Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
Nou kuzu. Ik neem mn eigen broodje wel mee en hoeveel contanten moet ik meenemen voor beleg en een bakkie slootwater??
Alle reacties Link kopieren
Voor wie zich mijn laatste topic nog kan herinnerren: de voormalig "vriendin" van me. Op haar verjaardagen en feestjes krijgen de gasten een plak cake met een dot goedkope spuit slagroom. En hapjes verder zijn niet veel voor de hoeveelheid gasten. En dan op mijn verjaardagen zich als een wolf op mijn (heerlijke, verse en zelfgemaakte...hihi) hapjes storten en nog vragen waar de soep en de brrodjes voor het diner zijn....
Alle reacties Link kopieren
Toevallig niet iemand voor wie een plak cake al enorme luxe is?
Ik krijg er een punthoofd van!
Alle reacties Link kopieren
quote:_ebba schreef op 20 februari 2013 @ 19:49:

Kosten voor een weekje Frankrijk op de camping voor mijn zusje: 600 euro. Mijn vader heeft geweigerd...Later versprak vriendinnetje zich dat de hele vakantie haar ouders maar 600 euro gekost had, ze was er maar wat trots op. Zusje had dus hun hele vakantie mogen financieren om mee te gaan...



Dit valt bij niet in de categorie Gierig, maar ronduit Asociaal!

Lekkere familie, ook een leuk voorbeeld voor hun dochter.
Alle reacties Link kopieren
Nu het toch over gierigheid mbt eten en drinken gaat, grijp ik mijn kans om te voorkomen om als gierig te kunnen bestempeld. Wat doen jullie wanneer je een verjaardag viert in de middag, zeg vanaf uur of 15.00, en er is 1 stel met kinderen wat niet op de aangegeven tijd kan komen maar aangeeft een uurtje te komen tussen 13.00 en 14.00?

Voor de middag hebben we uiteraard taart, lekkere dingen op tafel en eten voor wie mee wil eten. Maar wat te doen op dat vroege tijdstip...natuurlijk taart maar dan..

Alles dubbel in huis halen gaat me te ver, maar wil in de middag ook geen aangesneden kaasjes ed, de restjes van de ochtend, op tafel zetten. Helemaal niets is zo kaal want wel verjaardag, maar het is zo'n gek tijdstip. Ik ben geneigd naar paar schaaltjes nootjes en verder niet...maar kan dat opgevat worden als gierig..??
Maar je kan toch een aantal stukken kaas en worst snijden hoeft toch niet een heel kaas of worst te zijn? En anders lekker toastje met brie of salade ofzo.
Alle reacties Link kopieren
@Ilja: hoelaat lunchen jullie zelf? En hoe oud zijn de kinderen? Ik zou gewoon wat wrapjes met roomkaas/zalm/sla o.i.d. maken en wat komkommer en/of gevulde eitjes of tomaatjes e.d. op tafel zetten. Kleine, lichte (tapas)hapjes dus.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is nu precies hetzelfde. Mijn zusje is nog weleens met haar uitgeweest, was altijd wat. Pinpas vergeten, pinpas stuk, salaris vergeten te storten...na 3 keer op een rij was mijn zusje het wel zat.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ook asociaal, gierig weet ik zo net nog niet, ik ben opgegroeid in een boven modaal gezin. Mijn beste vriendinnetje juist in het tegenovergestelde. Mijn ouders namen haar ook vaak mee, ook mee uiteten, niets was te gek. Echter toen wij een jaar of 18 waren en ik inmiddels mijn eigen geld verdiende en geen zakgeld meer kreeg, bleef zij het heel normaal vinden om op mijn zak te teren onder het mom van 'ze krijgt toch wel geld van haar ouders en die zijn rijk'. Rijk waren ze zeker niet maar goed. Zo'n misselijke instelling dat.



We zijn nog steeds vriendinnen en ze heeft die houding nog steeds. Zelfs nu mijn vader niet meer leeft, mijn moeder van een uitkering leeft, wil ze niet geloven dat blut echt blut is bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Hele tijd terug al.. Maar ik zat te eten bij de Mac toen de mevrouw aan het tafeltje naast mij een grote pot mayonaise op tafel zette. Kan zijn dat je de saus van de Mac niet te eten vind, maar het zag er wel raar uit.
Ooooh chan25! Dat kan zomaar mijn vriendinnetje van de basisschool zijn geweest... Hebben tijdens een verjaardagsfeestje eens met open mond staan toekijken hoe zij een eigen pot mayo uit d'r rugzak haalde. Niet per se gierig, omdat ze inderdaad de saus niet lustte, maar toch een beetje vreemd...
Ik zit het vorige topic nog eens door te lezen over indische mensen die hollanders gierig vinden... Ik heb zelf niet zulke gastvrije ervaringen. Misschien zijn die mensen van indische afkomst te veel aangepast aan de Nederlandse cultuur? Ik weet het niet hoor, maar ik had rijsttafels tot en met verwacht en we mochten met zijn tienen een lasagna van AH (met paardenvlees er in dus) delen. Mwoah. Mijn doos met gebak kwam dus goed van pas.
Alle reacties Link kopieren
@ilja: als ze echt maar een uurtje komen en aansluitend aan de rest: koffie met gebak, als ze nog iets willen drinken dan eventueel bij fris chips/nootjes als je dat hebt.

Ik ben ervóór genoeg neer te zetten. Maar mijn bezoek wil in een uur tijd maximaal twee koffie.
Alle reacties Link kopieren
Wat?! Paardenvlees in de lasagna van de AH??



Die kampeervakantie is wel het toppunt zeg! Ik heb wel eens een vriendinnetje meegenomen vroeger, volgens mij betaalde zij (haar ouders natuurlijk) dan een keer een etentje ofzo. Kost toch niks extra, die kampeerplek hebben we toch al en een iemand meeeten is ook het verschil niet. Voor mijn ouders was het wel zo relaxed denk ik. Hoewel vriendin en ik knallende ruzie kregen op gegeven moment
Alle reacties Link kopieren
@Ilja, ja, ik zou een schaal nootjes om 13.00 / 14.00 best karig vinden. Waarom inderdaad niet wat kleine tapas hapjes? En hoezo wil je niet de kaas aanbreken? Je serveert de kaas 's middags toch niet in de verpakking? Dus hoe zien gasten dan (als het ze al zou kunnen schelen) dat het aangebroken is? Ik snap het probleem echt niet, helemaal niet als je zegt dat mensen 's avonds gewoon mee kunnen eten. Dus je hebt waarschijnlijk eten genoeg in huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=14018178,noline]wajang schreef op 20

Ze had altijd een keteltje klaar met warm water (t gas was zeker gratis)

Misschien stond dat keteltje wel de hele dag op de kachel. Dat was vroeger heel gebruikelijk, en altijd de beschikking over warm water.
Wij hebben ook wel eens een vriendje van de kinderen meegenomen op vakantie, daar hebben we overigens wel een vergoeding voor gevraagd. Het is een beetje afhankelijk van de camping maar je betaald niet overal per staanplaats. Hier betaalde je per persoon. Vriendje heeft dus zijn eigen weekgeld betaald, maar meer hoefde van ons niet hoor. Eten, drinken, uitjes was allemaal voor onze rekening. Ik zou het niet in mijn hoofd halen dat allemaal door te berekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 21 februari 2013 @ 11:35:

Wij hebben ook wel eens een vriendje van de kinderen meegenomen op vakantie, daar hebben we overigens wel een vergoeding voor gevraagd. Het is een beetje afhankelijk van de camping maar je betaald niet overal per staanplaats. Hier betaalde je per persoon. Vriendje heeft dus zijn eigen weekgeld betaald, maar meer hoefde van ons niet hoor. Eten, drinken, uitjes was allemaal voor onze rekening. Ik zou het niet in mijn hoofd halen dat allemaal door te berekenen.En aan wat voor een bedrag moeten we denken dan?
Alle reacties Link kopieren
@plokki,

Allebei een prima baan, 2 auto's,1 motorfiets, koopwoning en een aantal keer per jaar op vakantie. Nee in haar geval was het zuinigheid ten top. Ze schept meestal op over hoe weinig ze heeft uitgegeven voor een verjaardag. Helaas....
quote:Anthonius schreef op 21 februari 2013 @ 12:22:

[...]





En aan wat voor een bedrag moeten we denken dan?

weet ik veel, het is alweer lang geleden. Niet meer dan 100 euro in ieder geval. Is dat van belang dan?



edit: ouders boden het overigens zelf aan, om die kosten gewoon te betalen, nou prima toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 21 februari 2013 @ 09:27:

@Ilja, ja, ik zou een schaal nootjes om 13.00 / 14.00 best karig vinden. Waarom inderdaad niet wat kleine tapas hapjes? En hoezo wil je niet de kaas aanbreken? Je serveert de kaas 's middags toch niet in de verpakking? Dus hoe zien gasten dan (als het ze al zou kunnen schelen) dat het aangebroken is? Ik snap het probleem echt niet, helemaal niet als je zegt dat mensen 's avonds gewoon mee kunnen eten. Dus je hebt waarschijnlijk eten genoeg in huis?Ik stal kaasjes enz altijd uit (voor op een toastje) dus ja die zijn dan nog heel.....
Alle reacties Link kopieren
En nadat de eerste is geweest zijn ze niet meer heel. Nu zijn toevallig degenen die om 13.00 komen de eersten, hoe moeilijk kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:el_spark schreef op 21 februari 2013 @ 00:47:

Ooooh chan25! Dat kan zomaar mijn vriendinnetje van de basisschool zijn geweest... Hebben tijdens een verjaardagsfeestje eens met open mond staan toekijken hoe zij een eigen pot mayo uit d'r rugzak haalde. Niet per se gierig, omdat ze inderdaad de saus niet lustte, maar toch een beetje vreemd...Als ik weet dat we naar de mac gaan, haal ik altijd eerst een tube mayo bij appie omdat die saus idd niet te eten is., en idd heeft dat niks met gierigheid te maken, maar met smaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ilja74 schreef op 20 februari 2013 @ 23:37:

Nu het toch over gierigheid mbt eten en drinken gaat, grijp ik mijn kans om te voorkomen om als gierig te kunnen bestempeld. Wat doen jullie wanneer je een verjaardag viert in de middag, zeg vanaf uur of 15.00, en er is 1 stel met kinderen wat niet op de aangegeven tijd kan komen maar aangeeft een uurtje te komen tussen 13.00 en 14.00?

Voor de middag hebben we uiteraard taart, lekkere dingen op tafel en eten voor wie mee wil eten. Maar wat te doen op dat vroege tijdstip...natuurlijk taart maar dan..

Alles dubbel in huis halen gaat me te ver, maar wil in de middag ook geen aangesneden kaasjes ed, de restjes van de ochtend, op tafel zetten. Helemaal niets is zo kaal want wel verjaardag, maar het is zo'n gek tijdstip. Ik ben geneigd naar paar schaaltjes nootjes en verder niet...maar kan dat opgevat worden als gierig..??



Als ze maar een uurtje komen heb je amper tijd om veel hapjes/drankjes te serveren. Ik vier mijn verjaardag ook wel eens met de buren en die komen ook altijd maar 1,5 uur ongeveer. Ik heb dan echt het idee dat ik ze helemaal volprop, en dan hou ik het echt heel simpel.

Als je begint met koffie en gebak. Daarna nog een keer koffie met bonbon ofzo. En daarna gewoon wat zoutjes/chips op tafel en wat kaas/worst/wraps (je kan toch gewoon een kleine portie doen, stel dat het niet opgaat dan is het niet zo heel erg als je dat eventueel weg moet gooien). Ik zou voor een uurtje echt niet té groots uitpakken. Dan is het echt zo'n vreetfestijn.



Maar goed, verder zie ik het probleem ook niet zo. Je viert daarna dus ook verjaardag? Dan heb je alle hapjes toch al in huis? Dan kan je toch een uurtje eerder (je hebt het over restjes van de ochtend, maar ze kwamen toch van 13.00 tot 14.00 uur, dat is toch geen ochtend?) gewoon diezelfde hapjes serveren? Stel je maakt in totaal 30 wraphapjes en 20 kleine saucijzenbroodjes (ik roep maar wat he), dan kan je voor die 'vroege visite' toch gewoon een paar van die hapjes uit de koelkast halen en in een schaaltje op tafel zetten? Dan hou je toch geen restjes over? Want de rest staat gewoon nog in de koelkast. Hooguit gaan die paar hapjes die op tafel staan niet op. Maar dan moet je dus gewoon niet teveel op tafel zetten. Beter nog een keer aanvullen dan dat je álles uitstalt op tafel en er niks van gegeten wordt en het daarna niet meer eetbaar is. Overigens komt die visite tot 15.00 uur en kan het dan volgens mij best om 16.00 uur weer op tafel gezet worden voor de andere visite hoor (afhankelijk van welke hapjes het zijn).

Je hebt geen zin om het dubbel in te kopen zeg je maar er komt dan toch maar 1 stel zo vroeg? Dan moet je toch net zoveel inkopen als dat die mensen gewoon net als de rest van de visite om 15.00 uur zouden komen? Ze komen nu alleen iets eerder dus je zet diezelfde hapjes een uurtje eerder op tafel. Ik snap wel dat je je afvraagt wat je wil serveren, vooral omdat er maar kort zijn en omdat het redelijk vroeg is (wellicht lunchen ze pas rond 13.00 uur, heb je dan om 14.00 uur alweer zin in gebak en hapjes?) maar de problemen die jij aanvoert snap ik niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ronniemitchel; ik.zie Jou dingen in dit topic schrijven die ik zó Euh.....apart vind, dat ik begin te denken dat je niet serieus bent
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven