wijnen van de LIDL

22-10-2008 09:44 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg binnenkort eters waarvan de man nogal een wijnkenner/liefhebber is. Toen we bij hun waren kregen we bij iedere gang een ander wijntje, was echt leuk en heerlijk mmmm!!

Maarrrrr.........nu komen ze dus bij ons eten en ik weet gewoon echt niet wat voor wijn ik ze voor moet schotelen. Zij hebben echt een grote voorraad wijn liggen en zo, allemaal goed op temp e.d.

Ik haal mijn wijntjes gewoon bij de LIDL, lees: rosé, omdat ik dat gewoon overal bij kan drinken.

Zijn er hier mensen die weten wat "lekkere wijntjes" zijn van de LIDL zijn en waar ik ze een beetje bij kan drinken. Ik weet overigens nog niet wat ik ga koken, ben hier een beetje aan het rondsnuffelen op andere topics.

O ja, ik heb laatst bij iemand de PINOT GRIS op van de LIDL, vond ik ook lekker!!
Alle reacties Link kopieren
Als je bij de index kijkt, Yamuna heeft een keer een topic gehad, het heet Wijnen. Daar stonden echt hele lekkere tussen.



Wat ga je te eten maken? Het is makkelijker zoeken naar een gepaste wijn als je dat al weet. Bij een slijter kan je ook altijd advies vragen wat er het beste bij je gerechten past.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Tip! Bij de slijter advies vragen en dan dezelfde soort wijn kopen bij LIDL! Succes!
Alle reacties Link kopieren
http://kassa.vara.nl/port...peil_artikel&ppid=1970029
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips!! Ik ga meteeen even kijken.....

Het is idd beter als ik eerst maar even ga bedenken wat ik ga koken.................
Alle reacties Link kopieren
Een pinor gris (of Tokaij Pinot Gris zoals deze ook vaak wordt genoemd) is vaak erg kruidig. Inderdaad wel lekker maar niet bij alle gerechten (zoals bijvoorbeeld wild). Als je iets kruidigs gaat eten zoals bijvoorbeeld Indisch en je wilt persé wit schenken, kan je dan beter een (volle & krachtige) Chardonnay schenken omdat de wijn anders "dood" valt.



DUs het is ook afhankelijk wat je gaat eten. Misschien handig om dat eerst te bedenken zodat we hier beter kunnen adviseren???
Alle reacties Link kopieren
Enne... rosé is zodra de R in de maand zit onder wijnliefhebbers bij het eten "not done".
cabernet sauvignon vind ik altijd 'n erg lekkere wijn



zelf koop ik die 't liefst uit zuidafrika, australie of chili



bij de AH hebben ze erg lekkere!
Ik vind de wijn bij de Lidl meestal wel okay, maar ik weet niet of een wijnkenner ze ook kan waarderen.

Ter vergelijk, meestal drink ik ook gewoon een roseetje uit de supermarkt, maar laatst waren we uit eten en daar zat een wijnarrangement bij. Nou, bij die wijn vergeleken was alles wat ik kende gewoon bocht. Heerlijke wijnen die perfect bij de gang paste (alleen de dessertwijn vond ik te zoet)

Nu zullen dat best prijzige wijnen zijn geweest en ik beweer ook niet dat alleen duur lekker kan zijn.

Verdiep je er eens in (lees bv eens het boekje over wijnen onder de 5 of 10 euro).



Tenslotte, is het geen schande toe te geven dat je niet zo´n wijnkenner bent. Misschien kun je die wijnkenner vragen je te helpen met het uitzoeken van wat (betaalbare) wijnen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat dat stel voor de gezelligheid komt en er niet van uitgaat dat jij net zo'n kenner bent als hij . Dat je de moeite neemt om een lekker wijntje uit te zoeken zullen ze al erg waarderen , hoop ik , maar als ik jou was zou ik me er niet al te erg zenuwachtig voor maken of enorme kosten voor maken als je dat eigenlijk niet kan of wil missen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
De pinotage 2007 is heerlijk ! geen bijsmaak en niet zuur. Koste me maar 1,99:)
Alle reacties Link kopieren
quote:girlxxx schreef op 22 oktober 2008 @ 10:17:

De pinotage 2007 is heerlijk ! geen bijsmaak en niet zuur. Koste me maar 1,99:)Ik ben een wijnliefhebber en kan je verklappen dat een wijn voor 1.99 echt weinig met wijn te maken heeft! Geloof me....!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 oktober 2008 @ 10:08:

Ik neem aan dat dat stel voor de gezelligheid komt en er niet van uitgaat dat jij net zo'n kenner bent als hij . Dat je de moeite neemt om een lekker wijntje uit te zoeken zullen ze al erg waarderen , hoop ik , maar als ik jou was zou ik me er niet al te erg zenuwachtig voor maken of enorme kosten voor maken als je dat eigenlijk niet kan of wil missen .



Dat is inderdaad voor de gezelligheid en hij weet ook wel dat wij absoluut geen wijnkenners zijn, is ook niet erg. Maar ik wil ook niet dat ie het liefst de wijn uit wil tuffen..............



En ik weet dat Rosé bij het eten eigenlijk NOT DONE is hoor, maar ik ben al lang blij dat ik van mijn eeuwige zoete witte wijn af ben (erg ja ik weet het, maar ik ben ooit begonnen met Apfelcorn hahaha!!! ) en ik lust nu (o.a. dankzij die "wijn-vriend") ook de mildere droge witte en rode wijnen.



Ik denk dat ik al wel een beetje een opzetje voor het dineetje weet:

- voorgerechtje; salade met geitenkaas omwikkeld met spek en honing, walnoten en honing-mosterd dressing

- saltimbocca of kalfsoesters gevuld met italiaanse ham en kaas (zoals gisteren gemaakt werd bij "Smaken Verschillen) met rozemarijnaardappeltjes uit de oven of tagliatelli (met sausje??) en broccoli en/of salade

- dessert: cannoli, ook van "Smaken Verschillen" van gisteren, is een dessert gemaakt van ricotta met kersen en chocola erdoor en dan de vulling in de "wafelrolletjes" spuiten. maar ik wil het dan maken met kletskoppen, omdat ik niet weet waar ik die rolletjes kan halen.



Misschien hebben jullie nu wat wijntips??
Alle reacties Link kopieren
Maricke, jij bent een wijnliefhebber, koop jij weleens wijn bij de Lidl??
Alle reacties Link kopieren
quote:Maricke schreef op 22 oktober 2008 @ 10:21:

[...]



Ik ben een wijnliefhebber en kan je verklappen dat een wijn voor 1.99 echt wienig met wijn te maken heeft! Geloof me....!http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... 6271/58922
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maricke schreef op 22 oktober 2008 @ 10:21:

[...]



Ik ben een wijnliefhebber en kan je verklappen dat een wijn voor 1.99 echt wienig met wijn te maken heeft! Geloof me....!een wijnkenner ooit eens horen zeggen dat prijs echt niets zegt over de kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
http://www.lekkerwijntje.nl/wijn.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:laulau83 schreef op 22 oktober 2008 @ 10:46:

[...]





een wijnkenner ooit eens horen zeggen dat prijs echt niets zegt over de kwaliteit.



Niet helemaal waar....Een wijn van 5 euro kan inderdaad net zo lekker zijn als een wijn van 19 euro. Maar een wijn van 1,99 (en dat is dus verkoopprijs en niet inkoopsprijs) die lekker is, moet ik nog tegenkomen.

En een sterrenrestaurant waar ik regelmatig kom (Seinpost in Scheveningen) koopt zijn witte wijn in voor 6 euro per fles (bij de Gouden Ton) en deze staat voor 4 euro per glas op de kaart overigens. Dus het hoeft inderdaad niet heel erg duur.

Ook de Pampas geproefd trouwens....Je moet daarna eens naar je tanden kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 oktober 2008 @ 09:53:

http://kassa.vara.nl/port...peil_artike ... 1970029Nou ja, zeg , zo zie je maar weer. Ik moet dus toch maar eens naar Dirk v/d Broek toe!! Maarre.....combineert die rode wijn misschien weer niet met geitenkaas en kalfsvlees?? Ik denk beter een witte hè???
Alle reacties Link kopieren
quote:wieske2 schreef op 22 oktober 2008 @ 10:42:

Maricke, jij bent een wijnliefhebber, koop jij weleens wijn bij de Lidl??



Weleens ja. Ik zou, als ik jou was, even naar de Gall & Gall voor wijnadvies met jouw (oeverigens heerlijke) menu.

Ik laat de wijnen nl. staan in de LIDL. Vind ze gewoon net niet goed genoeg (behalve de rosé), zeker niet voor bij een etentje met vrienden. Maar dat is mijn mening (wie ben ik?)
Alle reacties Link kopieren
quote:wieske2 schreef op 22 oktober 2008 @ 10:59:

[...]





Nou ja, zeg , zo zie je maar weer. Ik moet dus toch maar eens naar Dirk v/d Broek toe!! Maarre.....combineert die rode wijn misschien weer niet met geitenkaas en kalfsvlees?? Ik denk beter een witte hè???

Meid , ik heb geen idee , ik ben een slurper ipv een kenner

Haal lekker een witte , een rode , desnoods voor jezelf een rosé , als je " gek " wilt doen een speciale dessertwijn .... kan iedereen toch drinken wat hij/zij wil ipv dat te drinken wat zou " horen " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Over dat advies van de slijter: wij hadden pas een diner met 6 vrienden, waarbij iedereen een gang ging maken + bijpassende wijn. Waren er 3 mensen naar dezelfde slijter geweest voor wijnadvies bij hun gang (koud voor, warm voor en koud na) en ze kwamen allemaal met precies dezelfde wijn aanzetten! Ze zullen wel een inkoopfoutje hebben gehad En het was mie toch goooor! Het was een beetje stroperige, ont-zet-tend zoete wijn, en we hadden er dus 8 flessen van De volgende keer vertrouwen wij die slijter niet
Alle reacties Link kopieren
@ -xxx-

wel een heel grappig verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij de anderen;. Lekker wijn hoeft helemaal niet zeer duur te zijn. Maar de Lidl heeft ze niet. Dat is gewoon gezellige slurpwijn, best te drinken maar om te zeggen 'echt heel lekker': nee.

Er bestaat een boekje over de lekkerste supermarktwijnen onder de 5 euro (per fles). Kijk daar eens in zou ik zeggen...., dan zie je dat Lidl en Aldi daar eigenlijk niet in voorkomen. Hun inkoopbeleid is denk ik toch meer gericht op goedkope wijn dan lekkere wijn. Maar bij de Hema en de Plus kun je prima slagen hoor...
Alle reacties Link kopieren
Over dat toetje:



Bij de supermarkt kun je Vegters rolletjes kopen, dat zijn van die wafelrollen, die gebruik ik altijd als ik dat dessert maak (is een jamie oliver recept).
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven