Geld & Recht alle pijlers

De Action... Goede en slechte ervaringen?

01-03-2018 22:48 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel

De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.

Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
De opladers zijn inderdaad bagger.
Ik had een oprolbaar snoertje gekocht om tussen mobiel en pc op werk te doen. Handig en klein in de tas, maar het duurt een complete werkdag om op te laden en telefoon is daarna weer supersnel leeg.

Verder pas een stel diepvriesdoosjes kocht, zijn goed. leuk zwart metalen mandje gekocht voor fruit.
De meubels die ze soms hebben ( klein kastje, wandrek) zijn vaak gammel.
Maar dat vind ik van de meubels bij Xenos ook :)
makreel schreef:
12-08-2018 11:25
Ik ga er niet naartoe. Mijn stiefzoon heeft er gewerkt en is schoftig behandeld door de leidinggevende van het filiaal, en daarna door het hoofdkantoor waar hij verhaal haalde. Toen hij er werkte, hoorde ik ook regelmatig verhalen over collega's, over de inzet van personeel en de manier waarop mensen werden behandeld, waarvan ik helemaal akelig werd.

Je kunt je natuurlijk afvragen waarom het zo ontzettend goedkoop is allemaal. Ik koop er niks meer en ik zou willen dat meer mensen dat doen.
Ik vind het personeel in het plaatselijke filiaal ook lomp. Vaak aanvaringen mee. Bijvoorbeeld: ik vraag naar een product uit de folder en word vervolgens uitgelachen. ‘En dat zouden wij verkopen?’ Laat ik de folder op mijn mobiel zien: ‘Ik zou het niet weten.’ En vervolgend keihard naar een collega brullen: ‘Dit wijf denkt dat ik alles weet.’

Echt, wtf.
Tamago schreef:
15-07-2019 18:42
Ik vind het personeel in het plaatselijke filiaal ook lomp. Vaak aanvaringen mee. Bijvoorbeeld: ik vraag naar een product uit de folder en word vervolgens uitgelachen. ‘En dat zouden wij verkopen?’ Laat ik de folder op mijn mobiel zien: ‘Ik zou het niet weten.’ En vervolgend keihard naar een collega brullen: ‘Dit wijf denkt dat ik alles weet.’

Echt, wtf.
Serieus joh? Ik zou er melding van maken bij het hoofdkantoor. De onbeschoftheid voorbij.
Hier zitten er een paar oudere superaardige dames bij de kassa. Het lijkt mij persoonlijk een vreselijke winkel om te werken.

Een keer aan een medewerker ( puber) gevraagd waar de braadzakken lagen.
Hij zei: dat is een seizoensproduct dat normaal bij de zomerspullen ligt, en die hebben we nu niet (???)
Toen zei ik zei: seizoensproduct? Braadzakken gebruik je in de oven, keek hij wazig en zei: dan hebben we het niet

Later dacht ik dat hij misschien ipv braadzakken , slaapzakken had verstaan ofzo. De enige verklaring lijkt mij voor dit vage gedoe

Verder werkt er hier een enorm dik meisje, pas moest ze iets op het onderste schap bijvullen. Ik had er medelijden mee, want het lukte haar niet om op knieën of gebukt te zitten. Toen maakte ze een vreemde manoeuvre en plofte op haar billen op de grond, met haar benen wijd gespreid. Sorry hoor, maar dat zag er niet uit
Ik vind het wel een fijne winkel. Hier is het personeel ook niet supervriendelijk, maar ook niet onbeschoft. Sommigen weten inderdaad niets te liggen en van de folders zijn ze ook niet altijd op de hoogte, maar de meesten zijn gewoon behulpzaam.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
In alle Actions waar ik kom (Noordnederland) is het personeel vriendelijk en beleefd.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zweer bij de jongens onderbroeken. 2,50 voor twee en ze blijven perfect, was na was en droger na droger. Verder koop ik er merkspeelgoed, veel goedkoper dan ergens anders. En waxinelichtjes, kopieerpapier, wasmiddel, vochtige wc doekjes, IPad hoes, seizoensartikelen en sokken...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik koop er vaak knutselspullen voor de kinderen en schoonmaakmiddel, poetsdoeken etc. Ook een keer een keukenweegschaal gekocht toen die van de Hema al na een half jaar stuk was. Inmiddels zowat twee jaar geleden en doet het nog steeds prima. Het is niet alleen maar troep dus.
Tamago schreef:
15-07-2019 18:42

Echt, wtf.
Dit kan ik me echt niet voorstellen. En hoe reageerde jij toen?
Onze action is overigens prima, heel ruim van opzet en nette mensen (zowel klanten als personeel.) Ik koop er heel veel, van pedaalemmerzakjes tot theekopjes, knutselgoed, textiel noem maar op.
Ik kom niet heel vaak bij de Action, ik denk 1x per 6 weken of zo.
Ik ga daar altijd voor een paar schoonmaakspullen en kom eruit met 2/3 volle tasjes.
Schoonmaaksprays, toiletsprays, toiletblokken, soms iets voor de katten, babydoekjes, soms beautyproducten, regelmatig koekjes en snacks.
Jullie kennen het wel. :$
Prrrr, mauw miawwwww.
Spullen van de Action: het is of top of flop. Er zit niks tussen.
Boogschutter10 schreef:
17-07-2019 13:04
Spullen van de Action: het is of top of flop. Er zit niks tussen.
Dat is ook mijn ervaring inderdaad.

Producten die ik daar altijd haal zijn o.a. stofzuigzakken, schoonmaakmiddelen en knutselspullen. Laatst ook koptelefoontjes gehaald. Een set was flut, de ander geeft goed geluid.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Oh-happy-day schreef:
16-07-2019 16:03
Dit kan ik me echt niet voorstellen. En hoe reageerde jij toen?
Ben ik ook benieuwd naar.
Nee, ik heb ook goede ervaringen.
De meeste zijn echt in touw om te leren wat ze verkopen.
Soms zoek ik met andere klanten naar bepaalde artikelen.
Maar dan heb ik zelf al de hele winkel bekeken.
Dan hebben ze me al twee keer voorbij zien komen.
Printerinkt, schrijfwaren, koek, douche-spul, topjes.
En dan uiteraard elke keer wel weer overbodige zaken. :roll:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Tegenwoordig koop ik steeds de gevriesdroogde aardbeien op. Zo extreem lekker!

Verder is het personeel hier gewoon ok. Niet buitensporig goed maar ook zeker niet onbeleefd of onvriendelijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hier is de winkel gelukkig ook netjes en ruim, en het personeel vriendelijk.

Waar ik er meestal voor kom? Notitieboekjes, pennen (en dan vooral van die 'even-lenen-pennen' die mensen nog wel eens vergeten terug te geven, ze werken goed en voor die prijs is het niet zo erg als ze niet terug komen) en potloden. Enveloppen. Ik heb er een paar kleurboeken gehaald, maar ik kleur niet meer zo veel tegenwoordig. Stiften, ik kocht een groot pak Bruynzeel-stiften voor 5 euro die 20 euro kostten bij bol.com. Ik heb er pas een keer een doosje markers gekocht, ik keek niet goed en dacht dat ik gekleurde fineliners had. Ze doen het beter dan ik verwacht had, markers zijn bij de Action echt top of flop, en meestal flop (want uitgedroogd al voor ze ooit gebruikt zijn). Maar deze zijn dus toevallig een keer top.

Pas, omdat we voor een etentje bij ons thuis niet genoeg kommen hadden, hebben we er kommen gehaald. En ze zijn gewoon goed, vaatwasserbestendig, en ik vind ze mooi. Voor moederdag had ik dit jaar een koffie-en-theesetje gemaakt (mijn moeder is van het 'ik hoef niets hoor!', maar iets kleins vindt ze dan toch wel weer leuk), met onder andere deze mok. Die is blijkbaar zo fijn dat ik er op haar verzoek maar wat bij heb gehaald. Ze greep steeds mis als een van mijn broertjes eerder koffie had gepakt, want dan was die mok steeds eerste keus :P Glas- en aardewerk van de Action bevalt hier dus goed.

Ik heb er toen we hier kwamen wonen een parasol gekocht, die doet het nog steeds prima, en we kregen een paar weken geleden weer complimenten dat we zo'n leuke parasol hebben.

Verder ... wasknijpers, opbergbakken voor de knutselspullen van man en voor op de planken in de trapkast (scheelt een onoverzichtelijke berg losse troepjes, heerlijk!), washi-tape, soms iets kleins als stiften en een kleurboek als cadeautje.

Electrische apparaten zal ik er niet zo snel kopen; de waterkoker die we er hebben gekocht was binnen een jaar stuk.
EnglishmaninNewYork schreef:
27-07-2019 18:03
Dat is ook mijn ervaring inderdaad.

Producten die ik daar altijd haal zijn o.a. stofzuigzakken, schoonmaakmiddelen en knutselspullen. Laatst ook koptelefoontjes gehaald. Een set was flut, de ander geeft goed geluid.
Koptelefoon koop ik nooit bij de Action. Ik ga dan liever voor kwaliteit o.a Sennheiser.
Ik heb er 3 stuks van dit merk. Altijd goed geluid en niet stuk te krijgen.

Wat betreft kleurboeken voor volwassenen, kaarsen en chocolade vind ik de Action nog wel goed.
Kleurpotloden koop ik (de duurdere versie) bij de echte winkel van o.a Faber Castell.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
The good:
- Ecologisch(?) schoonmaakmiddel, die ene met die leuke verpakkingen
- Twinmarkers, ze zijn iets van 2 of 3 euro per setje en komen aardig dicht in de buurt van mijn Copics van 5-7 euro per stift, op de brush punt na. En ze zijn minder lichtvast, maar goed dat mag ook wel voor die prijs
- Kattentunnel voor maar 1,50 of zo! Mijn konijnen zijn er gek mee, heb er nu 2 aan elkaar geknoopt voor een mega tunnel
- Stickers, kaarten en mapjes
- Schoonmaakdoekjes en sponzen
- Hooi, als je konijnen supermarkt hooi pikken is dit hooi heel goedkoop (70-80 cent dacht ik per kilo in plaats van de 1.20 die het normaal kost) en meestal groener met langere sprieten dan die van AH of Hoogvliet.
- Kaarsen en geurtstokjes
- Klerenhangers
- Onderbroeken (wel een specifieke soort)
- Footies (ook een specifieke soort)/sokken/enkelsokken
- Fietslichtjes
- Opberg bakken
- (fleece) Dekens

The bad:
- Kneedgum. Er viel niks te kneden. :(
- Bonbons. Smaakte echt naar suiker en chemisch, zat niks van chocola bij
- Nep bloemen, ik vind die er echt super nep uit zien
- Mijn plastic afvalbak van 8 euro was precies wat je zou verwachten van een plastic afvalbak van 8 euro...
- Washi tape, plakt voor geen meter
Ik kom er 6 keer per jaar ofzo. Ik ben er vandaag nog geweest. Ik had een pannetje nodig voor onze gasbarbecue.

Ik koop er altijd snoep voor de kinderen. Scheelt echt veel mbt de supermarkt. En knutselspullen, accessoires voor in huis. Kaarsenhoudertjes, kussenhoezen enz. En vlekkenverwijderaar voor de was. Echt topspul!

Wat ik er niet koop is kleding, handdoeken, elektrische apparaten en zonnebrand. Normaal ook geen pannen maar voor de barbecue is een goedkoop pannetje wel oké.
Ik koop er nog steeds schoonmaakartikelen, diepvries/magnetronbakjes, soms kleurboeken (ligt heel erg aan het assortiment) en spullen voor mijn auto.

Ik koop er sowieso geen luchtverfrissers meer voor de auto. In ieder geval niet die smiley's, die ruik je amper. Maar had laatst wel geluk met andere luchtverfrissers die ze toen ook hadden. Gelijk een stel van gekocht.

Verder koop ik er ook weleens chips of snacks, maar ik check wel altijd extra de datum.

Personeel vind ik over het algemeen wel vriendelijk.
De laatste keer dat ik er was kocht ik Ferrero Rochers en Raffaello’s.

Shit. Nu heb ik er zin in.
minnimouse schreef:
31-07-2019 21:17
De laatste keer dat ik er was kocht ik Ferrero Rochers en Raffaello’s.

Shit. Nu heb ik er zin in.

Oeh :kwijl:
Bij ons leuk vriendelijk personeel, zeker de jongeren die er werken. Nooit te beroerd om even mee te lopen. Laatst achter de kassa een jonge knul, 18 of zo. De klanten voor mij zijn verstandelijk gehandicapten die begeleid worden en blijkbaar moeten leren hoe het werkt om boodschapjes te doen. Aandoenlijk om te zien hoe die jonge knul deze mensen rustig en vriendelijk hielp, ze op hun gemak stelde, niks ergernis of irritatie.
Qua producten is het enige wat ik niet meer koop de verf, maar voor bijna alle ander klusdingen ben ik om. Ook gereedschap zou ik er niet kopen, heb ik zelf nog nooit gedaan maar daarvoor zweer ik bij A merken.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven