Controle belastingdienst
woensdag 30 maart 2011 om 14:46
Net 2 brieven binnen voor mij en mijn partner. We moeten aanvullende stukken opsturen over 2008. Helaas, ik kan het merendeel niet vinden (betreft aftrekposten studiekosten). Het grootste probleem zit hem in de aanschafkosten van materialen.
Wat zou de consequentie hiervan kunnen zijn? Krijgen we nu een boete, komen we voor de rechter? We kunnen nooit meer bewijzen dat we die uitgaven gedaan hebben. Gaan we nu verder door de molen en moeten we de afgelopen 5 jaar gaan verantwoorden? Ik ben redelijk in paniek nu.
Wat zou de consequentie hiervan kunnen zijn? Krijgen we nu een boete, komen we voor de rechter? We kunnen nooit meer bewijzen dat we die uitgaven gedaan hebben. Gaan we nu verder door de molen en moeten we de afgelopen 5 jaar gaan verantwoorden? Ik ben redelijk in paniek nu.
woensdag 13 april 2011 om 10:27
Ach bij de belasting werken ook gewoon mensen en als je een 'minder aardige/strenge/gefrustreerde' treft, kunnen de regels wel eens wat strenger geïnterepreteerd worden is mijn ervaring. Echt ons hele gedoe met de levensverzekering na het overlijden van het familielid is niet bewust frauderen geweest. En ik vind het ook logisch dat je moet terugbetalen met rente als je iets verkeerds hebt gedaan, maar echt wel hebben 25% boete gekregen. Ondanks alle vriendelijke (van onze kant dan) telefoontjes, brieven en mijn man is zelfs met alle papieren naar het belastingkantoor gegaan. Mocht niet baten. We waren fraudeurs en en kregen een boete van de hoogste categorie.