De Action... Goede en slechte ervaringen?
donderdag 1 maart 2018 om 22:48
Ik vind de Action een heerlijke winkel. Sinds kort kom ik er steeds vaker en het valt op dat de Action ook veel merkspullen heeft. Wat ik zoal koop bij de Action:
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel
De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.
Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
- schrijfspullen
- ondergoed
- portemonnee
- fietsonderdelen
- ruitenwissers voor de auto
- flesjes frisdrank
- douchespullen
- oordopjes
- kunststof bakjes en broodtrommel
De Grundig oordopjes zijn wel best snel aan vervanging toe, maar wat wil je ook voor €2,79. Bij Media Markt ben je al snel 15 tot 20 euro kwijt voor oordopjes, dus dan mogen die van de Action ook wel iets sneller stukgaan. Verder ben ik heel tevreden over de Action.
Wat halen jullie zoal bij de Action? Wat bevalt goed en wat bevalt minder goed?
zondag 4 maart 2018 om 12:20
Wat doen jullie toch met zoveel fotolijstjes?
Ik heb gekocht bij Action: zilversoda, schoenpoets, een korte broek om als pyama te dragen in de zomer, limonadeglazen en wolwasmiddel.
Kaarsen gebruik ik niet en voor drogisterijdingen ligt Kruidvat dichterbij. Zeeman is fijn voor shirtjes en Wibra voor brilpoetsdoekjes en breigaren.
Blokker mis ik erg (alle Blokkers in mijn buurt zijn gesloten) omdat ik daar de stevige huishoudspullen haalde. Een extra groot wasrek, pannen, een vuilnisbakje, een waterkoker, een koffiefilterhouder.
Euroshopper had 5 literkannen schoonazijn in het verleden, nu waren ze er niet meer?
Ik heb gekocht bij Action: zilversoda, schoenpoets, een korte broek om als pyama te dragen in de zomer, limonadeglazen en wolwasmiddel.
Kaarsen gebruik ik niet en voor drogisterijdingen ligt Kruidvat dichterbij. Zeeman is fijn voor shirtjes en Wibra voor brilpoetsdoekjes en breigaren.
Blokker mis ik erg (alle Blokkers in mijn buurt zijn gesloten) omdat ik daar de stevige huishoudspullen haalde. Een extra groot wasrek, pannen, een vuilnisbakje, een waterkoker, een koffiefilterhouder.
Euroshopper had 5 literkannen schoonazijn in het verleden, nu waren ze er niet meer?
parbleumondieu wijzigde dit bericht op 04-03-2018 13:03
0.08% gewijzigd
zondag 4 maart 2018 om 12:30
Bij de Action hebben ze 20 eigen merken (van babyartikelen tot diervoeding, tot interieurartikelen).
Met 20 verschillende eigen merken in verschillenden productcategorieën lijkt het me schromelijk overdreven dat 80% merkartikelen zijn of reken je de eigen merkartikelen ook onder merkartikelen?
De klusartikelen zijn bijvoorbeeld van werckman en de verf van spectrum, twee merken die speciaal voor de Action geproduceerd worden.
zondag 4 maart 2018 om 12:42
Ik ben een fanatieke kledingmaker maar wat is het voordeel van de puinzakken t.o.v. patroonpapier?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
zondag 4 maart 2018 om 12:47
zondag 4 maart 2018 om 14:44
Spullen van de kringloop hahaha doe mij maar de goedkope meuk van de Action.stripverhaal schreef: ↑03-03-2018 21:39Wat een aanname, dat mensen die een hekel hebben aan de Action graag het driedubbele betalen i.h.k. van het milieu.
Ik heb ook een hekel aan de goedkope lage kwaliteit rommeltjes van de Action, waarbij het niet echt erg is als het kapot gaat want het was toch goedkoop.
Ik probeer zo veel mogelijk dingen die ik nodig heb bij de kringloopwinkel te halen, nog beter voor het milieu en je portemonnee.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
zondag 4 maart 2018 om 14:53
Inmiddels zijn ze inderdaad meer met hun eigen merkjes bezig in plaats vanstripverhaal schreef: ↑04-03-2018 12:30Bij de Action hebben ze 20 eigen merken (van babyartikelen tot diervoeding, tot interieurartikelen).
Met 20 verschillende eigen merken in verschillenden productcategorieën lijkt het me schromelijk overdreven dat 80% merkartikelen zijn of reken je de eigen merkartikelen ook onder merkartikelen?
De klusartikelen zijn bijvoorbeeld van werckman en de verf van spectrum, twee merken die speciaal voor de Action geproduceerd worden.
enkel een deel van de verpakking aanpassen. Nog steeds zijn dat merkartikelen die nu de eigen naam van Action dragen.
Maar volgens mij hebben ze (voorlopig) nog wel wat meer dan honderd merken dus die 80% gaat nog aardig op. Maar pin me er niet op vast, het gaat snel...

zondag 4 maart 2018 om 15:15
Het is doorzichtiger dan patroonpapier .
Het blijft goed op het radarblad liggen, tijdens het overtrekken.
Ook op ht stof blijft het iets kleven, zodat het niet zomaar gaan schuiven.
Spelden erin, zonder risico op scheuren.
Ik plak het weleens vast,da; kan ik het passen,zonder dat er scheuren ontstaan.
Deze tips kreeg ik weer van een Belgisch forum, ben er heel content mee.
zondag 4 maart 2018 om 15:22
Hahaha?
Ik mis de grap volgens mij.
Maar om even bij je eigen voorbeeld te blijven.
Afgelopen week bij de kringloop zeker vijf verschillende glazen karaffen zien staan voor 1 á 2 euro per stuk (het viel mij toevallig op omdat er eentje tussenstond die ik zelf heb).Miskotto schreef: ↑03-03-2018 20:01Sinds ik de Action ken vraag ik me serieus af waar winkels als de Hema, Blokker en Bijenkorf het lef vandaan halen om bepaalde prijzen te vragen.
Ik had een karaf nodig, de Action lag niet op mijn route maar de Blokker wel,
€19,99 bij de Blokker, uiteindelijk toch maar even gewacht en ja hoor bij de Action €4,99, ik snap niet waarom sommige winkels hun prijzen niet verlagen, niet zo raar he dat de omzet blijft dalen.
zondag 4 maart 2018 om 15:29
Bllokker heeft geen losse kannen voor een (Philips) koffiezetapparaat en doet ook niet zijn best om de bejaarde meneer daaraan te helpen (navragen bij Philips, bijvoorbeeld).
Ik hoorde meneer en kassamevrouw hierover praten en heb meneer gewezen op de kringloopwinkel aan de overkant. Hé, daar stonden heel veel Philips koffiekannen.
Meneer blij, Blokker weer een klant minder. Inmiddels verdwenen. Ik mis de zaak niet. Alle huishoudmeuk haal ik bij De Klomp in Groningen, dan gaat je wasrek ineens al 30 jaar mee, en nog steeds niet af.
http://www.deklomp-groningen.nl
Ik hoorde meneer en kassamevrouw hierover praten en heb meneer gewezen op de kringloopwinkel aan de overkant. Hé, daar stonden heel veel Philips koffiekannen.
Meneer blij, Blokker weer een klant minder. Inmiddels verdwenen. Ik mis de zaak niet. Alle huishoudmeuk haal ik bij De Klomp in Groningen, dan gaat je wasrek ineens al 30 jaar mee, en nog steeds niet af.
http://www.deklomp-groningen.nl
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

zondag 4 maart 2018 om 15:33
Miskotto schreef: ↑03-03-2018 20:01Sinds ik de Action ken vraag ik me serieus af waar winkels als de Hema, Blokker en Bijenkorf het lef vandaan halen om bepaalde prijzen te vragen.
Ik had een karaf nodig, de Action lag niet op mijn route maar de Blokker wel,
€19,99 bij de Blokker, uiteindelijk toch maar even gewacht en ja hoor bij de Action €4,99, ik snap niet waarom sommige winkels hun prijzen niet verlagen, niet zo raar he dat de omzet blijft dalen.
Tja, dat is de formule hè, van Action. Grootschalige inkoop van goedkope Chinese troep, en nul kosten voor winkelinrichting. Dat is bij Blokker wel anders dus die moeten hogere prijzen vragen.

zondag 4 maart 2018 om 15:52
Kringloop staat de laatste tijd anders steeds vaker vol met rommel van de Action.
Ik heb er nog wel een paar keer wat serviesgoed gekocht als vervanging.
Voor kapotte koffiekannen, stofzuigerslangen en van alles wat ouder is dan 10 jaar.
Dat kan je bij de Kringloop wel vinden. Rommel van de Action kan je beter meteen voor naar de Action gaan.
De Blokker hier heeft wel aardig en behulpzaam personeel.
Ik hoop dat zij het wel redden. Het ruikt er frisser en er staat minder rommel.
Ik heb er nog wel een paar keer wat serviesgoed gekocht als vervanging.
Voor kapotte koffiekannen, stofzuigerslangen en van alles wat ouder is dan 10 jaar.
Dat kan je bij de Kringloop wel vinden. Rommel van de Action kan je beter meteen voor naar de Action gaan.
De Blokker hier heeft wel aardig en behulpzaam personeel.
Ik hoop dat zij het wel redden. Het ruikt er frisser en er staat minder rommel.

zondag 4 maart 2018 om 17:00
Ik ben gewoon dol op foto's, heb een grote open vakken kast in de woonkamer met foto's erin en op de slaapkamer staat mijn boekenkast met ook hier en daar een fotolijstje. En af en toe vervang ik er een.
Kringloop ben ik geen fan van, zit hier ook niet in de buurt en heb toch altijd het idee dat het een beetje vies is. Heb er op mijn achttiende ooit voor 3,5 euro een mooie kaarsenstandaard gekocht die ik nog steeds heb en daar is het eigenlijk wel bij gebleven.
zondag 4 maart 2018 om 18:30
minnimouse schreef: ↑03-03-2018 23:47Het valt mij op dat sommige kringloopspullen best prijzig zijn.
Ik koop er trouwens bijna nooit iets; vind dat best vies (in elk geval boeken, kleding, bestek, pannen enzo). Maar ik vind het wel leuk om er rond te kijken.
Wat is er mis met tweedehands bestek en servies en kleding? Begrijp dat niet.
Leg eens uit?
zondag 4 maart 2018 om 18:30
minnimouse schreef: ↑03-03-2018 23:47Het valt mij op dat sommige kringloopspullen best prijzig zijn.
Ik koop er trouwens bijna nooit iets; vind dat best vies (in elk geval boeken, kleding, bestek, pannen enzo). Maar ik vind het wel leuk om er rond te kijken.
Wat is er mis met tweedehands bestek en servies en kleding? Begrijp dat niet.
Leg eens uit?
zondag 4 maart 2018 om 18:48
Dat heb ik eerder uitgelegd in dit topic. Althans, waarom het niets voor mij is. Ik heb niet gezegd dat er iets mis mee is. Vooral kopen dus als jou dat gelukkig maakt. Ik word er niet gelukkig van. Prima toch?

zondag 4 maart 2018 om 19:51
Omdat iets 'merk' is maakt het voor mij niet minder meuk. Veel oude of lelijke spullen en de rest is gewoon slechte kwaliteit. Het is bijna nooit mijn smaak en het is gewoon veel meuk die ik ook niet ergens anders koop omdat ik niet van al die rommel hou.
En ja een kwast kan je er ook kopen. Maar bij de gamma ook. En die verharen niet zo erg.

Een kaars is een kaars en een fotolijstje een fotolijstje. Rare houten seizoendingen.
Of het een vaag merk is of niet.
Ik vind prima dat een ander er wel koopt maar voor mij is het een gewoon een meukspulwinkel. Of het netjes in een vakje ligt of niet. Of dat er wat 'merk' spul tussen ligt.
Heeft niks met oogklepjes te maken hoor.
zondag 4 maart 2018 om 21:12
Dan koop je de verkeerde kwasten, de kunststof kwasten zijn bijvoorbeeld dikke prima. Pak je die andere dan vraag je er zelf om en kan je sowieso het schilderen beter aan een ander overlaten.
Slijpschijven, tangen, verf, emmers, kitten, vulmiddelen enzovoort zijn van gewone prima doorsnee kwaliteit voor een betere prijs.
Ik heb het hier tenslotte over de kwaliteit van de spullen. Die zijn bij de Action niet beter of slechter dan die van de concurrenten. Huishoudelijke artikelen zijn prima, schoolspullen ook evenals de verzorgings producten.
Die inrichtings spulletjes hoef ik ook niet maar daarom zal ik zo'n winkel niet afzeiken. Xenos is daar niet anders in maar daar valt voor ons niets te halen.
Slijpschijven, tangen, verf, emmers, kitten, vulmiddelen enzovoort zijn van gewone prima doorsnee kwaliteit voor een betere prijs.
Ik heb het hier tenslotte over de kwaliteit van de spullen. Die zijn bij de Action niet beter of slechter dan die van de concurrenten. Huishoudelijke artikelen zijn prima, schoolspullen ook evenals de verzorgings producten.
Die inrichtings spulletjes hoef ik ook niet maar daarom zal ik zo'n winkel niet afzeiken. Xenos is daar niet anders in maar daar valt voor ons niets te halen.
zondag 4 maart 2018 om 21:31
Wel: kwasten en verfbakjes, ductape, vuilnis/diepvrieszakjes, alufolie, schuursponsjes, theedoeken, soms dove doucheschuim of Nivea crème en remover, kaarsen, schoonmaakdoekjes, onderbroeken, theeglazen, schuurpapier, schrijfblokken
Niet: verf (vergeelt heel snel) , schilders tape (plakt niet) , elektrisch spul, speelgoed ( vaak hard plastic valt snel kapot), dekbedhoezen ( veel te krap genaaid, scheurt dus snel op de naden), handdoeken ( veel te dun), decoratie meuk ( enkele keer wel iets leuks maar meestal ziet het er vooral goedkoop uit, vaak ook net wat scheef of ongelijk gemaakt), tuinspullen ( parasol was snel kapot, en het tuinbeeldje daarvan was na 1 regenbui de verf af, en de tuinschilderijen zijn echt heel lelijk en schreeuwerig)
Niet: verf (vergeelt heel snel) , schilders tape (plakt niet) , elektrisch spul, speelgoed ( vaak hard plastic valt snel kapot), dekbedhoezen ( veel te krap genaaid, scheurt dus snel op de naden), handdoeken ( veel te dun), decoratie meuk ( enkele keer wel iets leuks maar meestal ziet het er vooral goedkoop uit, vaak ook net wat scheef of ongelijk gemaakt), tuinspullen ( parasol was snel kapot, en het tuinbeeldje daarvan was na 1 regenbui de verf af, en de tuinschilderijen zijn echt heel lelijk en schreeuwerig)

zondag 4 maart 2018 om 21:38
Beijtje schreef: ↑04-03-2018 21:12Dan koop je de verkeerde kwasten, de kunststof kwasten zijn bijvoorbeeld dikke prima. Pak je die andere dan vraag je er zelf om en kan je sowieso het schilderen beter aan een ander overlaten.
Ik vind het echt bijzonder dat je zo geraakt word door wat ik van die winkel ( en de andere zelfde soort winkels) vind. Zo erg dat je gaat zitten vitten en aangeeft wat ik moet gaan kopen daar.
Als ik daar niks meer wil kopen omdat ik het niks vind en weinig echt nuttigs, goed of moois zie .. en het dus veel meuk noem..is dat mijn mening en ervaring. Daar gaat ik echt niet ineens anders over denken van zulke reacties hoor.

zondag 4 maart 2018 om 21:40
Nee omdat ze dat gewoon leuk vinden. Is sarcasme.Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑04-03-2018 21:40Ik heb gehoord dat rich people de action "aceetion" noemen, omdat ze zich anders schamen dat ze daar binnen waren geweest.
zondag 4 maart 2018 om 21:42
Ja, ook wel eens gehoordEen*Nieuwe*Lente schreef: ↑04-03-2018 21:40Ik heb gehoord dat rich people de action "aceetion" noemen, omdat ze zich anders schamen dat ze daar binnen waren geweest.

zondag 4 maart 2018 om 21:44
Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑04-03-2018 21:40Ik heb gehoord dat rich people de action "aceetion" noemen, omdat ze zich anders schamen dat ze daar binnen waren geweest.

Nee joh, dat is gewoon een lolletje.

zondag 4 maart 2018 om 22:32
Natuurlijk xD
Oh, onze paracol en waterkoker komen er toevallig ook vandaan. Paracol hebben we vorig jaar gekocht, is nu in ieder geval nog prima. Waterkoker was omdat we op dat moment geen budget hadden voor een duurdere, dus maar de goedkoopste van de Action gekocht, want we zijn nogal theeleuten Geen idee of hij snel kapot gaat, we hebben hem nu zo'n drie maanden gok ik, en hij doet het nog gewoon net zoals drie maanden geleden.
Ik geef toe, wat dat soort dingen betreft zou ik ergens graag net wat duurder en vooral duurzamer kopen. Soms gaat dat helaas niet, en dan ben ik heel blij dat dit alternatief er in ieder geval is. Op de een of andere manier vind ik bij waterkokers het juist weer geen prettig idee om die hier bij de kringloop te kopen namelijk, zoals alles opgesteld staat lijken ze geen idee te hebben welke apparaten nog veilig zijn en welke elk moment kortsluiting kunnen veroorzaken (in mijn vorige woonplaats had ik dat geen probleem gevonden, maar daar komen we nu bijna nooit meer, en om daar apart voor heen en weer te reizen, dan kunnen we net zo goed meteen een duurdere kopen).
Oh, onze paracol en waterkoker komen er toevallig ook vandaan. Paracol hebben we vorig jaar gekocht, is nu in ieder geval nog prima. Waterkoker was omdat we op dat moment geen budget hadden voor een duurdere, dus maar de goedkoopste van de Action gekocht, want we zijn nogal theeleuten Geen idee of hij snel kapot gaat, we hebben hem nu zo'n drie maanden gok ik, en hij doet het nog gewoon net zoals drie maanden geleden.
Ik geef toe, wat dat soort dingen betreft zou ik ergens graag net wat duurder en vooral duurzamer kopen. Soms gaat dat helaas niet, en dan ben ik heel blij dat dit alternatief er in ieder geval is. Op de een of andere manier vind ik bij waterkokers het juist weer geen prettig idee om die hier bij de kringloop te kopen namelijk, zoals alles opgesteld staat lijken ze geen idee te hebben welke apparaten nog veilig zijn en welke elk moment kortsluiting kunnen veroorzaken (in mijn vorige woonplaats had ik dat geen probleem gevonden, maar daar komen we nu bijna nooit meer, en om daar apart voor heen en weer te reizen, dan kunnen we net zo goed meteen een duurdere kopen).