Geld & Recht alle pijlers

Geen geld terug bij de HEMA

26-11-2010 14:20 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrr, ik ben boos op de Hema. Ik had panties gekocht voor 4 euro maar wilde deze terugbrengen omdat ze uiteindelijk niet nodig waren. Krijg ik bij de kassa met veel stemverheffing te horen dat ze nooit panties ruilen omdat ze niet kunnen zien of ze gedragen zijn. Nou ja zeg. Dus ik wijs de verkoopster op de bon waar op staat dat je binnen 30 dagen mag ruilen/terugbrengen. Maar nee hoor want "IK kan niet zien of ze gedragen zijn". Ik voelde me echt lullig want je staat met een hele rij, dus ik zei dat ik dan wel de site zou opzoeken. Dat heb ik inmiddels ook gedaan en ik heb mijn klacht gemaild. Wie heeft bij de Hema ook wel eens problemen gehad met iets terugbrengen en hoe liep het af? En voor iemand roep "het is maar 4 euro"; voor dat geld zet ik mijn gezin een warme maaltijd voor, ik wil dat geld gewoon terug.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Waarom heb je niet naar de bedrijfsleider gevraagd?
Ja, dat vind ik echt.
Verpakking is nog gewoon dicht neem ik aan?
Ja, dat vind ik echt.
Machtig is dat winkelpersoneel dan hé en dat willen ze dan maar al te graag laten blijken, sommige dan.

Ik kan begrijpen dat sommige dingen niet geretourneerd kunnen worden maar dat moet dan wel aangegeven staan.

HEMA heeft ook een servicebalie, ik zou het daar eens proberen of gewoon bij een andere HEMA.
Huh wat raar. Je kan aan een panty toch juist zien of hij gedragen is... Ik heb ook weleens panty's geruild bij de Hema, van die 50 deniers zelfs. Misschien ander filiaal proberen of hoofdkantoor bellen of dit een nieuwe policy is!

Een ander kan ook niet beoordelen wat 4 euro voor jou is, vind dat altijd zo stom.
waren ze in of uit de verpakking?

want eenmaal uitgepakt krijg je ze nooit meer zo netjes in de verpakking.... dan zijn ze duidelijk niet gedragen
Oh...? Ik heb nooit problemen bij de Hema. Ik vind ze juist erg gemakkelijk in het ruilbeleid. Ik ben benieuwd hoe ze reageren op je mail.
Ik ben oprecht verbaasd. De HEMA is in mijn ervaring enorm soepel in ruilen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Als je érgens goed aan kunt zien of het wel of niet gedragen is, zijn het panties!

Ik zou voor de optie andere Hema gaan, of nog een keer terug en kijken of er iemand anders achter de service balie staat. Of jezelf vantevoren goed oppeppen en inderdaad naar de bedrijfsleider vragen.
Gut wat stom. Ik zou het over een paar uur nog eens proberen, bij een ander. Misschien had de verkoopster haar dag niet.
Omdat alle aanwezige Hema medewerkers de verkoopster bijvielen. Dat ging van "Zeg (naam collega) panties betalen wij nooit terug hè, nee toch, nooit hè? Collega's: "Eeh, nee, nooit". En omdat het met nogal wat stemverhffing van de verkoopster ging voelde ik me erg opgelaten. Het gaat om een kleine Hema in mijn woonplaats, er waren maar 3 dames. Ik daarnaast sterk de indruk, gezien haar houding t.o.v. de andere 2 dames dat de bewuste verkoopster de filiaalleidster is.
Ik heb wel eens iets andres raars gehad bij de Hema: mijn longdrinkglazen braken gelijk na aanschaf stuk voor stuk tijdens de (hand)afwas en toen ik dat als klacht meldde zei de medewerkster bij de Klachtenbalie dat ze hier niets mee kon, omdat ik de enige was met die klacht.

Ja èn? Is mijn klacht dan onzin? Ik kon naar mijn geld fluiten.
quote:zusenzoo schreef op 26 november 2010 @ 14:23:

Machtig is dat winkelpersoneel dan hé en dat willen ze dan maar al te graag laten blijken, sommige dan.

Ik kan begrijpen dat sommige dingen niet geretourneerd kunnen worden maar dat moet dan wel aangegeven staan.

Juridisch gezien niet hoor. Ruilen is geen recht, maar een service die een winkel kan bieden. Maar ze mogen dus ook besluiten om die service in sommige gevallen niet te bieden of om bepaalde artikelen ervan uit te sluiten. Hoeven ze nergens aan te geven volgens mij, omdat dat de normale situatie is, wettelijk gezien.
Ik heb ook wel eens een panty geruild bij de hema, ik kreeg zo het geld terug!
Maar goed, ik zou het gewoon bij een andere Hema nog een keer proberen inderdaad. Zo ben ik dan ook wel weer.
Het gaat om een doosje en daar zitten de panties op een bepaalde manier in "gedraaid". Volgens mij kun je aan een panty heel goed zien of hij wel of niet gedragen is idd.

Bij deze Hema is geen servicebalie, het is maar een heel klein filiaal. Ik ben ook benieuwd wat voor reacvtie ik krijg, zou binnen 2 werkdagen reactie krijgen, ik laat dat nog wel weten.
Is er nog een grotere Hema in de buurt? Dan zou ik het daar proberen (tenzij de reiskosten hoger zijn dan die vier euro natuurlijk )
Volgens mij moeten ze altijd geld teruggeven, tenzij de hygiëne in het spel is. Zelfs een tegoedbon mag niet, maar toch gebeurt dit vaak.
ik kan altijd alles ruilen bij de hema. Ook wel eens een maillot geruild die ik uiteraard niet meer netjes in het kartonnetje kreeg. Was geen probleem. misschien ander filiaal proberen.
quote:iris1969 schreef op 26 november 2010 @ 14:32:

Volgens mij moeten ze altijd geld teruggeven, tenzij de hygiëne in het spel is. Zelfs een tegoedbon mag niet, maar toch gebeurt dit vaak.

Dat is dus niet zo. Als je in een winkel iets koopt, is het een service van de winkel om je je geld terug te geven.

Dit is alleen verplicht bij koop op afstand of als je een klacht over het produkt hebt, wat niet op te lossen is. Zie ook consuwijzer.nl
Ik werk in een stad met een grote Hema en daar is vast wel een servicebalie, maar los daarvan vind ik het vreemd dat ze dan aangeven dat je je aankopen kunt ruilen/terugbrengen.
Ik weet niet wat ze 'moeten', maar ik weet wel dat Hema normaal gesproken gewoon geld terug geeft - ook bij ondergoed. Het lijkt mij nogal willekeur van de betreffende verkoopster om het in dit geval niet te doen onder het mom van algemeen beleid.

Ik vind het ook vervelend als verkoopsters opeens afwijken van de normale gang van zaken om voor mij onbekende redenen (en ja, ik schrijf het ook wel eens toe aan machtswellust, maar waarschijnlijk is het vaker gewoon een slecht humeur ). Ik laat daarom mijn man altijd spullen terugbrengen. Hij valt beter bij vrouwen dan ik, en heeft dan ook nooit ergens problemen mee gehad
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 26-11-2010 14:39
Reden: alinea
% gewijzigd
Ligt aan de machbeluste verkoopsters denk ik, soms heb je van die mensen gewoon, die willen eventjes laten voelen dat ze de macht hebben, erg vervelend maar ze zijn er.
Meestal staat er op het bonnetje dat alles geruild mag worden behalve panties/ondergoed/sokken. Volgens mij is dat bij de V&D wel zo.

Als het niet op het bonnetje staat, moeten ze gewoon het geld teruggeven.

Hopen dat je op je mail een positieve reactie krijgt. 't is wel vier euro, lijkt weinig, maar toch zonde...
quote:AlettaJacobs schreef op 26 november 2010 @ 14:28:

Gut wat stom. Ik zou het over een paar uur nog eens proberen, bij een ander. Misschien had de verkoopster haar dag niet. is wel een goeie ja. Met je zonnebril op, andere jas aan, accentje erbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven