Geld & Recht alle pijlers

Buurman heeft last van ons

08-02-2015 20:28 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forumers,

Ik heb samen met mijn gezin 6 jaar met veel plezier gewoond in ons koop-appartement. Wij hebben nooit klachten gehad over geluidsoverlast. Sinds de zomer hebben we een nieuwe onderbuurman. Een vent die geen partner, kinderen of huisdier heeft. Die buurman heeft nooit kennis gemaakt met ons of gepraat over zijn probleem. Hij heeft een keertje een briefje bij onze voordeur gelegd waar hij aangeeft last te hebben van het geren van mijn dochtertje. En een paar weken later kregen we een mailtje van het Vve met de klachten van de buurman. Hij had het over dat ons dochtertje ( 2 jaar) ADHD heeft, en dat onze vloer zeer slecht geïsoleerd is dat hij kan horen.

Gisteren avond, kregen we weer een mail van het vve. Nu willen ze dat wij zelf een expert inhuren om een geluidsmeting te verrichten. Mocht het contactgeluid boven de 10 Decibel komen dan zijn we verplicht om onze vloer te vervangen. Wij moeten dat allemaal zelf bekostigen. Als dat niet binnen 3 maanden gebeurt dan zullen we een boete krijgen van 125 euro per dag zolang het probleem nog niet opgelost is!!!

Mijn dochtertje gaat vier dagen naar de crèche, wordt om 17 uur opgehaald en om 19:30 gaat zij naar bed. Wanneer zij in het weekend vroeg wakker wordt dan doe ik alles eraan te voorkomen dat zij lawaai gaat maken. Thuis dragen we geen schoenen maar wel sloffen of pantoffels.

Ons appartement is 10 jaar oud, dus nieuwbouw en goed isolatie. Wij hadden toen een goede en dure ondervloer gebruikt voor onder de laminaat.

De vorige bewoners hadden nooit last gehad van ons, ook niet als wij bezoek krijgen of feestjes geven. ( wij vroegen na feetjes of bezoek of zij last van ons hadden en hun antwoord was altijd nee)

Kan die buurman gelijk hebben, of is hij een gestoorde eenzame vent? Kan het vve ons zomaar dwingen om die geluidsmeting te regelen en onze vloer te vervangen? Wat kost zo'n geluidsmeting? Welke bedrijf moeten we inschakelen?

Graag advies en tips

Groetjes

Selma
quote:selma1984 schreef op 09 februari 2015 @ 21:19:

[...]

Mijn dochter is zeker geen engel, en ik weet zelf ook dat zij lawaai maakt. Ik ben geïrriteerd over de manier van hoe die buurman dit aanpakt. Geen persoonlijk contact, geen fatsoenlijk gesprek, en alles via de VVE.

En wat hij de laatst tijd doe, is dat hij wacht tot ons dochtertje om 19:30 dan zet hij zijn muziek zo hard mogelijk tot 22 uur.

Ik heb het gevoel dat hij ons op die manier probeer te pesten.

Oh help, ga bij die man op bezoek met appeltaart en probeer wat tolerantie ( wederzijds ) te kweken.

Sterkte!
quote:selma1984 schreef op 09 februari 2015 @ 21:23:

[...]

Hij wil niets te maken hebben met ons, hij heeft nooit wat tegen ons gezegd, alles ging via een briefje een mailtjes van de vve.En het komt niet in jou op om even bij hem langs te gaan als je een briefje in de bus vind?
quote:Leeuwin- schreef op 09 februari 2015 @ 13:18:

TO, ga nu eens luisteren bij de buurman. Je man thuis met dochter door het huis lopen en spelen. Jij beneden bij buurman luisteren.

In mijn vroegere woning hoorde ik heel duidelijk mijn bovenbuurmeisje door de kamer rennen en fietsen.

Elke dag opnieuw.

Dat is niet fijn als je van je werk thuiskomt en even rust wil.

Alsjeblieft, wees respectvol naar hem toe. Met een houding 'jij bent gek, je voorganger had geen klachten, je moet je mond dichthouden' schiet je niets op.

Jij wil hier blijven wonen, hij wil hier blijven wonen. Dat is het uitgangspunt.Ik ben wel van leef en laat leven. Het is absoluut niet bedoeling om zijn leven zuur te maken. Wij konden tot een oplossing komen als hij bij ons had aangebeld en zijn probleem via een normaal gesprek uitlegde. Maar dat heeft hij niet gedaan. Hij dwingt ons om binnen no time geluidmeting te laten maken en eventueel onze vloer te vervangen. En dat allemaal via de vve.
Ik zou toch even aanbellen, wil hij niet heb je je goede kant laten zien. Kan je dat en het expres lawaai maken en de manier waarop dit gegaan is ook even bespreken met de VVE.

Heb je de VVE al terug gemaild btw aangezien je niet hebt aangebeld?
quote:winkelfanaat schreef op 09 februari 2015 @ 15:32:

Waar is TO eigelijk gebleven? TO, hoe zit dat nou met je vloer?Ik was de hele dag op mijn werk en kon niet inloggen op mijn telefoon.
het was vrij normaal geweest dat je even bij hem was langsgegaan nadat hij een briefje had achtergelaten. Waarom heb je dat niet gedaan?

Je hebt dat gewoon genegeerd en daarmee heb je hem geen andere keus gegeven dan naar de VVE te stappen.
quote:Feeksje1977 schreef op 09 februari 2015 @ 21:39:

Ik zou toch even aanbellen, wil hij niet heb je je goede kant laten zien. Kan je dat en het expres lawaai maken en de manier waarop dit gegaan is ook even bespreken met de VVE.

Heb je de VVE al terug gemaild btw aangezien je niet hebt aangebeld?Ik wil eerst met een advocaat ( een vriend van ons) praten hierover voordat ik actie neem. wij hebben een afspraak morgen. Ik houd jullie op de hoogte.
Je verwijt je buurman dat hij niet persoonlijk contact met jullie opneemt, maar alles via de vve speelt. En wat doe jij/jullie? Precies datgene wat jij/jullie je buurman verwijten! Ook geen persoonlijk contact zoeken!!

Doe niet zo koppig en eigenwijs, maar stap eens op hem af, maak eens kennis met hem en wie weet komen jullie gezamenlijk tot een oplossing!
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 09 februari 2015 @ 21:40:

het was vrij normaal geweest dat je even bij hem was langsgegaan nadat hij een briefje had achtergelaten. Waarom heb je dat niet gedaan?

Je hebt dat gewoon genegeerd en daarmee heb je hem geen andere keus gegeven dan naar de VVE te stappen.+1
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 09 februari 2015 @ 21:40:

Je hebt dat gewoon genegeerd en daarmee heb je hem geen andere keus gegeven dan naar de VVE te stappen.Ik vond het onacceptabel dat hij bij onze deur stond om het briefje neer te leggen en niet had gebeld om daarover te praten.
Ok ...take a time out, haal diep adem en bel bij die buurman aan met zelfgemaakte appeltaart..geef die man eens de kans om een beetje aardig te zijn..:)

Nodig hem vervolgens uit voor een maaltijd of wat lekkers of zo ...en echt je hebt er geen kind meer aan...en wellicht misschien een goede oppas
Ik lees dat heel veel mensen van mening zijn om die buurman zelf uitnodigen voor een gesprek. Ik heb niets te verliezen, ik doe het.
En dus haal je er gelijk een advocaat bij en denkt dat dat de situatie zal verbeteren????

Soms bereik je met honing meer dan met azijn!! Wáárom zo koppig? Ok hij heeft niet aangebeld, maar briefjes door gegeven en toen hij geen reactie van jullie kreeg naar de vve gestapt (wat ik overigens ook had gedaan in zijn geval als ik van jullie geen enkele reactie kreeg).

Maar als hij in de rivier springt (lees niet persoonlijk met jullie praat), hoeft dat toch niet te betekenen dat jij ook in de rivier springt!? Zet je koppigheid eens opzij, bel eens aan en nodig hem eens uit voor een constructief gesprek en een kop koffie! Daar bereik je meer mee dan waar jullie nu mee bezig zijn!
To, je doet te moeilijk. Ik ben een opgewonden standje en snap dus je reactie, maar nu moet je echt even een stap terug doen en in ieder geval even van een afstandje naar de situatie kijken. Het kan zijn, let op ik stel niks, het is een mogelijkheid, het kan zijn dat jullie niet zo benaderbaar zijn of waren voor de buurman. Soms straal je zoiets onbedoeld uit. Ben 'de verstandigste', slik je irritatie weg en zoek die kerel gewoon even op.

Succes!
Goed van jou, nodig hem maar uit en deel een beetje van jouw leven met hem, dat en een gezellige avond en wat lekkers en wie weet heb je een vriend voor het leven.
quote:nina1966 schreef op 09 februari 2015 @ 15:24:

[...]

Het kan ook zijn dat de vorige buren zijn meegegroeid in het geluid. Een baby hoor je niet stampen, en het kruipen daarna zal ook niet zoveel herrie geven. Dus voor de vorige buren is het langzaam erger geworden (als er idd last is maar dat heeft TO nagelaten te constateren, die is meteen in de agressie stand gesprongen) Het kan ook zijn dat de vorige buren een ander leefpatroon hadden en dus minder vaak het hoorden.Dat doe ik helemaal niet. Ik ben gewoon geconfronteerd met wat ik niet op zat dat te wachten, en dat is moeten klussen. Ik zit namelijk in de afstudeerfase van mijn studie, en ik heb absoluut geen zin, tijd of geld voor dit.
quote:selma1984 schreef op 09 februari 2015 @ 21:52:

Ik lees dat heel veel mensen van mening zijn om die buurman zelf uitnodigen voor een gesprek. Ik heb niets te verliezen, ik doe het.

Gewoon doen. Al was het maar om de 'eer' aan jezelf te houden en ergens ook qua dossiervorming kunt laten zien dat je eea op normale/gebruikelijke wijze hebt proberen aan te pakken.

Ik zou itt wat velen van mening zijn wel al die advocaat inschakelen mbt vve. Dat spoor 'loopt' toch al, dus het kan geen kwaad om alvast uit te laten zoeken wat hier juridisch de mogelijkheden zijn. Je zit natuurlijk niet te wachten op een dwangsom of duur onderzoek. Verder kan de buurman wel van alles toezeggen tijdens een gesprek dat nu alle verwachtingen te boven gaat, maar je hebt geen garanties dat iemand ook daadwerkelijk het vve-gebeuren gaat afblazen. Ik zou mij in ieder geval indekken. Ook met het oog op toch meer dan gemiddeld 'verloop' in een complex.
quote:koekkie schreef op 09 februari 2015 @ 21:54:

En dus haal je er gelijk een advocaat bij en denkt dat dat de situatie zal verbeteren????

Soms bereik je met honing meer dan met azijn!! Wáárom zo koppig? Ok hij heeft niet aangebeld, maar briefjes door gegeven en toen hij geen reactie van jullie kreeg naar de vve gestapt (wat ik overigens ook had gedaan in zijn geval als ik van jullie geen enkele reactie kreeg).

Maar als hij in de rivier springt (lees niet persoonlijk met jullie praat), hoeft dat toch niet te betekenen dat jij ook in de rivier springt!? Zet je koppigheid eens opzij, bel eens aan en nodig hem eens uit voor een constructief gesprek en een kop koffie! Daar bereik je meer mee dan waar jullie nu mee bezig zijn!Ik ben niet van plan om een rechtszaak aan te spannen of zo. Het is gewoon om te weten wat de wetten hierover zeggen. Meer niet
quote:konijn82 schreef op 09 februari 2015 @ 21:55:

To, je doet te moeilijk. Ik ben een opgewonden standje en snap dus je reactie, maar nu moet je echt even een stap terug doen en in ieder geval even van een afstandje naar de situatie kijken. Het kan zijn, let op ik stel niks, het is een mogelijkheid, het kan zijn dat jullie niet zo benaderbaar zijn of waren voor de buurman. Soms straal je zoiets onbedoeld uit. Ben 'de verstandigste', slik je irritatie weg en zoek die kerel gewoon even op.

Succes!Konijn82, vreselijk off topic ..ik adore je profile photo
quote:selma1984 schreef op 09 februari 2015 @ 22:04:

[...]

Ik ben niet van plan om een rechtszaak aan te spannen of zo. Het is gewoon om te weten wat de wetten hierover zeggen. Meer niet

Zelfs met de wet helemaal aan jouw kant is het nog steeds lullig voor je buurman...soms scheppen wetten conflicten en geen gezellige oplossingen.

Ok heb plezier met de toegestane decibels tot 22.00

Jouw feestje

[...]

Ik ben niet van plan om een rechtszaak aan te spannen of zo. Het is gewoon om te weten wat de wetten hierover zeggen. Meer niet

Zelfs met de wet helemaal aan jouw kant is het nog steeds lullig voor je buurman...soms scheppen wetten conflicten en geen gezellige oplossingen.

Jouw feestje

[...]

Jouw feestje
iets ging niet zo goed..sorry dat 3x hetzelfde bericht werd gepost.

Dank jullie wel voor de meningen en adviezen. Ik houd jullie op de hoogte.
Have a nice silent night

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven