Yoghurtvervanger

06-10-2019 11:19 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede yoghurtvervanger, zonder dierlijke melktoevoegingen. Ik houd over het algemeen van wat dikkere yoghurt, niet te waterig. Ik eet de yoghurt voornamelijk met fruit en granola. Iemand aanbevelingen?

Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet het liefst Alpro Mild en Creamy, ongezoet. Niet waterig.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Bamboo_90 schreef:
06-10-2019 13:52
Ik eet het liefst Alpro Mild en Creamy, ongezoet. Niet waterig.
zit suiker in
Foechoer schreef:
06-10-2019 13:04
Er zijn ook niet-allergische vormen van rhinitis.
maar niet door yoghurt
Nitflex schreef:
06-10-2019 12:32
Nou ja, velen zijn ook tegen geïsoleerde vetten als oliën etc. Ik kijk veel reviews van “What I eat in a day” video’s op YouTube, waarbij voedingsdeskundigen diëten van mensen als Fully Raw Christina of Ellen Fisher beoordelen. Vrijwel altijd is de conclusie dat ze veel te weinig vetten eten, ondanks bergen avocado’s.

Maar ik heb er geen verstand van, ik eet niet veganistisch, ik kijk alleen YouTube.
ik zie de vegans vooral veel olie en kokos gebruiken, moddervet en kokosolie/kokosmelk bevat extreem veel verzadigd vet. Daarbij eten ze ook nog veel noten, want je moet toch wat en nepproducten zoals nepkaas of nepvlees, ook niet vetarm allemaal
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-10-2019 14:40
ik zie de vegans vooral veel olie en kokos gebruiken, moddervet en kokosolie/kokosmelk bevat extreem veel verzadigd vet. Daarbij eten ze ook nog veel noten, want je moet toch wat en nepproducten zoals nepkaas of nepvlees, ook niet vetarm allemaal
En veel zout zit er in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-10-2019 14:38
zit suiker in
Ik gooi er ook nog fruit en cruesli in - liefst met chocolade.. ik vind die gewoon het lekkerst smaken :-)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
06-10-2019 14:49
Ik gooi er ook nog fruit en cruesli in - liefst met chocolade.. ik vind die gewoon het lekkerst smaken :-)

Foei! :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
06-10-2019 11:33
Klopt, denk ik. Vroeger was yoghurt zuivel (van dieren) tegenwoordig bestaan er gewoon andere variaties (niet van dieren).
Maar dan is het dus geen yoghurt. Net zoals plastic met een laagje goudverf geen goud is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
06-10-2019 17:06
Maar dan is het dus geen yoghurt. Net zoals plastic met een laagje goudverf geen goud is.
nee precies, en ook omdat volkorenbrood zonder volkoren meel geen volkorenbrood is
pejeka schreef:
06-10-2019 17:06
Maar dan is het dus geen yoghurt. Net zoals plastic met een laagje goudverf geen goud is.
Nou ja, wettelijk gezien mag je het nog gewoon yoghurt noemen. Dus daar zal je het mee moeten doen. Dit in tegenstelling tot sommige producten met het woord melk of worst erin.
Nitflex schreef:
06-10-2019 18:19
Nou ja, wettelijk gezien mag je het nog gewoon yoghurt noemen. Dus daar zal je het mee moeten doen. Dit in tegenstelling tot sommige producten met het woord melk of worst erin.
dat duurt niet lang meer. feitelijk is kokosyoghurt gewoon kokospap of kokosbrij
S-Meds schreef:
06-10-2019 18:11
nee precies, en ook omdat volkorenbrood zonder volkoren meel geen volkorenbrood is
Geen goede vergelijking. Brood zonder volkorenmeel is nog altijd brood. En yoghurt zonder dierlijke producten is nog altijd yoghurt. Het gaat om het fermentatieproces, dat is soortgelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf de Alpro Go On heel lekker! Is eigenlijk vervanger van kwark. Dus wat dikker. De gewone sojayoghurt van het AH merk vind ik wat te dun maar ben sowieso niet zo dol op yoghurt.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
S-Meds schreef:
06-10-2019 14:40
ik zie de vegans vooral veel olie en kokos gebruiken, moddervet en kokosolie/kokosmelk bevat extreem veel verzadigd vet. Daarbij eten ze ook nog veel noten, want je moet toch wat en nepproducten zoals nepkaas of nepvlees, ook niet vetarm allemaal
Gut, was me nooit opgevallen dat jij in mijn keuken staat mee te kijken met wat ik kook en eet. Zal wel door mijn B12 gebrek komen, daar word je wat onoplettend van.
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
06-10-2019 18:22
Geen goede vergelijking. Brood zonder volkorenmeel is nog altijd brood. En yoghurt zonder dierlijke producten is nog altijd yoghurt. Het gaat om het fermentatieproces, dat is soortgelijk.
Dat zegt S-Meds niet, die zegt dat volkorenbrood zonder volkoren meel (maar met bloem) geen volkorenbrood is. Maar ze verkopen het wel onder die naam.
ClumsyNinja schreef:
06-10-2019 18:59
Gut, was me nooit opgevallen dat jij in mijn keuken staat mee te kijken met wat ik kook en eet. Zal wel door mijn B12 gebrek komen, daar word je wat onoplettend van.
en je vit D gebrek
S-Meds schreef:
06-10-2019 19:08
en je vit D gebrek
Ja joh ik ga echt bijna dood. Een paar slokken koeienyoghurt zouden me redden maar ja, principes he. Dan maar moddervette olie door mn muesli.
Attraverso schreef:
06-10-2019 19:07
Dat zegt S-Meds niet, die zegt dat volkorenbrood zonder volkoren meel (maar met bloem) geen volkorenbrood is. Maar ze verkopen het wel onder die naam.
Ja, en dus is yoghurt zonder dierlijke bestanddelen geen dierlijke yoghurt (verkopen ze ook niet onder die naam) maar wel yoghurt.
Aalbes schreef:
06-10-2019 19:13
Ja, en dus is yoghurt zonder dierlijke bestanddelen geen dierlijke yoghurt (verkopen ze ook niet onder die naam) maar wel yoghurt.
nee, yoghurt is gefermenteerde melk. Niet meer en niet minder.
S-Meds schreef:
06-10-2019 19:15
nee, yoghurt is gefermenteerde melk. Niet meer en niet minder.
Kan dus ook plantaardige melk zijn.

In de middeleeuwen werd amandelmelk al amandelmelk genoemd. Pas nu boeren bang zijn voor de enorme populariteit van plantaardige alternatieven, is de naamgeving opeens een issue.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou half yoghurt/kwark half water nemen, of een beetje kwark met heel veel vruchten. Als het om het frisse gaat, een smoothie. Dat laatste is erg eiwitarm dus je moet eraan denken iets eiwitrijks toe te voegen. Je wil niet vanwege je overtuiging ziek worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Aalbes schreef:
06-10-2019 19:45
Kan dus ook plantaardige melk zijn.

In de middeleeuwen werd amandelmelk al amandelmelk genoemd. Pas nu boeren bang zijn voor de enorme populariteit van plantaardige alternatieven, is de naamgeving opeens een issue.
plantaardige melk is geen melk, wat een onzin. sojagehakt is ook geen vlees
S-Meds schreef:
06-10-2019 18:21
dat duurt niet lang meer. feitelijk is kokosyoghurt gewoon kokospap of kokosbrij
Gefermenteerde brij dan wel.

Maar de discussie bij yoghurt is dus of het daar de bereiding, dus het fermenteren van een brij is die iets tot yoghurt maakt, of het feit dat het van zuivel wordt gemaakt. Daarom is het bij yoghurt niet zo duidelijk als met bijvoorbeeld melk. Zelfs de etymologie van het woord yoghurt verwijst niet perse naar zuivel.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 06-10-2019 23:13
8.06% gewijzigd
S-Meds schreef:
06-10-2019 23:05
plantaardige melk is geen melk, wat een onzin. sojagehakt is ook geen vlees
Nee, het is gehakte soja. Sojagehakt.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-10-2019 21:47
Ik zou half yoghurt/kwark half water nemen, of een beetje kwark met heel veel vruchten. Als het om het frisse gaat, een smoothie. Dat laatste is erg eiwitarm dus je moet eraan denken iets eiwitrijks toe te voegen. Je wil niet vanwege je overtuiging ziek worden.

Beter lezen.
En je wordt niet ziek als je geen zuivelproducten eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven