Geld & Recht alle pijlers

De Action... Goede en slechte ervaringen?

01-03-2018 22:48 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel

De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.

Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
YellowLemonTree schreef:
05-03-2018 11:22
Bak pannen koop ik zo goedkoop mogelijk, vriend sloopt ze gewoon.. gaat er met metalen vorken en messen in roeren en snijden, wast ze af met afwasmiddel ed. Hoe duur of goedkoop ook na een half tot heel jaar in zijn handen zijn ze op. Dan liever goedkope. Van de ikea, die doen het meestal nog lang voor vriend zijn doen.
Hier ook! Wat is dat toch met die mannen? Ik krijg hem maar niet aan zijn verstand gepeuterd dat een anti-aanbaklaag stuk gaat als je er met een metalen voorwerp in loopt te krassen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Hier ook Ikea pannen hoor, man heeft er ook een handje van.

Gisteren bij de Action heel erg leuke knutselplacemats gekocht, zijn van een lekker groot formaat. Eentje met een geïllustreerde wereldkaart erop en het ander een leuk ABC. 0,79 cent! Heb er gelijk 4 meegenomen, als er ooit vriendjes blijven knutselen heb ik altijd genoeg.

Ben er super blij mee. :cheer2:
Naast knutselpapier en lijm en verf voor de kinderen koop ik er ook prodent softmint, die kan ik nergens anders vinden, gaat eruit denk ik. Maar het is de enige tandpasta die mijn dochter lekker vindt. Zolang ik hem bij de Action kan kan vinden heeft ze geluk.
Maechtje schreef:
05-03-2018 10:29
Ik hou van de Action, maar ik heb mijn verwachtingspatroon wel laag zitten. Het is fijn als ze hebben wat ik wil hebben maar ik ga er meestal van uit dat het niet zo is en dan is het er altijd wel leuk.

Om wat voor producten gaat het dan?

Action heeft toch zo'n beetje alles? :-D
Yasna schreef:
07-03-2018 11:11
Om wat voor producten gaat het dan?

Action heeft toch zo'n beetje alles? :-D
Ja klopt maar ik denk dat ze bedoelt dat ze sommige dingen dan niet op voorraad hebben. Dat is mijn ervaring tenminste :P
Bumba1985 schreef:
06-03-2018 09:03
Die kun je vooral gebruiken voor het handletteren. Maar ze zijn op alcoholbasis, dus inderdaad drukken ze snel door en is het moeilijker om ze mooi in elkaar over te laten vloeien...
Ah, thanks. Wat ik al dacht, alleen gebruiken op dik papier dus :D
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Bumba1985 schreef:
06-03-2018 09:03
Die kun je vooral gebruiken voor het handletteren. Maar ze zijn op alcoholbasis, dus inderdaad drukken ze snel door en is het moeilijker om ze mooi in elkaar over te laten vloeien...
En het inkleuren van bijvoorbeeld stempels :)

Er is een speciaal papiersoort, wat een klein beetje glimmend is, en daar vloeien ze wel mooi in elkaar over. Ik weet even niet hoe het precies heet, Action heeft het ook niet (voor zover ik weet). Ik koop het bij de witte boekwinkels vaak.
Afgelopen week bij de Action geweest.
Een solarlampje gekocht waar ik een tweede van wilde hebben. Het was nu weer de laatste. De eerste doet het nog steeds prima.
Nog een plantenpot en stekertjes met marker. Kan ik mijn planten labelen.
Ze hebben weer tomatenmest. Maar fles 1 is nog steeds niet op.

Bij de Kringloop hadden ze een paar ongebruikte matjes liggen.
Ik koop graag bij de Action.
Mijn probleem is alleen dat ik in die winkel altijd wat hebberig word en dus ook mijn hele mandje vol laadt met meuk.
Thuis gekomen snap ik dan vaak niet waarom ik al die zooi toch weer gekocht heb.
Irish_Wasser_Woman schreef:
07-03-2018 11:31
Er is een speciaal papiersoort, wat een klein beetje glimmend is, en daar vloeien ze wel mooi in elkaar over. Ik weet even niet hoe het precies heet, Action heeft het ook niet (voor zover ik weet). Ik koop het bij de witte boekwinkels vaak.
Bedoel je niet gewoon marker papier?
AeonOfWinter schreef:
07-03-2018 11:23
Ah, thanks. Wat ik al dacht, alleen gebruiken op dik papier dus :D
Jup. Of als je ze in een schrift oid wilt gebruiken even achterin een pentest doen, dan zie je snel genoeg wanneer ze doorlekken...
Ze gaan ook sportartikelen verkopen

https://www.ad.nl/economie/action-blijf ... ~aff2f1a6/
Action volgt de richtlijn van BSCI die zich inzet voor het verbeteren van arbeidsomstandigheden. Weet iemand hier iets over? Is het makkelijk om je aan de richtlijn van BSCI te committeren, of is het een farce? Ben daar wel benieuwd naar. Action heeft, zoals je ook hier kunt lezen, de naam dat ze hun meuk door kinderhanden laten maken. En ze schreeuwen niet van de daken dat het niet zo is.
Baudolino schreef:
11-03-2018 11:24
Action volgt de richtlijn van BSCI die zich inzet voor het verbeteren van arbeidsomstandigheden. Weet iemand hier iets over? Is het makkelijk om je aan de richtlijn van BSCI te committeren, of is het een farce? Ben daar wel benieuwd naar. Action heeft, zoals je ook hier kunt lezen, de naam dat ze hun meuk door kinderhanden laten maken. En ze schreeuwen niet van de daken dat het niet zo is.
.
BSCI is inderdaad een goede internationale standaard voor fabrikanten. Men controleert met audits op werkomstandigheden, kinderarbeid etc etc. en je krijgt een rapport met verbeterpunten. Zie bijvoorbeeld:

http://www.kongfung.biz/UserUpload/My%2 ... 4-2015.pdf

Het zegt niet alles, maar is wel de meest gebruikelijke en beste standaard die er nu is.
koko67 schreef:
07-03-2018 13:13
Ik koop graag bij de Action.
Mijn probleem is alleen dat ik in die winkel altijd wat hebberig word en dus ook mijn hele mandje vol laadt met meuk.
Thuis gekomen snap ik dan vaak niet waarom ik al die zooi toch weer gekocht heb.
Dat hoor je altijd veel mensen zeggen. "je komt voor 1 ding en gaat met 2 tassen weer naar huis". Ik begrijp daar echt helemaal niks van, wat moet een mens toch met al die rotzooi :@@:

Ik koop bij de Action motorolie voor de auto en poosje terug had ik nieuwe prullenbakken nodig. Dus ook daar gekocht. Verder kom ik er nooit, de winkel ligt ook ver buiten mijn route.
Ik ben de laatste tijd een beetje Action moe.
Er met regelmaat geweest voor kwasten en dat soort spul.
Op een gegeven moment heb je het daar wel gezin: De decoratie meuk dat er altijd goedkoop/scheef/gammel uitziet, het gegraai in de rekken, de standaards met paashazen enzovoort die nu overal staan, het jonge personeel dat geen idee heeft waar ik het over heb als ik iets vraag ,

Onlangs zocht ik de braadzakken, gekeken bij de keukenspullen en het rek met folie enzo, niks.
Dus ik vraag aan een meisje: waar kan ik de braadzakken vinden?? Zegt ze: Braadzakken??... Waarvoor is het?. Dus ik zeg: om te braden.
Zegt ze : als het er niet ligt dan is het er niet...

Oke.
Ik vraag het in een andere rij aan een ander meisje: Die zegt: Braadzakken? Dat is een seizonesproduct. Ik : Seizoensproduct? Nee die gebruiken mensen toch het hele jaar door? Meisje: Nee de braadzakken komen weer als de zomerspullen komen

Echt, het kind had volgens mij geen idee waar ze het over had... :wtf:

Vandaar dat ik zo klaar ben met de Action :)
MarkSD schreef:
11-03-2018 11:28
.
BSCI is inderdaad een goede internationale standaard voor fabrikanten. Men controleert met audits op werkomstandigheden, kinderarbeid etc etc. en je krijgt een rapport met verbeterpunten. Zie bijvoorbeeld:

http://www.kongfung.biz/UserUpload/My%2 ... 4-2015.pdf

Het zegt niet alles, maar is wel de meest gebruikelijke en beste standaard die er nu is.
Hoe komt het dat je er relatief weinig over hoort, terwijl het best wel een hot item is naar mijn idee.
BirdofParadise schreef:
07-03-2018 07:04
Hier ook Ikea pannen hoor, man heeft er ook een handje van.

Gisteren bij de Action heel erg leuke knutselplacemats gekocht, zijn van een lekker groot formaat. Eentje met een geïllustreerde wereldkaart erop en het ander een leuk ABC. 0,79 cent! Heb er gelijk 4 meegenomen, als er ooit vriendjes blijven knutselen heb ik altijd genoeg.

Ben er super blij mee. :cheer2:

Ik weet niet of het de zelfde zijn, maar ik had zulke voor het knutselen en je poetst bij het schoonmaken de print er af. Voor bij het eten gebruik ik ze niet dus niet zo erg, maar ik zou even kijken of jij dat ook hebt.
waxinelichtjes, deodorant, douchegel, wondersponsjes en verder hondenkoekjes, poepzakjes, kauwbotten, voor hond toen nog pup een halsbandje, en vogelzaad/huisje/vogelpindakaas.
oh en aanmaakblokjes. ik vind de Action voor dat soort artikelen top. veel goedkoper dan bijv de Blokker.
Always look on the bright side of life
pearle schreef:
11-03-2018 11:38
Op een gegeven moment heb je het daar wel gezin: De decoratie meuk dat er altijd goedkoop/scheef/gammel uitziet, het gegraai in de rekken, de standaards met paashazen enzovoort die nu overal staan, het jonge personeel dat geen idee heeft waar ik het over heb als ik iets vraag ,

valt mij ook op dat het qua kerst- paasdecoratie exact hetzelfde is als vorig jaar... Beetje saai :@@:
anoniem_228919 wijzigde dit bericht op 11-03-2018 15:03
1.14% gewijzigd
Eén keer geweest, om te kijken wat the fuss was about.
Verschrikkelijke winkel. Meteen weer buiten gelopen.
Wat een zooi allemaal, letterlijk en figuurlijk: goedkope rommel.
Onvriendelijk personeel dat nauwelijks Nederlands spreekt. En tokkie klanten.
Een verschrikking.
Charlie82 schreef:
11-03-2018 14:29
Eén keer geweest, om te kijken wat the fuss was about.
[...]
Onvriendelijk personeel dat nauwelijks Nederlands spreekt.

:there:
Gister 2 zwarte wandlampjes die uitstekend passen in ons nieuwe industriele interieur, 10 euro p.st.
Ik ben blij :cheer2:
(Dezelfde bij andrs living 39.00)
ik geef mn bek ook maar een douw
Met Pasen koop ik liever een of twee bossen narcissen of een paar bloembollen die ik in een potje voor het raam heb gezet.

Het solar tuinlampje van 1,49 is super. Van de nieuwe is heel eenvoudig de oplaadbare batterij te vervangen. Het valt me nu pas op dat de oude na 3 jaar toch minder goed oplaadt. Die staat niet online en nooit in de aanbieding. Ik ging voor een extra pot aan de muur die ook zo fijn vind. Ze hadden ook muurhaken, maar die zag ik niet liggen. (Online zag ik heel degelijke en handige die zowel binnen als buiten gebruikt kunnen worden.)

Het is gek, maar het personeel is meestal vriendelijk tegen mij. Ze lopen zelfs mee als ik iets niet kan vinden wat in de folder stond.
Als ze het niet weten dan gaan ze het aan een collega vragen.
pearle schreef:
11-03-2018 11:38

Onlangs zocht ik de braadzakken, gekeken bij de keukenspullen en het rek met folie enzo, niks.
Dus ik vraag aan een meisje: waar kan ik de braadzakken vinden?? Zegt ze: Braadzakken??... Waarvoor is het?. Dus ik zeg: om te braden.
Zegt ze : als het er niet ligt dan is het er niet...

Oke.
Ik vraag het in een andere rij aan een ander meisje: Die zegt: Braadzakken? Dat is een seizonesproduct. Ik : Seizoensproduct? Nee die gebruiken mensen toch het hele jaar door? Meisje: Nee de braadzakken komen weer als de zomerspullen komen

Echt, het kind had volgens mij geen idee waar ze het over had... :wtf:

Vandaar dat ik zo klaar ben met de Action :)
Als je verwacht dat iedereen precies weet waar je het over hebt, kun je beter naar een speciaalzaak gaan.

Als je dat van action verwacht, betaal je het dubbele.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven