Geen geld terug bij de HEMA
vrijdag 26 november 2010 om 14:20
Grrr, ik ben boos op de Hema. Ik had panties gekocht voor 4 euro maar wilde deze terugbrengen omdat ze uiteindelijk niet nodig waren. Krijg ik bij de kassa met veel stemverheffing te horen dat ze nooit panties ruilen omdat ze niet kunnen zien of ze gedragen zijn. Nou ja zeg. Dus ik wijs de verkoopster op de bon waar op staat dat je binnen 30 dagen mag ruilen/terugbrengen. Maar nee hoor want "IK kan niet zien of ze gedragen zijn". Ik voelde me echt lullig want je staat met een hele rij, dus ik zei dat ik dan wel de site zou opzoeken. Dat heb ik inmiddels ook gedaan en ik heb mijn klacht gemaild. Wie heeft bij de Hema ook wel eens problemen gehad met iets terugbrengen en hoe liep het af? En voor iemand roep "het is maar 4 euro"; voor dat geld zet ik mijn gezin een warme maaltijd voor, ik wil dat geld gewoon terug.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
vrijdag 26 november 2010 om 14:23
Machtig is dat winkelpersoneel dan hé en dat willen ze dan maar al te graag laten blijken, sommige dan.
Ik kan begrijpen dat sommige dingen niet geretourneerd kunnen worden maar dat moet dan wel aangegeven staan.
HEMA heeft ook een servicebalie, ik zou het daar eens proberen of gewoon bij een andere HEMA.
Ik kan begrijpen dat sommige dingen niet geretourneerd kunnen worden maar dat moet dan wel aangegeven staan.
HEMA heeft ook een servicebalie, ik zou het daar eens proberen of gewoon bij een andere HEMA.
vrijdag 26 november 2010 om 14:23
Huh wat raar. Je kan aan een panty toch juist zien of hij gedragen is... Ik heb ook weleens panty's geruild bij de Hema, van die 50 deniers zelfs. Misschien ander filiaal proberen of hoofdkantoor bellen of dit een nieuwe policy is!
Een ander kan ook niet beoordelen wat 4 euro voor jou is, vind dat altijd zo stom.
Een ander kan ook niet beoordelen wat 4 euro voor jou is, vind dat altijd zo stom.

vrijdag 26 november 2010 om 14:28
vrijdag 26 november 2010 om 14:29
Omdat alle aanwezige Hema medewerkers de verkoopster bijvielen. Dat ging van "Zeg (naam collega) panties betalen wij nooit terug hè, nee toch, nooit hè? Collega's: "Eeh, nee, nooit". En omdat het met nogal wat stemverhffing van de verkoopster ging voelde ik me erg opgelaten. Het gaat om een kleine Hema in mijn woonplaats, er waren maar 3 dames. Ik daarnaast sterk de indruk, gezien haar houding t.o.v. de andere 2 dames dat de bewuste verkoopster de filiaalleidster is.

vrijdag 26 november 2010 om 14:29
Ik heb wel eens iets andres raars gehad bij de Hema: mijn longdrinkglazen braken gelijk na aanschaf stuk voor stuk tijdens de (hand)afwas en toen ik dat als klacht meldde zei de medewerkster bij de Klachtenbalie dat ze hier niets mee kon, omdat ik de enige was met die klacht.
Ja èn? Is mijn klacht dan onzin? Ik kon naar mijn geld fluiten.
Ja èn? Is mijn klacht dan onzin? Ik kon naar mijn geld fluiten.
vrijdag 26 november 2010 om 14:30
quote:zusenzoo schreef op 26 november 2010 @ 14:23:
Machtig is dat winkelpersoneel dan hé en dat willen ze dan maar al te graag laten blijken, sommige dan.
Juridisch gezien niet hoor. Ruilen is geen recht, maar een service die een winkel kan bieden. Maar ze mogen dus ook besluiten om die service in sommige gevallen niet te bieden of om bepaalde artikelen ervan uit te sluiten. Hoeven ze nergens aan te geven volgens mij, omdat dat de normale situatie is, wettelijk gezien.
Juridisch gezien niet hoor. Ruilen is geen recht, maar een service die een winkel kan bieden. Maar ze mogen dus ook besluiten om die service in sommige gevallen niet te bieden of om bepaalde artikelen ervan uit te sluiten. Hoeven ze nergens aan te geven volgens mij, omdat dat de normale situatie is, wettelijk gezien.
vrijdag 26 november 2010 om 14:32
Het gaat om een doosje en daar zitten de panties op een bepaalde manier in "gedraaid". Volgens mij kun je aan een panty heel goed zien of hij wel of niet gedragen is idd.
Bij deze Hema is geen servicebalie, het is maar een heel klein filiaal. Ik ben ook benieuwd wat voor reacvtie ik krijg, zou binnen 2 werkdagen reactie krijgen, ik laat dat nog wel weten.
Bij deze Hema is geen servicebalie, het is maar een heel klein filiaal. Ik ben ook benieuwd wat voor reacvtie ik krijg, zou binnen 2 werkdagen reactie krijgen, ik laat dat nog wel weten.

vrijdag 26 november 2010 om 14:35
quote:iris1969 schreef op 26 november 2010 @ 14:32:
Volgens mij moeten ze altijd geld teruggeven, tenzij de hygiëne in het spel is. Zelfs een tegoedbon mag niet, maar toch gebeurt dit vaak.
Dat is dus niet zo. Als je in een winkel iets koopt, is het een service van de winkel om je je geld terug te geven.
Dit is alleen verplicht bij koop op afstand of als je een klacht over het produkt hebt, wat niet op te lossen is. Zie ook consuwijzer.nl
Volgens mij moeten ze altijd geld teruggeven, tenzij de hygiëne in het spel is. Zelfs een tegoedbon mag niet, maar toch gebeurt dit vaak.
Dat is dus niet zo. Als je in een winkel iets koopt, is het een service van de winkel om je je geld terug te geven.
Dit is alleen verplicht bij koop op afstand of als je een klacht over het produkt hebt, wat niet op te lossen is. Zie ook consuwijzer.nl
vrijdag 26 november 2010 om 14:36
vrijdag 26 november 2010 om 14:38
Ik weet niet wat ze 'moeten', maar ik weet wel dat Hema normaal gesproken gewoon geld terug geeft - ook bij ondergoed. Het lijkt mij nogal willekeur van de betreffende verkoopster om het in dit geval niet te doen onder het mom van algemeen beleid.
Ik vind het ook vervelend als verkoopsters opeens afwijken van de normale gang van zaken om voor mij onbekende redenen (en ja, ik schrijf het ook wel eens toe aan machtswellust, maar waarschijnlijk is het vaker gewoon een slecht humeur ). Ik laat daarom mijn man altijd spullen terugbrengen. Hij valt beter bij vrouwen dan ik, en heeft dan ook nooit ergens problemen mee gehad
Ik vind het ook vervelend als verkoopsters opeens afwijken van de normale gang van zaken om voor mij onbekende redenen (en ja, ik schrijf het ook wel eens toe aan machtswellust, maar waarschijnlijk is het vaker gewoon een slecht humeur ). Ik laat daarom mijn man altijd spullen terugbrengen. Hij valt beter bij vrouwen dan ik, en heeft dan ook nooit ergens problemen mee gehad
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 26-11-2010 14:39
Reden: alinea
Reden: alinea
% gewijzigd
vrijdag 26 november 2010 om 14:39
Meestal staat er op het bonnetje dat alles geruild mag worden behalve panties/ondergoed/sokken. Volgens mij is dat bij de V&D wel zo.
Als het niet op het bonnetje staat, moeten ze gewoon het geld teruggeven.
Hopen dat je op je mail een positieve reactie krijgt. 't is wel vier euro, lijkt weinig, maar toch zonde...
Als het niet op het bonnetje staat, moeten ze gewoon het geld teruggeven.
Hopen dat je op je mail een positieve reactie krijgt. 't is wel vier euro, lijkt weinig, maar toch zonde...
vrijdag 26 november 2010 om 14:40