Geld & Recht alle pijlers

Geven jullie fooi bij de kapper?

08-06-2016 09:26 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

De titel zegt het al: geven jullie een fooitje bij de kapper. Bij die van mij staat naast het pinapparaat vrij prominent een groene bus, waar de muntstukken met zo'n kabaal in terecht komen dat subtiel iets geven niet tot de mogelijkheden behoort.

Niets geven is voor de opletter dus ook duidelijk te merken.

Weet iemand iets van de achtergrond? Waarom fooien blijkbaar -net als in de horeca- bij deze beroepsgroep horen?

Thanks!
Ik geef nooit fooi en er wordt bij mijn kapper niet raar van opgekeken.
Wow. I wish I could speak whale.
Nee dat vind ik echt onzin.
Bij de kapper staat bij mij wel z'n bus voor het goede doel (staat ook met donkere letters op die bus, maar niet voor de kapsters zelf). Mijn kapper vraagt een rond bedrag (30 euro voor een grote beurt/20 euro voor bijpunten), is ook niet echt een bedrag waarvan je zegt laat die euro maar zitten (zoals ik dat eerder bij 19 euro zou doen.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Nee.
Ik geef nooit fooi bij de kapper, blijf wel altijd trouw bij dezelfde en betaal daar best een flink bedrag (naar volle tevredenheid!). Straks moet je bij de AH nog fooi geven aan de dame die je brood afbakt
Toevallig had ik het gisteren er met een vriendin over die kapster is!

Ze krijgen eigenlijk nooit fooi. Knippen is daar 23.95 en zelfs 5 cent is een enkele keer!

Maar waarom weet ik niet...
Soms staat er naast de kassa een bus voor een goed doel. Maar fooi geven bij de kapper is niet gebruikelijk.
Ja! Hij doet vreselijk zijn best, zorgt dat mijn haar en dat van zoon zo geknipt word dat het rustig 3 maanden kan blijven zitten Omdat ik niet zo mobiel ben kost het me wat moeite om daar te komen soms. En hij heeft met zoon alle geduld Instrueert zijn personeel als die toevallig zoon knipt en let altijd zelf nog even op. Dus ja, ze verdienen het.
Terwijl als je naar haar uurloon kijkt...vind ik wel dat ze eigenlijk fooi verdienen...
quote:Meauve01 schreef op 08 juni 2016 @ 09:30:

Ik geef nooit fooi bij de kapper, blijf wel altijd trouw bij dezelfde en betaal daar best een flink bedrag (naar volle tevredenheid!). Straks moet je bij de AH nog fooi geven aan de dame die je brood afbakt Eens
quote:Wieoowiej schreef op 08 juni 2016 @ 09:31:

Terwijl als je naar haar uurloon kijkt...vind ik wel dat ze eigenlijk fooi verdienen...Wat is het uurloon dan?
Bij mijn kapper staat geen fooienpot en het is nog nooit in me opgekomen om de kapper een fooi te betalen.
Nee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Isa_Bela schreef op 08 juni 2016 @ 09:32:

[...]

Wat verdienen ze dan?

Iets van 11 euro bruto...

Wel 3 jaar naar school voor geweest en werkt al 5 jaar bij dezelfde kapsalon...
Ik geef wel altijd fooi bij de kapper. Niet heel veel maar iets van €5 ofzo. Geen idee eigenlijk of dat verder gebruikelijk is. Aan de reacties hierboven te zien niet;)
Nee. Als ze meer willen verdienen, rekenen ze dat er maar voor.
quote:Isa_Bela schreef op 08 juni 2016 @ 09:32:

[...]

Wat is het uurloon dan?https://www.anko.nl/wat-we-bieden/perso ... boek/lonen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Wieoowiej schreef op 08 juni 2016 @ 09:31:

Terwijl als je naar haar uurloon kijkt...vind ik wel dat ze eigenlijk fooi verdienen...Maar je kunt toch niet iedereen die weinig verdient gaan sponsoren?
quote:Aragog schreef op 08 juni 2016 @ 09:33:

Ik geef wel altijd fooi bij de kapper. Niet heel veel maar iets van €5 ofzo. Geen idee eigenlijk of dat verder gebruikelijk is. Aan de reacties hierboven te zien niet;)

5 euro vind ik een flinke fooi hoor. En of het terecht of onterecht is bepaald ieder zelf.

Ikzelf geef geen fooi aan de kapper. Het leven kost al genoeg geld zonder dat ik met mijn geld ga strooien alsof ik het overmatig bezit.

Ik geef het dus niet niet omdat ik vind dat kapper het niet verdiend. Ik geef het niet omdat geld maar eenmaal kan worden uitgegeven.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2016 @ 09:34:

[...]

https://www.anko.nl/wat-we-bieden/perso ... k/lonenWow en ik maar denken dat ik weinig verdien. Belachelijk weinig en dat voor de hele dag op je benen staan.
quote:Wieoowiej schreef op 08 juni 2016 @ 09:33:

[...]

Iets van 11 euro bruto...

Wel 3 jaar naar school voor geweest en werkt al 5 jaar bij dezelfde kapsalon...Dat is niet zoveel, maar er zijn veel mensen die weinig verdienen. Je kan niet iedereen fooi gaan geven om die reden. Toch?
quote:pearle schreef op 08 juni 2016 @ 09:37:

[...]

Maar je kunt toch niet iedereen die weinig verdient gaan sponsoren?Nee hoor zeker niet! Ik heb zelf ook nog nooit fooi bij de kapper gegeven....
Hm, ik ben dus niet de enige die dit niet helemaal normaal vindt of er in ieder geval vraagtekens bij heeft.

Vervelend als het uurloon erg laag is, maar dat feit op zich lijkt me geen reden voor een fooi. Er zijn wel meer beroepsgroepen die slecht betaald krijgen.

Maar omdat die bus altijd zo prominent aanwezig is bij het afreken is het -voor mijn gevoel- haast een statement om er niks in te gooien.....
quote:NoName1983 schreef op 08 juni 2016 @ 09:38:

[...]

Wow en ik maar denken dat ik weinig verdien. Belachelijk weinig en dat voor de hele dag op je benen staan.schrijnend he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven