mix van wortel en komkommer is dus lekker, en met een stengel bleekselderij erdoor smaakt het nog steeds verrassend. Ik ben om. Ik weet het zeker. Compleet ver-Gillian-t

Nou, ik heb in plaats van de chili toch maar de mediterrane zwartoogbonen stoofpot gemaakt (ik had de limaboontjes niet geweekt, stom, dus dan morgen maar de chili) en het was lekker. We zijn beiden niet zo gek op die rijst dus daarvan hebben we maar weinig gegeten en we hebben verder met z'n tweetjes de hele stoofpot weg zitten lepelen die voor 4 personen bedoeld was. Mijn kleuter heeft wortel-komkommersap gegeten. Die lustte het neit (zonder te proeven afgekeurd )

Geslaagd dus!

De boontjes beginnen goed te kiemen dus over een paar dagen verse tauge
Jeetje Whopper, je bent een hardcore geitenwollensok geworden! Leuk hoor, ik word er zelf ook weer helemaal enthousiast van. Alhoewel... ik zat net het receptenboek te bekijken en omdat ik geen boodschappen heb gedaan vandaag hoopte ik een recept tegen te komen wat ik kon klaarmaken met alles wat ik in huis had. Het werd de snelle linzenschotel met artisjokken en die staat nu op het vuur. Maarja, groenten groenten groenten en that's it. Dat was nou precies wat ik niet zo lekker vond aan die recepten: ze zijn supergezond maar het is vaak een beetje een allegaartje van zoveel mogelijk verschillende soorten groenten. Maar goed, we zullen zien.

Whopper heb je vanmiddag een sapcentrifuge gekocht?
Update: de snelle linzenschotel was lekker, maar ik hou dan ook van linzen
Ja, heb ik en laat ik nu net heel erg veel van groenten houden. Dus dat komt goed uit

Ik ga die linzenschotel zeker ook eens proberen. Alleen heb ik rode linzen gekocht en volgens mij moeten er bruine door? Dat is vast geen probleem toch, om te wisselen van kleur?
Nee, zal wel kunnen denk ik, al smaken bruine (of groene) linzen wel een beetje anders.
Grappig, vanaf het moment dat ik besloot anders te gaan eteb (nog niet met Gillian begon maar wel tussendoortjes als chips en nootjes verruilde voor fruit, gezondere maaltijden etc) eind december ben ik 3,6 kilo kwijt zie ik net . Ik stond op de weegschaal (zo'n sjieke die alles meet) en kreeg een overzichtje; minder vet, meer vocht en meer spier maar toch 3,6 kilo minder in totaal.

Nu was ik niet dik ofzo, en dat rolletje vind ik ook helemaal niet erg (paste wel bij me) maar ik zit och lekkerder in mijn vel nu.

Weer een bevestiging voor mezelf
Fijn voor je Whopper! Dat gezonde eten werpt echt zijn vruchten af. Zoals je weet ben ik in augustus 'begonnen' met Annemarie en hoewel ik het niet altijd even streng doe zijn er toch wel een paar basisprincipes die ik blijf toepassen. En voila, ik ben 5 km kwijt. Natuurlijk ook in combinatie met hardlopen. Mensen zeggen nu vaak dat ik zo dun ben, maar volgens mij zit ik op mijn gezonde gewicht nu, en bovendien is het ook niet zo dat ik nu niks meer eet. Het zijn alleen andere dingen dan 'vroeger'. Behalve dan die chocola (Tony Chocolonely ), die kan ik toch echt niet weerstaan.
Even over dun zijn, vroeger waren mensen allemaal dun tot mager zelfs maar toen aten ze ook gezond en weinig snaaiwerk. Tegenwoordig ben je al gauw dun in vergelijking met de meerderheid die te zwaar is.
Ja, ik krijg nu vaak opmerkingen dat ik meer moet eten, maar dan denk ik: ik eet genoeg, maar het zijn over het algemeen goede dingen en geen zoetigheid/vet/frisdranken/e-nummers/etc.
quote:boebele schreef op 23 januari 2009 @ 09:56:

En voila, ik ben 5 km kwijt. . verkeerde topic moppie
Overigens beseffen mensen niet dat ze van bijvoorbeeld cola light ook dik worden. Die zoetstoffen doen hetzelfde met je lichaam als suiker; je lichaam wordt gefopt door de zoete smak.....
quote:whopper schreef op 23 januari 2009 @ 11:43:

[...]

verkeerde topic moppie Oeps, hahaha!
Ja colalight is troep, net als sultana's, vifit, knorrvie.. eigenlijk alles dat wordt aangeprezen als zijnde gezond.
@ Boebele, ik lees hier mee want ik vind het erg interessant.

Jij hebt het over Annemarie, bedoel je daarmee Annemarie Postma? Welk boek heb je van haar?
Ik heb beide boeken, dus het lichaam is perfect en het leven is perfect, maar ik vind het eerste beter. Overigens kan je hier meer over lezen op lijf en lijn, daar komen steeds meer Annemarie-fans bij.
Knorr vie? Die is toch wel gezond? De rest niet echt nee...

Knorr Vie zit geen extra suiker aan toegevoegd. Heb een stage gelopen bij een orthomoleculair diëtist en zij vond het product ook oké (vooral de rode dan).

En ja, als je alleen gezonde dingen eet kan je zoveel eten als je wilt, je wordt er dan niet dik van! Kunnen mensen wel zeggen dat je meer moet eten maar als je jezelf goed voedt ben je dus ook 'goed gevoed' en heb je minder behoefte om steeds te eten. Dit in tegenstelling tot mensen die heel veel eten maar ongezond en trek blijven houden (en soms ook megadik zijn), hebben een tekort aan voedingsstoffen waardoor hun lichaam om eten blijft 'vragen'. Zelfs als je heel dik bent kun je ondervoedt zijn!
Ja, ik ken ook mensen die niet heel veel eten, maar wel veel 'verkeerde' dingen, of bv lightprodukten. Mijn zus bijvoorbeeld eet niet heel veel, maar ze neemt als ontbijt bv cruesli omdat ze denkt dat dat gezond is. 's Avonds maken ze vaak recepten van de ah site, maar bij veel van die recepten worden pakjes of zakjes gebruikt. Zij maakt dan gewoon vrolijk aardappelpuree uit een pakje, zonder zich te realiseren hoe ongezond dat is. En ja, ze heeft dus ook overgewicht, ik kan me heel goed voorstellen dat dat komt door alle zogenaamde verborgen suikers.
En Knorr vie, sja.. ik geloof er gewoon niet in. als je aan je dagelijkse dosis groentes en fruit wilt komen moet je gewoon zelf even wat in de blender gooien. Is nog veel lekkerder ook en je weet zeker dat er geen conserveringsmiddelen aan toegevoegd zijn. Want mij maak je niet wijs dat er in knorr vie niet allerlei toevoegingen zitten. Alleen het merk al, knorr, maakt dat ik het niet vertrouw...
Ja precies, ik krijg altijd dikke lagen kippenvel als ik op een verjaardag bij mijn schoonfmilie ben; die zitten altijd van die vieze witte kadetjes weg te werken. Daar zit echt helemaal niets in wat goed voor je is. Dus nu hebben ze bij wijze van uitzondering ook bruine broodjes, voor mijn zoon. Ik eet daar helemaal nooit iets. Ze vinden mij echt zo vreemd daar.

Net weer elkker sapjes gemaakt. Zoon de appelsap en ik wortel-komkommer-bleekselderij.

Boebele, ik denk dat je daarom ook zo als en speer gaat emt hardlopen; je eet gewoon heel erg goed en daar krijg je veel energie van. Ik verwacht dat het met mij ook beter gaat met mijn nieuwe eetpatroon en mijn eiwitten.
Boebele, dat heb ik nu ook met alles wat uit zo'n flesje komt. Ik geloof er gewoon niet in.
Ja Whopper, jij gaat binnenkort vast en zeker als een trein! Ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen, maar dat kan niet anders.

Maar inderdaad, die witte kadetjes zijn mij vaak ook een doorn in het oog. Als ik ook zie wat mijn collega's in de pauzes naar binnen werken. Veel wit brood, tosti's bv, maar ook wel bruin slap supermarktbrood (dat lijkt me dan wel gezonder, maar toch) met een plakje vlees ofzo. Daar zit toch helemaal niets in? Van Annemarie heb ik geleerd om bij de lunch altijd groentes te eten. Dus maak ik broodjes belegd met sla, avocado, tomaat, alfalfa en ei. Of ik eet noedels met groentes of een restje pasta met groentes van de vorige avond. Ontzettend lekker, en veel voedzamer dan zo'n dun sneetje brood met een plakje ham.

whopper, ik geloof eigenlijk niets meer van wat de voedingsindustrie ons wil doen geloven. Het is allemaal zo vreselijk commercieel, ik word er echt niet goed van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven