Yoghurtvervanger

06-10-2019 11:19 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede yoghurtvervanger, zonder dierlijke melktoevoegingen. Ik houd over het algemeen van wat dikkere yoghurt, niet te waterig. Ik eet de yoghurt voornamelijk met fruit en granola. Iemand aanbevelingen?

Alvast dank!
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
06-10-2019 19:45
Kan dus ook plantaardige melk zijn.

In de middeleeuwen werd amandelmelk al amandelmelk genoemd. Pas nu boeren bang zijn voor de enorme populariteit van plantaardige alternatieven, is de naamgeving opeens een issue.
Nou ja, dat pindakaas al eeuwig zo genoemd wordt wil ook niet zeggen dat het kaas is.
.
Alle reacties Link kopieren
https://www.provamel.com/nl/producten/p ... voor-kwark

dit is misschien wat? eigenlijk een kwarkvervanger en geen yoghurtvervanger, maar wel lekker dik daardoor. En geen toegevoegde suiker
impala schreef:
07-10-2019 09:20
Nou ja, dat pindakaas al eeuwig zo genoemd wordt wil ook niet zeggen dat het kaas is.
melk is ook iets wat zoogdieren produceren. niet het aftreksel van een verweekt nootje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook zeer lastig om yoghurt te vervangen door een plantaardige variant, terwijl ik wel het liefste iets yoghurt achtigs bij mijn ontbijt eet. Naast dat die plantaardige opties inderdaad veel suiker en zo bevatten vind ik ze ook nog eens belachelijk duur.
Alle reacties Link kopieren
Heleris schreef:
07-10-2019 13:35
Ik vind het ook zeer lastig om yoghurt te vervangen door een plantaardige variant, terwijl ik wel het liefste iets yoghurt achtigs bij mijn ontbijt eet. Naast dat die plantaardige opties inderdaad veel suiker en zo bevatten vind ik ze ook nog eens belachelijk duur.
Alpro heeft ongezoete soja yoghurt. Erg lekker.
AngelEyes0192 schreef:
07-10-2019 13:36
Alpro heeft ongezoete soja yoghurt. Erg lekker.
is niet ongezoet
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-10-2019 14:57
is niet ongezoet
Bij de ingrediënten van de Ongezoet variant kom ik geen suikers tegen hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
07-10-2019 15:18
Bij de ingrediënten van de Ongezoet variant kom ik geen suikers tegen hoor.
Ik zie inderdaad ook geen suikers, maar alsnog wel prijzig als je het vergelijkt met een pak yoghurt
Heb nu wel zin in een bakje lekker zure volle yoghurt. Gewoon zoals yoghurt ooit bedoeld was.

En vanavond aan de zuurkool. Hoe zuurder hoe beter.
gemberpannekoek schreef:
07-10-2019 09:34
https://www.provamel.com/nl/producten/p ... voor-kwark

dit is misschien wat? eigenlijk een kwarkvervanger en geen yoghurtvervanger, maar wel lekker dik daardoor. En geen toegevoegde suiker
Oh die ken ik nog niet, welke winkel verkoopt die?

Verder, wat een non discussie over de naam. Ze noemen het nu yoghurt en dan weet iedereen wat je bedoelt lijkt me. Raakt er echt iemand in de war van de term 'plantaardige yoghurt'? En in de alpro zit minder suiker dan in gewone halfvolle yoghurt:
https://www.alpro.com/nl/suikers?gclid= ... AQQAvD_BwE
Waarom die haat jegens veganistische producten?
Bovendien vraagt TO om een yoghurtvervanger, dus dan klopt het toch.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-10-2019 11:49
ik ken eigenlijk maar 1 aandoening waarbij je zuivel moet beperken en dat is lactoseintoleratie. Veel mensen weten niet dat zure zuivel en harde kaas wel kan bij lactoseintolerantie. Dus yoghurt kan je gewoon eten. Daarbij is het heel erg gezond voor je darmflora
Dat is niet helemaal waar, dat verschilt per persoon. Ik verdraag geen yoghurt en kwark bijvoorbeeld. Daarom eet ik de lactosevrije. Het is tekort door de bocht om te zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
07-10-2019 23:39
Bovendien vraagt TO om een yoghurtvervanger, dus dan klopt het toch.
Ik vind al die vervangers die moeten lijken op, maar het niet zijn, zo'n onzin. Als je geen vlees wilt eten, helemaal prima, dan eet je geen vlees en ga je aan de slag met andere producten. Maar dan ga je toch niet een product kopen dat op vlees lijkt, maar het niet IS? Hetzelfde met zuivel of yoghurt. Wil of kun je geen zuivel eten, dan eet je het niet. Maar dan ga je toch geen nepproduct kopen dat net doet alsof het yoghurt is, maar het gewoonweg niet IS? Dan eet je toch gewoon andere dingen? Als je geen sinaasappels kan verdragen, ga je toch ook geen nepproduct kopen dat eruit ziet als een sinaasappel?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zie “vervanger” meer als iets dat je op dezelfde manier kunt eten. Als je graag muesli met yoghurt eet en je wil geen yoghurt meer eten, dan eet je iets anders waar je het ook lekker mee vindt. Als dat dan gefermenteerde kokos is, waarom niet? Ik zie niet in waarom je het proces van yoghurt maken niet op kokos toe mag passen. Dat is toch niet hetzelfde als vegetarische kip.

Het is een beetje gek dat mensen door de eeuwen heen dingen zijn gaan eten en maken in plaats van andere dingen en dat we daar dan nu opeens mee zouden stoppen.

Of het wel of niet yoghurt moet heten doet er niet toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven