Geld & Recht alle pijlers

Even een janktopic...

13-02-2013 18:34 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn auto geeft waarschijnlijk de geest en ik weet echt niet waar ik het geld voor een nieuwe vandaan moet halen

Ik zit op het moment heeeeel krap en ik hoopte zo dat ie het nog een tijdje uit zou houden zodat ik kan sparen.

Niet dus

En nu weet ik niet waar ik het geld voor een nieuwe auto vandaan moet halen. Zit gewoon even met de handen in het haar.

Het zal uiteindelijk wel weer goed komen maar ik weet even niet hoe.

Bah.

Dat moest ik gewoon even delen.
668, the neighbour of the Beast
DAt is een goede wat Greet zegt.. sommige auto's zijn hot in oostblok landen.. krijg je zomaar paar honder euro voor..
Voorschot vakantiegeld vragen?
sieraden gaan verkopen op het prikbord??

Is ie echt al stuk nu?
Lenen bij mijn ouders wil ik eigenlijk niet doen, lang en lastig verhaal.

En ja, ik ben echt altijd te makkelijk geweest met geld, geef ik toe. Maar ik ben net zo hard bezig met het allemaal recht te trekken en nu dit weer

Kijk, in het ergste geval kan ik het met mijn credit card betalen natuurlijk en dat bedrag gespreid terug betalen, maar dat is niet echt een ideale oplossing.
Hij ratelt nogal eng Rara.

Het vermoeden is dat het binnenkort einde oefening gaat zijn.
Heb je een partner (weet ik eigenlijk niet ) ? Goede vrienden waarvan je wat kan lenen ? voorschot op vakantie geld vragen (dat kan vaak wel).. Of lenen via je werk tegen gunstig tarief (kan soms ook nog)..

Creditcard is laatste redmiddel.. rente is torenhoog..
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 18:46:

Het vermoeden is dat het binnenkort einde oefening gaat zijn. zijn het je lagers ?
Wat mankeert je autootje, dan?

Je kunt vaak ook gereviseerde onderdelen kopen. Die zijn even goed maar wel goedkoper. Doe eens een rondje bellen naar garages voor advies.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Mocht de nood aan de man zijn dat je niet op je werk kunt komen, mag je de mijne altijd lenen hoor!

Oke, is een tijdelijke oplossing, maar in geval van nood.....
Waarschijnlijk is het inderdaad één of ander lager, volgens vriend (ja, partner dus) een krukaslager.

En de reparatie zou stervensduur zijn
Heb je geen mensen die fimo werkjes van je willen mss? Onder mom van alle beetjes helpen?
Ben je al bij een garage geweest? Misschien valt het wel mee?
quote:Marels schreef op 13 februari 2013 @ 18:46:

Het vermoeden is dat het binnenkort einde oefening gaat zijn.

Euhm, wil niet lullig doen, moet toch efkes:

Niet meer mee rijden!

Als je onverhoopt stil komt te staan en daardoor een aanrijding veroorzaakt, ben je de Sjaak ( verzekeingstechnisch gezien )
Kijk eens op carpoolsites of je tijdelijk met iemand kan meerijden terwijl je spaart. Is er niemand op je werk die bij jou in de buurt woont? Of een collega die je bv. op het dichtstbijzijnde station kan oppikken en afzetten?

Denk in oplossingen
Ga in therapie!
Met het OV?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
2e hands onderdelen, sloop ! Ga daar eens heen.. neem je gegevens mee van de auto en vraag er domweg om..

Een beetje garage wil hem er wel onder zetten voor je.. Factuur dan event. in termijnen betalen ?
Poefpoefpoef.
Marels, wat bálen voor je! Ik heb een ideetje, gewoon omdat het kán, als we nu met zijn allen hier op het Viva-forum bijv.1,- aan jou overmaken kom je vast een heel eind. Kijk een loterijlot kost ook geld en vaak win je niets. In dit geval echter krijg jezelf een goed gevoel en Marels krijgt een steuntje in de rug! Morgen is het ten slotte Valentijnsdag

Wie doet mee?

'Motie Marel uit de put!'

Marel, als je me mailt met jouw rek. nummer

op els be t h 20 08@ u p c m ai l .n l (aan elkaar) dan stort ik iets tnv 'Motie Marel uit de put!'

Knuffffff
Zou even bij iemand navragen die zwart klust, scheelt je veel geld in vergelijking met een garage. In welke regio woon je, anders weet ik nog wel iemand?
Van thuis uit werken? Heel basic brilletjes in doosjes doen ofzo? Probeer maar mee te denken. Lenen liever niet begrijp ik eruit?
Marels; ff Van de Ven bellen in Roosendaal. Vraag es wat zo"n ding kost en wat het eronder zetten kost. Misschien valt het mee?!
dubbel
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Naaaa, dat wil ik echt niet Shalimar.

Uiteindelijk komt het wel goed.

Vriend gaat nu bij zijn broer, automonteur, navragen, maar hij vreest dat het een beetje exit gaat zijn. Dat de reparatie te duur gaat zijn.
Leer hiervan dat is alles wat je nu nog kan doen, nu voel je waarom sparen zo belangrijk en handig kan zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven