Geld & Recht alle pijlers

Bijstandsvraag

07-11-2011 14:45 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een vraag. Wij ontvangen door omstandigheden tijdelijk Bijstand. Aan die situatie komt gelukkig eind dit jaar een einde. Maar ik erger me dood aan mensen die steeds tegen ons zeggen: wij betalen WEL jullie uitkering EN ook van al die andere bijstandslui. Alsof je een misdadiger bent. Het kan echt iedereen overkomen. Wij hadden het zelf ook nooit gedacht.

Ze vergelijken die bijstand met: ..en wij hoesten ook het pensioen van de ouderen al op. Wij hoesten ook de WW en de WIA op etc. Doen daar heel slachtofferig en boos over. Omdat zij wel werk hebben, betalen zij in hun optiek voor iedereen. Zoiets dus. . Iedereen betaalt z'n inhoudingen op het salaris en dat kan flink oplopen. Wij hebben zelf namelijk overal vele jaren lang werkend aan meebetaald, dus ook wij vinden dit nu niet fijn.

Maar hoe zit het dus met Bijstand als uitkering.. betaal je daar op je loon een aparte premie voor? Of is Bijstand een basisuitkering die je van de overheid ontvangt vanuit de pot betaalde Belastingen? Die wij met hard werken overigens zelf ook grof hebben mogen vullen, vele jaren lang. Ik ga me bij dat commentaar heel vervelend voelen en wil daarom graag weten uit welke pot de Bijstand wordt betaald. Alvast bedankt!
@Pitty: ik begrijp volkomen hoe het voelt en wat je bedoelt. Regels op dit gebied sluiten niet aan op persoonlijke situaties. En pogingen van de uitkeringsgerechtigde om uit die bijstand te komen, worden niet gestimuleerd (eerder tegengewerkt).

Ik heb er ook weinig goede woorden voor over. Ik doe het, net als jullie, op mijn eigen manier en hoop dat het ooit anders wordt, met míjn mogelijkheden én mijn beperkingen.

voor jou en je partner!
"Daarnaast vind ik het persoonlijk onzin topics te openen over feitelijkheden die met 2 muisklikken te vinden zijn."

Dan hoef je nérgens meer een topic over te openen. Want bijna alles is via internet te vinden. Maar vaak gaat het om meedenken, meepraten, steun vinden, etc.
quote:Ik zit ook in de WWB. Ik zeg er dan ook altijd achteraan, om mensen een beetje te triggeren: 'En ik ga verder ook nooit meer werken voor een baas Heerlijk.
Liever elitair dan een pauper!
TO

Als je niet alle info vermeld kun je ook vertekende reacties verwachten.

Succes met jullie zaak en ik hoop dat het een vliegend commercieel succes wordt.
Ik denk dat de info voldoende was om de vraag te beantwoorden. Dus opgelost :-). En bedankt voor je goede wensen.quote:Sgaaaaaaaaaapie_returns schreef op 07 november 2011 @ 19:15:

TO

Als je niet alle info vermeld kun je ook vertekende reacties verwachten.

Succes met jullie zaak en ik hoop dat het een vliegend commercieel succes wordt.
Ik zit niet in de bijstand maar ik erger me ook aan die opmerkingen
@Molly, dank je wel. Blijkbaar snapt niet iedereen hier dat niet elke bijstandstrekker perse ook een uitvreter is. En dat het hen zelf door nare omstandigheden ook kan gebeuren. Veel sterkte met jouw situatie! quote:molly74 schreef op 07 november 2011 @ 18:59:

@Pitty: ik begrijp volkomen hoe het voelt en wat je bedoelt. Regels op dit gebied sluiten niet aan op persoonlijke situaties. En pogingen van de uitkeringsgerechtigde om uit die bijstand te komen, worden niet gestimuleerd (eerder tegengewerkt).

Ik heb er ook weinig goede woorden voor over. Ik doe het, net als jullie, op mijn eigen manier en hoop dat het ooit anders wordt, met míjn mogelijkheden én mijn beperkingen.

voor jou en je partner!
quote:Kalliope schreef op 07 november 2011 @ 19:08:

[...]

Heerlijk.

Kijk, dit is een prettige reactie! OF je lacht erom, net als jij.

OF je vraagt verder (dus geen oordeel vormen, wat verder iedereen doet over het algemeen) en bent geïnteresseerd in waarom ik dit zeg en wat er achter schuilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven