Geld & Recht alle pijlers

Contributie buurtvereniging

26-02-2012 23:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar we nu wonen, in een koophuis in een wijk van een stad hebben ze een buurtvereniging. We krijgen nu een brief in huis dat we contributie moeten betalen voor de buurtvereniging:

onderhoud van voorzieningen voor de kinderen, bbq, feestcommissie etc. etc.

Contributie is 60 euro per jaar. We dachten dat dit in eerste instantie vrijwillig was, vandaag kregen we dus een aanmaning.

Is dat normaal, dat je verplicht aan de buurtvereniging mee moet doen? Gaat me niet om de 60 euro maar ben gewoon verbaasd omdat ik dat nog niet eerder heb meegemaakt.
Here I am - now what are your other two wishes...
Is het niet voor de vorige bewoners bedoeld?
Inderdaad, even navraag doen bij de vereniging. Als de vorige bewoner geen adreswijziging heeft doorgegeven, dan is het vast voor hem/haar bedoeld.

Toevoeging: een lidmaatschap van de buurtvereniging is nooit verplicht. Dat gaat op basis van vrijwilligheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 26 februari 2012 @ 23:39:We dachten dat dit in eerste instantie vrijwillig was, vandaag kregen we dus een aanmaning.

Is dat normaal, dat je verplicht aan de buurtvereniging mee moet doen?

Ze proberen het gewoon. Er zijn wel meer verenigingen (bv oudercomités op scholen) die een soort collectief nut menen te dienen en daarom zich heel dwingend opstellen. Door de toon en de aanmaningen doen ze net alsof jij iets verplicht bent, maar dat ben je niet.

Tenzij je wel gebruik gaat maken van het gebodene natuurlijk, dan zou het niet netjes zijn om niet te betalen.
net zoals ik elk jaar een acceptgiro van de kerk krijg...Maar die wel blanco en ik krijg ook geen aanmaning als ik niks betaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven