Geld & Recht alle pijlers

Dure kinderopvang

12-12-2012 16:22 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees het ene na het andere topic over stijgende kosten in de kinderopvang, lagere toeslag, mensen die minder gaan werken of helemaal stoppen.

Hoe kan dit de afgelopen jaren zo uit de klauwen zijn gelopen? Is het alleen de crisis? In andere landen (België, Zweden) is wél betaalbare opvang beschikbaar. Voor iedereen.

Zou dat niet beter voor de economie en werkgelegenheid in het bijzonder zijn?
Met mijn kinderen gaat het prima hoor.

Ik twitterende vorige week nog met hun Nanny vanuit mijn vakantievilla en ze schijnen geweldig in hun goed-gepamperde velletje te zitten.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:thaorchid schreef op 15 december 2012 @ 21:52:

Wat ik zeg, profiteren dus, al die interessant doende "moeders" met een iq van amper 90 die meer aan hun lijf en leden hechten dan aan hun kinderen, zó erg ontzettend geweldig dénken te zijn en ondertussen kinderen hebben die wel eens een beetje opvoeding en liefde van de eigen ouders nodig hebben ipv een surrogaat. Ik heb altijd zo'n medelijden met die dumpkindertjes, die lopen altijd naar de verkeerde omhooggevallen geblondeerde huppeltroela omdat ze amper weten wie van die nou hun moeder is

(plaagmodus aan dus niet té serieus nemen maar wees eerlijk, dat sóórt waar ik mee overdrijf kent iedereen die ook maar in de búúrt van een school komt)

Nee, sorry, dat soort mensen ken ik niet, ook al zijn er op het schoolplein moeders waar ik werkelijk niks mee heb.

En ik vind het schandalig wat jij hier allemaal durft te schrijven!
Hear hear broedkippetje!

En nee, ik ken ze ook niet, die moeders. Hoewel ik veel mensen ken die bovenmodaal verdienen, zit er niemand bij die kinderen als een accessoire ziet. Ik ken alleen veel hardwerkende, liefhebbende ouders die de beste keuzes willen maken voor hun kinderen en zichzelf.

(En geloof het of niet, ook ik stem links ondanks hoog inkomen en dito hypotheek)
Het IQ van 90 is voor thaorchid te hoog gegrepen.

Die is een stuk beperkter hoor, daarom kan je het beter negeren.

Oh, ik ben ook maar aan het plagen hoor.
Als met mijn 5000 per maand een KDV moet gaan sponsoren, sponsoren ja, want dan kan ik de helft van mijn salaris inleveren om te mogen werken.

Grapje zeker, dan blijf ik liever thuis, blijf ik lekker bij mijn kinderen,ontvang zo mogelijk alle toeslagen en woon in sociale huur. En neem ik alleen maar.

Kan ik ook doen inderdaad.
quote:Mariska76 schreef op 15 december 2012 @ 21:36:

[...]

Ik betaal net als jij ook allemaal voor die mensen die jij noemt, daarom vind ik dat iemand met een flink salaris best meer zelf voor de kinderopvang mag betalen.
quote:Zusenzoo schreef op 15 december 2012 @ 23:36:

Als met mijn 5000 per maand een KDV moet gaan sponsoren, sponsoren ja, want dan kan ik de helft van mijn salaris inleveren om te mogen werken.

Grapje zeker, dan blijf ik liever thuis, blijf ik lekker bij mijn kinderen,ontvang zo mogelijk alle toeslagen en woon in sociale huur. En neem ik alleen maar.

Kan ik ook doen inderdaad.Kun je ook doen. Je kunt ook een gastouder inschakelen of oppas aan huis. Of met een andere werkende moeder ervoor kiezen om op elkaars kinderen te passen. Met 5000 euro per maand ben je echt niet zielig en kun je je eigen broek ophouden. Als je liever thuis wilt blijven dan is dat ook je goed recht. Je hebt dan alleen een gat in je CV.
quote:mientjelater schreef op 12 december 2012 @ 20:05:

Wat een onzin! Je hebt als vrouw de keuze: wel of geen kinderen! Pfffff verplichtingHelemaal met je eens. Wat een onzin om dat als een verplichting te zien. Laat me eens raden, de schrijfster van deze stelling komt uit een zwaar gelovig milieu?
oeps. Plaatje plakken lukte niet....was huisvrouw uit jaren 50 aan aanrecht met strijkplank en strijkijzer op de achtergrond....
quote:thaorchid schreef op 15 december 2012 @ 17:55:

[...]

Als jij genoeg verdient met één salaris dok je maar lekker zelf voor je kinderen, of heb jij enkel die schapen op aarde gezet om ze te dumpen op andermans kosten en kijkt niet naar ze om (zó lastig, in het weekend geen opvang en oehhhh,éng, moet ik zelf voor ze zorgen maar dat wil ik niet) Die hele bijdrage in de opvang moet enkel gaan naar mensen die geen keus hebben, niet naar van die "ik wil mjin eigen ik ontdekken maar wil wél een kindje, dat past zo mij mijn zoektocht naar mijn eigen ik en het staat zo leuk bij mijn handtasje) welke enkel luxe wensen en er nog een kind tegenaan gooien (de buren hebben ze ook, een kind, "nemen" we die en dumpen het, gezellig, hebben we in het weekend ook een kind)

Jij bent dus gewoon feitelijk een profiteur ten koste van anderen die het wél nodig hebben.*kucht zachtjes 'spoort niet' *
quote:Zusenzoo schreef op 15 december 2012 @ 23:34:

Het IQ van 90 is voor thaorchid te hoog gegrepen.

Die is een stuk beperkter hoor, daarom kan je het beter negeren.

Oh, ik ben ook maar aan het plagen hoor.
quote:mientjelater schreef op 12 december 2012 @ 19:35:

De overheid is toch niet verantwoordelijk voor jullie keuzes? Jullie kiezen ervoor om te werken en ook nog kinderen op de wereld te zetten. Hoezo moet ik/wij betalen omdat jullie alles willen? Het leven bestaat uit keuzes maken en je bent zelf verantwoordelijk voor je keuzes.Regel jij dan ook ff je eigen AOW? Want ik moet dat ook voor jou betalen. Heb ik helemaal geen zin in. Dat geld kan ik dan beter in de opvang van mijn eigen kinderen steken.
*gaat verder lezen*
quote:evelynsalt schreef op 16 december 2012 @ 11:06:

[...]

Regel jij dan ook ff je eigen AOW? Want ik moet dat ook voor jou betalen. Heb ik helemaal geen zin in. Dat geld kan ik dan beter in de opvang van mijn eigen kinderen steken.Als ik straks met pensioen ga dan heb ik 50 jaar premie betaald en ik heb ook nog eens zelf mijn kinderopvang bekostigd! Ik neem aan dat jij later geen AOW hoeft, als je geen premie wilt betalen?
Nou gefeliciteerd hoor......en mooi stom dan om geen gebruik te maken van de door de overheid aangeboden faciliteiten.
quote:evelynsalt schreef op 16 december 2012 @ 11:34:

Had je maar kinderen moeten krijgen, dan had je óók recht gehad op KOT. En ik wil gewoon mijn AOW.Ik heb toch kinderen. Als je AOW wilt, dan zul je ook premie moeten betalen. Ik vind alleen dat mensen met een goed inkomen meer mogen bijdragen aan de kinderopvang.
quote:evelynsalt schreef op 16 december 2012 @ 11:34:

Nou gefeliciteerd hoor......en mooi stom dan om geen gebruik te maken van de door de overheid aangeboden faciliteiten.Toen was er niet eens KOT en toen kon men het ook zelf betalen.
Dan doen ze al. Kinderopvang is namelijk inkomen gerelateerd.
quote:jollie schreef op 16 december 2012 @ 11:39:

[...]

Toen was er niet eens KOT en toen kon men het ook zelf betalen.O ja? Vandaar dat er zoveel moeders destijds thuisbleven......
quote:evelynsalt schreef op 16 december 2012 @ 11:06:

[...]

Regel jij dan ook ff je eigen AOW? Want ik moet dat ook voor jou betalen. Heb ik helemaal geen zin in. Dat geld kan ik dan beter in de opvang van mijn eigen kinderen steken.Ik werk al meer dan 27 jaar fulltime, en ik heb mijn eigen spaarpotjes, dus daar hoef jij je mooie hoofdje niet over te breken hoor. Ik kan heel goed voor mezelf zorgen.
Houden zo!
quote:evelynsalt schreef op 16 december 2012 @ 11:40:

[...]

O ja? Vandaar dat er zoveel moeders destijds thuisbleven......Daar hoef je toch niet zo denigrerend over te doen! Ik ben trots op mijn ouders en met name op mijn moeder. Zij was er altijd voor ons en het ging nooit om haarzelf!!!!!
Oh maar zo was het absoluut niet bedoeld hoor....ik reageerde op Jollie stelling dat dat er 'toen geen KOT was en toen kon men het ook zelf betalen'. Er was vroeger niet eens zoiets als een kdv en vroeger bleef de moeder gewoon thuis. Zo ging dat. Niks meer en niks minder.
quote:evelynsalt schreef op 16 december 2012 @ 11:40:

[...]

O ja? Vandaar dat er zoveel moeders destijds thuisbleven......Ze namen ook genoegen met minder luxe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven