Geld & Recht alle pijlers

De Action... Goede en slechte ervaringen?

01-03-2018 22:48 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel

De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.

Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
De volgende artikelen bevallen mij wel:

- Schoonmaakdoeken
- Blue wonder spray
- Lotto sneakersokken
- Verpakkingstape (ook duct tape)
- Werkhandschoenen
- Verf
- Auto accessoires
- Pannenkoekenmix glutenvrij flessen

Wat niet:

- Flosborsteltjes (gaan snel kapot)
- Documenthoesjes voor in een map (flinterdun plastic)

Voor een hoop spullen ga ik nog altijd graag naar een kwaliteitswinkel (voor zover die nog bestaan) of het wordt online gekocht.

Verder is niet alles goedkoop bij de Action, je moet goed blijven opletten. Bij de Ikea zijn producten als batterijen en opbergbakken meestal goedkoper.
Don't follow me. I'm lost too..
Ladenkastje87 schreef:
12-08-2018 13:28
Hoe zijn de doorzichtige opbergboxen van de Action. Scheelt nogal in prijs met bv Ikea/Blokker....
Die doorzichtige boxen met gekleurde klepdeksels zijn prima. Heb er verschillende, o.a. voor speelgoed. Net zo goed als die van Ikea/Blokker/Hema
Ladenkastje87 schreef:
Hoe zijn de doorzichtige opbergboxen van de Action. Scheelt nogal in prijs met bv Ikea/Blokker....
Ik heb er een paar, en ze zijn prima. Doen wat ze moeten doen.
Bedankt voor jullie reacties.
Ladenkastje87 schreef:
Ik vind ze van vergelijkbare kwaliteit als die bij de blokker, ik zou ze alleen niet kopen met wielen er onder. Dat is namelijk altijd een kwetsbaar punt en bij die van de action, xenos en de meeste van de blokker sneuvelt hij daar al snel. Een aantal andere zijn hier nu 2 jaar in gebruik en zijn prima. Op een na, maar dat ligt meer aan onze zoon die hem meerdere keren heeft laten vallen dan aan de kwaliteit.
Ik heb er een paar superfijne pincetten vandaan (met leuke kleurtjes). Echt heel goed. €0,79 geloof ik.

Die lijken nu te zijn vervangen door veel gladdere, niet scherpe, zilverkleurige pincetten. €0,59, maar die werken niet!
Ze hebben er nu ook een aantal kookartikelen van Joseph Joseph! Voor een fractie van de originele prijs uiteraard :)
Nog een week en dan loop ik weer collega's tegen het lijf bij de Action. Teachers Heaven!
Kattesnoepjes! Die zijn zo'n 50 cent goedkoper dan bij de supermarkt.

Doe het zelf spullen en verf haal ik bij de vakman, vind de kwaliteit bij de Action echt bagger.
Mijn kat lust niet alle snoepjes daar. Soms koop ik er wel kattenspeeltjes, als ze leuke speeltjes hebben. Helaas is mijn kat nogal kieskeurig, dus regelmatig is het uiteindelijk een bijdrage voor de dierenvoedselbank.

Snelhechters en pennen koop ik er trouwens ook. Doen wat ze moeten doen.
Jullie kunnen hier een recensie van de producten van de Action achterlaten!!
[...] Jammer dat er nog niet meer recensies opstaan. Ik zoek nl vaak naar recensies van spullen daar omdat ik het zonde vindt als je iets koopt en openmaakt en het dan eigenlijk niks is. Kocht daar laatst een sportbroek (oke het is wel de Action) maar die was na een keer dragen drie maten groter >:-(
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-07-2019 17:39
Reden: link verwijderd
4.52% gewijzigd
vrolijkaapje schreef:
01-03-2018 22:54
Wel opmerking is goedkoop daar duurkoop, dus de kwaliteit is dan echt om te janken. Dan betaal ik wel liever wat meer dan dat ik snel weer weg kan gooien.
Het is complete onzin dat de spullen vd action slecht zijn. Je moet gewoon kritisch zijn met wát je koopt. Maar heel veel spullen zijn exact hetzelfde als bij een willekeurige andere winkel. En ik ben een behoorlijk kritische consument. Dat betekend ook dat ik veel laat liggen, zoals audio spullen. Opladers, headsets, telefoonhoesjes, e.d. Dat vind ik voor 95% meuk en ik heb er geen verstand genoeg van om het enkele ding dat wel zeer ok is te kunnen onderscheiden van de rest.

Maar van veel schoonmaakartikelen kan ik wel de kwaliteit vergelijken, net als basis klusspullen, auto en/of fiets onderdelen, kantoorartikelen, etc. En daarvan is echt heel veel meer dan goed of op z'n minst vergelijkbaar met een hema/blokker/praxis. En vaak voor een betere prijs. Ook zijn huishoudelijke artikelen als voorraaddozen, bewaarpotten, kruidenpotjes, vaatdoekjes, afwasborstels, wasknijpers, afwasteiltjes, plastic emmers, tafelkleden, servetten, onderzetters en nog heel veel meer, prima spul. Ik heb mijn caravan helemaal ingericht met action spullen.
Alieda-1984 schreef:
04-03-2018 23:57
Ik koop er van alles:

Wasmiddel (die 3 liter flessen van Sendil voor 1,99)
Afwasmiddel
Douchegel
Shampoo
Haarlak
Vuilniszakken
En 5 jaar geleden heel wat kampeerspullen:
Plastic borden
Plastic mokken
Plastic bekers
2 persoons luchtbed
Thermoskan
Koffiefilterhouder
Kofferkooktoestel
Kleine gasbrander
Gasflesjes
Parasol
Campingpannenset
Tenverlichting
Setje met reserve haringen incl. haringtrekker, rubbers en hamer.
Nou, dat dus :cheer:
vooral verzorging a merken zoals shampoo douche
ge zou zot om die dan in een gewone winkel meer dan dubbele voor te betalen
ik woon vlakbij action dus dat doe ik tesamen met andere boodschappen
gelijk palmolive handenlotion bij action 1.99 in delhaize 4.99 euro...waarom dan drie keer zoveel betalen?
Kantoor-en schoolspullen
Knutselspullen
Theeglazen
Gewone glazen
Schaaltjes
Schoonmaakspullen
Colour catcherdoekjes
Kleerhangers met laagje ‘fluweel’: zijn dunner dan de gemiddelde hanger EN door de stroefheid blijft kleding makkelijker erop hangen
Wc blokken
No poo wc verfrisser
Pedaalemmerzakjes
Bakpapier
Wasmand
Fotolijstjes
Klushandschoenen (vitril)
Bakjes voor verf
Pet/cap voor de kinderen
Zwembroekjes
Hemdjes voor mij
Sjaals
Dassen winter
Thermo handschoenen
Thermo ondergoed kinderen
T shirts voor werk
Sokken
Ondergoed kinderen
Amerk cosmetica voor ons gezin (bv deo scheelt veel, douchegel..)
Tissues
Wegwerpscheermesjes
Scheergel
Speelgoed (ook vaak ‘de merken’.. koop dan in t voren voor gelegenheden)
Kussenhoesjes deco
Handzeep (van dettol is er 1 geur die ik nu heerlijk vind. En wua prijs stuk goedkoper)
Chocola
Chocola
Chocola
Blikjes drinken/fruitshoot
Snoep
Verkleedspul
Deco en verkleedspul voor halloween etc
Inpakpapier
Kaarten
Luchtbed
Beddengoed
Badlakens
Microfiber handdoek
Parasol
Bakmix voor werk
Bakblikken
Ovenschalen
Keukenmesjes

En ooit een tostiapparaat gekocht. Geweldige aankoop!

Niet:
Opladers
Oortjes voor iphone (tref elke keer slechte kwaliteit)
Alu-folie (te dun)
Graszaad (bleek vervuild te zijn met wat anders.. onkruid)
Kleurpotloden (ben verwrnd met mn eigen set)
Verf (moet toch de plaatselijke ondernemer sponseren)

Koop er eigenlijk best veel bedenk ik me..
Ik koop er veel maar wel de merkspullen die daar goedkoop zijn of leuke deco seizoen spullen. Ik ben best wel afgeknapt op de action, het assortiment is me te sporadisch. Van het vaste merken vind ik het kwaliteit erg bagger.
Af en toe koop ik wat, vuilniszakken, oplaadstekkers, enveloppen etc.

Wat ik niet koop is: verf. Deze kwaliteit is erg slecht en is slecht dekkend. Kwasten koop ik er wel.
Ik heb toen ik 4 jaar terug verhuisde mijn huurhuis gesausd en bijgewerkt met Action verf.
Iemand deed het aanbod om alles te spaccen voor €500. Ik kocht voor €10 muurverf en heb t zelf gedaan.
De witte lak voor de deuren was niet erg goed maar de grijze lak voor de trap en drempels zit nog prima!
De Hegron haarserum gebruiken wij ook al jaren naar tevredenheid. En blikjes kattenvoer zijn €0,18, andere winkels €0,25.
Ik vind de bamboe serviezen erg leuk en heb er een dienblad van.
Ik kocht vaak kattenbakspray (groene flacons) voor ca 2 Euro.
Veel goedkoper dan bij een dierenwinkel oid (waar je al gauw ca 6 Euro betaald).
Helaas is het niet meer te koop en dat vind ik wel een beetje jammer.
Verder kom ik er eigenlijk weinig.
Ze hebben best leuke spullen.
Ik koop er helemaal niks en kom er ook nooit. Koop mijn spullen liever ergens anders.
Ik heb er al ene paar keer hondensnoep gekocht. Is daar hartstikke goedkoop en mijn hondjes vinden het heerlijk. Alleen ...is het nu zo dat 1 van mijn hondjes een huidirritatie heeft gekregen, waarvan de dierenarts zegt dat het zeer waarschijnlijk door die snoepjes komt.
diyer schreef:
14-07-2019 23:17
Het is complete onzin dat de spullen vd action slecht zijn. Je moet gewoon kritisch zijn met wát je koopt. Maar heel veel spullen zijn exact hetzelfde als bij een willekeurige andere winkel. En ik ben een behoorlijk kritische consument. Dat betekend ook dat ik veel laat liggen, zoals audio spullen. Opladers, headsets, telefoonhoesjes, e.d. Dat vind ik voor 95% meuk en ik heb er geen verstand genoeg van om het enkele ding dat wel zeer ok is te kunnen onderscheiden van de rest.

Maar van veel schoonmaakartikelen kan ik wel de kwaliteit vergelijken, net als basis klusspullen, auto en/of fiets onderdelen, kantoorartikelen, etc. En daarvan is echt heel veel meer dan goed of op z'n minst vergelijkbaar met een hema/blokker/praxis. En vaak voor een betere prijs. Ook zijn huishoudelijke artikelen als voorraaddozen, bewaarpotten, kruidenpotjes, vaatdoekjes, afwasborstels, wasknijpers, afwasteiltjes, plastic emmers, tafelkleden, servetten, onderzetters en nog heel veel meer, prima spul. Ik heb mijn caravan helemaal ingericht met action spullen.
De Action koopt vaak restpartijen op van andere winkels. Dan is de kwaliteit dus hetzelfde als die van de andere winkels.
Ik ben een Actionfan

- Scchuursponsjes
- Gele doekjes,
- Glorix
- Toiletspray ( fresh linnen)
- Wasverzachter
- Hand/thee/badddoeken
- Wattenschijfjes
- Nagellak remover
- Scheermesjes

Ik koop er vooral huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsspullen,
Oh ja en schoolspullen voor wanneer de school weer gaat beginnen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Knutselspullen en bakspullen voor mijn dochter van 4 jaar. Voor mezelf koop ik er niks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven