Bewindvoering/budgetbeheer
maandag 24 juni 2019 om 19:40
Beste lezer(es,
Door foute keuzes heb ik een schuld waar ik niet meer zelf uit ga komen.
Tijd om hulp in te schakelen. Ben dus op zoek naar een betrouwbare bewindvoerder.
Gezien het om een niet al te hoog bedrag gaat, ik vast inkomen heb met binnenkort netto meer geld beschikbaar. Moet het binnen een jaar af te lossen zijn.
Echter door verhalen over fraude en misbruik ben ik bang dat het van kwaad tot erger kan gaan.
Welk bureau is betrouwbaar? Gaat om regio Nijmegen.
Bedankt voor het lezen
Door foute keuzes heb ik een schuld waar ik niet meer zelf uit ga komen.
Tijd om hulp in te schakelen. Ben dus op zoek naar een betrouwbare bewindvoerder.
Gezien het om een niet al te hoog bedrag gaat, ik vast inkomen heb met binnenkort netto meer geld beschikbaar. Moet het binnen een jaar af te lossen zijn.
Echter door verhalen over fraude en misbruik ben ik bang dat het van kwaad tot erger kan gaan.
Welk bureau is betrouwbaar? Gaat om regio Nijmegen.
Bedankt voor het lezen
dinsdag 25 juni 2019 om 15:26
dinsdag 25 juni 2019 om 15:38
Ja inderdaad, maar er wordt hier graag drama gemaakt, dus dit is geen uitzondering.rooiemens schreef: ↑25-06-2019 15:26Het gaat hier steeds over beschermingsbewindvoerders maar dit is nogal een zware en dure maatregel als we uitgaan van wat TO zegt. Nogmaals, misschien kan ze met een adviesgesprek van een (gratis!) Professional ook uit de voeten. We gaan nu met een pistool een mug te lijf volgens mij.
Met een goede begeleiding is de To ook gewoon goed geholpen en komt ze er wel uit.
dinsdag 25 juni 2019 om 18:13
Er wordt geen drama gemaakt. Niemand zegt dat TO onder bewind ‘moet’. Jij insinueert hier echter iets wat onzin is. Je scheert een hele groep over 1 kam en dat is niet terecht. Net zo onterecht als wanneer je zegt dat alle Belgen dom zijn en alle Nederlanders gierig.
dinsdag 25 juni 2019 om 18:20
Ik geef het risico aan ja, dat klopt, want de risico's zijn er en daarmee wil ik niet zeggen dat 100% van de bewindvoerders niet te vertrouwen is, alleen dat het risico groot is. Overigens begon het met een post van iemand anders die Humanitas opperde en ik daarop inging met de opmerking dat dat de betrouwbaarste optie is en toen kreeg ik alle overgevoelige reacties over me heen, dus ja, er wordt vreselijk drama gemaakt.minnimouse schreef: ↑25-06-2019 18:13Er wordt geen drama gewerkt. Niemand zegt dat TO onder bewind ‘moet’. Jij insinueert hier echter iets wat onzin is. Je scheert een hele groep over 1 kam en dat is niet terecht. Net zo onterecht als wanneer je zegt dat alle Belgen dom zijn en alle Nederlanders gierig.
De TO heeft niet eens bewindvoering nodig, dus ik snap dat hele gedoe niet eens en dat tijdens die hitte, alsof er niets beters te verzinnen is om frustraties te botvieren.,
woensdag 26 juni 2019 om 01:15
Wat is dat toch dat men denkt dat je hoge schulden moet hebben voor schuldhulpverlening. Dat is pertinent onzin. Die is voor iedereen die problemen heeft met schulden. De hoogte maakt geen reet uit. Of dat nu 1000 of 1000000 is. De oplossing verschilt wel. Maar de hulpvraag niet. Je gemeente is allereerst verantwoordelijk voor de hulp. Ongeacht je situatie.
woensdag 26 juni 2019 om 09:03
rooiemens,
Wat een fijne wereld leef jij in.
De klanten die bij mij aankloppen, zijn stuk voor stuk weggestuurd bij de gemeente wegens te lage schuld, te weinig schuldeisers of er wordt als voorwaarde gesteld dat de koopwoning moet worden verkocht, ongeacht of deze onder water staat of niet.
Ja, je gaat eerst te rade bij de gemeente.
Maar pas goed op dat diezelfde gemeente een heel streng beleid aan de poort hanteert en echt niet zomaar iedereen door mag naar binnen.
Wat een fijne wereld leef jij in.
De klanten die bij mij aankloppen, zijn stuk voor stuk weggestuurd bij de gemeente wegens te lage schuld, te weinig schuldeisers of er wordt als voorwaarde gesteld dat de koopwoning moet worden verkocht, ongeacht of deze onder water staat of niet.
Ja, je gaat eerst te rade bij de gemeente.
Maar pas goed op dat diezelfde gemeente een heel streng beleid aan de poort hanteert en echt niet zomaar iedereen door mag naar binnen.
woensdag 26 juni 2019 om 10:15
woensdag 26 juni 2019 om 12:06
https://www.nijmegen.nl/diensten/uitker ... -schulden/
Projecten zat zo te zien in de regio van TO. Gemeenten zijn nou niet bepaald perfect, wachttijden en continue beleidswijzingen zijn niet leuk. Maar die wijzigingen zorgen er ook voor dat eventuele persoonlijke ervaring binnen een jaar al achterhaald kunnen zijn.
Zie dat Nijmegen zelfs ondernemers helpt. Dat is lang nog niet overal zo. Maar misschien hebben ze dit binnen 2 jaar allemaal wel...
Om dan maar naar een vrijwilliger te gaan die regelingen treft die je niet kan nakomen of naar een budgetbeheerkantoor waarbij de algemene voorwaarden in het latijn op de site staan is ook niet best..
Projecten zat zo te zien in de regio van TO. Gemeenten zijn nou niet bepaald perfect, wachttijden en continue beleidswijzingen zijn niet leuk. Maar die wijzigingen zorgen er ook voor dat eventuele persoonlijke ervaring binnen een jaar al achterhaald kunnen zijn.
Zie dat Nijmegen zelfs ondernemers helpt. Dat is lang nog niet overal zo. Maar misschien hebben ze dit binnen 2 jaar allemaal wel...
Om dan maar naar een vrijwilliger te gaan die regelingen treft die je niet kan nakomen of naar een budgetbeheerkantoor waarbij de algemene voorwaarden in het latijn op de site staan is ook niet best..