Geld & Recht alle pijlers

Franse post pakket verkeerd bezorgd?

17-10-2011 10:55 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

De franse post is mijn pakket uit bangkok kwijt geraakt! In eerste instantie waren we er al vanuit gegaan dat het wat langer zou duren dan post naar/van NL. Ook stuurde de verzender me geen track en trace nummer. dit hebben we later alsnog kunnen vinden.

Na een maand te hebben gewacht op mijn pakketje ben ik toch eens op ondezoek uit gegaan, na vele uren zoeken en bellen ben ik erachter gekomen dat het pakketje volgens de bezorgster wel bezorgd is, op ons adres, ik heb zelfs een copy van de handtekening...

maar... dat kan natuurlijk niet, op ons adres wonen allen wij, we hebben wel boven en onderburen maar dat zijn goede vrienden van ons, ook de naaste buren hebben niets ontvangen en nergens voor getekend.

niemand heeft de postbode gezien, op het tijdstip zoals vermeld (

24 sep tussen 6 en 9 in de ochtend) was de algemene ingang gesloten, lag iedereen nog te slapen en heeft dus niemand getekend...

Het is geen hele grote waarde maar wel een grote emotionele waarde...

En nu?

Zij zegt bezorgd, wij zeggen nooit iets gehad... wie krijgt er zijn gelijk en hoe zou dat werken?
Ik heb dit ooit in Nederland meegemaakt met een enorm pakket zomerkleding van Victoria Secret. Kreeg toen ik afschrift van handtekening die nergens op leek. 2 maanden later kwam er doodgemoederd een totaal onbekende buurman langs die tientallen huizen verderop woonde en t pakket had geaccepteerd en daarna op vakantie was gegaan. T was inmiddels herfst.. Hoe het juridisch zit weet ik niet maar ik zou beginnen bij de postbezorger zelf, die naam moet ook bekend zijn. Daarnaast zou ik dus iets breder dan bij de naaste buren gaan zoeken. Succes!
Brief schrijven met bovenstaande relaas naar de franse post.

Als ze niet afdoende reageren een schriftelijke klacht indienen bij klachtafdeling van diezelfde post.

En verder vriendelijk en zakelijk en vasthoudend blijven.

Succes.
En idd alles formeel, schriftelijk en aangetekend doen.
Thanks, ik heb natuurlijk gelijk de post een brief gestuurd, ze hebben me er direct een terug gestuurd dat we binnen 5 dagen antwoord zouden hebben maar dat is nu een week geleden, ik ga vandaag dus weer op pad met hetzelfde verhaal, inderdaad volhoudend te werk gaan ;)

Ik ga inderdaad ook maar even bij meerdere mensen in de straat langs!

Hoop dat iemand het heeft....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven