Geld & Recht alle pijlers

Geven jullie fooi bij de kapper?

08-06-2016 09:26 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

De titel zegt het al: geven jullie een fooitje bij de kapper. Bij die van mij staat naast het pinapparaat vrij prominent een groene bus, waar de muntstukken met zo'n kabaal in terecht komen dat subtiel iets geven niet tot de mogelijkheden behoort.

Niets geven is voor de opletter dus ook duidelijk te merken.

Weet iemand iets van de achtergrond? Waarom fooien blijkbaar -net als in de horeca- bij deze beroepsgroep horen?

Thanks!
quote:nina1966 schreef op 08 juni 2016 @ 17:30:

[...]

30 a 35 euro.Wat veel ik betaal 16.50 voor knippen.
Wat betalen jullie allemaal veel voor knippen zeg. Hier maakt de kapper m'n haar nat met een spuitflesje, knipt de punten en ik laat het dan zo opdrogen voor het bedrag wat ik eerder zei in dit topic.
quote:Woldertje schreef op 10 juni 2016 @ 07:08:

Wat betalen jullie allemaal veel voor knippen zeg. Hier maakt de kapper m'n haar nat met een spuitflesje, knipt de punten en ik laat het dan zo opdrogen voor het bedrag wat ik eerder zei in dit topic.

Hier kijken ze toch écht raar op als je zegt dat het niet gewassen moet worden.

En er is gewoon geen apart tarief voor.

Geen enkele kapper (voor zover ik de afgelopen 25 à 30 jaar ben tegengekomen) die het hier overigens halfdroog wil knippen.

Je moet dus al met kletsnat pas gewassen haar afkomen willen ze 't een optie vinden.

En als het dan toch één en dezelfde prijs is, dan laat ik het hen dus liever wassen .
Ben vandaag weer geweest en geen fooi, dat doe ik echt nooit bij de kapper!

off topic: ik heb €42 betaald, voor lang haar wassen (+ masker en een korte hoofdhuidmassage), knippen, droog föhnen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:Mietrot schreef op 10 juni 2016 @ 17:22:

Hier kijken ze toch écht raar op als je zegt dat het niet gewassen moet worden.

En er is gewoon geen apart tarief voor.

Ik ken één (dure) kapper met een all-intarief waarbij je je haar verplicht moet laten wassen en stylen, maar de meeste kappers hebben toch echt een prijs voor enkel knippen.
Voor kleuren, wassen, model fohnen en soms pony erbij knippen betaal ik rond

de 6 - 7 euro. Maar dat is Indonesie

In Nederland was ik uiteraard vele malen duurder uit. Ik gaf nooit fooi (kwam er elke week) omdat het niet eens in me opkwam.

In Indonesie wel want soms hebben de kappers geen salaris maar krijgen per klant provisie.

Dus hier geef ik altijd een tientje.
quote:Woldertje schreef op 10 juni 2016 @ 07:08:

Wat betalen jullie allemaal veel voor knippen zeg. Hier maakt de kapper m'n haar nat met een spuitflesje, knipt de punten en ik laat het dan zo opdrogen voor het bedrag wat ik eerder zei in dit topic.Ok, maar dat is wel iets helemaal anders dan een echte snit.
Ik geef altijd een paar euro fooi. Of het gebruikelijk is of niet vind ik altijd lastig. Ikzelf vind het wel gepast, maar anderzijds je kunt inderdaad niet iedereen met een lager loon fooi geven. Dan kan ik de caissière en de vuilnisman ook wel fooi gaan geven in principe.
Ik ben in mijn hele leven 1 x naar de kapper geweest, van mij moeten ze het niet hebben, maar vroeger met de kinderen gaf ik zeker een fooi.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik geef geen fooi. Ik betaal 45 euro voor knippen en kleuren. Bij alleen knippen wordt je haar niet eerst gewassen. Gewoon spuitbus water erbij.
Ik betaal 53,-voor knippen via de Curlsys methode. Wassen zit er ook bij. Föhnen en er gaat altijd een goedje in. Ik vind dat eigenlijk wel genoeg geld en geef geen fooi.
Nee, niet in me opgekomen.
Nee. En liefst nergens. In een restaurant wel want dat hoort blijkbaar en ik ga bijna nooit uit eten en dan leggen de vrienden wat neer, doe ik mee.

Maar eigenlijk vind ik fooi onzin. En het argument dat ze niet zo veel verdienen. Is altijd minimaal minimumloon en er zijn nog veel meer mensen die niet veel verdienen. Kan ik bijna iedereen wel een fooi geven die gewoon hun werk goed doen. Cassieres, de postbodes ect.
Absoluut niet. Kappers zijn duur genoeg zonder fooi. Het is gewoon een baan, ze krijgen loon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven