Geld & Recht alle pijlers

Bijzondere bijstand

28-06-2018 19:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik heb mijn eigen keus gemaakt en ga weg bij mijn vriend, zie topic gedachtes van hot naar her.. Ik kan en wil dit niet, en zal hem ook niet meer kunnen vertrouwen naar de toekomst toe, dus kies ik voor mezelf. Zoals ook in t topic vermeld heb ik schulden, deze zijn inzichtelijk en worden met hulp van bewindvoeringskantoor netjes ingelost. Hier zal ik in de huidige situatie zeker nog een jaar mee bezig zijn.. Maar, ik wil weg hier en ben naarstig op zoek naar huurwoning via woningbouw. Het punt is, ik heb geen rooie cent om, mocht ik een huisje vinden, dit in te richten... Toen ik bij partner ben gaan wonen heb ik bijna niks van mij meegenomen omdat alles hier al was.. bedden van de kinderen, 6 eetkamerstoelen, koelkast, tv en wat servies hier zijn van mij. Bestaat er zoiets als gemeentelijke bijstand om bv een wasmachine/ bank/ meubilair aan te schaffen? Hoeft echt niet nieuw of wat dan ook.... Heeft iemand hier verstand van? Alle info, tips zijn welkom!!!
kimkim78 schreef:
28-06-2018 21:12
Bedankt voor de vele reacties al! Tuurlijk ga ik kijken of gratis/Facebook groepen enz enz. Maakt me niets uit dat t niet nieuw is, en als alles straks is afgelost kan ik spullen vervangen naar mijn smaak, klopt. T laaste wat ik wil is nog meer shit.. Gelukkig heb ik wel een baan, werk 40 uur per week.. Toch na aftrek alles blijft er weinig tot niets over om te sparen..
Je kan in ieder geval navragen bij de sociale dienst wat je mogelijkheden zijn.
Sterkte met alles, het komt heus goed.
Dan idd via Marktplaats en plaatselijke facebookgroepen. Daar vind je echt heel veel.
Life is short. Eat dessert first.
Het is een jaar afzien en creatief zijn. Daarna begin je heerlijk opnieuw. Alles wat je nu aflost kan je straks sparen.
En is dus echt licht aan de horizon.
Het is toch al heel sterk wat je nu doet?
Nou dan!
Dank je wel lillybit, Doornroosje en alle andere lieve meedenkende reacties. Zal pittig zijn, maar ik weet dat ik t kan... Moet nu voor mezelf kiezen. Wil absoluut niet op een ander teren, mijn zooi, moet ik opruimen. Was vooral benieuwd of er überhaupt zoiets was, kan me namelijk goed inbeelden dat ik niet de enige ben... Gelukkig heb ik een baan, en als ik t zo grofweg bereken met huurtoeslag ed, kan ik zelfs nog meer gaan aflossen en ben ik er hopelijk nog eerder vanaf. Valt me zwaar...
Toen ik bij partner ben gaan wonen heb ik bijna niks van mij meegenomen omdat alles hier al was.. bedden van de kinderen, 6 eetkamerstoelen, koelkast, tv en wat servies hier zijn van mij. Bestaat er zoiets als gemeentelijke bijstand om bv een wasmachine/ bank/ meubilair aan te schaffen? Hoeft echt niet nieuw of wat dan ook.... Heeft iemand hier verstand van? Alle info, tips zijn welkom!!!

Waarom zou je daar bijzondere bijstand voor moeten hebben? Je hebt iig voor de kinderen bedden, je kan zitten, tv kijken en je hebt een koelkast. De kinderen hebben vast gewoon hun speelgoed kleding en anderzijds en ze hadden ook vast wel een kast op de kamer en of bureautje etc. Wat je dus echt nodig hebt is iig een matras voor jezelf en een wasmachine.. de rest kun je echt wel krijgen via via, de meeste mensen hebben wel een paar handdoeken, pannetje, theedoeken etc over, en gratis af te halen. Hoef je ook niets aan de soos terug te betalen.
kimkim78 schreef:
28-06-2018 21:46
Dank je wel lillybit, Doornroosje en alle andere lieve meedenkende reacties. Zal pittig zijn, maar ik weet dat ik t kan... Moet nu voor mezelf kiezen. Wil absoluut niet op een ander teren, mijn zooi, moet ik opruimen. Was vooral benieuwd of er überhaupt zoiets was, kan me namelijk goed inbeelden dat ik niet de enige ben... Gelukkig heb ik een baan, en als ik t zo grofweg bereken met huurtoeslag ed, kan ik zelfs nog meer gaan aflossen en ben ik er hopelijk nog eerder vanaf. Valt me zwaar...
Wacht even met meer af te lossen, zodat je een beetje geld hebt om je huis in te richten. Dus je houdt wel iets over dan?
Life is short. Eat dessert first.

Waarom zou je daar bijzondere bijstand voor moeten hebben? Je hebt iig voor de kinderen bedden, je kan zitten, tv kijken en je hebt een koelkast. De kinderen hebben vast gewoon hun speelgoed kleding en anderzijds en ze hadden ook vast wel een kast op de kamer en of bureautje etc. Wat je dus echt nodig hebt is iig een matras voor jezelf en een wasmachine.. de rest kun je echt wel krijgen via via, de meeste mensen hebben wel een paar handdoeken, pannetje, theedoeken etc over, en gratis af te halen. Hoef je ook niets aan de soos terug te betalen.
Ik kan me voorstellen dat een klein bedragje wel prettig kan zijn juist voor spullen die je niet makkelijk kunt meenemen of sparen. Je zult maar een huis krijgen toegewezen waar geen vloer in ligt, of waar de muren helemaal kaal zijn. Dan zal het een stuk moeilijker zijn om die zaken gratis te regelen zoals een emmer verf met een roller en afplaktape. Of denk aan gordijnen oid. Hoeft allemaal niet duur te zijn en het hoeft niet nieuw te zijn, maar een klein budget maakt het wel makkelijker. Zelfs bij de kringloop gelden kleine prijsjes.

Met kinderen snap ik wel dat de minimumeisen aan het begrip "leefbaar" iets hoger liggen
Kimkim, mocht je in de buurt wonen of in de gelegenheid zijn om te (laten) vervoeren dan heb ik nog wel het een en ander voor je. Oa dit bed, dekbed, een pc (moet nagekeken worden maar werkt verder redelijk goed) en heel wat klein huisraad. Gratis uiteraard. Stuur maar een pb.

poef

Link niet quoten svp, haal het later weg.

Iemand zei ooit tegen een forummer; verveel je je soms ouwe graftak? Wat mij betreft is dat tegen de verkeerde gezegd. Bahbahbah. Begin echt een hekel te krijgen aan 2 prominente verdroogde citroenen die altijd haantje de voorste zijn om anderen af te zeiken.

Toevoeging; bij nader inzien was het ook tegen de juiste persoon gezegd en betreft het niet 2 maar 3 verdroogde citroenen. Kan bijna de muffe geur van vergane stoffige potpouri met uitgedroogde schijfjes citrusvruchten door mijn scherm heen ruiken.
anoniem_370317 wijzigde dit bericht op 28-06-2018 23:40
20.49% gewijzigd
Ja ik heb ook nog een 2 persoons bedombouw met lattenbodem en matrassen voor je. Ik weet niet waar je woont? Verder nog een oventje, broodrooster en strijkijzer, schalen, ovenschalen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Buufie66 schreef:
28-06-2018 23:17

Iemand zei ooit tegen een forummer; verveel je je soms ouwe graftak? Wat mij betreft is dat tegen de verkeerde gezegd. Bahbahbah. Begin echt een hekel te krijgen aan 2 prominente verdroogde citroenen die altijd haantje de voorste zijn om anderen af te zeiken.
Maak jij nou vrienden met Nouschi? Gezellig! :)

@To: ga naar de gemeente en schakel maatschappelijk werk in? Die weet wat er binnen jouw gemeente mogelijk is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Sorry Enn, ik heb te vroeg gejuicht.
Buufie66 schreef:
Toevoeging; bij nader inzien was het ook tegen de juiste persoon gezegd en betreft het niet 2 maar 3 verdroogde citroenen. Kan bijna de muffe geur van vergane stoffige potpouri met uitgedroogde schijfjes citrusvruchten door mijn scherm heen ruiken.
Oh Aha. De liefde is alweer voorbij. Graftakken met vage luchtjes dus.

@To: in welke gemeente woon je?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Buufie66 schreef:
28-06-2018 23:27
Sorry Enn, ik heb te vroeg gejuicht.
Je bent er maar druk mee.
Buufie66 schreef:

Onbegrijpelijk maar nieuwsgierigmakend. Vertel verder!
Valt mee hoor, anderen hebben het heel wat drukker hier.
Buufie66 schreef:

:HA: Wat een hilarische beschrijving!

Twee van de drie zijn niet zo moeilijk te raden, maar zou nummer 3 zijn? :sherlock:
Buufie66 schreef:
Kimkim, mocht je in de buurt wonen of in de gelegenheid zijn om te (laten) vervoeren dan heb ik nog wel het een en ander voor je. Oa dit bed, dekbed, een pc (moet nagekeken worden maar werkt verder redelijk goed) en heel wat klein huisraad. Gratis uiteraard. Stuur maar een pb.

poef

Link niet quoten svp, haal het later weg.

Ga je lekker?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik wil je ook wel helpen t o maar ik wacht nog steeds op mij €20 terug uit dat andere bedeltoppic want dan bleek niet nodig, zij had het toch niet nodig schreef ze later
(ik ben een mooie vrouw)
iris1969 schreef:
28-06-2018 23:49
:HA: Wat een hilarische beschrijving!
Ohw..nah. Neh.
Ik heb mezelf door een situatie die er sterk op lijkt in een studentenkamer geplaatst.
Voor het eerst ooit op mijn 32ste.

Ik vond op 'kamers' altijd te min voor me. Vervelend zo met andere mensen etc.
Dat blijkt eigenlijk niet zo te zijn.
Ik ben niet de jongste in dit studentenhuis. Er zijn veel mensen die vanwege redenen geen andere optie hebben, of geen geld/zin hebben om in hun eentje in een duur groot appartement te gaan zitten vereenzamen. Of een internationale baan hebben waarbij je zo weinig thuis bent dat het zonde is om een duur appartement te nemen. Men is respectvol en aardig. Je hebt een beetje sociaal contact. Wanneer je wil. En niet wanneer je niet wil.
En koelkast/wasmachine/etc. zijn aanwezig omdat dat door de huisbaas wordt geregeld. En een gedeeld netflix abbonoment.
En het kost niks. Wat erg handig is als je geen geld hebt.

Het is kut dat je nu geen geld hebt. Maar soms moet je dan ook je verliezen nemen en niks willen wat je niet kunt betalen. En tevreden zijn met de tijdelijke situatie hoe hij nu is. Voor mij hield dat in een studentenkamer van 350 euro, tóch perse een appartement willen had met minstens 900 euro gekost. Een tv heb ik ook niet. Of een auto. Het kan gewoon even niet.
Door deze keuze te maken hou ik nu wél spaarcentjes over om te investeren in bijvoorbeeld een rijbewijs zodat ik in de toekomst meer perspectief heb. Dat had ik niet in een appartement van 900+ euro. Dat was pappen en nathouden geweest.
Bros before hoes
Wat een lieve reacties, mensen die zelfs spullen aanbieden, wauw... kunnen jullie mij een PB sturen? Geen idee hoe ik dit moet doen haha. Plemp liever niet hier neer waar ik woon... @ Stefbos, goeie oplossing voor jou, maar ik heb kinderen, dus een studentenkamer is geen optie.. Val waarschijnlijk nog onder de huursubsidiegrens, en huren liggen hier gelukkig (nog) niet zo hoog...
Suzanne244 schreef:
28-06-2018 21:28
Soortgelijke situatie, Pejeka... Ik snap dat het lastig is om begrijpend te lezen als je erop uit bent om de rest van de wereld weg te zetten als profiteurs. Maar doe je best eens.
Doe ik. Maar je hebt zelf gekozen voor die vriend, je hebt zelf gekozen om ermee samen te wonen, kinderen te krijgen of wat dan ook, dus waarom zou de maatschappij het dan moeten betalen als je opeens zomaar tot de gedachte komt dat die vriend niet leuk meer is en de inrichting van je nieuwe huis gaan betalen? Ik zou dan zeggen: spaar tot je genoeg hebt om de allernoodzakelijkste dingen te kopen, ga dan verhuizen, neem mee wat van jou was, en accepteer dat je dan misschien een paar maanden moet "kamperen" in je nieuwe huis. Maar waarom moet de maatschappij daarvoor betalen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
29-06-2018 19:44
Doe ik. Maar je hebt zelf gekozen voor die vriend, je hebt zelf gekozen om ermee samen te wonen, kinderen te krijgen of wat dan ook, dus waarom zou de maatschappij het dan moeten betalen als je opeens zomaar tot de gedachte komt dat die vriend niet leuk meer is en de inrichting van je nieuwe huis gaan betalen? Ik zou dan zeggen: spaar tot je genoeg hebt om de allernoodzakelijkste dingen te kopen, ga dan verhuizen, neem mee wat van jou was, en accepteer dat je dan misschien een paar maanden moet "kamperen" in je nieuwe huis. Maar waarom moet de maatschappij daarvoor betalen?
Pejeka je hebt denk ik niet goed gelezen. De vriend van TO wil van haar af, het is dus niet dat zij weg wil omdat die vriend niet meer zo leuk is zoals je hierboven schrijft.
Daarnaast heeft TO kinderen. Lijkt me niet helemaal oké om met kinderen op een kale vloer en zonder inboedel in een leeg huis te gaan zitten. Daarnaast zie ik er niets mis mee dat de zwakkere in de maatschappij geholpen worden wanneer dat nodig zou zijn.
Deze reactie van jou valt me trouwens ook wel een beetje tegen, jij was toch ook degene die pleitte voor meer solidariteit? Of geldt dat alleen in voordeel van jezelf en kan het je dus niets schelen dat er kleine kinderen in een leeg huis kamperen omdat je zonodig de ouders wil straffen?
Ibelize schreef:
29-06-2018 19:53
Pejeka je hebt denk ik niet goed gelezen. De vriend van TO wil van haar af, het is dus niet dat zij weg wil omdat die vriend niet meer zo leuk is zoals je hierboven schrijft.
Daarnaast heeft TO kinderen. Lijkt me niet helemaal oké om met kinderen op een kale vloer en zonder inboedel in een leeg huis te gaan zitten. Daarnaast zie ik er niets mis mee dat de zwakkere in de maatschappij geholpen worden wanneer dat nodig zou zijn.
Deze reactie van jou valt me trouwens ook wel een beetje tegen, jij was toch ook degene die pleitte voor meer solidariteit? Of geldt dat alleen in voordeel van jezelf en kan het je dus niets schelen dat er kleine kinderen in een leeg huis kamperen omdat je zonodig de ouders wil straffen?
Solidariteit werkt alleen als het twee kanten op werkt. Dus ook als je zelf uit een relatie wilt vertrekken, eerst alle andere mogelijkheden om je eigen broek op te houden uitputtend onderzoeken alvorens naar de bijstand te rennen.

Kan best zijn dat die vriend van TO af wil, maar dan is het aan TO om te zeggen: Luister even, dat gaan we regelen, maar niet voordat ik een behoorlijk onderkomen heb. Voor die tijd leven we dan voor mijn part maar langs elkaar heen hier, maar we zijn samen deze relatie begonnen en we maken hem netjes af.

Waarom moet IK daarvoor betalen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb ook nog wel wat spulletjes over. Ik stuur je een pb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven