Zelf chilli con carne maken
vrijdag 18 februari 2011 om 16:15
Hoi iedereen,
Ik wil zelf chilli con carne maken en doe er het volgende in:
mager runder gehakt
paprika
ui
kidney bonen
mais
tomaten uit blik
Maar hoe ga ik dit kruiden?
En vergeet ik iets qua ingrediënten?
Denk dat we dit eten met rijst.
Ik wil geen pakje mix voor chilli con carne gebruiken.
groetjes
Anita
Ik wil zelf chilli con carne maken en doe er het volgende in:
mager runder gehakt
paprika
ui
kidney bonen
mais
tomaten uit blik
Maar hoe ga ik dit kruiden?
En vergeet ik iets qua ingrediënten?
Denk dat we dit eten met rijst.
Ik wil geen pakje mix voor chilli con carne gebruiken.
groetjes
Anita
vrijdag 18 februari 2011 om 16:45
quote:Merelin schreef op 18 februari 2011 @ 16:42:
Ananas? Volgens mij 'hoort' dat er niet in. Ik ken chili con carne alleen maar als bonengerecht met gehakt, tomaten, en een pakje chili con carnemix.
Maar uiteindelijk kan je alles er in doen wat je zelf lekker vindt.geeft het een lekkere frisse bite, zeker in combinatie met de chilipoeder.Maar goed, mijn recept is al 40 jaar oud, dus het zal wel niet meer zo gangbaar zijn.
Ananas? Volgens mij 'hoort' dat er niet in. Ik ken chili con carne alleen maar als bonengerecht met gehakt, tomaten, en een pakje chili con carnemix.
Maar uiteindelijk kan je alles er in doen wat je zelf lekker vindt.geeft het een lekkere frisse bite, zeker in combinatie met de chilipoeder.Maar goed, mijn recept is al 40 jaar oud, dus het zal wel niet meer zo gangbaar zijn.
vrijdag 18 februari 2011 om 16:45
Mais er door lijkt mij ook niet lekker.
Gehakt
Spekjes
Gele paprika
Champignons
Ananas
Uien
Kidneybonen
Witte bonen in tomatensaus
Heel veel chilipoeder door het gehakt. Op het bord crème fraiche .
Gehakt
Spekjes
Gele paprika
Champignons
Ananas
Uien
Kidneybonen
Witte bonen in tomatensaus
Heel veel chilipoeder door het gehakt. Op het bord crème fraiche .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 18 februari 2011 om 16:54
quote:nouschi schreef op 18 februari 2011 @ 16:45:
Kijk, met jou kan ik praten
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 18 februari 2011 @ 16:46:
Fruit uit blik door je eten.... nare rillingen krijg ik ervan....Wie zegt dat we fruit uit blik gebruiken? Ik doe er een verse perzik doorheen
Kijk, met jou kan ik praten
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 18 februari 2011 @ 16:46:
Fruit uit blik door je eten.... nare rillingen krijg ik ervan....Wie zegt dat we fruit uit blik gebruiken? Ik doe er een verse perzik doorheen
vrijdag 18 februari 2011 om 16:59
quote:Virginia_38 schreef op 18 februari 2011 @ 16:25:
Wat is er mis met een zakje kruidenmix? Ik gebruik altijd die van Casa fiesta, en dan kruid ik zelf nog bij met knoflook, vers chilipepertje en harissa, heerlijk!
Er is niets mis met een zakje kruiden.
Ik bedoel de mix pakjes van knorr daar hoef je alleen nog maar groenten en gehakt aan toe te voegen.
Zo'n zakje kan natuurlijk ook maar is niet nodig als ik benodigde kruiden in huis heb, van daar.
Wat is er mis met een zakje kruidenmix? Ik gebruik altijd die van Casa fiesta, en dan kruid ik zelf nog bij met knoflook, vers chilipepertje en harissa, heerlijk!
Er is niets mis met een zakje kruiden.
Ik bedoel de mix pakjes van knorr daar hoef je alleen nog maar groenten en gehakt aan toe te voegen.
Zo'n zakje kan natuurlijk ook maar is niet nodig als ik benodigde kruiden in huis heb, van daar.
vrijdag 18 februari 2011 om 17:01
vrijdag 18 februari 2011 om 17:04
Ik doe altijd gehakt, uit, knoflook, groene paprika en blikje totmatenblokjes. Kruiden met chilipoeder, paprikapoeder, komijn/djinten, kaneel, laurier en een scheutje balsamico azijn.
Mais vind ik too much erdoor, om over ananas en perzik maar te zwijgen (maar over smaak valt uiteraard niet te twisten ).
Mais vind ik too much erdoor, om over ananas en perzik maar te zwijgen (maar over smaak valt uiteraard niet te twisten ).
anoniem_23476 wijzigde dit bericht op 18-02-2011 17:17
Reden: tomaten vergeten!
Reden: tomaten vergeten!
% gewijzigd
vrijdag 18 februari 2011 om 17:07
quote:Twinkle1001 schreef op 18 februari 2011 @ 16:53:
Kruiden voor de authentieke Mexicaanse smaak::
Chilipoeder
Komijn
Sambal en/of naar smaak verse fijn gesneden rode peper
Verse knoflook
Bouillonblokje
(Gemalen) peper
Zout
Paprikapoeder
En zo hoort ie! Wil je ruig ende wild doen kan je er nog korianderzaad doormikken.
Maar al die rare dingen als tauge of knakworst erdoor, getverdekkes!
Wellicht is het te eten (al twijfel ik daaraan met knakworst) maar noem het dan geen chili want dat is het niet. En ook geen fruit erdoor. En al helemaal niet uit blik.
Je eet chili het best met een graanproduct omdat je dan met de eiwitten uit de granen en de eiwitten uit de bonen een hoogwaardige eiwitcombi maakt en dan heb je er meer aan.
Kruiden voor de authentieke Mexicaanse smaak::
Chilipoeder
Komijn
Sambal en/of naar smaak verse fijn gesneden rode peper
Verse knoflook
Bouillonblokje
(Gemalen) peper
Zout
Paprikapoeder
En zo hoort ie! Wil je ruig ende wild doen kan je er nog korianderzaad doormikken.
Maar al die rare dingen als tauge of knakworst erdoor, getverdekkes!
Wellicht is het te eten (al twijfel ik daaraan met knakworst) maar noem het dan geen chili want dat is het niet. En ook geen fruit erdoor. En al helemaal niet uit blik.
Je eet chili het best met een graanproduct omdat je dan met de eiwitten uit de granen en de eiwitten uit de bonen een hoogwaardige eiwitcombi maakt en dan heb je er meer aan.
vrijdag 18 februari 2011 om 17:17
Wij eten chili con carne niet met rijst of aardappels, maar met stokbrood ernaast. Zo ben ik het van huis uit gewend. Met rijst vind ik niet echt lekker, ja, bij de Mexicaan misschien, een klein beetje van die rode gekruide rijst, maar niet een bord vol witte rijst en dan chili con carne erop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 18 februari 2011 om 17:39
Fruit er in hoeft voor mij ook niet.
En tauge ook niet eigenlijk.
vroeger aten wij het ook altijd zo.
volgens mijn moeder waren de bonen de vervangers voor rijst of aardappels (zetmeelrijk).
Ik gebruik kidneybonen omdat deze knapperiger zijn als bruine bonen. Maar dat is smaak hoor, geloof dat mijn moeder het vroeger ook met bruine bonen maakte.
Ik ga nu mijn ovenschotel eten, laat nog wel weten wat het geworden is.
Groetjes
Anita
En tauge ook niet eigenlijk.
vroeger aten wij het ook altijd zo.
volgens mijn moeder waren de bonen de vervangers voor rijst of aardappels (zetmeelrijk).
Ik gebruik kidneybonen omdat deze knapperiger zijn als bruine bonen. Maar dat is smaak hoor, geloof dat mijn moeder het vroeger ook met bruine bonen maakte.
Ik ga nu mijn ovenschotel eten, laat nog wel weten wat het geworden is.
Groetjes
Anita