Geld & Recht alle pijlers

Bijzondere bijstand

28-06-2018 19:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Ik heb mijn eigen keus gemaakt en ga weg bij mijn vriend, zie topic gedachtes van hot naar her.. Ik kan en wil dit niet, en zal hem ook niet meer kunnen vertrouwen naar de toekomst toe, dus kies ik voor mezelf. Zoals ook in t topic vermeld heb ik schulden, deze zijn inzichtelijk en worden met hulp van bewindvoeringskantoor netjes ingelost. Hier zal ik in de huidige situatie zeker nog een jaar mee bezig zijn.. Maar, ik wil weg hier en ben naarstig op zoek naar huurwoning via woningbouw. Het punt is, ik heb geen rooie cent om, mocht ik een huisje vinden, dit in te richten... Toen ik bij partner ben gaan wonen heb ik bijna niks van mij meegenomen omdat alles hier al was.. bedden van de kinderen, 6 eetkamerstoelen, koelkast, tv en wat servies hier zijn van mij. Bestaat er zoiets als gemeentelijke bijstand om bv een wasmachine/ bank/ meubilair aan te schaffen? Hoeft echt niet nieuw of wat dan ook.... Heeft iemand hier verstand van? Alle info, tips zijn welkom!!!
ouwewijsneus schreef:
30-06-2018 22:51
TO schrijft zelf dat ze om van die schulden af te komen nog wel een jaartje bezig zal zijn, TO neemt dus haar verantwoordelijkheden. Ik lees dat TO vraagt om een duwtje in haar rug zodat ze weer kan doorgaan. In dat geval niets mis mee.
Zelfs al was dat niet het geval: het Vivaforum is toch geen arbitragecommissie?
ouwewijsneus schreef:
30-06-2018 22:51
TO schrijft zelf dat ze om van die schulden af te komen nog wel een jaartje bezig zal zijn, TO neemt dus haar verantwoordelijkheden. Ik lees dat TO vraagt om een duwtje in haar rug zodat ze weer kan doorgaan. In dat geval niets mis mee.
Is ook niets mis mee, maar als je gewoon werkt en een inkomen hebt, is er ook niets mis mee om dan nog maar even te wachten tot je netjes je schulden hebt afbetaald, zeker als het om een overzienbare periode van hooguit een jaar gaat. Dat "duwtje" waar TO om vraagt is een duwtje dat andere werkende mensen dan moeten betalen blijkbaar, en dat vind ik gewoon niet terecht. Dan vraagt ze dat duwtje maar aan haar ouders, of komt ze met haar vriend overeen dat ze nog een jaar het huis delen (ik meende te begrijpen dat die vriend daar geen probleem mee heeft). Maar alleen omdat TO NU in haar hoofd krijgt dat ze NU bij haar vriend weg wil, moet de samenleving dat maar deels bekostigen? Dat vind ik onzin. Genoeg mensen die na verloop van tijd klaar zijn met hun relatie zonder elkaar de tent uit te vechten, moet de overheid/samenleving dan voor al die mensen maar geheel of gedeeltelijk de verhuizing of de inrichting van het nieuwe huis bekostigen? Vind ik niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Tiana_76 schreef:
30-06-2018 22:53
Zelfs al was dat niet het geval: het Vivaforum is toch geen arbitragecommissie?
De arbitragecommissie is de verstrekker, laat dat duidelijk zijn.
Waar het in dit stukje om draaide was de vraag of het eerlijk of terecht was om de aanvraag in te dienen.
pejeka schreef:
30-06-2018 23:01
Is ook niets mis mee, maar als je gewoon werkt en een inkomen hebt, is er ook niets mis mee om dan nog maar even te wachten tot je netjes je schulden hebt afbetaald, zeker als het om een overzienbare periode van hooguit een jaar gaat. Dat "duwtje" waar TO om vraagt is een duwtje dat andere werkende mensen dan moeten betalen blijkbaar, en dat vind ik gewoon niet terecht. Dan vraagt ze dat duwtje maar aan haar ouders, of komt ze met haar vriend overeen dat ze nog een jaar het huis delen (ik meende te begrijpen dat die vriend daar geen probleem mee heeft). Maar alleen omdat TO NU in haar hoofd krijgt dat ze NU bij haar vriend weg wil, moet de samenleving dat maar deels bekostigen? Dat vind ik onzin. Genoeg mensen die na verloop van tijd klaar zijn met hun relatie zonder elkaar de tent uit te vechten, moet de overheid/samenleving dan voor al die mensen maar geheel of gedeeltelijk de verhuizing of de inrichting van het nieuwe huis bekostigen? Vind ik niet.
Gelukkig mogen we allemaal onze mening hebben. Wij verschillen hier in. Gelukkig zal de uitkerende instantie kijken of de aanvraag (als ze die al indient) terecht is. We kunnen het daar niet mee eens zijn maar zo zal het gaan.
ouwewijsneus schreef:
30-06-2018 23:07
Gelukkig mogen we allemaal onze mening hebben. Wij verschillen hier in. Gelukkig zal de uitkerende instantie kijken of de aanvraag (als ze die al indient) terecht is. We kunnen het daar niet mee eens zijn maar zo zal het gaan.
Ben ik met je eens en gelukkig mogen we het gewoon over andere dingen oneens zijn zonder elkaar direct kwalificaties of vermeende opinies toe te dichten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven