Geld & Recht alle pijlers

Bijzondere bijstand

28-06-2018 19:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik heb mijn eigen keus gemaakt en ga weg bij mijn vriend, zie topic gedachtes van hot naar her.. Ik kan en wil dit niet, en zal hem ook niet meer kunnen vertrouwen naar de toekomst toe, dus kies ik voor mezelf. Zoals ook in t topic vermeld heb ik schulden, deze zijn inzichtelijk en worden met hulp van bewindvoeringskantoor netjes ingelost. Hier zal ik in de huidige situatie zeker nog een jaar mee bezig zijn.. Maar, ik wil weg hier en ben naarstig op zoek naar huurwoning via woningbouw. Het punt is, ik heb geen rooie cent om, mocht ik een huisje vinden, dit in te richten... Toen ik bij partner ben gaan wonen heb ik bijna niks van mij meegenomen omdat alles hier al was.. bedden van de kinderen, 6 eetkamerstoelen, koelkast, tv en wat servies hier zijn van mij. Bestaat er zoiets als gemeentelijke bijstand om bv een wasmachine/ bank/ meubilair aan te schaffen? Hoeft echt niet nieuw of wat dan ook.... Heeft iemand hier verstand van? Alle info, tips zijn welkom!!!
ouwewijsneus schreef:
30-06-2018 19:57
voor welke gevallen is deze er dan wel?
Niet voor mensen die een baan van 40 uur per week hebben en zelf besluiten dat ze liever op zichzelf willen wonen, maar niet genoeg spaargeld hebben in elk geval. Zou fraai zijn. Ik werk ook 40 uur per maand, stel dat ik van mijn man af wil, kan ik dan ook naar de bijstand voor een wasmachine en een koelkast?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
30-06-2018 20:00
Niet voor mensen die een baan van 40 uur per week hebben en zelf besluiten dat ze liever op zichzelf willen wonen, maar niet genoeg spaargeld hebben in elk geval. Zou fraai zijn. Ik werk ook 40 uur per maand, stel dat ik van mijn man af wil, kan ik dan ook naar de bijstand voor een wasmachine en een koelkast?
als jij aan kunt tonen dat je het echt nodig hebt en er echt zelf het geld niet voor hebt, ja, ook jij kunt dan terecht bij de gemeente
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
30-06-2018 20:03
als jij aan kunt tonen dat je het echt nodig hebt en er echt zelf het geld niet voor hebt, ja, ook jij kunt dan terecht bij de gemeente
Ik zou dan zeggen: draag de consequenties van je eigen keuze, je hebt geen oorlog met je man, jammer dan als je liever vandaag weg zou willen, maar je hebt een baan voor 40 uur, je hebt een inkomen, en regel het dus maar op eigen kracht.
pejeka schreef:
30-06-2018 20:00
(bijzondere)bijstand vragen betekent met de billen bloot. Alles wordt bekeken of je er voor in aanspraak komt. Het is niet zomaar een potje dat ze op z'n kop houden zodat jij centjes kan vangen in je handjes.
Als je aan alle voorwaarde voldoet is het een aanvulling om te komen tot het minimale bestaansniveau.
Met m'n 53 jaar en gewerkt van jongs af aan (60 uur+ per week) heb ik aardig bij gedragen aan dit potje. Wie er recht op heeft, prima. Maar zoals eerder door mij gezegd: zet nou eens groot in op de bijstandtrekkers die zwart een poep geld bijverdienen, hier valt echt winst te behalen.
pejeka schreef:
30-06-2018 20:14
Ik zou dan zeggen: draag de consequenties van je eigen keuze, je hebt geen oorlog met je man, jammer dan als je liever vandaag weg zou willen, maar je hebt een baan voor 40 uur, je hebt een inkomen, en regel het dus maar op eigen kracht.
Dat hoeft gelukkig niet. TO vraagt ook niet wat PJK uit Rotjeknor ervan vindt. Ze wil weten of er potjes voor zijn. En die zijn er. Fijn.
ouwewijsneus schreef:
30-06-2018 20:21
(bijzondere)bijstand vragen betekent met de billen bloot. Alles wordt bekeken of je er voor in aanspraak komt. Het is niet zomaar een potje dat ze op z'n kop houden zodat jij centjes kan vangen in je handjes.
Als je aan alle voorwaarde voldoet is het een aanvulling om te komen tot het minimale bestaansniveau.
Met m'n 53 jaar en gewerkt van jongs af aan (60 uur+ per week) heb ik aardig bij gedragen aan dit potje. Wie er recht op heeft, prima. Maar zoals eerder door mij gezegd: zet nou eens groot in op de bijstandtrekkers die zwart een poep geld bijverdienen, hier valt echt winst te behalen.
Ik ben voor controle op alle partijen, en niet op alleen maar de grote fraudeurs en dan de kleinere ongemoeid laten. Het is en-en, niet of-of.
pejeka schreef:
30-06-2018 20:26
Ik ben voor controle op alle partijen, en niet op alleen maar de grote fraudeurs en dan de kleinere ongemoeid laten. Het is en-en, niet of-of.
Vind je TO een fraudeur dan? Als ze niet in aanmerking komt krijgt ze het echt niet hoor. Maak je daar geen zorgen om.
pejeka schreef:
30-06-2018 20:26
ik ook, en geloof me maar dat TO wordt gecontroleerd voordat ze ook maar 1 cent krijgt.
Pejeka schreef; Zelf voor gekozen, zelf verantwoordelijk. Maar geen enkele reden waarom de samenleving dan een paar duizend euro zou moeten ophoesten voor inrichting van haar nieuwe flat.

Nee, dat geld kunnen ze idd beter besteden aan het pensioen van een zure misgunnende racistische relnicht. Was me wel even een ban waard.
Buufie66 schreef:
30-06-2018 21:20

Nee, dat geld kunnen ze idd beter besteden aan het pensioen van een zure misgunnende racistische relnicht. Was me wel even een ban waard.
+9999999999999999999999999999999999999999999999999999999
ouwewijsneus schreef:
30-06-2018 20:28
ik ook, en geloof me maar dat TO wordt gecontroleerd voordat ze ook maar 1 cent krijgt.
Ik zou me al doodschamen om geld te gaan vragen van de gemeenschap terwijl ik zelf een fulltime baan heb.
Buufie66 schreef:
30-06-2018 21:20
Pejeka schreef; Zelf voor gekozen, zelf verantwoordelijk. Maar geen enkele reden waarom de samenleving dan een paar duizend euro zou moeten ophoesten voor inrichting van haar nieuwe flat.

Van mij hoef je geen ban te krijgen, vind het alleen maar prima als iedereen eerlijk zijn mening kan zeggen.

En voor jouw informatie: deze zure misgunnende racistische relnicht heeft nog nooit van een uitkering hoeven leven, en mijn pensioen betaal ik netjes zelf door elke maand in te leggen van mijn zelfverdiende salaris. Maar blijkbaar word je daar alleen maar zuur en misgunnend en racisisch van, dus ik overweeg morgen mijn ontslagbrief te schrijven en maandag mijn uitkering aan te gaan vragen, wie weet hoe aardig ik daar dan van word :)
pejeka schreef:
30-06-2018 21:45
Ik zou me al doodschamen om geld te gaan vragen van de gemeenschap terwijl ik zelf een fulltime baan heb.
Dat interesseert niemand iets.

Weer ontopic dan maar?
Knap hoor! Wil je een lullie of een sticker?
To , in jouw omgeving facebook pagina gratis, er staat zoveel om op te halen
het is nooit te laat om te leven
Buufie66 schreef:
30-06-2018 21:53
Knap hoor! Wil je een lullie of een sticker?
Doe maar netjes een time-out op de gang, en ga op je stoeltje naast de trap even zitten nadenken dat het heel soms zomaar in het volwassen leven kan gebeuren dat je het met iemand niet eens bent, dat dat ook mag, maar dat dat nog geen reden is je onbehoorlijk te uiten. Opvoeding, weet je wel. En als je daarover hebt nagedacht en je snapt het, mag je weer binnenkomen en een snoepje uit de trommel pakken, en dan weer zoet gaan spelen.
Doe jij maar netjes een time-out op de gang, en ga op je stoeltje naast de trap even zitten nadenken dat het heel soms zomaar in het volwassen leven kan gebeuren dat je even de hulp van anderen nodig hebt en je daar niet voor hoeft te schamen.Het met iemand niet eens bent, dat dat ook mag, maar dat dat nog geen reden is je onbehoorlijk, bij herhaling rasistisch en misgunnend te uiten. Opvoeding, weet je wel. En als je daarover hebt nagedacht en je snapt het, mag je weer binnenkomen en een snoepje uit de trommel pakken, en dan weer zoet gaan spelen.
Buufie66 schreef:
30-06-2018 22:05
Doe jij maar netjes een time-out op de gang, en ga op je stoeltje naast de trap even zitten nadenken dat het heel soms zomaar in het volwassen leven kan gebeuren dat je even de hulp van anderen nodig hebt en je daar niet voor hoeft te schamen.Het met iemand niet eens bent, dat dat ook mag, maar dat dat nog geen reden is je onbehoorlijk, bij herhaling rasistisch en misgunnend te uiten. Opvoeding, weet je wel. En als je daarover hebt nagedacht en je snapt het, mag je weer binnenkomen en een snoepje uit de trommel pakken, en dan weer zoet gaan spelen.
Waar heb ik me dan racistisch geuit, mag ik je vragen?

En ik gun iedereen het beste, maar ik begrijp ook dat de algemene middelen niet onuitputtelijk zijn en dat als je zelf 40 uur per week werkt en dus een keurig inkomen hebt, je ook de eigen broek moet kunnen ophouden zonder anderen voor jou te laten betalen. Ook in het geval dat je besluit je leven een andere wending te geven.

Wat is daar misgunnend aan?
pejeka schreef:
30-06-2018 22:08
Waar heb ik me dan racistisch geuit, mag ik je vragen?

En ik gun iedereen het beste, maar ik begrijp ook dat de algemene middelen niet onuitputtelijk zijn en dat als je zelf 40 uur per week werkt en dus een keurig inkomen hebt, je ook de eigen broek moet kunnen ophouden zonder anderen voor jou te laten betalen. Ook in het geval dat je besluit je leven een andere wending te geven.

Wat is daar misgunnend aan?
Als je het door omstandigheden niet red terwijl je 40 uur per week werkt, heb je alle inzet en verdien je het om te worden bijgestaan, Daar hoef je je juist niet voor te schamen.
Als je te lui bent voor woorden en je houd je handje op vindt ik het een compleet ander verhaal.
het ligt er maar net aan wat voor baan je hebt of 40 uur je een keurig inkomen geeft
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lees jij je eigen posts wel eens terug? Je gunt een ander (en al zeker geen asielzoeker of iemand in de bijstand) het licht in de ogen niet. Want jij gaat maar weer iedere ochtend op je fietsje naar je werk om eervol je centjes bij elkaar te schrapen. En een ieder die dat al dan niet tijdelijk niet doet of kan beschouw jij als het slijk der aarde. Jij zou nooit maar dan ook noooit terugvallen op sociale voorzieningen. Ook niet als jouw vent je morgen buitenzet voor een ander. Gewoon never nooit niet!

Dan sta jij, ziek, overspannen en wat dies meer zij, gewoon om 3 uur 'snacht's op om op je fietsje te stappen en werk je gewoon dwars door alles heen desnoods 32 uur per dag om maar je eigen broek op te houden. Want dan, en alleen maar dan, ben je een volwaardig mens volgens jouw normen en waarden.

Nooit en te nimmer zal jij terugvallen op sociale voorzieningen, nooit en te nimmer zou jij je daartoe verlagen. En een ieder die dat soms noodgedwongen wel moet verguis jij met ongekende passie. Dat jij je soms niet de heilige hardwerkende ogen uit je ongetwijfeld perfect geschoren kop schaamt snap ik niet. Maar verder even goede vrienden hoor.
ouwewijsneus schreef:
30-06-2018 22:21
Als je het door omstandigheden niet red terwijl je 40 uur per week werkt, heb je alle inzet en verdien je het om te worden bijgestaan, Daar hoef je je juist niet voor te schamen.
Als je te lui bent voor woorden en je houd je handje op vindt ik het een compleet ander verhaal.
Met je eens. In die zin, dat ik dan onder "omstandigheden" dingen reken die je niet zelf vooraf had kunnen zien en die als een koude regen op je dak kwamen.

Zelf welbewust schulden maken en die dan later claimen als "onvoorziene omstandigheden" waar je niks aan kunt doen, past daar volgens mij niet bij.
Tot slot:

https://www.youtube.com/watch?v=GlJVpjDNq0I
Buufie66 schreef:
30-06-2018 22:35
Tot slot:

https://www.youtube.com/watch?v=GlJVpjDNq0I
Nog meer leuke hitjes uit de jaren '80 die je wilt delen? Lijkt me leuk, open een topic, doen we allemaal mee.
pejeka schreef:
30-06-2018 22:28
Met je eens. In die zin, dat ik dan onder "omstandigheden" dingen reken die je niet zelf vooraf had kunnen zien en die als een koude regen op je dak kwamen.

Zelf welbewust schulden maken en die dan later claimen als "onvoorziene omstandigheden" waar je niks aan kunt doen, past daar volgens mij niet bij.
TO schrijft zelf dat ze om van die schulden af te komen nog wel een jaartje bezig zal zijn, TO neemt dus haar verantwoordelijkheden. Ik lees dat TO vraagt om een duwtje in haar rug zodat ze weer kan doorgaan. In dat geval niets mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven