De Action... Goede en slechte ervaringen?
donderdag 1 maart 2018 om 22:48
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel
De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.
Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel
De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.
Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?

zaterdag 3 maart 2018 om 20:22
Zow dan dat is nog eens een aanname, als jij ervoor kiest om het driedubbele te betalen i.h.k van het millieu be my my guest.willem1959 schreef: ↑03-03-2018 20:13Wat een kutwinkel is Action.
Alles zo goedkoop mogelijk. Een weggooit maatschappij krijg je er van. Lekker voor het milieu. Maar als je kijkt naar de gemiddelde Action-klant dan weet die niet eens wat milieu is. De onderkant van de samenleving komt er.
Als we gaan leven in een wereld vol weggooispullen en weggooi kleding (Primark) is het met onze wereld snel gedaan. Wee onze (klein)kinderen.
Ik kies toch liever voor mijn portemonee.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
zaterdag 3 maart 2018 om 21:39
Wat een aanname, dat mensen die een hekel hebben aan de Action graag het driedubbele betalen i.h.k. van het milieu.
Ik heb ook een hekel aan de goedkope lage kwaliteit rommeltjes van de Action, waarbij het niet echt erg is als het kapot gaat want het was toch goedkoop.
Ik probeer zo veel mogelijk dingen die ik nodig heb bij de kringloopwinkel te halen, nog beter voor het milieu en je portemonnee.
zaterdag 3 maart 2018 om 23:34
willem1959 schreef: ↑03-03-2018 20:13Wat een kutwinkel is Action.
Alles zo goedkoop mogelijk. Een weggooit maatschappij krijg je er van. Lekker voor het milieu. Maar als je kijkt naar de gemiddelde Action-klant dan weet die niet eens wat milieu is. De onderkant van de samenleving komt er.
Als we gaan leven in een wereld vol weggooispullen en weggooi kleding (Primark) is het met onze wereld snel gedaan. Wee onze (klein)kinderen.
Hahaha grapjas,
Je weet dus helemaal niets..
zaterdag 3 maart 2018 om 23:47
Het valt mij op dat sommige kringloopspullen best prijzig zijn.stripverhaal schreef: ↑03-03-2018 21:39Wat een aanname, dat mensen die een hekel hebben aan de Action graag het driedubbele betalen i.h.k. van het milieu.
Ik heb ook een hekel aan de goedkope lage kwaliteit rommeltjes van de Action, waarbij het niet echt erg is als het kapot gaat want het was toch goedkoop.
Ik probeer zo veel mogelijk dingen die ik nodig heb bij de kringloopwinkel te halen, nog beter voor het milieu en je portemonnee.
Ik koop er trouwens bijna nooit iets; vind dat best vies (in elk geval boeken, kleding, bestek, pannen enzo). Maar ik vind het wel leuk om er rond te kijken.

zondag 4 maart 2018 om 00:50
Vorige kringloop was alles te duur, niet mooi meer en eigeblijk ook nooit leuk spul. Nu een waar mensen een kast/aantal planken kunnen huren en dan zelf hun spullen prijzen. Daar ligt leuker spul tussen dat veel scherper geprijsd is, speelgoed is gebruikt en dat kan je er aan zien maar wel heel en compleet. Duplo blijft leuk en gaat hier gewoon een rondje in de wasmachine (in een kussensloop) met wat handdoeken. Ik heb daar (als het dus goed schoon te maken is) geen probleem mee. Boeken ook niet, die van de bibliotheek zet ik vaak meer vraagtekens bij (de kinderboeken iig).minnimouse schreef: ↑03-03-2018 23:47Het valt mij op dat sommige kringloopspullen best prijzig zijn.
Ik koop er trouwens bijna nooit iets; vind dat best vies (in elk geval boeken, kleding, bestek, pannen enzo). Maar ik vind het wel leuk om er rond te kijken.

zondag 4 maart 2018 om 08:18
Dit is ook een rare aanname.
Ik koop gewoon zo min mogelijk rommel. Is goed voor mijn portomonnee en het milieu.
zondag 4 maart 2018 om 08:51
Valt wel mee vind ik hoe duur de kringloop is, afgelopen jaar tot nu toe oa een houten opbergkist die de Ikea nu nog nieuw voor 50 euro wordt verkocht gekocht voor 6 euro, glazen zijn 35 cent bij mijn kringloop, boeken tussen de 70 cent en 1,50, borden 50 cent per stuk, VT wonen aardewerkschaal voor 1 euro gekocht, kinderspijkerbroek 2 euro.minnimouse schreef: ↑03-03-2018 23:47Het valt mij op dat sommige kringloopspullen best prijzig zijn.
En vies? Koop of gebruik je dan nooit iets tweedehands, ook niet via Facebook, marktplaats of de bieb?
Boeken; die van de bieb hebben elke paar weken een nieuwe eigenaar, die van de kringloop hooguit één of twee eerdere eigenaars gehad, dus ik vermoed dat kringloop boeken schoner zijn dan biebboeken.
Kleding gaat toch gewoon de wasmachine in voor gebruik?
Hetzelfde geldt voor servies en glazen, goed schoonmaken voor gebruik. Hoe deed je dat toen je net op jezelf woonde? Ik ben niet anders gewend dat inboedels, servies ect. in eerste instantie krijgertjes zijn en dat in de loop der jaren in kleine stapjes werd vervangen door nieuwe spullen (zo ging dat bij mij en vriendinnen igg wel). Ik ben een beetje blijven hangen in de tweedehands, vind alle overproductie echt zonde.
zondag 4 maart 2018 om 09:34
Hoe weet je dat, als je er nooit komt?willem1959 schreef: ↑03-03-2018 20:13Wat een kutwinkel is Action.

zondag 4 maart 2018 om 09:35
Hij staat elke week voor de deur te protesteren.

zondag 4 maart 2018 om 09:58
Willem, op jouw leeftijd zou je toch wel moeten weten dat die luxe winkels waar jij je spullen koopt, hun producten afnemen van exact dezelfde fabrieken als de Action en Primark?willem1959 schreef: ↑03-03-2018 20:13Wat een kutwinkel is Action.
0,0 invloed op het milieu dus.
Dat gezegd hebbende lijkt de circulaire economie de way to go.
zondag 4 maart 2018 om 10:08
Nee ik koop eigenlijk nooit iets tweedehands. In het verleden weleens een boek gekocht, maar nu al jaren niet meer. De enige tweedehandskleding die ik ooit gedragen heb, heb ik van een bekende gekregen. Dan vind ik het minder vies omdat ik weet van wie het geweest is en dat dat een hygiënisch persoon is. En natuurlijk kun je dingen wassen, maar het idee vind ik vies. Zal gerust tussen mijn oren zitten.stripverhaal schreef: ↑04-03-2018 08:51
En vies? Koop of gebruik je dan nooit iets tweedehands, ook niet via Facebook, marktplaats of de bieb?
Kleding gaat toch gewoon de wasmachine in voor gebruik?
Hetzelfde geldt voor servies en glazen, goed schoonmaken voor gebruik. Hoe deed je dat toen je net op jezelf woonde? Ik ben niet anders gewend dat inboedels, servies ect. in eerste instantie krijgertjes zijn en dat in de loop der jaren in kleine stapjes werd vervangen door nieuwe spullen (zo ging dat bij mij en vriendinnen igg wel). Ik ben een beetje blijven hangen in de tweedehands, vind alle overproductie echt zonde.
En toen ik op mezelf ging wonen kocht ik gewoon alles nieuw. Dat kan ook.

zondag 4 maart 2018 om 11:09
Hier is de Action ook fijn. De kringloop trouwens wat minder, voor mij te vol in te kleine ruimtes, al ben ik normaal ook fan van tweedehands.
Wat ik bij de Action meestal haal zijn dingen die ik toch wel gebruik. Tandenborstels, knutselspullen, pas inderdaad een bullet journal, pennen, notitieboekjes, potloden, gummen. Vuilniszakken en schuursponsjes. Kleding/ondergoed/sokken eigenlijk nooit, al ga ik misschien wel een keer voor die bh's kijken nu.
Wat ik bij de Action meestal haal zijn dingen die ik toch wel gebruik. Tandenborstels, knutselspullen, pas inderdaad een bullet journal, pennen, notitieboekjes, potloden, gummen. Vuilniszakken en schuursponsjes. Kleding/ondergoed/sokken eigenlijk nooit, al ga ik misschien wel een keer voor die bh's kijken nu.
zondag 4 maart 2018 om 11:15
Nou ik heb er pasgeleden echt een heel tof vloerkleed gekocht. 20 euro
Reguliere retail 60 euro of meer.
Krijg echt heel veel complimenten over dit kleed.
Gister een kussentje/ kleedje voor in de vensterbank voor kat. Action prijs, 1,80 euro. Dierenwinkel 10 euro of meer.
Kat ligt er niet minder lekker op.
Ik houd van goede aanbiedingen. Of dit nu nieuw is of 2hands maakt mij dan niet uit.
Reguliere retail 60 euro of meer.
Krijg echt heel veel complimenten over dit kleed.
Gister een kussentje/ kleedje voor in de vensterbank voor kat. Action prijs, 1,80 euro. Dierenwinkel 10 euro of meer.
Kat ligt er niet minder lekker op.
Ik houd van goede aanbiedingen. Of dit nu nieuw is of 2hands maakt mij dan niet uit.
zondag 4 maart 2018 om 11:43
Ik snap de lyrische reacties op de Action nooit. Af en toe doe ik weer een poging, maar ik zie meteen bij binnenkomst de bomen door het bos niet meer.
Zal ook wel aan de wijk liggen (Amsterdam Slotermeer), het is er altijd een zootje. Ik las bijvoorbeeld over leuke kerstspullen, maar ik zag alleen maar meuk en spullen die het 'net niet' zijn. Ik vraag me dan bij elk item af of ik het wel nodig heb, en het antwoord is altijd nee, en ik vertrek weer met lege handen.
Terwijl ik bij de Hema in Osdorp, waar alles netjes geordend staat, wel vaak in de verleiding kom om veel meer te kopen dan waar ik oorspronkelijk voor kwam. Smaken verschillen denk ik.
Zal ook wel aan de wijk liggen (Amsterdam Slotermeer), het is er altijd een zootje. Ik las bijvoorbeeld over leuke kerstspullen, maar ik zag alleen maar meuk en spullen die het 'net niet' zijn. Ik vraag me dan bij elk item af of ik het wel nodig heb, en het antwoord is altijd nee, en ik vertrek weer met lege handen.
Terwijl ik bij de Hema in Osdorp, waar alles netjes geordend staat, wel vaak in de verleiding kom om veel meer te kopen dan waar ik oorspronkelijk voor kwam. Smaken verschillen denk ik.

zondag 4 maart 2018 om 11:47
Het zal dan inderdaad erg aan de buurt liggen. Als alles meer geordend ligt is het sowieso fijner winkelen. In de plaats waar ik vroeger vaak heen ging om te winkelen zaten twee actions in het centrum, de een meer achteraf en die was verschrikkelijk, rommelig en ik had er een gloeiende hekel aan. De andere zat meer op de route en was ruimer en meer geordend, en ineens had ik door dat ze er best handige dingen hadden.Sloetski schreef: ↑04-03-2018 11:43Ik snap de lyrische reacties op de Action nooit. Af en toe doe ik weer een poging, maar ik zie meteen bij binnenkomst de bomen door het bos niet meer.

zondag 4 maart 2018 om 11:48
Het maakt echt niet uit of het netjes in een vak ligt of wat chaotischer. Het blijft voor 99% gewoon meuk. Vind ik.schattigmeisje schreef: ↑04-03-2018 11:47Het zal dan inderdaad erg aan de buurt liggen. Als alles meer geordend ligt is het sowieso fijner winkelen. In de plaats waar ik vroeger vaak heen ging om te winkelen zaten twee actions in het centrum, de een meer achteraf en die was verschrikkelijk, rommelig en ik had er een gloeiende hekel aan. De andere zat meer op de route en was ruimer en meer geordend, en ineens had ik door dat ze er best handige dingen hadden.

zondag 4 maart 2018 om 12:09
Hier lijken ze de Action (Een filiaal in Leiden) te gebruiken als een soort sociale werkvoorziening.
Er werken hier namelijk in ieder geval twee jongeren bijna fulltime uit onze buurt die steeds problemen hebben met de politie en van werkelijk iedere opleiding op ieder ROC worden gestuurd.
Buiten staat altijd naast het raam het personeel met de Actionkleding nog aan te roken.
Ik weet daarnaast van een personeelslid dat die persoon al bij vijf andere winkels is ontslagen wegens wangedrag maar dat Action diegene al heel lang in dienst heeft. Ik voel me niet prettig als ik bij zulke personen moet afrekenen.
Nee, ik vind het alleen hierom al een zeer onprettige winkel om er te komen.
Het personeel geeft de winkel een zeer onprettige uitstraling.
Wij gaan weleens naar de Action in Rijnsburg of Katwijk die een stuk prettiger is.
Hoewel de Action veel troep verkoopt vinden wij de schriften- en kattenafdeling wel fijn.
Voor de kat is namelijk veel A-merk (Whiskasstokjes e.d.) te koop.
Mijn kinderen kopen er weleens deodorant of parfum.
Van wisselende veiligheidsnormen is geen sprake, ook Action moet eraan voldoen.
Er werken hier namelijk in ieder geval twee jongeren bijna fulltime uit onze buurt die steeds problemen hebben met de politie en van werkelijk iedere opleiding op ieder ROC worden gestuurd.
Buiten staat altijd naast het raam het personeel met de Actionkleding nog aan te roken.
Ik weet daarnaast van een personeelslid dat die persoon al bij vijf andere winkels is ontslagen wegens wangedrag maar dat Action diegene al heel lang in dienst heeft. Ik voel me niet prettig als ik bij zulke personen moet afrekenen.
Nee, ik vind het alleen hierom al een zeer onprettige winkel om er te komen.
Het personeel geeft de winkel een zeer onprettige uitstraling.
Wij gaan weleens naar de Action in Rijnsburg of Katwijk die een stuk prettiger is.
Hoewel de Action veel troep verkoopt vinden wij de schriften- en kattenafdeling wel fijn.
Voor de kat is namelijk veel A-merk (Whiskasstokjes e.d.) te koop.
Mijn kinderen kopen er weleens deodorant of parfum.
Van wisselende veiligheidsnormen is geen sprake, ook Action moet eraan voldoen.