Geld & Recht alle pijlers

Boodschappen budget

02-01-2019 16:18 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eens benieuwd hoeveel € huishoudens kwijt zijn aan boodschappen per week?
Ik heb het dan alleen over eten en drinken, dus niet schoonmaakmiddelen of shampoo, ed.

Wil je hier reageren met:

Aantal volwassen?
Aantal kinderen?
Bedrag per week?

Ik zal ook reageren hieronder. Voor mijn gevoel zitten we ver boven het gemiddelde, maar misschien ook niet. Ik lees op verschillende sites zulke verschillende maatstaven, dus ik doe maar eens mijn eigen onderzoek. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een budget van 400 euro per maand voor eten en drinken voor 3 personen maar dat redt ik niet meer denk ik, net zo min als dat ik me nog redt met 100 euro voor de diesel per maand. Ik heb sinds 1 januari al 250 euro uitgegeven aan boodschappen en moet morgen en volgende week nog heen en ik heb al voor 70 euro getankt. Daar komt nog 1 keer bij deze maand a 35 euro, en dan rek ik het tanken tot het laatst om in de nieuwe maand uit te komen. Ondanks dat kom ik dus toch 5 euro over mijn oude tankbudget. Ik kan dus niet anders dan mijn budget bijstellen en bezuinigen op andere dingen, ik woon in the middle of nowhere dus kan de auto niet wat vaker laten staan en er zal ook normaal gegeten en gedronken moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de Boodschappen zijn weer gehaald, was bij de supermarkt 52 euro kwijt en bij kruidvat 22 euro. Totaalbedrag staat dus nu op 326. Valt me mee, ms redt ik het dan toch nog met mijn oude budget deze maand. :-)
Alle reacties Link kopieren
Gezin met 3 kinderen (basisschool).
Ik denk dat we alleen voor boodschappen in de supermarkt rond de 450 euro per maand zitten.
We letten veel op de aanbiedingen in de supermarkt en kopen geregeld bij de toko en markt.
Drinken bijna geen fris, sap en alcohol dus dat scheelt behoorlijk denk ik.
Bij een mooie aanbieding en het product is lang houdbaar kopen we meestal een voorraad, denk aan voedingswaren in blik, potten of zakken.
abisha1980 schreef:
17-01-2019 19:45
Vind ik prima dat je 2,5 euro betaal voor je brood of graag "biologische melk" wtf dat ook mee bedoeld.
Maar hou je religie graag bij je zelf en probeer anderen mensen niet zo op te zadelen met je onzin
Doe jij dat dan zelf ook niet, met je ‘als je meer dan ‘0,79’ betaalt voor melk betaal je teveel’?
Jij bent een stuk stelliger dan ClaireSophie. En ik snap dat als je geen geld hébt je zo goedkoop mogelijk wilt kopen, maar persoonlijk betaal ik ook graag voor eerlijke koffie, melk van koeien die ook buiten komen wn vlees van kippen die ouder dan 6 weken worden. Ik wil niet dat anderen (mens of dier) benadeeld worden doordat ik zo graag een cappuccino drink of een kipfilet op brood eet.
En ja, dat is duurder, want bij zo goedkoop mogelijk weet je zeker dat iemand anders ervoor betaalt.

Nogmaals, dat is uiteraard deels een luxe keuze, maar ik betaal dus graag iets meer als het kan, zodat het ook verantwoord is.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-01-2019 19:10
Nou ja, pleur je alles ineen taartvorm met een paar eieren : quiche.
Flikker alles in water, bouillonblokje er bij : soep.
😂😂😂😂😂
Thordis* schreef:
21-01-2019 08:25
Doe jij dat dan zelf ook niet, met je ‘als je meer dan ‘0,79’ betaalt voor melk betaal je teveel’?
Jij bent een stuk stelliger dan ClaireSophie. En ik snap dat als je geen geld hébt je zo goedkoop mogelijk wilt kopen, maar persoonlijk betaal ik ook graag voor eerlijke koffie, melk van koeien die ook buiten komen wn vlees van kippen die ouder dan 6 weken worden. Ik wil niet dat anderen (mens of dier) benadeeld worden doordat ik zo graag een cappuccino drink of een kipfilet op brood eet.
En ja, dat is duurder, want bij zo goedkoop mogelijk weet je zeker dat iemand anders ervoor betaalt.

Nogmaals, dat is uiteraard deels een luxe keuze, maar ik betaal dus graag iets meer als het kan, zodat het ook verantwoord is.
Dat is voor mij ook de reden van biologisch vlees en eieren. Zowel voor het milieu als het welzijn van de dieren. Ik wil geen geld uitgeven aan plofkip of eieren van kippen die dag in dag uit als sardientjes in een blik in hokken zitten. Als ik het niet kon betalen zou ik wellicht dan minder vlees/eieren eten dan het toch maar wel te kopen.
abisha1980 schreef:
17-01-2019 19:45
Vind ik prima dat je 2,5 euro betaal voor je brood of graag "biologische melk" wtf dat ook mee bedoeld.
Maar hou je religie graag bij je zelf en probeer anderen mensen niet zo op te zadelen met je onzin

Jij bent echt niet goed he?
Thordis* schreef:
21-01-2019 08:25
Doe jij dat dan zelf ook niet, met je ‘als je meer dan ‘0,79’ betaalt voor melk betaal je teveel’?
Jij bent een stuk stelliger dan ClaireSophie. En ik snap dat als je geen geld hébt je zo goedkoop mogelijk wilt kopen, maar persoonlijk betaal ik ook graag voor eerlijke koffie, melk van koeien die ook buiten komen wn vlees van kippen die ouder dan 6 weken worden. Ik wil niet dat anderen (mens of dier) benadeeld worden doordat ik zo graag een cappuccino drink of een kipfilet op brood eet.
En ja, dat is duurder, want bij zo goedkoop mogelijk weet je zeker dat iemand anders ervoor betaalt.

Nogmaals, dat is uiteraard deels een luxe keuze, maar ik betaal dus graag iets meer als het kan, zodat het ook verantwoord is.

Loep. Niet serieus op reageren.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
03-01-2019 12:12
Daarom koop ik niet alles in 1 winkel. Snap dat niet iedereen daar zin in heeft of tijd voor. Of gewoon niet qua gestel/vervoer.

Want het verschilt per artikel. De kwaliteit en de prijs.
Ik haal alleen dingen die ik ook echt lekker vind. Ga geen goedkoper voedsel eten of drinken als ik dat niet lekker vind.

En dat verschilt per winkel/merk.

Ik kom bij de AH, Jumbo en Lidl vooral. Soms de Deen, die hebben nog vaker dan AH, 1 plus 1 artikelen. Kijk ik of er wat bij zit wat ik ook echt gebruik en haal dat op weg van school kinderen naar huis.

Allemaal in de buurt. Moet je ook maar hebben. Ook dat heeft niet iedereen.
Eens. Ik heb gelukkig ook veel supers in de buurt en haal verschillende dingen bij verschillende winkels.
In mijn woonplaats is Vomar trouwens vaak het goedkoopst. Ze hebben er alleen niet alles. Als jij een Deen hebt, heb je vast ook een Vomar :proud: dus ga daar ook eens kijken.
En de Turk natuurlijk. Zeker voor kruiden en fruit. Dat scheelt echt enórm.
impala wijzigde dit bericht op 21-01-2019 10:15
1.76% gewijzigd
.
impala schreef:
21-01-2019 10:12
Eens. Ik heb gelukkig ook veel supers in de buurt en haal verschillen dingen bij verschillende winkels.
In mijn woonplaats is Vomar trouwens vaak het goedkoopst. Ze hebben er alleen niet alles. Als jij een Deen hebt, heb je vast ook een Vomar :proud: dus ga daar ook eens kijken.
En de Turk natuurlijk. Zeker voor kruiden en fruit. Dat scheelt echt enórm.

O grappig, ik vind Vomar juist duur vaak. Maar goed, dat vind ik ook van die Jumbo en die roeptoeteren altijd de goedkoopste te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-01-2019 10:15
O grappig, ik vind Vomar juist duur vaak. Maar goed, dat vind ik ook van die Jumbo en die roeptoeteren altijd de goedkoopste te zijn.
Jumbo weet ik niet, die zit voor mij een beetje ver. Maar groenten en kaas en houdbare dingen zijn bij de Vomar vaak goedkoper dan bij de lidl.
Vomar en Plus hebben trouwens hetzelfde huismerk (Markant), alleen is dat bij de Plus veel duurder. Hetzelfde zakje noten bv scheelt bijna de helft. Echt bizar. Maar de Plus heeft dan bv weer goedkoop kokoswater. Dat haal ik speciaal daar. Maar elke Plus is weer anders.
.
impala schreef:
21-01-2019 10:20
Jumbo weet ik niet, die zit voor mij een beetje ver. Maar groenten en kaas en houdbare dingen zijn bij de Vomar vaak goedkoper dan bij de lidl.
Vomar en Plus hebben trouwens hetzelfde huismerk (Markant), alleen is dat bij de Plus veel duurder. Hetzelfde zakje noten bv scheelt bijna de helft. Echt bizar. Maar de Plus heeft dan bv weer goedkoop kokoswater. Dat haal ik speciaal daar. Maar elke Plus is weer anders.

De Plus vind ik dan qua winkel en assortiment veel fijner dan bijvoorbeeld Vomar en Deen. Wat een afschuwelijke naargeestige winkels zijn dat.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-01-2019 10:27
De Plus vind ik dan qua winkel en assortiment veel fijner dan bijvoorbeeld Vomar en Deen. Wat een afschuwelijke naargeestige winkels zijn dat.
Deen is hier absoluut niet naargeestig, juist een beetje AH-achtig. Vomar wel een beetje, vooral sinds de verbouwing/aanpassing concept (ze hebben nu minder producten dan vroeger) .
De enige winkel waar ik wegens naargeeestigheid écht niet kom is Aldi. Bovendien hebben ze daar bijna niks vers.
.
Alle reacties Link kopieren
2 personen
Beide sporten we veel dus we eten ook veel, we proberen wel 1 x in de twee weken de vriezer vol te gooien.
We hebben 14 euro per dag dus 98 per week
De ene week gaat dit op aan eten de week erna zitten hier ook schoonmaakmiddelen etc bij.
We kopen praktisch alles via Picknick, zodat we geen extra dingen meenemen.
Beide vegetarisch (goedkoper heb ik het idee)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Zaterdagochtend kan ik hier in de stad even een flinke voorraad halen, de Emte gaat sluiten en zaterdagochtend is alles voor de helft van de prijs. Dus dingen als pasta’s en blikgroenten kan je heel voordelig inslaan (mits ze niet alles de dag ervoor al weg hebben gehaald) Dus zaterdag al om 8u in de winkel zijn. Ben benieuwd. Moet hoognodig mn voorraadkast weer aanvullen.
BowGirl35 schreef:
21-01-2019 10:43
Zaterdagochtend kan ik hier in de stad even een flinke voorraad halen, de Emte gaat sluiten en zaterdagochtend is alles voor de helft van de prijs. Dus dingen als pasta’s en blikgroenten kan je heel voordelig inslaan (mits ze niet alles de dag ervoor al weg hebben gehaald) Dus zaterdag al om 8u in de winkel zijn. Ben benieuwd. Moet hoognodig mn voorraadkast weer aanvullen.
Succes, de laatste x dat ik in een winkel was die verbouwingsuitverkoop had, ben ik bijna huilend weer weggegaan. Alle houdbare dingen waren idd al weg, maar mensen waren aan het vechten voor vlees ect. Het leek wel black friday in Amerika 😂😂

Hopelijk is het bij jou wat beter te doen
2 volwassenen
1 kind

70-100 euro per week

Dat is inclusief vlees, wat ik koop via internet (biologisch vlees van relatief goed behandelde dieren), dat koop ik per maandvoorraad in. Zoveel lekkerder en fijnere gedachte, dat ze nog een beetje een fatsoenlijk leven hebben gehad. En helemaal niet duurder dan vlees uit de supermarkt (je moet alleen wel ruimte in je vriezer hebben :))

Ik probeer zoveel mogelijk bij de Lidl te kopen, alles wat ze daar niet hebben of we niet lekker vinden koop ik bij de AH (bijv brood, chips/nootjes/snoep, thee, drinken koop ik alleen maar a-merk). We drinken wel veel thee trouwens dus niet zoveel frisdrank.

Bij Lidl kopen scheelt zeker wel, sinds ik daar koop en weekboodschappen doe bespaar ik zeker 50 euro per maand.
anoniem_381049 wijzigde dit bericht op 21-01-2019 21:31
Reden: Toevoeging
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lilaatje, waar koop je dat vlees?
Ik probeer 400 euro te gebruiken voor boodschappen. Wij zijn met 2 volwassenen. Alcohol alleen in het weekend (biertje, glas rode wijn) door de week koffie, thee water en af en toe maltbier.
We eten gezond, veel groente en fruit, biologische kip en rundergehakt, af en toe vleesvervangers en ik haal elke maand een pond gemengde noten op de markt. 1x per week vis.
Bij dit bedrag zijn wel dingen als shampoo, wasmiddel en toiletpapier inbegrepen. We kopen voornamelijk bij Lidl, een beetje bij een regionale super en bij Appie de 2=1 hamsteraanbiedingen. Brood bij de bakker. Er gaan per week 3 volkorenbroden door en dat kost al 6, 50 per week.
Eerlijk gezegd valt het me niet altijd mee om binnen deze 400 euro te blijven. Dingen als aardappels bijvoorbeeld vind ik erg duur.
Alle reacties Link kopieren
2 personen. Geen budget.
Ik heb m’n pingedrag eens nagekeken en schat dat we ongeveer €200 per week uitgeven.
Vlees en beleg van de keurslager
Groente en fruit bij de groenteboer
Brood van de bakker en kaas en noten van de kaasboer enz.
We drinken ook graag een wijntje. Alles bijelkaar niet goedkoop maar we kunnen het ons veroorloven en we genieten er allebei van.
Alle reacties Link kopieren
400 euro met 2 volwassenen en 2 kinderen
pamelacourson schreef:
21-01-2019 22:45
Lilaatje, waar koop je dat vlees?

Ik bij www.koopeenkoe.nl
Lekker vlees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven