Geven jullie fooi bij de kapper?
woensdag 8 juni 2016 om 09:26
Lieve mensen,
De titel zegt het al: geven jullie een fooitje bij de kapper. Bij die van mij staat naast het pinapparaat vrij prominent een groene bus, waar de muntstukken met zo'n kabaal in terecht komen dat subtiel iets geven niet tot de mogelijkheden behoort.
Niets geven is voor de opletter dus ook duidelijk te merken.
Weet iemand iets van de achtergrond? Waarom fooien blijkbaar -net als in de horeca- bij deze beroepsgroep horen?
Thanks!
De titel zegt het al: geven jullie een fooitje bij de kapper. Bij die van mij staat naast het pinapparaat vrij prominent een groene bus, waar de muntstukken met zo'n kabaal in terecht komen dat subtiel iets geven niet tot de mogelijkheden behoort.
Niets geven is voor de opletter dus ook duidelijk te merken.
Weet iemand iets van de achtergrond? Waarom fooien blijkbaar -net als in de horeca- bij deze beroepsgroep horen?
Thanks!
woensdag 8 juni 2016 om 09:29
Bij de kapper staat bij mij wel z'n bus voor het goede doel (staat ook met donkere letters op die bus, maar niet voor de kapsters zelf). Mijn kapper vraagt een rond bedrag (30 euro voor een grote beurt/20 euro voor bijpunten), is ook niet echt een bedrag waarvan je zegt laat die euro maar zitten (zoals ik dat eerder bij 19 euro zou doen.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
woensdag 8 juni 2016 om 09:31
Ja! Hij doet vreselijk zijn best, zorgt dat mijn haar en dat van zoon zo geknipt word dat het rustig 3 maanden kan blijven zitten Omdat ik niet zo mobiel ben kost het me wat moeite om daar te komen soms. En hij heeft met zoon alle geduld Instrueert zijn personeel als die toevallig zoon knipt en let altijd zelf nog even op. Dus ja, ze verdienen het.
woensdag 8 juni 2016 om 09:34
quote:Isa_Bela schreef op 08 juni 2016 @ 09:32:
[...]
Wat is het uurloon dan?https://www.anko.nl/wat-we-bieden/perso ... boek/lonen
[...]
Wat is het uurloon dan?https://www.anko.nl/wat-we-bieden/perso ... boek/lonen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 8 juni 2016 om 09:37
quote:Aragog schreef op 08 juni 2016 @ 09:33:
Ik geef wel altijd fooi bij de kapper. Niet heel veel maar iets van €5 ofzo. Geen idee eigenlijk of dat verder gebruikelijk is. Aan de reacties hierboven te zien niet;)
5 euro vind ik een flinke fooi hoor. En of het terecht of onterecht is bepaald ieder zelf.
Ikzelf geef geen fooi aan de kapper. Het leven kost al genoeg geld zonder dat ik met mijn geld ga strooien alsof ik het overmatig bezit.
Ik geef het dus niet niet omdat ik vind dat kapper het niet verdiend. Ik geef het niet omdat geld maar eenmaal kan worden uitgegeven.
Ik geef wel altijd fooi bij de kapper. Niet heel veel maar iets van €5 ofzo. Geen idee eigenlijk of dat verder gebruikelijk is. Aan de reacties hierboven te zien niet;)
5 euro vind ik een flinke fooi hoor. En of het terecht of onterecht is bepaald ieder zelf.
Ikzelf geef geen fooi aan de kapper. Het leven kost al genoeg geld zonder dat ik met mijn geld ga strooien alsof ik het overmatig bezit.
Ik geef het dus niet niet omdat ik vind dat kapper het niet verdiend. Ik geef het niet omdat geld maar eenmaal kan worden uitgegeven.
woensdag 8 juni 2016 om 09:38
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juni 2016 @ 09:34:
[...]
https://www.anko.nl/wat-we-bieden/perso ... k/lonenWow en ik maar denken dat ik weinig verdien. Belachelijk weinig en dat voor de hele dag op je benen staan.
[...]
https://www.anko.nl/wat-we-bieden/perso ... k/lonenWow en ik maar denken dat ik weinig verdien. Belachelijk weinig en dat voor de hele dag op je benen staan.
woensdag 8 juni 2016 om 09:39
woensdag 8 juni 2016 om 09:40
Hm, ik ben dus niet de enige die dit niet helemaal normaal vindt of er in ieder geval vraagtekens bij heeft.
Vervelend als het uurloon erg laag is, maar dat feit op zich lijkt me geen reden voor een fooi. Er zijn wel meer beroepsgroepen die slecht betaald krijgen.
Maar omdat die bus altijd zo prominent aanwezig is bij het afreken is het -voor mijn gevoel- haast een statement om er niks in te gooien.....
Vervelend als het uurloon erg laag is, maar dat feit op zich lijkt me geen reden voor een fooi. Er zijn wel meer beroepsgroepen die slecht betaald krijgen.
Maar omdat die bus altijd zo prominent aanwezig is bij het afreken is het -voor mijn gevoel- haast een statement om er niks in te gooien.....