Wat zegt je koelkast over jou?

14-06-2009 09:37 525 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het blogje van Nicole...

Ik ben wel benieuwd naar jullie koelkasten

Wie laat er een foto zien?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
MV, daar ging het een paar pagina's geleden al over geloof ik, over die eieren

Fleurtje, die schaaltjes heb ik ook! (derde plankje van boven, rechts)
Peas on earth!
Eieren horen juist wel in de koelkast, en niet in je deur. Daar is de temp. namelijk te laag. Verder zie ik veel dingen in de koelkast die ik daarbuiten bewaar. Ketjap manis, mosterd dat heb ik gewoon in m'n keukenkastjes staan.
...
quote:Vinyl schreef op 14 juni 2009 @ 12:16:

Ik hanteer altijd de winkel-norm. Alles wat in de winkel niet in de koeling ligt, gaat er bij mij ook niet in.

Dus tomaten ook niet, eieren ook niet...

Ja maar sausen zet ik toch in de koelkast, ondanks dat het in de super niet in de koeling staat.

En je groente dan?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Tomaten en komkommers kan je beter niet in de koelkast bewaren maar (als je die hebt) in een kelder of anders op een andere (koele) plek.
quote:Vinyl schreef op 14 juni 2009 @ 12:16:

Ik hanteer altijd de winkel-norm. Alles wat in de winkel niet in de koeling ligt, gaat er bij mij ook niet in.

Dus tomaten ook niet, eieren ook niet...Vinyl, bedenk wel dat het in supermarkten altijd koeler en geconditioneerd is. Bij de mensen thuis is het warmer.....
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 14 juni 2009 @ 12:17:

MV, daar ging het een paar pagina's geleden al over geloof ik, over die eieren

Fleurtje, die schaaltjes heb ik ook! (derde plankje van boven, rechts)

Kitsch Kitchen! Of de markt, weet niet meer. Als ik soms docu's over Siberie of China zie, zie ik altijd oude vrouwtjes met diezelfde meuk koken, vinnik altijd leuk om te zien.

MV, geordend, echt waar? Haha. Op zaterdag haalt vriend de grote boodschappen en ik geloof dat hij een systeem heeft. Ik niet. Althans, ik ken het systeem niet. Kom niet verder dan: groente in de groentela. En boter rechtsonder
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 14 juni 2009 @ 12:16:

Duffie, mooi gevulde koelkast!

Droogt die paprika en tomaat niet erg uit, zo onafgedekt?

Ja eigenlijk wel maar is over van de bbq van gisteravond en was een beetje lui

Maar het is in de loop van de dag toch wel op, want we snoepen dat zo vanuit het schaaltje
quote:mylenevalerie schreef op 14 juni 2009 @ 12:19:

[...]

Ja maar sausen zet ik toch in de koelkast, ondanks dat het in de super niet in de koeling staat.Onaangebroken kunnen ze buiten de koelkast bewaard worden, eenmaal aangebroken: in de koelkast.
Zo te zien ben ik de enige die theezakjes in de koelkast heb hangen. Ooit een keer een tip hier op het forum gelezen dat het geurtjes opneemt. Dus bij mij hangen er altijd 2 in.
In de rechter onderla, zie je een potje staan. Is iets van paté. Heeft mijn moeder van haar laatste vakantie in 2006 meegenomen. Is al veeeeeer over de datum, maar kan het niet over mn hart verkrijgen het weg te gooien.
Ik zie dat Bona en Blue band goede start het meerendeel in de koelkast hebben staan, hmmm mischien mijn becelletje eens veruilen.

Vind het echt zo'n leuk topic dit !
quote:mylenevalerie schreef op 14 juni 2009 @ 12:20:

Zo te zien ben ik de enige die theezakjes in de koelkast heb hangen. Ooit een keer een tip hier op het forum gelezen dat het geurtjes opneemt. Dus bij mij hangen er altijd 2 in.* gaat de koelkast van MV nog een keer bekijken en opzoek naar de theezakjes *
Ik vind de koelkast van Duffie cool!

Ik zeg tegenwoordig trouwens ijskast, vind ik sjieker staan
quote:mylenevalerie schreef op 14 juni 2009 @ 12:19:

[...]

Ja maar sausen zet ik toch in de koelkast, ondanks dat het in de super niet in de koeling staat.

En je groente dan?

Wat Xan al zegt: alles wat koel bewaard moet worden na opening gaat uiteraard de koeling in!

En Xan: toch kunnen tomaten en eieren prima buiten de koeling. Maar inderdaad niet als het buiten 30 graden is, dan wandelt mijn tomaat ook vanzelf naar buiten
Xander, moet je dus aangebroken soyasaus dus ook in de koelkast bewaren ? want dat doe ik dus niet, heb ik zo overgenomen van mijn moeder.
quote:girlxxx schreef op 14 juni 2009 @ 12:22:

Vind het echt zo'n leuk topic dit !

Open de volgende; Wat heb jij in je keukenkastjes staan.

Ik vind altijd leuk te zien wat iemand voor kruiden of kookboeken heeft.
quote:fleurtje schreef op 14 juni 2009 @ 12:21:

In de rechter onderla, zie je een potje staan. Is iets van paté. Heeft mijn moeder van haar laatste vakantie in 2006 meegenomen. Is al veeeeeer over de datum, maar kan het niet over mn hart verkrijgen het weg te gooien.

Iew , maar ik snap het wel

Wij hebben altijd Botergoud van Campina, is iets verantwoords (Xan gaat nu in koelkast kijken). Ik hou niet van boter, Xan vindt het lekker.
Peas on earth!
quote:duffie_1 schreef op 14 juni 2009 @ 12:23:

[...]

* gaat de koelkast van MV nog een keer bekijken en opzoek naar de theezakjes * In de deur hangen ze, aan de linkerkant.
Eieren daar neem ik geen risico mee, die gaan in de koeling, de één doet het wel de ander niet, tja...toch even denken, want ze heben niet voor niets toch eierrekjes in de koeling geplaatst ? en ik heb pas een nieuwe koelkast gehad en daar zat er weer 1 bij.
quote:fleurtje schreef op 14 juni 2009 @ 12:23:

Ik vind de koelkast van Duffie cool!

Ik zeg tegenwoordig trouwens ijskast, vind ik sjieker staan Thanx
*heeft de theezakjes gespot*
Peas on earth!
quote:mylenevalerie schreef op 14 juni 2009 @ 12:25:

[...]

In de deur hangen ze, aan de linkerkant. Ja gevonden!! Had er echt nog nooit van gehoord, lag in een deuk toen ik ze zag hangen
(Grote koelkast zat bij het huis Maar hij is inderdaad super, zeker ivm 2 kinders )
quote:Vinyl schreef op 14 juni 2009 @ 12:23:

En Xan: toch kunnen tomaten en eieren prima buiten de koeling. Maar inderdaad niet als het buiten 30 graden is, dan wandelt mijn tomaat ook vanzelf naar buiten

Tomaten en eieren kunnen buiten de koelkast, maar moeten wel op een koele plaats bewaard worden. (beneden kamertemperatuur)

quote:girlxxx schreef op 14 juni 2009 @ 12:23:

Xander, moet je dus aangebroken soyasaus dus ook in de koelkast bewaren ? want dat doe ik dus niet, heb ik zo overgenomen van mijn moeder.Ben je er weleens ziek van geworden? 't is beter om geopende sauzen, margarine e.d. in de koelkast te bewaren
Hmmm.. ik woon in een studentenhuis, dus hou je vast

De onderste twee schappen zijn van mij. Ik ben erg van de groenten ;) De bovenste twee van mn huisgenootje, die maakt altijd vanalles en laat het dan schimmelen in de koelkast..

En de deur:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven